ďťż
GM-120 gen2 - #97168 pierwsze wrażenia




KiT - Nie Lut 28, 2010 11:55 pm
" />No i przyszedł kolejny regulator, tym razem stajnia GM ich ostatnie dziecko.

Pierwszy wieczorek zapoznawczy:
- jest instrukcja w j. angieskim
- waga wyjętego z pudełka 108g a obiecywali 99g ale dodali, że w przybliżeniu;
- wszystkie kable czarne, robimy zakłady kto się pierwszy pomyli? Nie wiem też dlaczego GM uparł się wyprowadzać kable na krótszej krawędzi regulatora, jak trzeba będzie coś lutować to jest naprawdę ciasno.
- nareszcie ktoś daje prawdziwe kondensatory o niskiej rezystancji i wie, że trzeba je przylutować na grubszych kablach bo inaczej będą kwiatkiem do kożucha.
- jest kabel sensora z tajemniczym kabelkiem do pomiaru czegoś
- wersja softu na pokładzie 10.2, a na stronie jest już 11.0 i można ładować, bo i loader i instrukcja dostępna.
- tym razem regulator 120 nie ma GM linka, więc trzeba sobie dokupić.
- wentylatorek już zamontowany na regulatorze, ale zasilany ma być z odbiornika. Czyli jak ktoś ma regulator, serwo (to chyba nic wyjątkowego w modelu) a do tego pchełkę, i wentylator na silniku to nawet Spektrum SR3300T tego nie uciągnie bez kabelka typu Y.
- jest wyłącznik w zestawie i to jest rzecz którą zmienię w pierwszej kolejności bo jest do bani.

PC programowanie:
- software do komputera jak podaje intrukcja można sobie sciągnąć z www.graupner.de szukając kodu produktu 7168.6 oraz sterownik do USB linka (tak na marginesie ten sam używa link do urządzeń Hyperiona, i sam link wygłada znajomo )
Na stronie faktycznie jest driver 5.4 i kilka wersji soft'u ostatnia oznaczona jako dla GM 90 i 120 nosi dumny numer 1.3.6 i za nic na niej Gen2 nie chce działać
- ale ponieważ na forum już coś nie co skrobnięto o tych regulatorach to i link do softu się pojawił. Nowe Genius'y działają z softem wyższym niż 1.4, obecnie jest 1.6.1.
- ilość opcji w programie oszałamiania, podobnie jak część terminologii, do części jeszcze nie zdążono napisać help'a zarówno w Genius Tools jak w pdf, ale jest opis w instrukcji.

Idę spać reszta w następnej wolnej chwili.... popatrzymy jak nowy VT działa i czy faktycznie umie więcej niż konkurencja .




luke - Pon Mar 01, 2010 8:12 am
" />Jestem ciekaw z poprzednim VT poprostu wyprzedzili konkurencje



Zaremba Lesław - Pon Mar 01, 2010 5:05 pm
" />Umie tyle,że nie było Go w pierwszej 10 na ME....



luke - Pon Mar 01, 2010 5:15 pm
" />No tak blue is better i ch...j
Na logike najlepsi zawodnicy ME czy MS nie wybieraja sprzetu podpisuja umowe z tym ktory zapewni lepsze warunki.
Pierwsza 10 to zaden wyznacznik jezeli podchodzic do sprawy obiektywnie to trzeba poprostu zmierzyc obroty i moc tego samego silnika na jednym i drugim reglu ustawionym najlepiej przez inzyniera projektujacego ta elektronike.




Zaremba Lesław - Pon Mar 01, 2010 8:06 pm
" />
">No tak blue is better i ch...j
....

Może być jeszcze czerwone albo Orion lub S.P.
Na byle czym nie zrobi się wyniku,a jak się nie zrobi wyniku to nic się nie podpisze....i jakbyś się nie kręcił to dupa z tyłu...
P.s.Starałem się podtrzymać anatomiczną konwencję dyskusji....Czy mi się udało?



KiT - Pon Mar 01, 2010 8:43 pm
" />wrażenie drugie będzie krótkie.
Jest lepszy niż SP GT2.0 już na 2 z czterech profilowanych programów dla silników 13.5T.



Przemysław Staniewski - Śro Mar 03, 2010 12:53 pm
" />Można wiedzieć na jakich silnikach 13,5T były sprawdzane obydwa regle ?



KiT - Śro Mar 03, 2010 1:56 pm
" />SP 13.5 V3.0 oraz nowy GM 13.5T Metall



luke - Śro Mar 03, 2010 2:24 pm
" />Robert a napisz cos wiecej o tym drugim wrazeniu



KiT - Śro Mar 03, 2010 3:05 pm
" />Po Warszawiance. Tam się będę tym bawił na torze...



KiT - Pią Mar 05, 2010 6:25 pm
" />Dziś męczyłem silnik:
http://www.sklep.rcracing.pl/product_in ... ts_id=7221

oficjalne Kv 2600 sprawność 85%

I tak program 4 bez sensorów bieg jałowy 15900rpm z sensorami 17900rpm, pobór prądu Io 1.9A;

Program 7 taki delikatny VT (jest jeszcze 8-9) do 18000prm silnik zachowuje się jak na innych regulatorach (jakieś 65% gazu w aparaturze - nie mam jak dokładnie tego odczytać), powyżej zaczynają się dziać ciekawe rzeczy Kv osiąga wartość 27100rpm przy prądzie Io 11A sprawność silnika spada do 45% dostarczona moc elektryczna pod obciążeniem dochodzi do 320W prąd przebija się przez 50A. Powyżej 21 000 rpm silnik wpada w wibrację, bardzo brzydką wibrację.
Po minucie testów silnik miał 70C.



luke - Sob Mar 06, 2010 9:44 am
" />Jezdziles na life?



KiT - Sob Mar 06, 2010 1:04 pm
" />tylko LiFe...
W międzyczasie soft 11.0 przetrenowałem, bez rewelacji, ale 11.1 już jest niezły.
Dalej nie działa telemetria tak jak trzeba, ale bardzo ciekawie działa timing zależny nie od obrotów ale od gazu czad.
A i jest ciekawe zabezpieczenie rotora, pilnuje by go przekręcić w praktyce na wolnym biegu nie można zmierzyć Kv .



Przemek Morawski - Sob Mar 06, 2010 2:44 pm
" />Jeszcze żeby wbudowany był data logger jak np. w lotniczych regulatorach to byłoby już prawie wszystko. Swoją drogą ciekawe że regulator lotniczy 100A obsługujący do 12s z wbudowanym loggerem kosztuje około 100$ a samochodowy o podobnej wydajności ale bez loggera już 300$.



KiT - Sob Mar 06, 2010 4:04 pm
" />bo tyle ludzie od rc auto są w stanie zapłacić. Jak regulatory lotnicze kosztowały $250 to latacze zaczęli je robić sobie sami. A jak sprzęt rc dla aut będzie drogi to sobie kilku zrobi nowy atawar w ramach protestu. Dlatego kosztują $300.



