ďťż
GM-Genius brushless + brushed




Michał Bugajski - Śro Lut 20, 2008 9:45 am
" />Witam
uzywa ktoś z was regli GM/Graupner, jezeli tak to może mi powie jakie wady/zalety posiada taki regiel ?

Dla przykladu regiel Genius 85:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=7166




Adrian Lutyński - Czw Lut 21, 2008 7:37 am
" />ja uzywam sporo sprzetu GM, m.in. regli i muszę powiedzieć że generalizuje może, ale same superlatywy. Wejdz na forum GM, tam jest spooro wiedzy, czesto z dzialu projektowego sie odzywaja. Jak na razie na niczym sie nie przejechalem, sam mam 2 regle Profi V80R do szczotek, aparature, 2 podwozia, kilka silników, odbiorniki i cholera wie co jeszcze. Awaryjność 0.



Michał Bugajski - Czw Lut 21, 2008 7:55 am
" />więc chyba sie zdecyduje, a paramery ma podobne do Mamby max i jest plus ze mozna sotosowac silniki sensorowe i bezsensorowe



Adrian Lutyński - Nie Lut 24, 2008 11:07 pm
" />Hmm, właśnie takowy przypadkiem zakupiłem, jak dojdzie dam znać jak się sprawuje, choć muszę jakiegoś hackerka dokupić żeby było co sprawdzać




zbig - Czw Lut 28, 2008 9:18 pm
" />Ale liPo obsługują tylko w MOD 3. Reszta tylko dla MiMh. Trochę to dziwne.



Adrian Lutyński - Czw Lut 28, 2008 9:23 pm
" />hmm, może sie coś zmieniło w firmware, maja tam jeden kanal zarezerwowany, a czego ci brak?



Adrian Lutyński - Pią Lut 29, 2008 10:39 am
" />Hmm, właśnie jak pytałem GM o kabel do sensorów do silnika Hackera to stwierdzili że z tym reglem mogę spokojnie bez czujników jeździć i nawet tak po cichu zalecają, dlaczego tak jest? Co właściwie dają czujniki, wydawało mi się że bardziej kontrolowaną charakterystykę pracy?



KiT - Pią Lut 29, 2008 12:40 pm
" />Tylko start rotora. Tutaj sensorowe mają przewagę, potem to bezsensorowe są lepsze w określaniu położenia wirnika.



Łukasz Spychalski - Pią Lut 29, 2008 1:54 pm
" />
">potem to bezsensorowe są lepsze w określaniu położenia wirnika.
Robert, przepraszam - ale czy na pewno? Wydaje mi się, że sygnał dostarczany przez czujniki hallotronowe "na gotowo" zawsze będzie bardziej precyzyjny, niż zakłócony od PWM przebieg. w którym trzeba jeszcze znaleźć moment przejścia przez zero.



KiT - Pią Lut 29, 2008 3:31 pm
" />Łukasz, na pewno to sądzę, że nie wiadomo.

Generalnie gdy producenci rozwiązań sensorowych wskazywali na zalety swojego oprogramowania to mówili, że lepiej sobie radzi w zakresie od zera do kilkudziesięciu rpm i bezsensorowi z tym nie dyskutowali.

Jak bezsensorowi wskazywali, na zalety swojego rozwiązania to pisali, że metoda pomiarowa polegająca na próbkowaniu i pomiarze napięcia w "nieużywanej fazie" daje w górnym zakresie obrotowym nie tylko precyzyjniejszą informację o położeniu ale także informację o dynamice zmian prędkości kątowej rotora i to także nie było prostowane przez drugą stronę.

Generalnie różnica polega IMHO nie na medium pomiarowym ale na algorytmie który analizuje dane i na wyjściu daje informację o położeniu. Z założenia nieco inny i bardziej zaawansowany algorytm musiał powstać na potrzeby silników bezsensorowych, szczególnie tych dla rc-car.

A tak na margiesie nie podpisałbym się też pod tezą, że czujnik hallotronowy nie zbiera w przypadku pracy wew. niskozwojowego silnika z magnesami neodymowymi żadnych zakłoceń od generowanego impulsowo SEM.



Łukasz Spychalski - Pią Lut 29, 2008 10:47 pm
" />
">A tak na margiesie nie podpisałbym się też pod tezą, że czujnik hallotronowy nie zbiera w przypadku pracy wew. niskozwojowego silnika z magnesami neodymowymi żadnych zakłoceń od generowanego impulsowo SEM.

