ďťż
ford bajerek
FLEX - 2007-10-30, 01:36 Witam wszystkich bywalcow forum. Jak to milo znalezc milosnikow Forda w Polsce. Ja mieszkam w USA i od 4 lat pracuje w Ford Motor Company w Engineering Department i bedac politycznie correct kupilem forda sobie i zonie. Oboje jezdzimy Fordem Escapem. Mialem wiele aut w swoim zyciu ale musze przyznac, ze Fordem Escape jezdzi mi sie najlepiej. Jest to niby SUV ale prowadzi sie jak auto. No ale nie bede nawijal o Fordzie Escape na forum Forda Taurusa. Co do Forda Taurusa to zostal zaniechany na zawsze ten model. Obecny na rynku Ford Taurus jest to nic innego jak model Ford 500, ktory nie przebil sie na rynku mimo, ze jest wspanialym autem i Ford przechrzcil Forda 500 na Ford Taurus. Wspaniale auto z napedem na 4 kola, goraco polecam najnowszego Forda Taurusa. Co do starych Fordow to mam sporo fotek z lokalnych car shows starych klasykow. Narazie zapraszam do galerii car show z 10-go czerwca 2007 ale wkrotce dorzuce nowe galerie. Wszystkie zdjecia sam robilem. Ford car show Pozdrawiam wszystkich milosnikow Forda. FLEX RadAg! - 2007-10-30, 07:33 Witaj! Czy wiesz jaka obecnie jest sytuacja z Crown Victoria? Nie ma juz tego auta w ofercie forda na 2008 rok,, nadal ponoc jest na zamowienia rzadowe i nadal jest w ofercie Mercurego jako Grand Marquiz... Czy ford zaprzestaje powoli produkcji tego auta? GAZDA - 2007-10-30, 09:19 witaj na forum, a co z minivanami? nie widze w ofercie freestara, ani nic innego podobnego. FLEX - 2007-10-30, 15:43 Witaj! Czy wiesz jaka obecnie jest sytuacja z Crown Victoria? Nie ma juz tego auta w ofercie forda na 2008 rok,, nadal ponoc jest na zamowienia rzadowe i nadal jest w ofercie Mercurego jako Grand Marquiz... Czy ford zaprzestaje powoli produkcji tego auta? Jest jest zarowno Ford Crown Vic jak i Grand Marquis. Linia produkcyjna caly czas idzie ale modele te skoncza sie w 2011 roku. Obecnie mozesz je znalezc na stronie http://www.leftlanenews.com/ford-flex.html a oficjalna strona jest tu >> http://www.fordvehicles.com/flex/ FLEX RadAg! - 2007-10-30, 16:43 Kurde super ze Victoria nadal bedzie w sprzedazy, dziwne jest to ze nie ma jej w ofercie na oficjalnej stronie forda, dlatego pytam.... Fajnie miec swojego czlowieka w Fordzie za wielka woda, sporo rzeczy mozna sie dowiedziec Taurus_GL - 2007-10-30, 18:26 No to witamy nowego czlowieka z USA Widzialem juz kilka nowych Taurusow w dilerach ale szczerze mowiac to ten samochod [i Five Hundred] nie kontynuuje juz tradycji poprzednikow. Nie ma chociazby biegow przy kierownicy, recznego wlaczanego malym pedalem czy elektronicznych licznikow nawet w opcji. Fajny samochod ale mimo wszystko szkoda. Osobiscie jezdze Taurusem 3.0 ZE STYCZNIA 86 czyli jednym z pierwszych, jaki trafil do klientow Mysle, ze I Generacje byly najbardziej wypasione. Wszystkie pozniejsze modele byly juz za bardzo jak na moj gust plastikowe, zreszta z biegiem lat znikaly niektore rzeczy z listy wyposazenia, jak chociazby zamykana klapka pomiedzy tylnym fotelem a oknem. Co do CrownVictorii to szkoda, ze amerykanscy producenci juz prawie nie