ďťż
HPI MT2 i kitowy silnik HPI T15 do kitu :(




tobex - Pon Wrz 28, 2009 9:17 pm
" />Hej,

Czy mozecie mi doradzic, czym moze byc spowodowany problem z odpalaniem MT2 z kitowym silnikiem ? Odpalanie jest piekielne uciazliwe, udaje sie raz na kilkanascie prob. Uzywam szarpanki, mam niestety wrazenie, ze nie zawsze ona 'zalapuje', nawet przy wolnym ciagnieciu, dopiero co przy ktorejs probie slychac 'pyrkanie' z silnika. Zdemontowalem szarpanke, zamontowalem pulstart i efekt jest ten sam.

Jest to juz moj drugi silnik T15 i zastanawiam sie nad jego wymiana, jesli nie uda sie z nim dogadac. Co sprawdzonego polecacie zamiast niego ?

T.




HPI Polska - Wto Wrz 29, 2009 4:55 pm
" />Każdy silnik nitro wymaga:
odpowiedniej regulacji
właściwie dobranej, sprawnej świecy
naładowanej grzałki
odpowiedniego paliwa

Jeśli silnik jest sprawny i zadbasz o pozostałe sprawy musi działać.

Niesty obsługa silników nitro wymagają pewnej wiedzy i cierpliwości.
Jeśli nie masz cierpliwości do nitro pmyśli o napędzie elektrycznym.



Syncro - Wto Wrz 29, 2009 5:00 pm
" />Od zawsze było wiadomo, że T15 to lipa.



XAX - Śro Wrz 30, 2009 5:17 am
" />Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale ciągnąć za szarpane nie zawsze ci się silnik obraca.
Jeżeli tak to możesz mieć walnięte łożysko jednokierunkowe lub ośkę na która w nie wchodzi.




tobex - Pią Paź 02, 2009 2:16 pm
" />
">Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale ciągnąć za szarpane nie zawsze ci się silnik obraca.
Jeżeli tak to możesz mieć walnięte łożysko jednokierunkowe lub ośkę na która w nie wchodzi.


Dzieki, o taka odpowiedz mi chodzilo, sprawdze wymienione przez Ciebie elementy po powrocie z pracy.

T.



XAX - Sob Paź 03, 2009 9:10 am
" />O ile łożysko jedno kierunkowe łatwo sprawdzić bo jak się uszkodzi to przeważnie rozsypuje się wewnętrzny koszyczek trzymający bębenki w środku, to przy ośce jest gorzej. Je żeli jej wymiar zmniejszy się choć trochę to bardzo często łożysko przy mocniejszym pociągnięciu się ślizga.



HPI Polska - Sob Paź 03, 2009 9:58 am
" />Jest jeszcze jedna rada.
Łożysko jednokierunkowe nie powinno być smarowane gęstymi substancjami bo powoduje to zawieszanie się rolek.

Wał silnika pomiędzy komorą a łożyskiem nie zawsze jest szczelny.
To połączenie uszczelnia, oring który trzeba okresowo wymienić.
Jeśli paliwo sączy się po wale do łożyska to należy opamiętać, że paliwo zawiera olej.
Po pewnym czasie substancje lotne odparowują a olej w postaci gęstej zawiesiny pozostaje w łożysku.
To z kolei powoduje zawieszanie się wałków łożyska w górnym położeniu i niewłaściwe jego działanie.

Często pomaga wypłukanie i odtłuszczenie łożyska.
Jeśli to nie pomaga łożysko lub wał jest już zużyty.
Warto pamiętać aby łożysko jednokierunkowe mieć zawsze pod ręką w skrzynce serwisowej.
Jest to mała niedroga część zamienna, bez której nie uruchomicie silnika.
Powered by WordPress, ©