Też się nad tym prawdę mówiąc zastanawiałem, jednak czujniki są teoretycznie poza zasięgiem pola stojana - chyba, że pole to ma wpływ na tę część pola wirnika, w której siedzą czujniki lub pole rozproszone jest dostatecznie duże i nakłada się na pole wirnika.

Grunt, że na jednym i drugim jeździ się całkiem przyjemnie . Sam się jednak przekonałem, że trzeba baaardzo uważać na stan styków w wiązce czujników.



Adrian Lutyński - Pon Mar 31, 2008 8:45 am
" />
">Ale liPo obsługują tylko w MOD 3. Reszta tylko dla MiMh. Trochę to dziwne.

Niee, mozesz dowolnie ustawiac limit A oraz chwilowe jego wzrosty.
Używam Geniusa 80 już kilka tygodni, generalnie rewelka, zadnych prblemow z wolnymi obrotami, plynnie, ladnie, piknie. Czekam tylko na kabel do pc, bo programowanie recznie to lekka katorga.
ale tak polecam, smiga az milo, jedynie pamietac trzeba o kondensatorach, bez nich nie pojezdzimy



Michał Bugajski - Pon Mar 31, 2008 9:11 am
" />
">ale tak polecam, smiga az milo, jedynie pamietac trzeba o kondensatorach, bez nich nie pojezdzimy

dlaczego ?



Adrian Lutyński - Pon Mar 31, 2008 9:13 am
" />A bo nie Musi być min. 1x4700 lub 2x2200. Ja używam 3x4700 i jest święty spokój, prawie 0 coggingu. Jak ich nie ma, to nie ma płynności.



Michał Bugajski - Pon Mar 31, 2008 11:03 am
" />
">A bo nie Musi być min. 1x4700 lub 2x2200. Ja używam 3x4700 i jest święty spokój, prawie 0 coggingu. Jak ich nie ma, to nie ma płynności.

oki doki



Adrian Lutyński - Pon Mar 31, 2008 11:54 am
" />Nikt ani tutaj ani w GM nie chciał się rozpisywać nad zasadą działania kondków na regiel, mimo że bardzo mnie to ciekawi. No i czy więcej to lepiej i jak daleko kondki mogą być od regla. Sie nie dowiedzialem, no moze poza tym ze jak najblizej.



Adrian Lutyński - Pon Kwi 14, 2008 7:34 pm
" />Kolejna wiedza. Na Genius 80 z silnikiem Hacker E40 5.5 bez sensorow bylo juz fajnie. Przelozenie dla plynniejszej jazdy na nimh zmienilem na 10.5 w onroad, naprawde milo, wolne obroty calkiem ok, cos jak wolny chód. Ale dziś podłączyłem sensory, tu dopiero nowa generacja silników hackera pokazała pazurki, płynność szczotki, szybkość bezszczotki, sam miód, flawless.... inne słowo nie przychodzi mi na myśl. Ustwiony kaganiec na start 40A, na całość pracy 50A, kąt wyprzedzenia 30stopni, zasilanie 7cel nimh 4500 wystarcza na 15-20minut szybkiej jazdy.



Adrian Lutyński - Sob Kwi 19, 2008 8:05 pm
" />No i mala wtopka. Regiel podczas jazdy z sensorami po spinie auta na zakrecie przestal wykrywac silniki bl, caly czas pracuje w trybie szczotkowym Dostaną drugą szansę, spodobał mi się na tyle że jeszcze jeden zakupie chyba. Ale nieładnie.



Jacek Maciejewski - Sob Wrz 06, 2008 1:05 pm
" />Czy ktoś używa kabla USB do programowania Geniusa.
Mam taki problem ze można zmieniać nastawy regla i je wysyłać , regiel odbiera i zapisuje dane z PCta (wiem że się zapisują ponieważ zachowanie regla się zmienia ) , jednak jeśli zczytuje dane z regulatora dane nie są prawidłowe, praktycznie zczytane dane są zawsze jednakowe niezależnie co bym wcześniej nie wysłał do regulatora.
Mój regulator to genius 80 nr kat 2894
Kabel USB 7168.6



Adrian Lutyński - Sob Wrz 06, 2008 1:57 pm
" />Uzywam zwyklego kabla, objawy dziwne, zobacz czy nie masz zgietej którejś nóżki w gnieździe sensorowym.



Jacek Maciejewski - Sob Wrz 06, 2008 3:19 pm
" />Też bym wolał zwykły kabel bo z nimi nie ma problemów , które się pojawiają jak się pisze oprogramowanie pod rs232 a potem się robi przejściówkę pod usb, niestety nie spotkałem w Polsce tych kabli .
Za około dwa dni przyjdzie do mnie drugi regiel Gm Genius to zobaczę czy to sprawa regla czy kabel USB jest sprawny inaczej.