Zaremba Lesław - Sob Mar 06, 2010 8:24 pm
" />
">.... Swoją drogą ciekawe że regulator lotniczy 100A obsługujący do 12s z wbudowanym loggerem kosztuje około 100$ a samochodowy o podobnej wydajności ale bez loggera już 300$.

To proste,bo wynika z charakterystyki pracy.Regulator lotniczy nie nadaje się do samochodów bo w zasadzie pracuje tylko w krańcowych położeniach.



Przemek Morawski - Nie Mar 07, 2010 9:11 am
" />Regulator lotniczy pracuje w krańcowych położeniach? Czyli full gaz albo stop? To jak to się dzieje, że przykładowo w śmigłowcu dźwignią gazu na aparaturze PŁYNNIE reguluje obroty wirników?



Zaremba Lesław - Nie Mar 07, 2010 10:26 am
" />No to wsadź sobie regulator od śmigłowca do samochodu....



KiT - Nie Mar 07, 2010 12:29 pm
" />Przemek nie daj się sprowokować bo mi Zaremba z kolejnego wątku burdel zrobi. Przecież wiesz, że jest on mistrzem wypowiadania się w kwestiach o których nie ma pojęcia, więc już w tym punkcie można założyć, ze od regulatorów lotniczych jest forumowym ekspertem. Proszę więc o rozwijanie tej kwestii w oddzielnym temacie.

P.S. Nie karmić trolla



Zaremba Lesław - Nie Mar 07, 2010 7:48 pm
" />Tak Panie PawłowsKiT o tym o czym Pan z Kol.Morawskim i Abramowiczem rozmawiacie ,często nie mam pojęcia.Ten bełkot zmieszany z wymiocinami pseudo intelektualnymi jest trudny do zrozumienia....



Marek Kusiakiewicz - Pon Mar 08, 2010 10:47 am
" />Panowie,

Mam jedną prośbę: prosze o spokój.

Prośba do użytkowników których podnieca zabawa w sprawdzanie regulatorów itp: wszystko jest OK - ale piszcie że to co mierzycie, sprawdzacie to:

- teoria
- sprawdzanie na "sucho"

I jeszcze jedno:

- teoria to nie wszystko. każdą teorię można włożyć między książki.

Przykład:

Na zawodach modele z silnikiem 3.0 + zasilanie LI-PO wykręcają tyle kółek co modele z silnikiem 13,5 + LI-PO.
I czy to będzie GM czy Blue czy Red nie ma najmniejszego znaczenia.

Prawda kolejna jest taka że GM nie ma szans na przebicie się. Będzie wprowadzał coraz nowsze rozwiązania .... i to jest z niego korzyść. Blue i Red za chwilę mają to samo i to na tych regulatorach jeżdżą najlepsi i do tego szybciutko przekonują się zawodnicy. Nawet jak kupią GM czy inne regulatory.

I na koniec:

Nikt do Was nic nie ma. Ale jak piszecie jaki to dobry regulator - napiszcie na potwierdzenie tego kto ze śwaita RC na nich jeździ i co wygrywa. Bo fakt jest taki że co by GM nie robił to sie nie wbije do czołówki (tak samo jak inni). Czołówka jest zarezerwowana dla innych producentów czy to sie komuś podoba czy też nie. Fakt jest faktem



Michał Abramowicz - Pon Mar 08, 2010 12:49 pm
" />Heh

Ja bardzo żałuję, że Zaremby nie było na ETS, może by mi powiedział co przestawić w SPX stock cośtam
Profil 8, lipo mode, silnik z timingiem na 0, środek, 10+ i albo stoi i silnik 13.5T zimny, albo stak samo stoi (wolny) i 90 gradusów na
obudowie, zaczyłem od przełożenia ~6.2, tak żeby go nie spalić, mniejszy atak, źle, większy o 3,4 zęby jeszcze gorzej.

Regiel miałem nowy, z pudełka od kol. z Wilna, ponieważ on wrócił do Tekin RS.

Swój GM 95 doprowadziłem w piątek do stanu: jedzie (jest średnio na torze), 60 gradusów na obudowie, przełozenie 5.0,
na sobotę ustawiłem FDR na 4.05, na ostatniej eliminacji zmieniłem na 3.9 ale po 10 kółkach i pomiarze temp Edgar kazał
zaprzestać jazdy, przegięte 100 gradusów.

Co bieg jechałem lepiej i pewniej, niestety silnik ulegał degaradacji

Z tego co widziałem (podam co ciekawsze regle)
- Rob_K (Robert Krens z Amsterdamu) jechał na mamba max pro (wersja z sensorem), skończył na 23 miejscu,
- Lokanas (Mindaugas Ambrasas, Wilno) tekin pro, 41 miejsce, (jego finał E dostarczył mi najwięcej emocji, odpowiednio 1, 2,1, moim starym asso ),
- MĂśllenkamp Myke (GM 120 V2, z tego co pamiętam, miewał około 80-90stopni, przełożenie, z tego co pamiętam 5.5 do 5.8 ), 44ty,
- Paskevicius Ramunas, LRP tc-sphere 70850, 83 miejsce,
- Ja (należę do słynnej grupy Pussy Drivers), 84 miejsce na 98 sklasyfikowanych.

Co do czołowej stawki, wypatrzyłem regle Speed Passion i spx'y ale nie wnikałem zbytnio, SPX mode 8, SpeedPassion, nie wiem.

Po wynikach, wystarczy porównać wyniki pierwszych 20 ludzi z Robertem, Lokanasem, Myke.
Nie regiel czyni zwycięzcą.

Z rozmowy z Myke, wiem, że był wyjątkowo zadowolony z nowego regla Gm'a, od samego początku w Warszawie jechał bardzo szybko.

Z rozmowy z Robertem, wiem, że również był zadowolony z swego regla, mamba max pro i że nie odczuwa potrzeby zmiany na coś innego, jest tani, lekki, działa.

Co do silników SP 13.5T 3.0, są jakie są, widziałem:
- krzywa ośka (atak chodził po owalu, Donatas),
- luźne łożyska w obudowie (Grzesiek Kopertowski),
- niedziałający sensor (G.K. lub Maciek Chałas).

Mój silnik zaczął jako tako działąć po dosunięciu wirnika do sensora, ale i tak szału nie było, miałem okazję pojechać po torze,
na silniku 13.5T GM Evo i było dużo lepiej ale to było nie legalne ;P dlatego zrobiłęm to bez pchełki, żeby mieć porównanie co jest źle.

m.



Michał Abramowicz - Pon Mar 08, 2010 1:05 pm
" />Zapomniałem o świetnym rosyjskim kierowcy:
- Egorov Alexey 48 miejsce (GM 120 wersja I, soft 7.2), ale niestety miał prędkość i dobijał za każdym razem 100 gradusów,
aż spalił silnik, u niego zmiana przełożenia było źle, albo jeszcze gorzej.

