ďťż
Hamulec w elektryku




Michał Telatyński - Wto Sie 23, 2005 7:46 pm
" />Mam problem. Mam silnik Fantom 19x1 super stock i regulator Hitec HFX-R. Gdy dodaje gazu model leci jak rakieta. Niestety gorzej jest z jego zatrzymaniem. Model gdy trzymam go w ręku i zachamuje to koła stają lecz gdy jedzie prawie wogle nie hamuje. CO ROBIĆ??????????? POMÓŻCIE!!!!!!!!!!




Mariusz Szopa - Śro Sie 24, 2005 6:51 am
" />Hamuje się włączając jazdę do tyłu.
Aby było to możliwe musisz zaprogramować regulator do pracy dwukierunkowej (jak to zrobić znajdziesz w instrukcji).
Link do instrukcji http://www.hitecrcd.com/Support/Manuals ... manual.pdf



Michał Telatyński - Pią Sie 26, 2005 9:37 pm
" />Regulator ma 2 tryby pracy 2 kierunkoey z hamulcem i jedno kierunkowy z hamulcem.Modelm jaki ma to x-ray T1 FK-05 Pierwszy tryb pracy ze wstecznym to wygląda tak że model jedzie hamuje ciutke i nagle wsteczny a z samym hamulcem to mode jedzie hamuje na aparatuże a koła nadal sie kręca model ma z przodu one-way więc podnosze przód daje hamulec i ciągne go i koła sie kręcą... CO SIE DZIEJE???????????



Mariusz Szopa - Sob Sie 27, 2005 6:50 am
" />Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że to twój pierwszy elektryk. W modelach elektrycznych hamowanie polega na zwarciu uzwojeń silnika. Koła nie będą hamowane tak jak w spalinowym modelu. Przy małej prędkości będzie to słabo wyczuwalne i nigdy nie dojdzie do zablokowania kół, choć przy dużej prędkości i słabej przyczepności może nastąpić poślizg.

PS. Nie krzycz bo to nic nie pomoże.




Mateusz Kwaśniewski :) - Sob Sie 27, 2005 7:47 am
" />Spokojnie co ty taki narwany ...
Hamulec załączasz wsiśnięciem wstecznego (jezeli dobrze ustwisz regiel ) ja swóij pierwszy regiel też długo regulowałem bo to 1 przycisk ale w końcu dałem rade
i model niebędzie ci hamował jak spalinka , ale zawsze .
Pozdrawiam



klima - Sob Sie 27, 2005 8:23 am
" />wez kup sobie aparature 3 kanałową i zrób jakiś hamulc tarczowy sterowany serwem i ci beżdzi luks hamował



Michał Telatyński - Sob Sie 27, 2005 8:38 am
" />Jest to mój 3 elektryk i wcześniej jak miałem losi XXX-s i w nim tą samą elektronike to model chamował jak trzeba



Mariusz Szopa - Sob Sie 27, 2005 10:55 am
" />A silnik? Pamietaj że parametry silnika w płączeniu z regulatorem mają zasadniczy wpływ na hamowanie.



Tomek Massalski - Nie Sie 28, 2005 7:49 pm
" />
">Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że to twój pierwszy elektryk. W modelach elektrycznych hamowanie polega na zwarciu uzwojeń silnika. Koła nie będą hamowane tak jak w spalinowym modelu. Przy małej prędkości będzie to słabo wyczuwalne i nigdy nie dojdzie do zablokowania kół, choć przy dużej prędkości i słabej przyczepności może nastąpić poślizg.


To nie do końca prawda. Przy włączeniu hamulca, zdarza się iskrzenie na komutatorze i slinik natychmiast staje blokując koła. Oczywiście to jest zjawisko niewskazane.



Michał Sękal - Nie Sie 28, 2005 8:04 pm
" />
">A silnik? Pamietaj że parametry silnika w płączeniu z regulatorem mają zasadniczy wpływ na hamowanie.

Ja niedługo zamierzam kupić nowy silnik i regiel więc chętnie posłucham jak dobrać regiel do silnika zeby mi dobrze hamował



Michał Telatyński - Nie Sie 28, 2005 8:14 pm
" />Jeżeli zachamujecie w swoim modelu to możecie swobodnie kręcić zępatką na silniku?? Ja moge. Jutro ide do sklepu bo regulator jest na gwarancji i sie chyba poprostu zes...ał



Tomek Massalski - Nie Sie 28, 2005 8:18 pm
" />
">Jeżeli zachamujecie w swoim modelu to możecie swobodnie kręcić zępatką na silniku?? Ja moge. Jutro ide do sklepu bo regulator jest na gwarancji i sie chyba poprostu zes...ał
Nie masz po co iść to jest jak najbardziej prawidłowy objaw.



Jakub Mazur - Nie Sie 28, 2005 8:51 pm
" />
">wez kup sobie aparature 3 kanałową i zrób jakiś hamulc tarczowy sterowany serwem i ci beżdzi luks hamował

PIszesz jak bys mial 5 lat. I nie wiem czy widziales kiedys ten model co kolega ma i jakiego kolwiek elektryka. Napisz mi prosze cudotworco jak sie robni jakis hamulec w elektryku, a pozatym po co jak silnik hamuje doskonale! A kolega co ma problem to ma zwalony regiel jak nic!
Powered by WordPress, ©