kontynuuja full-size sedans& Wagons jakimi byly wlasnie Victorie, Caprisy, Buicki Electra itd. Z tego, co wyczytalem w prospektach to full size'm jest teraz Taurus. Po prostu zapanowala jakas moda na mniejsze plastikowe samochody PS. W jakim oddziale Forda pracujesz??? Czy mialbys dostep do jakichkolwiek materialow archiwalnych nt. Taurusa/Sable??? Ostatnio udalo mi sie kupic na ebayu caly oryginalny oryginalny manual, sound system quide i operators quide do Taurusa 86 z zapasow dilerskich, nigdy nie byl przy zadnym samochodzie Pozdro_from_Chicago Taurus_GL - 2007-10-30, 18:27 To bylem ja- znowu mi sie posty zdublowaly GAZDA - 2007-10-30, 21:56 czyli freestar w wersji cargo nadal jest? FLEX - 2007-10-31, 19:23 czyli freestar w wersji cargo nadal jest? Nie ma. Zadnych minivans juz Ford nie robi, robi normalne vans dla odbiorcy rzadowego i commercial fleets. Link ponizej https://www.fleet.ford.com/showroom/Vans.asp Good Day FLEX FLEX - 2007-10-31, 21:22 czyli freestar w wersji cargo nadal jest? Znowu ja, dodam tylko ze w maju 2008 wejdzie juz na rynek 2009 Ford Flex, ktory zastapi minivany. Ponizej fotka prezentujaca sylwetke Flexa w porownaniu z minivanem Dodge caravan Przy okazji zapraszam do nastepnej galerii starych fordow. Autka sa kolegow z pracy wystawione na terenie zakladu Forda na trawniku. Jak wejdziecie na strone to kliknijcie w pierwsze zdjecie i otworzy sie duze a tam nad zdjeciem beda strzalki do nastepnych fotek ford classic galeria nr 2 Pozdrawiam FLEX GAZDA - 2007-11-01, 09:18 cholera szkoda econoline jest za duży, jak ten flex bedzie w wersji cargo to ok, osobówki nie potrzebuje, od tego są taurusy piotrekzet - 2007-11-02, 13:32 Witaj Flex, no kilka dni mnie nie było i taki nabytek na forum Ja kcem do forda A nawiasem mówiąc, nadal przekładam bebechy z sable do taurusa. Nie pamiętam czy wspominałem, że zderzak z sable 1990 NIE PASUJE do taurusa 1992. To znaczy łapy pasują, wszystko cacy, ale jest szpara na całej długości i po bokach też tak lakoś kulawo. Czyli czeka mnie zakup... Podsufitka pasuje PRAWIE. Pół centumetra przy osłonkach tylnych małych szybek... Ale prawie nie widać. Wykładzina pasuje, musiałem tylko wyciąć dziury na wajchę. Tylna kanapa pasuje. Półka niestety już nie Pasy z tyłu NIE Schowek mniej więcej... Deska rozdzielcza, a raczej zegary - hmmm jeszcze nie wiem. Przełożyłem, wtyczki takie same, zobaczymy czy coś do mnie zaśpiewa... Miałbym wtedy taurusa z obrotomierzem, kontrolką LampOut, kontrolką poziomu płynu w spryskiwaczu i sam nie wiem co jeszcze Lampka pod sufitem NIE PASUJE!!!!!!!!!!! Dlaczego, dlaczego, dlaczego myśliciele z forda zrobili patent polegający na zamianie wysokości plastiku w takim durnym miejscu???? A jeśli ktoś chce sprawdzić co pasuje a co nie pomiędzy taurusem 92 a sable 90 to czekam na wyzwania Acha, plastiki z sable prawie pasują Ufff... Się rozpisałem Taurus_GL - 2007-11-02, 14:01 Piotrek to ja widze ze ty to normalnie jak jaki MacGyver Jeszcze z taka przerobka to sie nie spotkalem, zeby wszystko ale to wszystko z I Gen Sable przekladac do II Gen