Adrian Lutyński - Sob Wrz 06, 2008 3:21 pm
" />Ja używam zwykłego do moich regli i gra, skąd jesteś? Ew na forum GM spytaj lub poszukaj, zawsze pomagają, tylko teraz Ralph jest na wakacjach więc pewnie chwilę to potrwa. Ale temat był tam chyba wałkowany już. A masz nowy czy stary software w reglu?



Jacek Maciejewski - Sob Wrz 06, 2008 5:46 pm
" />Warszawa . Fortum Gm’a jest w niemieckim niekompatybilnym ze mną języku.
Jak sprawdzić jaki soft jest w reglu



Adrian Lutyński - Sob Wrz 06, 2008 10:47 pm
" />Na forum pisz po angielski, Ralph odpowie, jak nie to na rc techu jest wątek GM Brushless. Nowy soft wgrywasz za dopłatą w serwisie Graupnera, inaczej go nie dostaniesz.
Jakbys jechal przez bydzie to mozna sprawdzic na moim kablu. Sprawdz czy cokolwiek co wgrywasz dziala na pewno, np wstek ogranicz do 10%. I jak sie maja piny w złączu w reglu?



Jacek Maciejewski - Nie Wrz 07, 2008 12:23 pm
" />Ograniczenie hamowania , ograniczenie RPM, automatic throttle, funkcja switcha wszystko daje się wgrać .
Piny nie pogięte



Adrian Lutyński - Nie Wrz 07, 2008 12:26 pm
" />A używasz AS Genius Tool czy oryginalnego GM?



Jacek Maciejewski - Nie Wrz 07, 2008 1:20 pm
" />Próbowałem na AS genius tool version 1.0.5 oraz na AS genius tool version 1.1.5 , na GM genius tool 1.1 w ogóle nie mogę wynegocjować połaczenia , natomiast ten http://www.gm-racing.de/rwdownload/inde ... =&dlid=120 nie da się rozpakować bez błędu.

Dziś dotarł drugi regulator GM genius 80 zachowanie z kablem identilon jak tan pierwszy , wniosek albo coś nie tak robię albo kabel walnięty.



Adrian Lutyński - Wto Wrz 09, 2008 5:25 am
" />Rozumiem że aby zczytać dane
1.Właczasz pc z podłączonym kablem
2.Ustalasz i włączasz port w programie as genius, włączasz odbiór danych, na czerwono na dole jest napisane co masz zrobic z reglem żeby z Tobą zagadał.
3.Podłączasz przewód do gniazda sensorowego w reglu
4.Podpinasz pakiet do regla trzymając jednocześnie cały czas przycisk setup i puszczasz go dopiero dokładnie w trakcie 6krotnego pikania?



Jacek Maciejewski - Wto Wrz 09, 2008 6:43 am
" />Problem tkwił w złej sekwencji naciskania gużiczków na kablu i regulatorze .

Napisałem krótką instrukcją dla posiadaczy tego sprzętu

Najpierw ściągnij:
1 http://www.graupner.de/fileadmin/softwa ... _01_05.zip Oprogramowanie do Twojego regulatora
2 https://www.silabs.com/products/mcu/Pag ... ivers.aspx tworzy wirtualny port COM, którym jest twój kabel USB
Następnie:
Zainstaluj najpierw sterownik (up.), a następnie Oprogramowanie (up.).
Potem:
Wejdź w Panel sterowania -> System ->Zakładka „Sprzęt” -> „Menadżer urządzeń” i „Porty COM i LPT” i tam znajdź, jeśli USB Silicon Labs C210x USB… na końcu tego tekstu masz np. (COM4) zapamiętaj ten numer i odpal zainstalowane poprzednio oprogramowanie wybierz z portów swój numer z panelu sterowania, kliknij „Check COM” a następnie „enable”
A teraz:
Odpalasz program.
Kliknij RECEIVE DATA przyciśnij i PRZYTRZYMAJ!!! Przycisk Reset na kablu USB nie puszczając Reset naciśnij SET (na reglu) po naciśnięciu pość Reset i trzymaj tylko SET po chwili usłyszysz 6 piknięć po usłyszeniu ich puść ten przycisk.
Jeśli chcesz wysłać dane:
Kliknij send (obok receive) i jeśli wysyłanie się udało regiel oznajmi Ci to 3 piknięciami.
Pozdrawiam,



Adrian Lutyński - Wto Wrz 09, 2008 6:49 am
" />Podpowiem ci tylko, że puścić przycisk powinno się w trakcie a nie po pikaniu



Michał Bugajski - Wto Wrz 09, 2008 7:23 am
" />A ja zapytam o Geniusa 80R, ktos go ma? głównie miałby wspołpracować u mnie z silnikami 9.5T oraz 5-6 cel NiMh lub Lipo 2S. Wiem że jego nie podłączy sie pod PC, ale ma w zestawie karte programowania. Jakie wady zalety.



