ďťż
Filtr powietrza w benzyniaku




Piotr Michalski - Czw Mar 22, 2007 6:53 pm
" />Posiadam już swojego Comanche'a co prawda jeszcze nie jeździłem ale już chciałbym coś przerobić. Na pierwszy ogień leci wymiana filtra powietrza na stożkowy i tutaj mam pytanie. Jak wiadomo, filtr powietrza w silinkach montowanych przez Carsona jest z tyłu silnika, gdzie jest cieplejsze powietrze=powietrze o mniejszej gęstości. Przełożenie filtra na przód modelu teoretycznie coś by dało, tzn. silnik dostawałby chłodniejsze i gęstsze powietrze, tylko czy długi wąż od tego filtra nie wpłynie negatywnie na pracę silnika?




bikeman1 - Wto Kwi 17, 2007 5:40 am
" />A wiec tak, ja u siebie rowniez bede zmienial filtr powietrza. Przrzuciłem sie na Rally i robie sobie do tego odpowiedni filtr ( mam mozliwość utoczenia ), gdyz nie moge na rynku znalezc tego czego szukam. Filtr bedzie cały alu.

A co do Twojego pytania to:

napewno jest lepiej jak filtr bylby przed silnikiem, wtedy ma chlodniejsze powietrze=większa moc.

Nazwany przez Ciebie "dlugi wąż" poprawi osiagi na niskich obrotach.
Tak to jest przynajmniej w pradziwych samochodach 1:1, wiec jesli masz w samochodzie zwykly kolektor ze sportowym wkladem filtra powietrza, powietrze zanim doleci do silnika, pokonuje droge od kolektora do silnika okolo 2 metrow, przez rozne rury ( silnik przy takim "ukladzie" ma wieksza moc/moment obr na NISKICH obrotach/prędkości ).

Jesli natomiast założysz filtr stożkowy do samochodu 1:1, wtedy musisz wywalic kolektor i wszystkie te zbędne rury. Wiec montujesz filtr stozkowy przy samym silniku/bezpośrednio ( wtedy silnik potrafi nawet sie zamulić na niskich obrotach, ale dostaje mocy na obrotach WYSOKICH )

Tak to wyglada w świecie 1:1, mysle ze napewno ma to przłożenie w świecie modeli, bo jednak zasady pozostaja te same



Rafał Iłendo - Wto Kwi 17, 2007 6:22 am
" />te silniki i tak mało się grzeją. Mozesz kupić filtr od pospolitej motorynki za 30zł i dotoczyc tulejka jak często się robi.



bikeman1 - Wto Kwi 17, 2007 2:34 pm
" />A ja sobie dzis utoczyłem filterek na własne potrzeby. Potrzebny mi byl duzy filterek z mocowaniem 10mm, nie moglem niczego zadowalającego znależć, to sobie zrobilem

Jeszcze tylko musze jakies gąbeczki dorobić i można testować w terenie.

Zamieszczam foto:

http://xs.to/codes.php?f=DSC02731.JPG&h=xs114&d=07162

http://xs.to/codes.php?f=DSC02735.JPG&h=xs114&d=07162

http://xs.to/codes.php?f=DSC02732.JPG&h=xs114&d=07162




rrradek - Czw Gru 20, 2007 6:14 pm
" />piotrze ja kupiłem taki filtr
http://moto.allegro.pl/item286060580_si ... olory.html
prezentuje się całkiem nieźle w attacku, koszt malutki, dotoczyłem kawałek przejściówki u znajomego z allu (koszt 8 zł) i super w porównaniu do tego co proponuje np fg-polska....ceny porażają u nich pozdrawiam....wydech też będe sam kombinował



Bartek Koźbielak - Czw Gru 20, 2007 6:21 pm
" />
">piotrze ja kupiłem taki filtr
http://moto.allegro.pl/item286060580_si ... olory.html
prezentuje się całkiem nieźle w attacku, koszt malutki, dotoczyłem kawałek przejściówki u znajomego z allu (koszt 8 zł) i super w porównaniu do tego co proponuje np fg-polska....ceny porażają u nich pozdrawiam....wydech też będe sam kombinował

ja mam taki sam w nitroteku;)
Bo w FG jest oryginalny KiN



rrradek - Czw Gru 20, 2007 6:36 pm
" />oryginalny czy nie, ale za drogi, a właśności te same



Luki - Sob Gru 22, 2007 10:56 am
" />Możesz jeszcze zrobić inaczej ... Zakładasz normalnie filtr z tyłu silnika ... Kupujesz taką rurę którą stosuje sie w samochodach do doprowadzenia ciepłego powietrza z kolektora wydechowego do sącego Ona wygląda jak aluminiowa ... a jest miękka i rozciągająca ... I zakładasz ją na filtr ... a drugi koniec wyciągasz przed silnik ....
Tak wygląda ta rura:
http://www.allegro.pl/item283492836_tic ... niowa.html



bikeman1 - Śro Gru 26, 2007 2:09 pm
" />Ja mam troche odmienne zdanie na temat tych filtrów "od simsona" lub tych K&N.
Na jednym z zagranicznych forów rc czytalem ze nie sa to wogóle filtry przeznaczone do modelarstwa ( wypowiedzi zawodników )!
Zainteresowalo mnie to, zacząłem szperac i rzeczywiscie okazało sie, że te male stalowe filterki zostaly po prostu zaadoptowane po cichu do modelarstwa.
I tak naprawde nie spełniaja zadania które powinien spełniać filtr modelarski...
...przepuszczaja drobny pył i drobny brud...którego w offroadzie jest po uszy



Bartek Koźbielak - Śro Gru 26, 2007 3:15 pm
" />z tym się nie zgodze
byłem na zawodach Fg tam każdy prawie miał filtr stożkowy
a jeśli chce się je bardziej zabezpieczyć są nakładki do nich
albo zamontować airboxa -tak się robi w onroadach
według mnie do modeli benzynowych się nadają



Jakub Żebrowski - Śro Gru 26, 2007 3:34 pm
" />bikeman też o tym słyszałem i widziałem 3 silniki zatarte przez to ze K&N przepuścił



bikeman1 - Śro Gru 26, 2007 3:35 pm
" />ano widzisz...coś w tym musi byc...



Luki - Sob Gru 29, 2007 5:34 pm
" />JA też jestem tego samego zdania ... Filtry stożkowe ... to tylko ON-Road a nie piasek ziemia i kupę kurzu ... Sam Kupiłem sobie zestaw http://www.rc-car-online-shop.de/cgi-bi ... uche--6464
i jestem zadowolony ... Ostatnio jak jeździłem po piasku ... To było trochę na filtrze trochę piasku .. ale to wszystko ...
Powered by WordPress, ©