ďťż
HPI Nitro3 EVO+ VS Kyosho FV 05 T + VS Traxxas 4-TEC
Fidziu - Pią Sie 17, 2007 4:34 pm " />To mój pierwszy post na forum więc pragnę serdecznie przywitać wszystich:) Mam zamiar kupić model i po przeczytaniu sporej ilości postów, przeanalizowaniu za i przeciw wybór padł na 2 modele onroad: -> KYOSHO FV 05 T + -> HPI Nitro3 EVO+ Jestem początkującym użytkownikiem więc nie chciał bym mieć problemów na początku i zrazić się do tematu. Wiem że HPI ma mocniejszy silnik, niemniej podobno oba modele osiągają b. zbliżone prędkości i przyspieszenie. Jeżdziłem już FV 05+ ale nie miałem okazji przetestować EVO+. Czy ktoś mógłby mi opisać jakie są wady i zalety tych modeli? W jednym z poprzednich topicków przeczytałem ze komuś rozleciał się silnik przy odpaleniu, producent oczywiśccie uznał gwarancje itd. jednak trochę mnie to wystraszyło. Słyszałem też ze silniki HPI mocno się przegrzewają i trzeba je studzić. KYOSHO ma z kolei plastikowe zębatki w skrzyni biegów - u kolegi po ok litrze paliwa zaobserwowałem już lekko wyrobione i wyszczerbione ząbki. Także jestem trochę skołowacony. Jeśli moglibyście podzielić się opinią napewno ułatwiło by to podjęcie decyzji. dziękuje i pozdrawiam Fidziu Dawid Głowacki - Sob Sie 18, 2007 2:21 pm " />Jeżeli faktycznie rozpoczynasz karierę z modelarstwem samochodowym on-road, modele, które wymieniłeś istotnie pomogą Ci w wejściu w profesjonalne wyścigi. Z racji tego, ze sam jeżdżę modelem kyosho - wypowiem się delikatnie w kwestii w/w marki. Na wstępie pragnę poinformować, za najważniejszy w tym sporcie jest dostęp do części, które - w przypadku modeli kyosho dostępne są od ręki. Idąc tą drogą - należy pamiętać również o odpowiedniej dawce wiedzy, która na pewno zostanie Ci przekazana przy zakupie modelu. Piszesz o rozlatującym się silniku. Problem tkwi w tym, ze nie ma rzeczy idioto odpornych. Nawet młotek nieumiejętnie używany z czasem straci swoje właściwości. Wracając do charakterystyki modelu kyosho. Na dzień dobry dostajesz model, który chce jeździc i który nie wymaga zbytniego wkladu finansowego, by się nim ścigać. Pozostaje jedynie zgłosić się na zawody i kopać tyłki innym. Rozwiązania znajdujące zastosowanie w tym modelu są podobne do tych z modeli wyższej półki, z tym że należy mieć na uwadze, ze za kwotę 1099zł nie otrzymasz rakiety na 4 kołach ale sprzęt adekwatny do swojej ceny. Na usta ciśnie mi się przykład kolegi z teamu, który na swoim modelu (FW05+) przejeździł już 20 litrów paliwa, a model, poza wymienioną zębatką pierwszego biegu nie wykazuje braku chęci w wyścigu. Podstawą jest umiejetne podejście i chęć dbania o model. Piszesz o zużytych zębatkach skrzyni biegów - tak się składa, ze modele z najwyższej półki wyposażone są w zębatki ... kompozytowe, czyli wykonane z takiego materiału, z jakiego wykonane są zębatki w FW05+. Na koniec dodam tylko, ze umiejętne obchodzenie się z modelem, dobrze wyregulowany silnik i poprawnie ustawione zawieszenie na pewno zachęcą do dalszej jazdy - w przypadku modelu kyosho - mozesz liczyc na taką pomoc. Fidziu - Sob Sie 18, 2007 4:06 pm " />dzięki bardzo za odpowiedz:) pojawiła się kolejna opcja TRAXXAS Nitro 4-Tec 3.3 RTR. już wiem ze na zawody odpada ze względu na zbyt dużą pojemność. Naszczęscie mam jeszcze 6 kumpli którzy też napalili się na ten model i razem będziemy się scigać. z opisu wynika że ma doskonałe parametry, a po rozmowie ze sprzedawcą doatałem info ze z