Adrian Lutyński - Wto Wrz 09, 2008 12:53 pm
" />zupełnie innyh soft niz normalne geniusy, regiel podobno bardziej ciut narowisty, ale nie słyszałem narzekania. Tylko sprawdź na rojnie różnicę w cenie do zwykłego...



Jacek Maciejewski - Wto Wrz 09, 2008 4:03 pm
" />
">Podpowiem ci tylko, że puścić przycisk powinno się w trakcie a nie po pikaniu

Masz rację .
Dziięki za pomoc .
Pozdrawiam



Michał Bugajski - Pon Sty 12, 2009 8:17 pm
" />
">Problem tkwił w złej sekwencji naciskania gużiczków na kablu i regulatorze .

Napisałem krótką instrukcją dla posiadaczy tego sprzętu

Najpierw ściągnij:
1 http://www.graupner.de/fileadmin/softwa ... _01_05.zip Oprogramowanie do Twojego regulatora
2 https://www.silabs.com/products/mcu/Pag ... ivers.aspx tworzy wirtualny port COM, którym jest twój kabel USB
Następnie:
Zainstaluj najpierw sterownik (up.), a następnie Oprogramowanie (up.).
Potem:
Wejdź w Panel sterowania -> System ->Zakładka ‼Sprzęt” -> ‼Menadżer urządzeń” i ‼Porty COM i LPT” i tam znajdź, jeśli USB Silicon Labs C210x USB… na końcu tego tekstu masz np. (COM4) zapamiętaj ten numer i odpal zainstalowane poprzednio oprogramowanie wybierz z portów swój numer z panelu sterowania, kliknij ‼Check COM” a następnie ‼enable”
A teraz:
Odpalasz program.
Kliknij RECEIVE DATA przyciśnij i PRZYTRZYMAJ!!! Przycisk Reset na kablu USB nie puszczając Reset naciśnij SET (na reglu) po naciśnięciu pość Reset i trzymaj tylko SET po chwili usłyszysz 6 piknięć po usłyszeniu ich puść ten przycisk.
Jeśli chcesz wysłać dane:
Kliknij send (obok receive) i jeśli wysyłanie się udało regiel oznajmi Ci to 3 piknięciami.
Pozdrawiam,


pytanie mam
czy jak mam najpierw zainstalowane oprogramowanie do regla (ver 1.1.5) a pozniej instaluje sterowniki do portu USB to nie bedzie działać?, musze to zrobić tak jak jest opisane ? Zrobiłem tak, tzn sciągnełem sterowniki i zainstalowałem, i pozniej spr. w panelu sterowania i dalej mam tylko jeden port LPT i COM 1 oraz COM 2 - nic wiecej :/ Kabelek GM musi byc cały czas podpięty ?
Kolejne pytanie, czy mozna jeszcze raz linki prosic bo cos je poucinało, ja sciagałem sterowniki wchodzac najpierw na str. GM i poźniej przerzucało mnie na www silabs.

p.s.
czy jest jakas wersja pod w98 czy tylko pod XP/2000/Vista ?



Adrian Lutyński - Pon Sty 12, 2009 8:33 pm
" />http://shop.graupner.de/webuerp/servlet ... anguage=en
tu masz linki do softu i driverow, ew na forum GM ci pomoga, nie mam kabla USB. Albo Michał Abramowicz, właśnie temat przerabia.