Taurusa- nawet w stanach Zeby tylko nie wyszedl z tego zaraz jakis wjejski tjunink, ze bedzie wszystko skrzypialo na kazdej nierownosci, ale mam nadzieje, ze tak nie bedzie- trzymam kciuki Ale swoja droga jesli nie zalezy Ci na 100% oryginalnosci samochodu to masz racje bo I Generacje byly ogolnie bardziej wypasione, mialy ladniejsze wnetrza i wiele ciekwaych malych detali chociazby takich jak zamykana klapka pod tylna szyba. Tapicerki na drzwiach tez byly ladniejsze- wygladaly solidniej. Zderzak przedni od Sable widzialem w I Generacji Taurusa no ale jedynka to jedynka- jest nieco bardziej rozbudowana a II Generacje maja juz nieco bardziej plaski przod... Co do pasow to ja mam zajebiscie- na tylnych sidzeniach tylko pasy biodrowe- tak bylo w pierwszych dwoch rocznikach. Od 88 roku weszly juz pasy "normalne" w Wagonach smiesznie podwieszone z dachu. PS. Zarzuc jakies fotki z rozbiorki Sable/Taurusa Pozdro piotrekzet - 2007-11-02, 16:01 No tej półeczki najbardziej mi szkoda... Skrzypieć nic będzie, podłokietnik poskręcałem od nowa i w ogóle z założenia jak ma skrzypieć to odpada Hmmm... Pasy biodrowe z tyłu... No to mnie podpuściłeś.... No właśnie o to chodzi, że te wcześniejsze to jakieś dopieszczone były a im dalej w las tym więcej drzew... W ogóle zauważyłem, że na przykład wykładzina była w dużo lepszym stanie w sable, a plastiki to szły po całości, w taurusie już taka "okrojona" wersja... Dwa lata różnicy, a się pozmieniało... Fotki wrzucę jak zrobię, na razie ma częściowo rozbebeszony przód i wyjęte fotele z przodu - moje mają pompowane oparcie i pełną elektrykę, a tu tylko kierowcy elektryczny i bez "plecków" Ale kurcze moje są szerokie Trochę będzie zabawy... A jeśli chodzi o oryginał - wszystkie części oryginalne, no nie? A że w innym roczniku Teraz jestem na etapie pasowania "coin tray" i tej podstawki na szklankę, bo w byczku była taka półeczka... Nie wiem jak to będzie się sprawdzać w praktyce, przez tą wajchę w podłodze... A tak na marginesie to MacGywer to kiedyś mój idol był Taurus_GL - 2007-11-02, 16:57 A tak na marginesie to MacGywer to kiedyś mój idol był Hahahaha moj tez a najlepszy to chyba ten pelnometrazowy byl MacGyver i skarb Atlantydy Co do Taurusow to niestety wlasciwie im pozniejszy tym bardziej byl juz okrojony z roznych ciekawych bajerkow dostepnych w "klasykach". Zreszta taka sama historia byla z Duzymi Fiatami i Poldkami W ogole szczerze mowiac to wnetrze II Generacji w ogole mi sie nie podoba Zero drewienek na desce rozdzielczej, tandeciarskie plastikowe tapicerki na drzwiach, plaskie glosniki i tylna poleczka i w ogole wszystko wyglada bardziej jakby to byla jakas wersja ekonomiczna tak jakbysmy patrzyli na wypasionego Poloneza Borewicza z lat 80 z welurowymi brazowymi siedzeniami i na wersje zubozona C klase bez listew na drzwiach i z ceratowymi obiciami Oczywiscie skutecznie ogolocono tez Taurusa ze wszelkich chromow- od 92 roku nie bylo juz chromowanych listewek w zderzakach czy na drzwiach. Lusterka byly tez odtad wykonywane jako jeden odlew a nie czarne z pokrywkami w kolorze karoserii Z