częsciami zamiennymi nie ma żadnego problemu. Świetne w tych TRAXXAsach rozwiązane jest odpalanie -- nie trzeba żadnego roto czy szrpanki - mega wygodne:) Pytanie jak ten napęd paskowy będzie się spisywał - mam obawy co do tego rozwiązania. Andrzej Trzeciak - Sob Sie 18, 2007 5:12 pm " />Mam taki silnik w t-maxxie. Kosmos. A 4tec jest o polowie lzejszy.Czyli bedzie 2x wiekszy kosmos. A co do ezeta to bym sie nie zachwycał,moze fajne ale slaba jakość Rafał Iłendo - Sob Sie 18, 2007 7:40 pm " />traxxas jest fajnym rozwiązaniem ale jest kilka rzeczy które kazdy model zniszczy jesli mu na to pozwolisz. Po 1 odstep ataku od odbioru musi byc idealnie dopasowany. Po 2 wszędzie gdzie wkrecasz w metal aluminium srubki uzywaj locktite ( kleju do śrub.) Uwazam ze hpi nie jest swietnym rozwiązanem w swojej cenie i mam ku temu powody:) Co do traxxasa to inna półka i jesli nie umiesz jeździc to ostrożnie z gazem radzę.... Fidziu - Sob Sie 18, 2007 7:56 pm " /> ">... odstep ataku od odbioru musi byc idealnie dopasowany.... NIe bardzo rozumiem oco chodzi:( Czy ktoś mógłby mi wyjaśnic oco chodzi? Wracając do głównego wątku - Decyzja zapadła łykamy 6szt traxxasów:D Dzięki bardo za pomoc w wyborze:) Rafał Iłendo - Sob Sie 18, 2007 8:00 pm " />słuchaj. Silnik jest na ruchomym łozu co pozwala na wymiane zębatek atak i odbior (przełozen) Odstęp między zębami ataku i odbioru muszą być dobrze dobrane inaczej zmielisz zębatki i powiesz ze zły model ... heheh oczywiscie zartuje ale bardzo wazna rzecz ten odstęp. powinien byc rowny grubosci kartki z blok technicznego .... Fidziu - Sob Sie 18, 2007 11:21 pm " />Rozumiem. dzięki. mam jeszcze jedno pytanko - nie wiem czy to do tego działu, kupimy jednak 7 tych modeli. w manualu wyczytałem ze aparatura sterująca ma 6 kanałów (kwarców) czy to znaczy ze aby jeżdziło jednocześnie 7 modeli jeden z nas musi zmienić aparature i serwa na innego producenta??? Dawid Głowacki - Nie Sie 19, 2007 7:44 am " />Skoro tak jest napisane to Twoje rozumowanie jest jak najbardziej poprawne. Ze swojej strony życzę szybkiego dostępu do części w razie W. Pozdrawiam. Andrzej Trzeciak - Nie Sie 19, 2007 12:16 pm " /> ">Skoro tak jest napisane to Twoje rozumowanie jest jak najbardziej poprawne. Ze swojej strony życzę szybkiego dostępu do części w razie W. Pozdrawiam. Czuje ironie? Do fidziu: Chodzi o to ze pasmo 27am ma tylko 6kanałow. Watpie zeby wypadlo przy zamawianiu żeby kazy dostał inny kanał. Jezeli niedaleko siebie beda jezdzić dwie 1 lub 6 lub inne to moga byc jaja. Dlatego polecam 40mhz bo tam wiecej kanałow jest Dawid Głowacki - Nie Sie 19, 2007 6:22 pm " />W mojej wiadomosci nie ma niczego ironicznego. Jestem natomiast niemal pewien, ze za jakiś czas na allegro bedzie do sprzedania kilka modeli traxxasa, w których zużyły się zembatki i nie można ich nigdzie dostać za wyjatkiem Stanów. Mimo wszystko powodzenia! Gieroll - Nie Sie 19, 2007 6:46 pm " />nie ma problemu z czesciam do traxxasa, jest kilka sklepów internetowych, także bezproblemowo. Mozna tez korzystać z amerykańskiego ebaya, gdzie jest baaardzo tanio, niestety czas oczekiwania dość spory (2 tyg min.), dlatego trzeba planować zakupy z wyprzedzeniem, co nie jest łatwe bo nie wiadomo co kiedy poleci. Także zastanawiałem sie nad tym traxxasem, jest to chyba najszybszy model RTR jaki widziałem, koniecznie trzeba wstawić stabilizatory, bo inaczej modelik nie do opanowania (koszt to jakies 