Michał Bugajski - Pon Sty 12, 2009 8:48 pm
" />
">http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=7168&SessionCheck=4711&language=en
tu masz linki do softu i driverow, ew na forum GM ci pomoga, nie mam kabla USB. Albo Michał Abramowicz, właśnie temat przerabia.


dzieki

wiem wiem juz z nim gadałem troszke rano



Michał Abramowicz - Wto Sty 13, 2009 10:05 am
" />Łopatologicznie:

1) przejściówka usb do peceta, w moim jest com19
2) kabelek do regla
3) regiel do pakietu
4) odpalam program, wybieram com19, enable, wcisnać guzik pobierania danych, teraz skupić się!
5) wciskam reset na usb płytce, wciskam guzik set na reglu, puszczam reset na usb i ciągle trzymam guzik set, patrzysz koło diody
zielonej:
- mryga 3 razy czerwona
- mryga 3 razy czerwona
- mryga 6 razy czerwona, po 4/5 mryg puszczam reset i program trybi i pokazuje dane

inna metoda jest ponoć taka:
zapiąć usb do regla, - do akumulatora, wciskam set i podpinam + , mi zadziałało 2x na 20 prób więc 1 podana metoda wyżej jest skuteczna

co do wartości jakie program pokazuje jeszcze nie mam bladego pojęcia ... o co biega, z pamięci piszę, że po prawej stronie jest opcja która
pozwala otworzyć nowe okienko w którym jakieś tryby sie wybiera (mam stary soft na reglu) i tam jest efra/ifmar hall sensor cośtam, i inne *****ły, tego jeszcze nie rozkumałem po co to jest oprócz ograniczenia cut'ofa dla lipolka

pozdrawiam!
m.a.



Adrian Lutyński - Wto Sty 13, 2009 10:37 am
" />Akurat co do czego to mogę wam powiedzieć punkt po punkcie prawie.



Michał Bugajski - Pon Mar 23, 2009 1:33 pm
" />
">Akurat co do czego to mogę wam powiedzieć punkt po punkcie prawie.

oki mozesz opsiac, pewnie sie przyda ja jakos do ładu dojsc ze swoja 80 nie moge :/ model nie jedzie poprostu, ewnie za bardzo w konfiguracji regla namieszałem.



Adrian Lutyński - Pon Mar 23, 2009 1:43 pm
" />Na lipolu tez ci nie jedzie? Silnik zmieniłeś?



Michał Bugajski - Pon Mar 23, 2009 3:22 pm
" />z lipo nie sprawdzalem jazdy
silnik teraz mam speed passion, bo wiem ze tamten GM co mam nie nadaje sie na zawody



Adrian Lutyński - Pon Mar 23, 2009 8:01 pm
" />sprawdz na lipo Daj timing 30, amp limit 120, start amp 100



Grzegorz Kopertowski - Czw Cze 18, 2009 1:10 pm
" />Mam do Was kilka pytań dotyczących Geniusa 120 a konkretnie CS-Rocket ale to prawie te same regulatory.
1. Jak załadować dane odnoście RPM i max A?
2. Jakie są różnice między programem 6 a 6 skopiowanym do 3 itd.? O co dokładnie chodzi w tych kopiowaniach?
3. Co zmienia się zmieniając wartość "reserved"?

Aha- u mnie po włączeniu AS Genius Tool, podpięciu regulatora do PC i wciśnięciu "Receive data" wystarczy nacisnąć przycisk "reset" na kablu i dane się wczytują. W moim regulatorze jest 9 programów, programy 7,8,9 są przeznaczone dla silników 8,5t-23,5t przy czym po wybraniu trybu "7" AS Genius Tool pokazuje to jako tryb 6.



Adrian Lutyński - Czw Cze 18, 2009 1:53 pm
" />CS ma ciut inny software. 9 trybów w GM to 0-8, może dlatego ty masz inne numerki (1-9?). Pamietaj o tym mieszajac w ustawieniach.
O ile wiem, sam bede testowal, do zapamietania A i RPM musisz regiel wylaczyc przyciskiem na nim. Nie wiem jak z zasilaniem do czasu podlaczenia do pc. 6 ma inne dane w tle, nie wiem o się zmienia, ale wymieszanie 6 i 3 stosuje się do stock na 5nimh. Wartości reserved masz opisane w helpie AS Genius tool co robi ktora.



Grzegorz Kopertowski - Czw Cze 18, 2009 2:57 pm
" />OK, udało mi się wczytać dane RPM, porównałem na 3 trybach obroty i oto efekty:
Mode 3: 25253 RPM
Mode 8(w Geniusach to 7): 46296 RPM
Sprawdzane na 5 cellach, silniku CS 9,5T, model w powietrzu.
Sprawdziłem jeszcze na programie nr. 7(w Geniusach to 6) wynik: 30864 RPM ale akumulatory chwile później już całkiem padły więc myślę że można trochę więcej wykręcić. Różnice między programami wyraźnie słychać, co zresztą potwierdzają dane z regulatora, coraz bardziej podoba mi się ten regulator:)
Aż takiej różnicy się nie spodziewałem a nie sprawdziłem tego najszybszego programu nr 9.