Jego kolega Aleksandr Naumov miał tc-spec lrp (te poprzednie, bardziej do modified), 61 miejsce.

A i tego, jakbyś chciał mi pojechać, że ch... radzę sobie na torze, trudno, spłynie po mnie

m.



Zaremba Lesław - Pon Mar 08, 2010 1:28 pm
" />A nie ciekawsze jest co mieli na pokładzie Ci zawodnicy,którzy kręcili tyle kółek co Modi...?



Michał Abramowicz - Pon Mar 08, 2010 1:38 pm
" />spx/speed passsion

I płonące silniki ładnie puszcza dymek (na 99.9% tylko SPX).

Jak jadą jak po szynach, bez błędów, bez dzwonów i robią takie czasy jak robią to i pewnie na teu-101bk by byli
najlepsi.

Najciekawsze jest to, że u jednych widziałem degradację silnika wraz ze wzrostem temp i przebiegu, a u innych nie,
ale to nie jest tematem tego wątku.

m.



Szymon Niebora - Pon Mar 08, 2010 1:51 pm
" />Co do sukcesów GM:

">
Successes:

2008 German Championships EGTWMO: TQ + double win by Marc Fischer and Martin Hofer
2008 BRCA English Championships, Touring cars, modified: win for Chris Grainger with max. possible points total Portuguese Champion 2008
Austrian State Champion 2008
Danish Vice-Champion Outdoor 2008: Jonas Kaerup andDanish
Champion 2008 Indoor (with GM-Genius 95)
Swiss Vice-Champion 2008
South German Champion 2008
West German Champion 2008
North German Champion 2008






KiT - Pon Mar 08, 2010 9:00 pm
" />
">Panowie,
Mam jedną prośbę: prosze o spokój.

Marek to chyba pod zły adres piszesz, zadzwoń do kolegi ZL i poproś go o spokój elementarną kulturę, trzeźwe wypowiedzi lub co jeszcze oczekujesz, zanim do końca Ci z forum zrobi chlew.

">Prośba do użytkowników których podnieca zabawa w sprawdzanie regulatorów itp: wszystko jest OK - ale piszcie że to co mierzycie, sprawdzacie to:
- teoria
- sprawdzanie na "sucho"

Teoria to patrzenie na parametry i ocenianie co jest lepsze.
Trzymane regla w ręku i pomiary to są pomiary, weryfikacja teorii;
Włożenie go na hamownie do modelu to są testy - weryfikacja zmierzonych właściwości na osiągi modelu;
A to kto na czym jeździ ze światowej czołówki to w większości marketing a w małej części wolny wybór.

">I jeszcze jedno:
- teoria to nie wszystko. każdą teorię można włożyć między książki.

wiesz można coś poznawać "na małpę" można się starać to zrozumieć, faktycznie w pierwszym przypadku teoria jest zbędna, rezultatem będzie brak rozwoju. Jak ktoś tak lubi niech sobie wkłada teorię gdzie mu wygodnie. To tyle w temacie tej "mądrości narodu"

">Przykład:
Na zawodach modele z silnikiem 3.0 + zasilanie LI-PO wykręcają tyle kółek co modele z silnikiem 13,5 + LI-PO.
I czy to będzie GM czy Blue czy Red nie ma najmniejszego znaczenia.

Tiaaa i dlatego zawodnicy czołówki dziś jeżdzą na tym co Ty będzie mógł kupić za rok dwa, bo to nie ma znaczenia i powinni jeździć na reglulatorach sprzed dwóch lat . Rozbawiłeś mnie do łez.

">Prawda kolejna jest taka że GM nie ma szans na przebicie się. Będzie wprowadzał coraz nowsze rozwiązania .... i to jest z niego korzyść. Blue i Red za chwilę mają to samo i to na tych regulatorach jeżdżą najlepsi i do tego szybciutko przekonują się zawodnicy. Nawet jak kupią GM czy inne regulatory.
Już kilka takich prawd upadło, tyle były widać warte. Ale przynajmniej zjawisko postępu dostrzegasz i pewnie nie zaprzeczysz, że to GM wprowadza nowe rozwiązania a reszta goni. No pech, bo to nie pasuje do teorii.

">I na koniec:
Nikt do Was nic nie ma. Ale jak piszecie jaki to dobry regulator - napiszcie na potwierdzenie tego kto ze śwaita RC na nich jeździ i co wygrywa. Bo fakt jest taki że co by GM nie robił to sie nie wbije do czołówki (tak samo jak inni). Czołówka jest zarezerwowana dla innych producentów czy to sie komuś podoba czy też nie. Fakt jest faktem

A to mnie kompletnie nie interesuje, jeśli uważasz, że to istotnie to dopisz taką informacje w ten wątek, będzie bardziej z pewnością merytoryczna niż reszta uwag. I co do treści na razie piszę jaki to jest regulator, wniosek czy jest dobry to już chyba wyciągnąłeś samodzielnie.

Mam wrażenie, że nie do końca potrafisz sobie poradzić z zaistniałą sytuacją i stąd te uwagi trochę nie na temat, trochę na ślepo. Z jednej strony trzeba zwrócić uwagę, z drugiej strony kumplowi nie wypada, ale komuś trzeba. Co gorsza z faktami źle się dyskutuje, o zagadnieniach merytorycznych też źle, bo nie pasują do linii obrony. Normalnie klincz - współczuje - nie chciałbym być na Twoim miejscu.

I na zakończenie pocieszę Cie, jak blue wpadnie w moje ręce (będzie piątą firmą w kolekcji) to też go opiszę i na pewno nie poprzestanę na blue is better. I mam nadzieję, że naruszę tym interesu żadnego sponsora forum.

P.S. Miałem nadzieję, że posprzątasz w tym wątku... no ale widać są równi i równiejsi.



KiT - Pon Mar 08, 2010 9:14 pm
" />Opanowałem w końcu telemetrię. Okazuje się by odczytać jej zapis trzeba przed wyłączeniem regulatora przełącznikiem on-off nacisnąć przycisk set by wyniki telemetrii zostały zapisane do pamięci regulatora. IMHO regler sprzętowo jest gotowy na loggowanie. Pytanie czy GM się zdecyduje to udostępnić, i czy podobnie jak ze SP trzeba będzie kupić dodatkowy moduł, czy otworzą to softem. Prawdopodobnie zależy to od tego wypuści konkurencja.

Pomęczyłem też dziś SP 3.0 13.5T i faktycznie rewolucyjną właściwością nowego VT jest duża elastyczność jeśli chodzi o dobór przełożenia. Martin odpowiadając na pytanie co należy w Stock'u ustawić napisał, coś pomiędzy 5 a 6 , bez znaczenia. Na 6 będzie płynniej.

