ďťż
Hamowanie\wsteczny




BBartek - Pon Wrz 27, 2010 4:30 pm
" />Witam,

Zacząłem przeglądać sklepy w poszukiwaniu regulatora.

1. Na czym polega hamowanie ? abs? kiedy włącza się wsteczny? widziałem w funkcjach możliwość programowanie przez usb takich rzeczy.

2. Teraz mam zwykły silnik 540 - 60 W i 13 A ale w przyszłości myślę o jakimś 300 W. Może ktoś coś polecić ?




Maciek Kamiński - Wto Paź 05, 2010 12:21 pm
" />na czym polega hamowanie?
regulator daje prąd na silnik w przeciwną stronę (delikatny) tak aby silnik hamował --> model zwolni i zahamuje.
o abs w regulatorach mało słyszałem jezeli w ogóle. Na pewno w aparaturach ale reglach?

Silniki? Napewno bezszczotkowe zestawy, zależy na czym jeździsz (LiPo vs LiFe vs nimh) albo 9,5 zwoja albo 13,5.
Masz możliwość startowania dzieki temu w mistrzostwach polski w specu. Dodatkowa korzyść.



KiT - Pon Paź 11, 2010 6:11 pm
" />Hamowanie w modelu to dość ważna sprawa, rozpędzić potrafi się każdy gorzej jest z zatrzymaniem. By modelarzom było łatwiej wymyślono kilka udogodnień.

Z poziomu dobrej aparatury, można regulować zakres hamulca z jaką maksymalną siła ma hamować - tak by nie zerwać przyczepności, bo wtedy z hamowania nici, niekiedy też możesz zmusić aparaturę by hamowała początkowo z mniejszą siła potem z większą, albo by pulsowała hamulcem - funkcja ABS. Ta ostatnia nie może być używana z regulatorami ze wstecznym bo prowadzi do przypadkowego włączenia biegu wstecz w elektrykach.

Współczesne regulatory bezszczotkowe wzięły większość optymalizacji działania hamulca na siebie.
I tak na przykład ABS jest obecnie realizowany w dobrych regulatorach przy czym przewaga dobrych regulatorów bezszczotkowych jest taka, że ponieważ w czasie rzeczywistym monitorują położenie wirnika w silniku i znają bieżące obroty silnika to hamują z maksymalną siłą która nie doprowadzi do zerwania przyczepności.

Kolejną ciekawą funkcją jaką możesz znaleźć w regulatorze bezszczotkowym w temacie hamulca to zmiana czułości hamowania w funkcji prędkości.

Inny często używany wspomagacz to z jaką siłą ma hamować silnik na biegu jałowym (neutralna pozycja cyngla w aparaturze).

Włączanie się biegu wstecznego w dobrym regulatorze też można programować i tak najczęściej spotykane rozwiązania to:
- załącza się po drugim naciśnięciu hamulca;
- załącza jak przesuniesz cyngiel w zakres hamulca jak pojazd stoi;
- jeden z powyższych przypadków ale działający z pewnym opóźnieniem;

Regulatory realizują hamowanie zwierając poszczególne fazy silnika ze sobą rzadko podają tam prąd o przeciwnym zwrocie.



Maciek Kamiński - Wto Paź 12, 2010 5:43 pm
" />dobrze, gdy mowa o silnikach bezszczotkowych.

a w szczotkach nie podaje się przeciwnego delikatnego prądu?
co do nich się odnosiłem i byłem pewien, że tak jest.

(silnik 60W, 13A prawdopodobnie nie jest bezszczotkowy)




HerGatiox - Wto Paź 12, 2010 6:56 pm
" />jest tak samo jak w bezszczotkach



smithpl - Wto Paź 12, 2010 7:26 pm
" />a ja mam pytanie, a jak to jest w regulatorach forward/revers bez hamowania?

jak puscisz gaz to jedzie a jak dasz wsteczny ??? to wyhamuje i dopiero pojedzie .. czy zacznie ciagnac w druga strone?

a jak jest w kitowych Stradach np. ( co bym mial porownanie... )



BBartek - Wto Paź 12, 2010 8:05 pm
" />W regulatorach bez funkcji hamowania niestety zacznie silnik ciągnąć w 2 stronę - co daje duże przeciążenia na dryfy.



zaur - Czw Paź 14, 2010 1:05 pm
" />Bez hamulca model leci na ślepo. Musisz dać wsteczny a to grozi przeciążeniami regla, silnika i całego układu napędowego. A skuteczność takiego hamowania jest znikoma. Koła zrywają przyczepność i zaczynają kręcić w drugą stronę. A to nie podwoduje skutecznego hamowania.
Silniki eletryczne mogą skutecznie hamować przez zwieranie uzwojeń. Do tego stopnia skutecznie , że mój Summit robi stoppie na przednich kołach.
Powered by WordPress, ©