Adrian Lutyński - Czw Cze 18, 2009 3:39 pm
" />Po wyłączeniu przyciskiem odłączałeś od zasilania przed zczytaniem?



Grzegorz Kopertowski - Czw Cze 18, 2009 3:41 pm
" />Nie, nie odłączałem. Nie sprawdzałem czy po odłączeniu zasilania też zapamięta dane.

EDIT:
Po wyłączeniu regulatora przyciskiem, odłączyłem zasilanie a następnie podłączyłem do PC, również zapamiętało dane.



Erik Turlejski - Czw Lip 09, 2009 5:11 pm
" />Hej,
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc pytam tu:
Czy jest jakakolwiek możliwość, żeby odwrócić obroty silnika z reglem gm genius-50 ?
warto dodać, mam silnik sensorowy..



luke - Czw Lip 09, 2009 5:32 pm
" />Jezeli jezdzisz bez sensorow wystarczy zamienic dowolne dwa kable na silniku...



Erik Turlejski - Czw Lip 09, 2009 6:11 pm
" />Napisałem, że sensorowy to rozwiązanie znam, niestety sensorów potrzebuję.
Używam silnika w trialu i cogging bez sensorów jest mocno odczuwalny



Adrian Lutyński - Czw Lip 09, 2009 8:51 pm
" />To co masz za silnik? Jaki timing ustawiony i jaki softstart?



Erik Turlejski - Czw Lip 09, 2009 10:59 pm
" />GM dr.Speed 13,5T i timing 7,5
Nie pamiętam ustawienia softstartu.
Jak rozumiem to pytanie ma na celu wyeliminować efekt coggingu.

Mnie jednak chodzi o to aby mieć silnik sensorowy jak bym chciał bez, to bym kupił coś innego..
Jeśli się nie da, to sobie odwrócę przekładnie i po krzyku, tyle, że to trochę zabawy będzie :/



Adrian Lutyński - Pią Lip 10, 2009 5:17 am
" />Coś mi się zdaje że nie czytasz instrukcji, przy silnikach GM timing ZAWSZE zalecany jest na 30st, zrob na tyle - pomoże znacznie. Jak masz nadal cogging, zwiększ softstart. Na sensorach sprawdz czy lepiej +30 czy 0 st się sprawdzi.
Przekładnie przełóż, dopiero od softu 7.2 czy 7.4 wprowadzono zmianę kierunku obrotów software'owo (po pierwszym użytkowniku który to zgłosił ).



Erik Turlejski - Pią Lip 10, 2009 1:15 pm
" />Dzięki za pomoc.
Rzeczywiście nie doczytałem instrukcji - zmyliło mnie to zdanie " 1 = 7.5° timing (recommended for slottless 2 pole brushless motors) "

A co do softu - idzie to zaktualizować samemu, albo gdzieś/u kogoś ?
Słyszałem o opcji wysyłki regla do GM-a, orientujesz się ile by to kosztowało?



masloszczak - Pią Lip 10, 2009 1:42 pm
" />Skoro w tym wątku jest poruszany temat regulatorów GM, to i ja jeśli można z chęcią przyłączę się ze swoim problemem z regulatorem GM Genius 90. Zmontowałem to z Medusą w E-savage, zdążyłem się już trochę pobawić jest OK choć walczę cały czas z temperaturą silnika. Od początku mam kłopot z jednym parametrem ustawianym w programie konfiguracyjnym regla, otóż co bym nie robił (tak mi się wydaje ) to regiel nie jest w stanie zapamiętać, że mój silnik jest 4-ro polowy a nie 2. Wgranie parametrów wszystko OK potem odczyt wszystko zapamiętane a silnik znowu 2 polowy.
Sporadycznie też przełącza się na programy od 0-3 a u mnie musi funkcjonować na 4. (to zdarzyło się 2 razy).



Adrian Lutyński - Pią Lip 10, 2009 1:52 pm
" />Nie ma prawa sam zmienić trybu, jeśli tak się dzieje to serwis. Ew reset spróbuj. Grzanie sie silnika to nei wina regla, masz opory w modelu lub za mocne przelożenie (no i widze że dość duże kv pędzisz na nim). Co do 2-4polowy, o ile wiem na wiekszosc nastawów poza limitem obrotów nie ma to wpływu.
Jak zmieniasz tryby, mam nadzieje ze tylko aparatura?
Na ile masz próbkowanie ustawione kHz?



masloszczak - Pią Lip 10, 2009 2:00 pm
" />Zasadniczo nie potrzebuje zmieniać trybów, gdyż jeżdżę rekreacyjnie ale zmieniałem je poprzez program a nie aparaturę - rozumiem, że to błąd?
Przestawiam głównie prąd stały, startowy żeby znaleźć optimum z płynnym startem.
Gorący silnik to zasadniczo wina zbyt słabego dopływu powietrza i mojej jazdy-muszę kupić też termometr IR.
Próbkowanie mam tak jak było domyślnie czyli chyba na "8".