Pewien problem może sprawiać sterownik GM linka, musi być natywny producenta. Ten sam chipset używa Mamba do mikro, Hyperion do ładowarek i GM musi być zainstalowany jako pierwszy inaczej są problemu z rozpoczęciem transmisji.



Grzegorz Kopertowski - Pon Mar 08, 2010 10:00 pm
" />
">
Na zawodach modele z silnikiem 3.0 + zasilanie LI-PO wykręcają tyle kółek co modele z silnikiem 13,5 + LI-PO.
I czy to będzie GM czy Blue czy Red nie ma najmniejszego znaczenia.

Kurcze, to trzeba powiedzieć zawodnikom z czołówki z modi, że niepotrzebnie tak mocne silniki wkładają skoro nie ma różnicy, zamiast 5.5t można przecież założyć 13.5.

">Prawda kolejna jest taka że GM nie ma szans na przebicie się. Będzie wprowadzał coraz nowsze rozwiązania .... i to jest z niego korzyść. Blue i Red za chwilę mają to samo i to na tych regulatorach jeżdżą najlepsi i do tego szybciutko przekonują się zawodnicy. Nawet jak kupią GM czy inne regulatory.

No fakt, Mistrzostwo Europy 1/12 Stock wywalczone przez Marca Fischera na regulatorze GM nie jest dużym osiągnięciem.
PS. Panie Marku nadal czekam na obiecaną relację z Trutnova na czym kto jeździł, jaki osiągnął rezultat, jakie przełożenia itd.



Zaremba Lesław - Wto Mar 09, 2010 6:50 am
" />
">Marek to chyba pod zły adres piszesz, zadzwoń do kolegi ZL i poproś go o spokój elementarną kulturę, trzeźwe wypowiedzi lub co jeszcze oczekujesz, zanim do końca Ci z forum zrobi chlew.

Kolego KiTcie to Wy teoretycy robicie "chlew"w głowach młodych ludzi,którzy czytajac Wasz bełkot w stylu docierania dyfrów czy grzebania w Sowcie,ulegają i zamiast skupić się na jeździe usprzetawiają się pod Waszym wątpliwym wpływem.Jakie testy może robić ,ktoś kto nie ma podstawowych umiejętności jazdy.Jeśli Robercie PawłowsKiT twoje kółka różnią się po 10 ,15 sekund pomiędzy sobą to dupa nie tester.Mogę Ci pokazać jak wygląda powtarzalność w jeżdzie wydrukiem z zawodów.Tam różnice ograniczają się do setnych sekundy.
Co do jazdy to widać było na ETS ,że zawodnicy ze Speca na 13,5T robili tyle samo kółek co Modi na 5T.I pomyśleć,że jeszcze niedawno chcieliście zafundować 13,5T do klasy 540.To dopiero chlew.
Róbcie Swoje badania w zaciszu domowym,ale nie mieszajcie w głowach młodym ludziom....
ps.Grzegorz Fiszer być może jechał na GM dedykowanym do 1/12.Wszyscy wiedzą,że LRP takowego nie ma....A dyskusja dotyczyła chyba 1/10



KiT - Wto Mar 09, 2010 10:30 am
" />I znów Troll w wątku o elektronice o której nie ma pojęcia, o sprzęcie którego nie miał, nie wie jak działa, ale musi błysnąć. Dużo oratorstwa zero merytoryki, zaś moderator znów przymyka oko.

Rozumiem Marek, że dajesz w ten sposób milczącą zgodę na takie zachowanie również innych forumowiczów. Można sobie w dowolnych wątkach, także tych ważnych dla Ciebie robić wycieczki osobiste, pisać nie na temat, i nabijać tam posty tak długo aż temat tych wątków będzie nie do wyłowienia spod tego typu śmietniska, taką masz wizję tego forum i takiego poziomu dyskusji oczekujesz.



Gensior - Wto Mar 09, 2010 1:19 pm
" />Sorry, że się wtrącam, ale może przestaniecie się bezsensownie kłócić i wyzywać, a admin/moderator zrobił by porządek z wątkiem. Na początku chętnie czytałem temat, ale teraz całkowicie przestał mieć sens i nie wiem po co dalej to ciągnąć.



Marek Kusiakiewicz - Wto Mar 09, 2010 1:37 pm
" />Napiszę tak - żeby było jasno:

1. Teoretyczne pomiary są potrzebne - bez dwóch zdań.
2. Dobrze że sa tacy co je robią.
3. Czytam posty Kit-a, Michała - i rozumiem je do pewnej granicy.
4. Czytam posty Leszka w tym temacie - i też trzeba mu przyznać rację - i to dużo racji
5. Żaden sponsor forum nie dyktuje nigdy co ma byc jak opisywane.

A teraz wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej.

Robert (KiT), zrozum że zarówno Ty masz racje jak również Leszek ją ma. To o czym piszecie - teoria - przełozona na .... powiedzmy to praktykę miesza nowicjuszom w głowach.
Robert - zrozumiałbym gdybyś robił testy regulatorów w modelu na torze (niekoniecznie na zawodach) ale z urzadzeniem liczącym i z zawodnikiem który ma powtarzalność w jeździe.

Co możesz przetestować jeżeli róznice w okrążeniach na torze pomiedzy kółkami to 10-15s?
Gdzie tutaj powtarzalność? Gdzie tutaj włożyć teorię o przełożeniach?

Pomyśl trochę.

Wyznacznikiem pomiarów sprzętu jest powtarzalność jazdy.

Ja rozumiem że regulatory GM są dobre. Ale co z tego? Ktoś go kupi i pogubi się w ustawieniach.
Zaletą regulatorów innych producentów jest PROSTOTA programowania - co przekłada sie na skupienie na samej jeździe.

I do tego należy dążyć.

Fajne są te Wasze opisy. Znajdźcie sensowny argument żeby wybić pałeczke z napisem RACJA z rąk Leszka.
Pisanie że ktos jest trolem nie robi tego.



KiT - Wto Mar 09, 2010 1:41 pm
" />o to właśnie chodzi nie zauważyłeś jeszcze? Zaremba to taki zadymiarz, wpada w wątek i robi chlew i przestajesz mieć ochotę to czytać. Taka metoda manipulacji, prymitywna ale jak widzisz działa.

Zastanawiające jest dlaczego administrator na to pozwala. Przecież to nie jest pierwszy wątek, gdzie dokładnie tak się zachowuje. Ten stan rzeczy trwa nie od wczoraj.

Potem nagle zza węgla wychodzi admin/mod i zamyka wątek. Zamiast wywalić posty nie na temat i walnąć koledze ostrzeżenie.



KiT - Wto Mar 09, 2010 2:03 pm
" />Temperatura i jej kontrola.