5$). Fidziu - Nie Sie 19, 2007 11:02 pm " />Naczytałem się dużo na temat tego 4-tec`a na zagranicznych forach i fatycznie jest świetny. Jendak jak się okzauje wiele osób ma olbrzymie problemy z prowadzeniem i kontrolowaniem tego modelu... Przy wyższych przędkościach jest podobno nie do opanowania. Siadją też serva. NIe chcę zakładać kolejnego wątku i zaśmiecać forum wiec zapytam o coś jeszcze: Czy moglibyście doradzić jakie serwo do tego dobrać i dopasować. NIe wiem na co zwrócić uwagę. Rozumiem że istotna jest siła i czas reakcji. ale jak to jest z wymiarami w tym modelu chyba ze wszystkie serwa są wymiarowo zunifikowane. Dodam ze zacząłem się też interesować JATO 3.3 nie jest wiele wolniejszy od 4-TECa ale ma większe koła i szerszy rozstaw osi. Myślałem ze będzie lepiej się prowadził na torze, ale on jest niestety 2WD i też ponoć ciężko go kontrolować. Jestem już trochę skołowany. JATO daje możliwość pojeżdzenia troszke w terenie. Ale z kolei jak się będe scigał z 6cioma 4-Tecami i bede dostawał po dupie to mnie chyba krew zaleje. Prosze o poradę jak to jest z prowadzeniem tych aut naprawdę? AssassiinRC - Nie Sie 19, 2007 11:51 pm " />Ja bym wziął jato bo jak sie tor skończy to kumple zostaną a ty pojedziesz dalej Prędkością te 2 modele się aż tak nie różnią jato 65mph(105 km/h) a 4-tec 70mph (112km/h). Myślę, że jato 3.3 będzie nadawało sie do jazdy po asfalcie bez problemowo a jeśli będziesz gdzieś poza torem to model także sie spisze a kumple z 4-tec zostaną i będą patrzeli jak skaczesz po wybojach Ale oczywiście Twoje pieniądze Ty je wydasz jak chcesz my możemy Ci tylko Doradzić Pozdrawiam Fidziu - Pon Sie 20, 2007 3:45 am " />ale czy przez to ze JATO jest 2WD nie będzie się gorzej prowadził niż 4-TEC na asfalcie? ma wyżej środek ciężkości i może się wywalać? Widziałem do niego typowe oponki onroad ale nie wiem na ile poprawą trakcję porównując do 4-TECa. Rafał Iłendo - Pon Sie 20, 2007 9:34 am " />jato to off road 2wd... w prowadzeniu niebo a ziemia. Osobiście nie polecam jato bo wiem co robi zwykle 2.5 a 3.3 jest nie do opanowania ciągle bączki albo proste ... ja nie widze frajdy w tym modelu chyba ze ktos uparł się i będzie bił rekordy prędkosci.... AssassiinRC - Pon Sie 20, 2007 11:30 am " />Acha i też bardzo ważna sprawa pamiętaj,ze silnik 3.3 ma dożo mocy i możesz łatwo stracić nad nim panowanie w efekcie czego można rozbić model a przy prędkości ponad 100 km/h już niema żartów przy uderzeniu w bandę zostanie tylko sterta części ale twoja sprawa moim faworytem jest z traxxasu : revo, maxxy, jato, i elektryki bo ja wo gule jestem fan traxxasu a te terenówki po pierwsze są wytrzymalsze od on roadów i nie rozpędzają sie do takich prędkości więc większe szanse na przetrwanie modelu Fidziu - Pon Sie 20, 2007 5:56 pm " />zdecydowałem jednak na JATO. Czy są do niego jakieś slicki typowe onroad?? Pozdr i dzięki:) AssassiinRC - Wto Sie 21, 2007 12:18 am " />Opony są chyba każde ale ja myślę, że nie warto kupować nowych opon przed zużyciem starych Fidziu - Śro Sie 22, 2007 5:47 pm " />chce mieć kilka kopletów. na asfalcik, piach, ciężki teren. Facious - Pon Sie 27, 2007 7:20 pm " />Witam, wracajac do kanałów: kwarce nie są znow potwornie drogie, jednak jest jedynie 6 kanałów. Do siódmego modelu pozostaje wymienić aparaturę na 40mHz. Co do opon: gdzies kiedys widzialem asfaltówki o podobnej srednicy, jakte do Jato, prawdopodobnie ProLine. Pozdrawiam. |