Adrian Lutyński - Pią Lip 10, 2009 2:04 pm
" />Zmieniamy tryby tylko apka. Zmiana kompem ma co innego na celu. Musisz zrobic reset do ustawien fabrycznych. Potem ustaw sobie probkowanie 8kHz+limit. Timing testuj, medusa nei startuje najpiękniej Jakie masz przełożenie w jak cięzkim modelu?



masloszczak - Pią Lip 10, 2009 2:19 pm
" />OK dzięki za rady.
Model waży ok. 4,5 kg +/- 0,2kg
przełożenia testowane w zakresie 16,75:1 do 21:1. Niestety w upały nawet na przełożeniu 21 musiałem jeździć bez budy, bo moim zdaniem robił się za ciepły. Na silniku mam tylko radiator a chce go rozszerzyć o wentylatorek i jakiś dopływ powietrza.
Głupio to zabrzmi ale temperaturę oceniałem organoleptycznie i zauważyłem, że silnik mógł osiągać około 70-80 stopni. Dało się go trzymać palcami max 3 sekundy



Adrian Lutyński - Pią Lip 10, 2009 7:08 pm
" />Jak utrzymasz 3s palcami to jeszcze ok Wymuszone chlodzenie to mus, zakladaj wentylator, obetnij w reglu ampery.



Erik Turlejski - Pią Lip 10, 2009 8:36 pm
" />Hej
Jeszcze tak zapytam, czy jest możliwość samemu sobie zaktualizować softa jak w mambie ?
A jeśli nie, to gdzie można to zrobić i ile by to kosztowało ?



luke - Pią Lip 10, 2009 9:19 pm
" />
">silnik mógł osiągać około 70-80 stopni. Dało się go trzymać palcami max 3 sekundy
80st nieutrzymasz przez 3 sek z tego co piszesz to masz max 60-70st na obudowie wiec znosnie.


">Hej
Jeszcze tak zapytam, czy jest możliwość samemu sobie zaktualizować softa jak w mambie ?
A jeśli nie, to gdzie można to zrobić i ile by to kosztowało ?

Tylko wysylka do niemiec o ile kojaze calkowity koszt ponizej 100zl kajman juz to przerabial kilka razy...



Adrian Lutyński - Sob Lip 11, 2009 10:31 am
" />Tia, wysylka do serwisu, 20ojro



Erik Turlejski - Czw Lip 16, 2009 12:48 pm
" />Dzięki za pomoc - już jakąś zaczynam gadać z reglem
Jest jeszcze jedne problem :/ kabelek do sensorów musiał być o 3cm za krótki :/ więc postanowiłem go przedłużyć..
Co się oczywiście dobrze nie skończyło.. czy ktoś jest w stanie mi napisać które powinno być połączone z którym ?
byłby wdzięczny - tu foto o które dwie wtyczki chodzi..
http://img195.imageshack.us/img195/5060/dsc6423.jpg



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 1:28 pm
" />są po drodze gdzieś zamienione miejscami, kup nowy, naprawiany będzie pękał



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 16, 2009 2:09 pm
" />Na 100% są pozamieniane? Jak ktoś może to niech podpowie mi który do którego co i jak, bo na ostatnich zawodach poszło mi gniazdo od sensorów w silniku i chciałem dolutować bezpośrednio do płytki. Kabel od strony regulatora mam z wtyczką, od strony silnika tylko przewody, które o ile uda mi się rozebrać silnik(poszła śrubka) chcę wlutować.
foto:
http://yfrog.com/29p1070973j
http://yfrog.com/0cp1070975j
(tak wiem gniazda w silniku połączyły się cyną ale to się wyssa)

PS. Bez sensorów to nie ma jazdy- brak prędkości



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 3:03 pm
" />Jezdzisz na variable timing? Mogę ci zrobić fotki przewodu wieczorem jesli to pomoze?