To jest chyba nowa funkcja GM. Monitoruje temperaturę nie tylko regulatora ale i silnika. Jak temperatura silnika osiągnie ustawiony próg to regulator obcina prąd do zadanej wartości, jeśli temperatura silnika spadnie to wracamy do normalnych ustawień, jeśli wzrośnie o kolejne 10C to silnik jest wyłączony. Próg temperatury silnika można sobie również ustawić. W nowych silnikach GM sensor temperatury jest już wbudowany i nic nie trzeba dodatkowo podłączać. Miłe.



Zaremba Lesław - Wto Mar 09, 2010 2:05 pm
" />Marek umieść jako ciekawostkę wydruk czasów z ostatniego finału z Wrocławia ,w klasie Spec.Może Panowie zrozumieją na czym polega jazda i w którym momencie należy szukać w softach.Ja bym nie krytykował gdyby były to wypowiedzi zawodników,którzy nie mają problemu z przejechaniem jednego okrążenia.
Czym więcej kombinacji tym bardziej przeszkadza zawodnikowi.Pisząc takie cuda prowokuje się młodych ludzi do szukania rozwiązań z forum,a to jeden krok do niepotrzebnego wyścigu zbrojeń.Zawodnik skupia się na sprzęcie zamiast nad jazdą i jej doskonaleniem.



Marek Kusiakiewicz - Wto Mar 09, 2010 2:16 pm
" />
">Temperatura i jej kontrola.

To jest chyba nowa funkcja GM. Monitoruje temperaturę nie tylko regulatora ale i silnika. Jak temperatura silnika osiągnie ustawiony próg to regulator obcina prąd do zadanej wartości, jeśli temperatura silnika spadnie to wracamy do normalnych ustawień, jeśli wzrośnie o kolejne 10C to silnik jest wyłączony. Próg temperatury silnika można sobie również ustawić. W nowych silnikach GM sensor temperatury jest już wbudowany i nic nie trzeba dodatkowo podłączać. Miłe.


Robert,

Napisz jak to wyłączyć.

Wg. mnie głupotą GM-a jest wpakowanie takiej funkcji do regulatora. Zwłaszcza że regulator ten nie ma z założenia służyć jako zabawka do jazdy pod domem. A na zawodach trzeba - że tak powiem - temperaturę silnika ustawić dobierając przełożenia.
To raz.

A dwa: nie wyobrażam sobie sytuacji kiedy cos sie pokopie z elektroniką i w wygranym wyścigu regulator stwierdzi że silnik jest za gorący i - cyk - odetnie zasilanie



KiT - Wto Mar 09, 2010 2:27 pm
" />jest parametr temperature protection off. Można go ustawić na ON i wtedy oznacza utratę gwarancji i brak zabezpieczenia. Czyli to nie najlepszy pomysł.

Ale można też ustawić próg zadziałania na 250C obu (każdy oddzielnie) silnika i regulatora. Wtedy z oczywistych względów nie zadziała.

Albo można limit amperów ustawić na maksymalną wartość jaką dopuszcza regulator. Wtedy silnik się wyłączy jak osiągnie próg temperatury (w takim ustawieniu warto próg ustawić na 90, czyli silnik się wyłączy przy 100C).,

Uważam, że to bardzo dobra funkcja dla początkujących, którzy mają parcie na prędkość a nie koniecznie zawartość portfela na kolejne silniki i przesadzają z przełożeniem.
Choć z nowym VT przełożenie nie jest tak ważne i to jest właśnie fenomen nowych GM

Marek obaj wiemy, że są rzeczy oczywiste, jak akumulator daje ci 1V więcej przy tym samym prądzie obciążenia to nie trzeba być super kierowcą by wiedzieć że masz szybszy napęd.

Jak regulator daje Ci 20% obrotów pod obciążeniem i 30% na pełnym gazie to również nie trzeba być geniuszem by przewidzieć tego skutki.
Testy na torze odpowiedzą tylko na pytanie co z temperaturą i tego się obawiam, bo nic nie ma za darmo. Fizyki się nie oszuka.

Jak bierzesz Marek dwa silniki na pomiary to dość szybko wiesz który da większe szansę na wygraną danemu zawodnikowi jeśli różnice między nimi są większe niż 10%. To samo jest z regulatorami, akumulatorami. Zespół napędowy jest najbardziej liniowy w ocenie. O dwóch serwach albo dwóch modelach różniących się od siebie o 10% już tego z taką pewnością nie można określić.
Ludzie którzy projektują te regulatory albo silniki nie są świetnymi kierowcami, rc, pewnie większość z nich nie jest zawodnikami, ci co piszą oprogramowanie do regulatorów podobnie. Ci co zawodnikom czołówki na mistrzostwach szykują modele też gorzej od nich jeżdzą. Sądzisz, że wszyscy oni nie potrafią ocenić który silnik, regulator będzie lepszy?



Zaremba Lesław - Wto Mar 09, 2010 3:13 pm
" />
">.... Fizyki się nie oszuka.
Ale można próbować.... Jeden jedzie sprawdzając się na prostej,za to ratując się wywrotką,albo ostrym hamowaniem na jej końcu.Drugi może jechać płynnie i na prostej myśleć o zakręcie na jej końcu,a nie o tym,że na prostej wyprzedził wszystkich.Palec na gazie ma duży wpływ na temperaturę ustrojstwa.Płynność to jest podstawowy parametr....



Przemysław Staniewski - Wto Mar 09, 2010 7:57 pm
" />
">Ja rozumiem że regulatory GM są dobre. Ale co z tego? Ktoś go kupi i pogubi się w ustawieniach.
Zaletą regulatorów innych producentów jest PROSTOTA programowania - co przekłada sie na skupienie na samej jeździe.


Przecież GM-y też mają zdefiniowane programy które można wybrać z menu tak jak w innych PROSTYCH w obsłudze reglach i śmigać bez wnikania w całą resztę ustawień. Nikt nikomu nie każe zagłębiać się we wszystkie ustawienia. To ,że producent daje taką możliwość nie oznacza, że koniecznie trzeba sobie samemu napisać program ,żeby regulator zaczął działać.

PS
Gdyby ktoś chciał mnie posądzić o stronniczość to od razu napiszę, że nie mam GM-a tylko SP 2.0 LPF i bynajmniej nie dlatego ,że uważam go za lepszy, tylko dlatego że był tani, a oferował tryby VT



KiT - Wto Mar 09, 2010 8:44 pm
" />i GM mają też przycisk którym się przywraca ustawienia fabryczne w 3 sekundy. Nowa wersja ma 4 programy dla modi 4 programy dla SPEC i dwa z wstecznym. Ponieważ teraz interesują mnie silniki 13.5T na zasilaniu 6.6V to ustawiam wszystkie programy (10 różnych) jako SPEC.