bagaznika zniknely malutkie zamykane schowki na narzedzia. No i gdzie sie podzialy te boczne lampki w zderzakch??????? Wcielo piotrekzet - 2007-11-02, 17:27 No boczki mi tak trochę nie leżą... Ale nie wiem jak będzie pasować boczek sable '90 do deski taurusa 92... A jeśli chodzi o sam schowek - kurcze w sable mam takie nacięcie, żeby było łatwiej go wyjąć, i uchwyt na długopis i zeszyt(?) A w byczku już bez tego... No i te lusterka... korci mnie przekładka... Taurus_GL - 2007-11-03, 20:00 Piotr, a felgi tez przekladasz??? Bo slyszalem, ze chyba miales alusy w Sable??? Pozdro FLEX - 2007-11-05, 00:05 PS. W jakim oddziale Forda pracujesz??? Czy mialbys dostep do jakichkolwiek materialow archiwalnych nt. Taurusa/Sable??? Pozdro_from_Chicago Pozdrawiam Ciupagowo Ja pracuje jako Plant Layout Engineer ale nie w Detroit a w zakladzie, ktory tloczy karoserie i spawa robotami. Nie robimy wszystkich modeli. Nie moge napisac jakie robimy. Non stop likwidujemy stare linie i wprowadzamy nowe linie produkcyjne a pozniej te nowe ulepszamy automatyzujac zeby wyeliminowac jakies stanowisko. Lokalnie nie mam dostepu do informacji o ktore sie pytales, musialbym sciagnac z Detroit. Zapraszam do nastepnej galerii klasykow na terenie zakladu. Wszystkie bryczki kolesiow z pracy. Jak wejdziesz na ponizszy link kliknij na pierwsza miniaturke fotke i otworzy sie duza fotka a pozniej klikaj na strzalki na gorze www.druga galeria przeslicznych klasykow forda.com piotrekzet - 2007-11-05, 05:59 Taurus, felgi już są, moje będą jako drugi komplet Taurus_GL - 2007-11-06, 18:49 Lokalnie nie mam dostepu do informacji o ktore sie pytales, musialbym sciagnac z Detroit. Spoko niemniej bylbym wdzieczny jakbys czegos mogl sie dowiedziec Chodzi mi glownie o to oldschoolowe radio- niby jest ze znaczkiem Forda ale nawet w manualu od Taurusa z 86 roku pisze, ze powinno byc takie jak bylo juz w pozniejszych modelach tj. 87-88. (W modelach 89-91 bylo wlasciwie takie samo radio tylko nieco zmienil sie uklad przyciskow). LTD/Marquis tez raczej odpada bo tam przynajmniej w wiekszosci byly jeszcze radia ze skala i pokretelkami. Tempo i Escort to tez raczej nie... Poza tym po co ktos przekladal by radio od starszego modelu Czyzbym wiec zalapal sie na radyjo z serii przedprodukcyjnej tylko akurat w styczniu 86 nie mieli tych nowych to wpakowali co mieli na magazynie??? Pozdro FLEX - 2007-11-08, 23:27 Lokalnie nie mam dostepu do informacji o ktore sie pytales, musialbym sciagnac z Detroit. Spoko niemniej bylbym wdzieczny jakbys czegos mogl sie dowiedziec Chodzi mi glownie o to oldschoolowe radio- niby jest ze znaczkiem Forda ale nawet w manualu od Taurusa z 86 roku pisze, ze powinno byc takie jak bylo juz w pozniejszych modelach tj. 87-88. (W modelach 89-91 bylo wlasciwie takie samo radio tylko nieco zmienil sie uklad przyciskow). Taurus_GL - 2007-11-09, 01:29 moze tu znajdziesz odpowiedz Kolega chyba mnie nie docenia Jestem w posiadaniu wszystkich Owners Quide do Taurusa od rocznika 86 do 96 i do Sable z lat 87, 89, 90. Poza tym udalo mi sie dostac na Ebayu egzemplarz