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 16, 2009 3:33 pm
" />Tak, na variable timing, ostatnio ustawiłem najmocniejszy program (nr 9), silnik 9.5t z lekko zmniejszonym timingiem, przełożenie 5.49 do tego 5 cell i było już fajnie, temperatura silnika max. 67 stopni (chłodny dzień był), niestety zepsuło się gniazdo sensorów i całe zawody przejeździłem bez więc wszyscy mnie brali na prostej Zdjęcia chętnie zobaczę ale tak by było widać co z czym mam połączyć.



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 3:38 pm
" />musisz inaczej program ustawic zrobie zdjecie i powiem co i jak



Erik Turlejski - Czw Lip 16, 2009 3:51 pm
" />
">są po drodze gdzieś zamienione miejscami, kup nowy, naprawiany będzie pękał

Wiem, że prawdopodbnie są zamienione - teraz chcę to "odkręcić" - nie bardzo mam czas na czekanie na pocztę.
Dlatego miłoby było gdyby ktoś mi mógł poprostu "rozrysować" schemat używając np. miernika

Edit: zdaje się, że taka jest poprawna kolejność
EDIT2- niżej poprawna



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 5:05 pm
" />Ano masz:
http://www.kajman.witam.net/rc/sensor/

A co do trybów, timingu w trybach z VT nie ruszaj lepiej. Do stock najlepiej działa skopiowanie trybu w GM 8 do 3 (nimh) lub 6 do 3 (lipo) w zależności od zasilania. W CS przyjmij poprawkę na zmienioną numerację trybów.



Erik Turlejski - Czw Lip 16, 2009 7:26 pm
" />Uff - dzięki wielkie
działa
Tutaj poprawiony schemat - poprzedni jest niepoprawny.. http://img194.yfrog.com/img194/5060/dsc6423.jpg



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 16, 2009 7:27 pm
" />Dzięki za foto, mam tylko jeszcze jedno pytanie bo nie widzę dokładnie w którą stronę jest wtyczka ułożona na zdjęciu. Czy to jest tak czy na odwrót:
http://yfrog.com/eap1070973j ( tu jest raczej OK)
http://yfrog.com/5sp1070975j (tu nie jestem pewien)

Jeżeli kopiuję 8 do 3 (piszę według numeracji GM) to wybieram program nr 8 za pomocą aparatury, uruchamiam AS Genius Tool i wybieram w programie tryb nr 3, wyskakuje zapytanie czy skopiować 8 do 3, klikam Yes, następnie program pyta czy ustawić standardowe wartości dla trybu 3, co kliknąć Yes/No? Rozumiem, że wystarczy potem już tylko wysłać dane do regulatora, nie trzeba już wybierać programu za pomocą aparatury? Później dopiero reset do ustawień fabrycznych przywraca wszystkie dane dla każdego programu czy można coś zwojować za pomocą Genius Tool? Co się stanie jeżeli po skopiowaniu np. 8 do 3 wybiorę za pomocą aparatury program 7 a później będę chciał wrócić do programu 8 skopiowanego do 3, który tryb wybrać 8 czy 3, Czy po skopiowaniu tryb 8 lub 3 pozostaje "czysty" tzn. taki jak fabryczny a zmienia się tylko jeden z nich(który?) Może trochę namieszałem ale myślę, że da się zrozumieć Z góry dzięki za odpowiedzi na wszystkie pytania.



Erik Turlejski - Czw Lip 16, 2009 7:39 pm
" />Wtyczka jest ułożona tak jak tutaj http://img195.imageshack.us/img195/5060/dsc6423.jpg .
A na moim GM-owym silniku piny są na dole - więc przerwa jest od góry - tyle mogę powiedzieć
- Więc wydaje mi się, że czerwony powinien być po lewej, a nie prawej



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 7:43 pm
" />namieszales. Co do wtyczek to co mam pokazac? Patrz z której są blaszki.
Co do trybow, tak, apka 8, potem 3 pc. Potem yes, potem no O ile pamietam, raz w zyciu to robilem, wejdz na topic o gm na rctechu.
Potem masz to zapamietane w 3 do czasu resetu. 8 jest normalne.



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 16, 2009 8:04 pm
" />Chodzi mi o to w jakiej kolejności lecą przewody przy silniku, czy tak jak pokazałem na foto czyli czarny->pomarańczowy->...->czerwony czy w odwrotnej czerwony->niebieski->...->czarny
Gdybym znalazł wtyczkę to bym wiedział z której strony były blaszki a tak nie pamiętam czy szły od góry czy od dołu



Adrian Lutyński - Czw Lip 16, 2009 8:16 pm
" />ja w gm evo mam czarny od prawej.
Powered by WordPress, ©