Dwa bedą a'la Martin Hoffer z plików które udostępnił (też fajna funkcja, można sobie wgrać ustawienia zawodnika firmowego)
4 dedykowane GM
dwa moje
1 bez VT jako odniesienie
1 VT jak w starszych regulatora GM "średnie" VT.



KiT - Czw Mar 18, 2010 1:33 pm
" />Więc treningu sobie za dużo nie pojeździłem, ale jeden wniosek jest. Nie ma co kombinować do 13.5T najlepszy jest mod 9 lub mod 8 i tyle i nie ma co zmieniać. Można próbować przełożeniem minimalnie coś poprawić i to wszystko.

Czyli dobre wieści dla wszystkich co mają setupowstręt. Wkładają regulator. Naciskają set aż się zaświeci na czerwono pięć razy gaz i cztery razy brake z aparatury naprzemiennie i słuchamy 9 pisków i po zawodach. Jedziemy.

No prawie... tylko dla LiFe odcięcie przestawiamy.



Przemysław Staniewski - Czw Mar 18, 2010 7:31 pm
" />Czyli jest szybko i prosto, tak jak wszyscy chcieli i nawet GM linka do kompa nie trzeba mieć.



Przemek Morawski - Czw Mar 18, 2010 8:27 pm
" />A ja dziś na GM95 gen1 pojeździłem sobie modelem przygotowanym do SPEC. Wcisnąłem SET później wachlowanie gaz-hamulec, program 8 i jazda bez zagłębiania się w to co jak jest zaprogramowane. Coś jak tryb małpki w lustrzance cyfrowej ale jak ktoś umie robić zdjęcia (grzebać w ustawieniach) to przechodzi na "M" i ma pełną kontrolę. I o to chodzi.



KiT - Pią Mar 19, 2010 9:26 am
" />
">Czyli jest szybko i prosto, tak jak wszyscy chcieli i nawet GM linka do kompa nie trzeba mieć.

No niestaty Przemek, trzeba bo tak ładnie działające tryby 8 i 9 są na wersji softu 11.1. Regulator przyszedł z wersją 10.2, w międzyczasie była jeszcze jedna dziesiątka, 11.0 i 11.1. By wgrać nowy firmware potrzebny był GM link. No ale u konkurencji kupowałbyś kolejny regulator .

Do SP też można wgrać nowy soft dedykowany do regli 2.1, i co ciekawe się odgrażają, że jest równie szybki... . CC w MMP też coś tam pogrzebał i teraz opcja CHEAT działa jak powinna.

Robi się ciekawie.



Przemysław Staniewski - Pią Mar 19, 2010 8:49 pm
" />Ale to tylko wtedy gdy chce się mieć lepiej . Jeżeli komuś wystarczy standard to nie musi.
O nowym sofcie do SP też czytałem, ale niestety nie mam boxa do kompa, żeby go wgrać.
W każdym razie jutro w Pabianicach przetestuję jak radzi sobie VT w wersji 2.0, a potem jak mi to nie wystarczy pomyśle nad aktualizacją softu do wersji 2.1.



luke - Wto Maj 25, 2010 8:21 am
" />
">Prawda kolejna jest taka że GM nie ma szans na przebicie się. Będzie wprowadzał coraz nowsze rozwiązania .... i to jest z niego korzyść. Blue i Red za chwilę mają to samo i to na tych regulatorach jeżdżą najlepsi i do tego szybciutko przekonują się zawodnicy. Nawet jak kupią GM czy inne regulatory.

I na koniec:

Nikt do Was nic nie ma. Ale jak piszecie jaki to dobry regulator - napiszcie na potwierdzenie tego kto ze śwaita RC na nich jeździ i co wygrywa. Bo fakt jest taki że co by GM nie robił to sie nie wbije do czołówki (tak samo jak inni). Czołówka jest zarezerwowana dla innych producentów czy to sie komuś podoba czy też nie. Fakt jest faktem

ETS runga 5
Modified Overall A-main results
1. Hara Atsushi – 2pts [Hot Bodies/GM]



KiT - Śro Maj 26, 2010 7:28 am
" />Generalnie widać miażdżąca przewagę regulatorów które MOŻNA programować i robić update w szerszym zakresie.

Nowe pokolenie zawodników najwyraźniej nie boi się komputerów i ogarnia więcej niż trzy parametry na krzyż.

Mnie bardziej zaskoczyła spora obecność modów Exotec'a, bo że elektronika pójdzie w tą stronę było dość przewidywalne.


">Modified Overall A-main results
1. Hara Atsushi – 2pts [Hot Bodies/GM]
2. Rheinard Marc – 4pts [Tamiya/Speed Passion]
3. Wilck Viktor – 5pts [Tamiya/Speed Passion]
4. Groskamp Jilles – 5pts Tamiya/Team Orion]
5. Graversen Steen – 7pts [Tamiya/Speed Passion]
6. Prümper Yannic – 10pts [Tamiya/Speed Passion]
7. Wubben Bart – 12pts [Xray/Speed Passion]
8. Ehrbar David – 13pts [Xray/Speed Passion]
9. N’diaye Cyril – 14pts [Tamiya/LRP]
10.Moore Andy – 18pts [Hot Bodies/Team Orion]




Maciej Nowak - Śro Maj 26, 2010 2:33 pm
" />
">
Mnie bardziej zaskoczyła spora obecność modów Exotec'a.



Nadrabiają to o czym nie pomyślał producent wypuszczając model (czyli o całkowitym wyparciu NiMH). Z resztą to naprawdę dobra firma, za która przemawia wspaniała jakość produktów i ich rzeczywiste poprawianie osiągów (nie jak u większości firm "tuningowych" kierujących się zasadą- dużo węgla, bo ładnie wygląda i jest szpan).



KiT - Czw Maj 27, 2010 6:35 am
" />To prawda, tylko do tej pory to właśnie producenci "podrzucali" zawodnikom przyszłe wersje płyt, optymalizowane pod nowe zasilanie, silniki regulatory, rozkład masy. Zawody były swoistym poligonem. A teraz jak widać pojawiła się w tym temacie konkurencja i kolejny monopol został przełamany. Z korzyścią dla jeżdzących "malutkich". Bo zamiast kupować "nowy" model, sprzedając stary ze stratą. Wystarczy kupić modyfikację, która działa i daje zbliżone osiągi.

Oj dzieje się, dzieje...



KiT - Pon Cze 21, 2010 6:38 am
" />Pojawiły się:
nowa wersja GM Tools 1.6.3 (warto zainstalować bo w końcu jest pełen help).

Nowy firmware dla całej serii regulatorów GM II. Tutaj widać było pewną nerwowość, bo prawie dzień po dniu pokazywały się trzy wersję od 11.9 do aktualnej 12.2. Poprawiono ustawienie domyślne dla MODI i z ważnych zmian to chyba tyle. Pliki z ustawieniami dla wersji 11.1 dalej poprawnie działają.