z Sierpnia 85 wydrukowany jeszcze zanim auta trafily do klientow Osobiscie nie zawracalbym sobie glowy tym radiem. Bardzo prawdopodobne, ze pochodzi z innego wozu, ale co to za roznica. Radio i tak trzeba wywalic i zainstalowac cos co gra CD mp3. Sorry, ale w pracy jestem bardzo zajety i inni tez i najprawdopodobniej ta informacja juz dawno jest usunieta. Niektore dokumenty przechowuje Ford 3 lata a niektore 20 lat. Model radia na pewno nie kwalifikuje sie na 20 lat. Jestem zdecydowanym zwolennikiem oryginalu dlatego jednak zostawie oryginalne Fordowskie radio. Ewentualnie przeczyszcze glowice, zeby moc grac MP3 poprzez wkladana kasetke adapter do MP3 playera. Na pewno nie bede wprowadzal zadnych modyfiakcji w samochodzie bedacym jednym z pierwszych jeszcze jezdzacych egzemplarzy Taurusa. Zreszta jestes w stanach, to wiesz ile Taurusow I Generacji jedzi jeszcze po drogach... W swoim Wagonie [rocznik 91] jak radio nie gralo kaset to wsadzilem radio z rocznika 94 z nieco wiekszym wyswietlaczem- moze nie byl to pelen oryginal ale zawsze to Fordowskie radio idealnie pasujace do kostek i mocowan na 4 druciki. Poza fajnym wygladem to radia te z lat 92-95 nie byly do konca pomyslane- regulacja wszystkiego odbywala sie za pomoca przyciskow a nie jak poprzednio pokretelek. Ale coz, moda lat 90 Pozdro piotrekzet - 2007-11-09, 05:52 Jeśli chodzi o radio - też wolę to na pokrętła Niestety w sable miałem od forda... probe i bez kasety a w byczku od michała jest już na przyciski... Z tym, że nadal nie działa sterowanie z deski Nie wiem o so chodzi... FLEX - 2007-11-10, 03:07 Jestem w posiadaniu wszystkich Owners Quide do Taurusa od rocznika 86 do 96 i do Sable z lat 87, 89, 90. Poza tym udalo mi sie dostac na Ebayu egzemplarz z Sierpnia 85 wydrukowany jeszcze zanim auta trafily do klientow Podejrzewam ze jest to radio z Forda Mustanga GT Hatchback 1986, ale moge sie mylic. Nie masz lepszej fotki tego radia? fotka nr 2 fotka nr 3 a wiecej znajdziesz tutaj Pozdrawiam Taurus_GL - 2007-11-10, 03:21 Podejrzewam ze jest to radio z Forda Pickupa, ale moge sie mylic. Nie masz lepszej fotki tego radia? Nie moge przeczytac co pisze na dole po prawej. Czy mozesz podac model radia, ale to trzeba radio wyciagnac i zobaczyc nalepke albo wytloczone numerki. Sproboje cos wykombinowac albo zrobic lepsza fotke. Dzieki za zainteresowanie Pozdrawiam FLEX - 2007-11-10, 15:42 Sproboje cos wykombinowac albo zrobic lepsza fotke. Dzieki za zainteresowanie Pozdrawiam Zerknij jeszcze raz na moja odpowiedz z 30 pazdziernika. Taurus_GL - 2007-11-10, 17:15 Dzieeeeeeeeeeeeeeeeeki to juz przynajmniej jakis slad- bardzo podobne, jednak te moje wydaje sie nieco starsze. Mniej wiecej w polowie szerokosci radia, tam gdzie na fotkach znajduja sie trzy przyciski do przewijania u mnie wystaje taki wystajacy suwak, podobny jak w starym piecyku gazowym i pisze Ford Automatic. Jak bede jechal na junk yard to postaram sie troche przyjrzec starym Mustangom i Pickupom FLEX - 2007-11-10, 18:44 Jak bede jechal na junk yard to postaram sie troche przyjrzec starym Mustangom i