ďťż
Hamowanie\wsteczny
BBartek - Pon Wrz 27, 2010 4:30 pm " />Witam, Zacząłem przeglądać sklepy w poszukiwaniu regulatora. 1. Na czym polega hamowanie ? abs? kiedy włącza się wsteczny? widziałem w funkcjach możliwość programowanie przez usb takich rzeczy. 2. Teraz mam zwykły silnik 540 - 60 W i 13 A ale w przyszłości myślę o jakimś 300 W. Może ktoś coś polecić ? Maciek Kamiński - Wto Paź 05, 2010 12:21 pm " />na czym polega hamowanie? regulator daje prąd na silnik w przeciwną stronę (delikatny) tak aby silnik hamował --> model zwolni i zahamuje. o abs w regulatorach mało słyszałem jezeli w ogóle. Na pewno w aparaturach ale reglach? Silniki? Napewno bezszczotkowe zestawy, zależy na czym jeździsz (LiPo vs LiFe vs nimh) albo 9,5 zwoja albo 13,5. Masz możliwość startowania dzieki temu w mistrzostwach polski w specu. Dodatkowa korzyść. KiT - Pon Paź 11, 2010 6:11 pm " />Hamowanie w modelu to dość ważna sprawa, rozpędzić potrafi się każdy gorzej jest z zatrzymaniem. By modelarzom było łatwiej wymyślono kilka udogodnień. Z poziomu dobrej aparatury, można regulować zakres hamulca z jaką maksymalną siła ma hamować - tak by nie zerwać przyczepności, bo wtedy z hamowania nici, niekiedy też możesz zmusić aparaturę by hamowała początkowo z mniejszą siła potem z większą, albo by pulsowała hamulcem - funkcja ABS. Ta ostatnia nie może być używana z regulatorami ze wstecznym bo prowadzi do przypadkowego włączenia biegu wstecz w elektrykach. Współczesne regulatory bezszczotkowe wzięły większość optymalizacji działania hamulca na siebie. I tak na przykład ABS jest obecnie realizowany w dobrych regulatorach przy czym przewaga dobrych regulatorów bezszczotkowych jest taka, że ponieważ w czasie rzeczywistym monitorują położenie wirnika w silniku i znają bieżące obroty silnika to hamują z maksymalną siłą która nie doprowadzi do zerwania przyczepności. Kolejną ciekawą funkcją jaką możesz znaleźć w regulatorze bezszczotkowym w temacie hamulca to zmiana czułości hamowania w funkcji prędkości. Inny często używany wspomagacz to z jaką siłą ma hamować silnik na biegu jałowym (neutralna pozycja cyngla w aparaturze). Włączanie się biegu wstecznego w dobrym regulatorze też można programować i tak najczęściej spotykane rozwiązania to: - załącza się po drugim naciśnięciu hamulca; - załącza jak przesuniesz cyngiel w zakres hamulca jak pojazd stoi; - jeden z powyższych przypadków ale działający z pewnym opóźnieniem; Regulatory realizują hamowanie zwierając poszczególne fazy silnika ze sobą rzadko podają tam prąd o przeciwnym zwrocie. Maciek Kamiński - Wto Paź 12, 2010 5:43 pm " />dobrze, gdy mowa o silnikach bezszczotkowych. a w szczotkach nie podaje się przeciwnego delikatnego prądu? co do nich się odnosiłem i byłem pewien, że tak jest. (silnik 60W, 13A prawdopodobnie nie jest bezszczotkowy) HerGatiox - Wto Paź 12, 2010 6:56 pm " />jest tak samo jak w bezszczotkach smithpl - Wto Paź 12, 2010 7:26 pm " />a ja mam pytanie, a jak to jest w regulatorach forward/revers bez hamowania? jak puscisz gaz to jedzie a jak dasz wsteczny ??? to wyhamuje i dopiero pojedzie .. czy zacznie ciagnac w druga strone? a jak jest w kitowych Stradach np. ( co bym mial porownanie... ) BBartek - Wto Paź 12, 2010 8:05 pm " />W regulatorach bez funkcji hamowania niestety zacznie silnik ciągnąć w 2 stronę - co daje duże przeciążenia na dryfy. zaur - Czw Paź 14, 2010 1:05 pm " />Bez hamulca model leci na ślepo. Musisz dać wsteczny a to grozi przeciążeniami regla, silnika i całego układu napędowego. A skuteczność takiego hamowania jest znikoma. Koła zrywają przyczepność i zaczynają kręcić w drugą stronę. A to nie podwoduje skutecznego hamowania. Silniki eletryczne mogą skutecznie hamować przez zwieranie uzwojeń. Do tego stopnia skutecznie , że mój Summit robi stoppie na przednich kołach. |