Michał Abramowicz - Wto Wrz 07, 2010 7:56 pm
" />No i proszę, instrukcja do softu V13.0 dla nowych regli GM'a:

http://www.rctech.net/forum/7908081-post1851.html

i treść:


">GM made easy – V13.0

Since I wrote the last tutorial quite a while back I feel like with V13.0 it is a little outdated.
So here is a new one.

Download V13.0: http://www.gm-racing.de/rwdownload/index.php?dl=154
This Tutorial bases on the file: V13_basic.gd2
I MESSED up the Transmitter data so please note that if you copy this file onto your speedo you NEED to redo your transmitter setup (-> pick the mode via transmitter).
When properly done, the full throttle value should be something around 1.9ms, neutral between 1.4-1.5ms and the full brake value should be around 1.1ms.

With this file there are only 4 values that you change according to the motor / class you race and the track you race on.

1, Amp Limit

For any kind of Stock Racing (13.5/17.5 or slower) 80A is by all means enough. Most drivers actually prefer even less. In regular racing you actually not really reach that value anyway and in the cases you do reach that anything above 80A only creates heat instead of power.

For 10.5/6.5 the Amplimit should be 130 – 150A
For Modified (5.5 / 4.5) 140-180A is the desired range

2, Switchpoint RPM

When racing Stock I usually prefer not to use a switchpoint (Reserved 4=1). But this requires really smooth throttle control sometimes so in the sample file I enabled the switchpoint (Reserved 4=3) and set it to 10000 RPM. Anything Less is pretty much pointless.

Note: The LRP X12 requires a switchpoint to start properly! (different sensor position)

For 10.5/6.5 the switchpoint should be between 15 – 25000

For Modified 5.5T 25000
4.5T 35000

3, Fixed Timing / Max Timing

Fixed Timing handles the power! The value for both Fixed and Max Timing can only vary between 0 and 30! Max Timing values above 30 will disable the Max Timing feature!
Max Timing is only use when the launch control has been activated ( no throttle input for atleast 5 seconds). So you can have that extra bit for the start.
I always set Max Timing to Fixed Timing +1 as a general rule.

I know that people tend to overdo it with the timing values so here is what should be the highest values:

Graupner / Corally 13.5: 25
GM 13.5T: 24
LRP X11 13.5: 29
LRP X12 13.5: 20!!!
Speedpassion 13.5: 25

Modified (GM) 5.5T: 15
Modified (GM) 4.5T: 12

4, Motor Cutoff Temperature

The Tempcheck Feature only works with GM, Graupner, Novak, LRP X12 and Corally Motors.
Speedpasson and LRP X11 do not feature a Temperature Sensor so be carefull not to blow those up.

Values for various motors:

GM motors: 115°C
Graupner / Corally motors: 125°C
Novak: 115°C
LRP X12: 120°C

That’s it.

What if:

-The Motor gets too hot: gear harder / use less fixed timing
-The Motor is running cool but there’s not enough power: gear harder / use
more fixed timing
-The Motor feels slughish but temps and power are ok: you are overgeared
(although you really need to gear superhard to reach that point! (indoors
around 4.2 with 13.5T)
-Not enough brakes with LRP X11: update to V13.0 and set Reserved 4 (in
the telemetry tab) to 5 (if you used 1 ‘no switchpoint’ before) and 7 (if you
used 3 ‘HST with switchpoint’)
But with the basic file posted, there should be enough brakes as this has
been set already.
-Sudden loss of power: clean the motor and especially the sensors, check
the senor wire and the magnet

Basic Tips:

-A fan is always better as it enables you to run more timing
-Always make sure your motor is really clean

LRP X11:

-Set the Motortiming to 3.2mm
-Change magnets regularly as the tend to fade which generates more heat
and less power
-The motor can handle up to 130°C. You are save up to around 110°C.



Jak dla mnie wypas



KiT - Wto Paź 12, 2010 9:00 pm
" />GM zaczął sie bawić na całego w nowej wersji oprogramowania 13.0 oprócz kilku poprawek jest jedno ciekawe rewolucyjne rozwiązanie.

Jak się hamuje to energia jest zwracana do akumulatora. W rezultacie hamulec działa płynniej i regulator się mniej grzeje.

Aaaa, i dla tych co zawsze dojeżdzają na "oparach" jest szansa na zdobycie przewagi.

i jeszcze jedno, wreszcie dostępny GM75 jest piękny.



Grzegorz Kopertowski - Wto Paź 12, 2010 10:51 pm
" />Odzyskiwanie energii podczas hamowania było już w starych wersjach regulatorów.



Tomek Lipert - Śro Paź 13, 2010 6:27 am
" />Czy to nowe oprogramowanie można wgrać np. do starego GM 70? Gdzie można znaleźć pełny changelog?



Michał Abramowicz - Śro Paź 13, 2010 6:37 am
" />
">Czy to nowe oprogramowanie można wgrać np. do starego GM 70? Gdzie można znaleźć pełny changelog?

Nie, nie można. Stare regle w zależności od konstrukcji to V7.6 lub 120/90 = V8.0, update tylko w GM, zasadnicza różnica w elektronice

Nowe regle już można samodzielnie.

Gdzie znaleść, http://shop.graupner.de, podajesz nr produktu i masz tam różne dodatki, opisy itp.
Również forum http://forum.gm-racing.de

Wszystko jest wypisane co jak i dlaczego także na rctech.net

m.



KiT - Śro Paź 13, 2010 7:39 am
" />
">Odzyskiwanie energii podczas hamowania było już w starych wersjach regulatorów.

A w której wersji firmware? Bo jakoś mi umknęło a w ostatnich nie mogę się doszukać.



Przemek Morawski - Śro Paź 13, 2010 8:28 am
" />Było to w poprzedniej wersji regulatorów (gen1) jak i w regulatorach CS. Mam też takie rozwiązanie w regulatorze CS do silników szczotkowych.



Jan Matukin - Śro Paź 13, 2010 9:08 am
" />
">GM zaczął sie bawić na całego w nowej wersji oprogramowania 13.0 oprócz kilku poprawek jest jedno ciekawe rewolucyjne rozwiązanie.
Jak się hamuje to energia jest zwracana do akumulatora. W rezultacie hamulec działa płynniej i regulator się mniej grzeje.
Aaaa, i dla tych co zawsze dojeżdzają na "oparach" jest szansa na zdobycie przewagi...

Ten "patent" ma brodę - stosowany co najmniej od 15 lat, np. w regulatorach Novak'a i paru innych do silników szczotkowych, a obecnie stosowany w regulatorach BLS - chyba o to chodziło Grzegorzowi.
Co do oparów to polemizowałbym - trzeba by jeździć zerojedynkowo - full, hamulec, ful, hamulec, ful, hamulec - silnik przy okazji zagrzeje się zbyt mocno, a korzyści niewielkie - lepsza jest jazda płynna.