Pickupom Pickupy sobie podaruj, ale widzialem takie radio w Ford Bronco II tez. Jak sam zauwazyles w manual wozu jest kilka modeli radia a dlatego ze Ford raz montuje radia rozne a po drugie klienci maja do wyboru rozne opcje radia, premium sound etc. Sa firmy ktore maja na sprzedaz vintage radia ale z aktualna cyfrowa elektronika. W twoim radio jest juz cyfrowa elektronika ale w starszych radiach na skale ciezko zlapac stacje i takie rowiazanie jest bardzo praktyczne. Moze kiedys fundniesz sobie klasyka z lat 60tych. Zobacz ponizej o czym mowie. przyklad Taurus_GL - 2007-11-13, 16:12 Te stare radia z lat 50 i 60 maja w sobie to cos Najbardziej podobaja mi sie chyba te montowane na stale pod panel w desce rozdzielczej np. w Pontiacu Starchief 1956 czy Lincolnie Continental 1961. Po prostu radio bylo zamontowane na stale pod deska rozdzielcza i wlasciwie nie bylo mozliwosci, zeby zamontowac jakies inne np. z pozniejszego modelu. Ale wg. mnie amerykanskie klasyki mialy ten klimat, ktorego juz brakuje dzisiejszym samochodom. Z przodu wieeeeelka maska prawie jak trumna, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia z chromowanymi i drewnianymi wstawkami, liczniki jak od samolotu a we wnetrzu nawet skora na fotelach w kolorze karoserii cos pieknego. Nawet znaczki fabryczne to prawdziwy, gruby metal mocowany na nakretki. Ostatnio mialem okazje wykrecic kilka detali z Mercury Comet sedana 4d z 74, miedzy innymi wielki chromowany znaczek z przedniej maski z napisem Lincoln-Mercury Division. Niby auto juz bardziej kanciaste bo z lat 70 ale wciaz bylo czuc jeszcze ten klimat amerykanskiego wozu... http://www.fordtaurus.yoyo.pl/viewtopic ... sc&start=0 Odnosnie mojego radia to zaczynam podejrzewac, ze chyba raczej nie bylo takich fabrycznie w Taurusach- bo nie ma o tym w zadnym manualu nawet z 86 roku ale jesli akurat nie mieli na magazynie takich jak byly przewidziane do Taurusa to zdarzalo im sie czasami wpakowac radio o podobnych parametrach ale z innego modelu- ktore wciaz pasowalo bez problemu do otworu w desce rozdzielczej i do kostek. Niedawno widzialem na Ebayu Taurusa z 87 roku, ktory tez mial takie radio- "z tej serii" tylko, ze wersji bez kasety Skubaniec mial nawet czerwona tapicerke, niestety byl po wypadku not safe to drive i gosciu sprzedawal jako project car albo na czesci ale nawet dorzucal do niego wszystkie potrzebne czesci blacharskie wyciete na szrocie z innego Taurusa. Miejmy nadzieje, ze ktos go jeszcze odremontuje. PS. Co do radiow analogowych to mialem z takim experience zaraz przed wyjazdem do stanow jak zrobilem prawko- Safari 5 w Duzym Fiacie Odbieralo wlasciwie tylko jedynke i jakies ruskie stacje, przy jakiejkolwiek probie zrobienia glosnosci na maxa niesamowity trzask z glosnikow umieszczonych pod tylna szyba, przy tym jeszcze nieoryginalnych bo byl to Fiat ze stara metalowa deska rozdzielcza i jednym glosnikiem na srodku To byl sprzecior. Pod spodem troszke bardziej szczegolowe fotki mojego radia: Tutaj dobrze widoczna charakterystyczna wajcha do przewijania tasmy i napis electronic Pozdro |