">...i jeszcze jedno, wreszcie dostępny GM75 jest piękny.
CSX ma praktycznie taki sam wygląd i te same parametry.
Działa poprawnie przy zasilaniu 1S LiPo, współpracuje z oprogramowaniem AS Genius Tool GII, do wyboru 10 programów, które z poziomu PC można modyfikować.
W AGT GII jest możliwość wyboru charakterystyki mocy dla E-12 z silnikami 9,5T-13,5T dla 1S LiPo lub 4xNiMH.
Parametrami dynamicznymi nie ustępuje produktom Nosram Pearl v.2 i SXX v.2.



Tomek Lipert - Śro Paź 13, 2010 2:58 pm
" />
">Czy to nowe oprogramowanie można wgrać np. do starego GM 70? Gdzie można znaleźć pełny changelog?

Nie, nie można. Stare regle w zależności od konstrukcji to V7.6 lub 120/90 = V8.0, update tylko w GM, zasadnicza różnica w elektronice

Nowe regle już można samodzielnie.

m.

Chodziło mi właśnie o wgranie oprogramowania w serwisie GM. Wiem o tym, że samemu aktualizacje można wygrywać tylko w tych nowszych reglach.



Michał Abramowicz - Śro Paź 13, 2010 3:32 pm
" />
">Czy to nowe oprogramowanie można wgrać np. do starego GM 70? Gdzie można znaleźć pełny changelog?

Nie, nie można. Stare regle w zależności od konstrukcji to V7.6 lub 120/90 = V8.0, update tylko w GM, zasadnicza różnica w elektronice

Nowe regle już można samodzielnie.

m.

Chodziło mi właśnie o wgranie oprogramowania w serwisie GM. Wiem o tym, że samemu aktualizacje można wygrywać tylko w tych nowszych reglach.

Jakbyś miał gm 120/90 starego to coś by ci to dało (V8.0), a tak to strata 20kilku euro ...
Jak masz > 7.0 < 7.6 to zostaw, nic to nie daje, tylko szkoda kasy.

Podkreślam, że 120/90 stare V8.0 (jest sens, ale czy warto jak się ma ~7.*), a 95/100/80/50 i tej konstrukcji jak 95tka to V7.6 max update, Ralf zarzucił robienie update
do starych regli, stwierdził, że już max maxów osiągnął na tej elektronice.

m.



Tomek Lipert - Śro Paź 13, 2010 4:52 pm
" />W starej wersji oprogramowania nie mogę ustawić dowolnego odcięcia dla LiPo, na dodatek w trybie do samochodu odcięcia nie mogę ustawić w ogóle. No i po aktualizacji regiel pokazuje maks. prąd i prędkość.



Michał Abramowicz - Czw Paź 14, 2010 7:49 am
" />
">W starej wersji oprogramowania nie mogę ustawić dowolnego odcięcia dla LiPo, na dodatek w trybie do samochodu odcięcia nie mogę ustawić w ogóle. No i po aktualizacji regiel pokazuje maks. prąd i prędkość.

Jak ściągasz dane na peceta, to w ramce masz podane np 4.6 albo coś, 1 wiersz, co tam jest?
m.



Tomek Lipert - Czw Paź 14, 2010 6:03 pm
" />Nie bardzo wiem, o co pytasz.

Tutaj screen, który jakiś czas temu robiłem. -> http://img692.imageshack.us/img692/6263/schowek01e.jpg



Michał Abramowicz - Pią Paź 15, 2010 7:47 am
" />
">Nie bardzo wiem, o co pytasz.

Tutaj screen, który jakiś czas temu robiłem. -> http://img692.imageshack.us/img692/6263/schowek01e.jpg


To nie te okno i nie ten temat.

Jak ściągasz dane to wyskakuje takie białe okienko i w nim masz sporo napisów, na samym początku jest coś na temat wersji.
m.



Tomek Lipert - Sob Paź 23, 2010 6:45 pm
" />Niestety nie ma tam informacji o wersji. Obok pola Firmware Version są tylko trzy myślniki.



KiT - Pon Lis 08, 2010 9:57 am
" />Mój GM-120V2 uległ uszkodzeniu w czasie niegroźnej kraksy na torze. Z pomiarów wyszło, że jedna faza ma przejście na zero - czyli już tylko serwis.

Wysłałem do serwisu do GM w Niemczech. Tak się złożyło, że kolega poprosił o przesłanie także drugiego regulatora.
Poczytałem trochę o zwyczajach serwisu GM napisałem historię regulatora w formie logu projektowego na wzór ISO z opisem zdarzenia, oraz poczynionymi krokami serwisowymi.

Po dwóch i pół tygodniach odebrałem paczkę z dwoma nowymi regulatorami, wymienionymi na nowe z opisem zdarzeń serwisowych. W mojej ocenie serwis GM spisał się bardzo dobrze. Takiego właśnie wsparcia oczekuję:
- szybki kontakt i reakcja;
- możliwość konsultacji na forum lub przez e-maila;
- i skuteczna naprawa wraz z informacją o postępie procesu.
- bezproblemowa zarówno mailowa jak i telefoniczna komunikacja w j. angielskim

Paradoksalnie najwięcej czasu zajęło mi dobranie formy wysyłki rozsądnej cenowo oraz takiej przy której odpowiedzialność spedytora w razie zaginięcia przesyłki nie będzie ulegała wątpliwości.

Jak dla mnie działanie serwisu bez zastrzeżeń. Mam wrażenie, że jeśli się nie opowiada bzdur, przedstawia rzeczywisty przebieg wydarzeń to jesteśmy traktowani jak normalny klient z EU.

Z minusów - pełne zaskoczenie, że w sumie niegroźne spotkanie z bandą może unieruchomić najdroższy element modelu bez śladu urazu mechanicznego oczywiście.



Przemek Morawski - Pon Lis 08, 2010 10:37 am
" />Robert a co powiesz na moją przygodę z regulatorem Align 100 (combo z Trex 600) kiedy to podczas prób naziemnych w mieszkaniu regulator zaczął płonąć jak pochodnia a w pobliżu znajdował się pakiet 6000mAh 6s ? Już otwierałem okno żeby model wyrzucić na zewnątrz kiedy ogień nagle zgasł i dopiero wtedy zorientowałem sie że to regulator bo byłem przekonany że to pakiet płonie. Co było przyczyną? Blaszka z napisami pod wpływem drgań przesunęła się w termokurczu i zwarła niezaizolowane (!) fabrycznie punkty lutownicze przewodów idących do silnika. Jak już regulator zgasł przeżyłem jeszcze jedną chwilę grozy bo pod wpływem temperatury puściły luty i przewody podłączone do pakietu dyndały luźno w odległości 1cm od siebie. W sumie ciesz się, że u Ciebie regulator po prostu zdechł a nie próbował pociągnąć za sobą całej reszty.
Powered by WordPress, ©