ďťż
Hpi pro 4




Tomasz Boryczko - Sob Lut 10, 2007 10:07 pm
" />Witam
mam pytanko odnosnie przedniego one way'a czy jest on ustawiany a jak tak to w jaki sposob to zrobic i co zmieni to w projest wadzeniu modelu?. Czy ktos moze cos powiedziec na temat regulatora tekin esc 310? a w zasadzie interesuje mnie kwestia hamulca tzn czy jest on ustawiany. Czy w zawodach w calej europie obowiazuja jednakowe przepisy czy ustala sie to dobrowolnie.




Piotr Wojciechowski - Wto Lut 13, 2007 9:26 pm
" />Cześć Tomek,

Jakiś czas temu miałem podwozie z czymś takim i prowadzi się zupełnie inaczej niż podwozie, któe ma stały napęd na 4 koła. Nie reguluje się tego świństwa. Jest to zbudowane z jednokierunkowych sprzęgieł lub jak kto woli - łożysk - coś jak wolnobieg w rowerze. W jedną stronę ciągnie, w drugą nie. Działanie ma takie, że nawet jak jedno koło jest w powietrzu, to drugie i tak przenosi siłę napędową na nawierzchnię. Niestety jednak nie hamuje.

One way zmienia prowadzenie modelu w znaczącym stopniu. Ja przez dłuższy czas nie mogłem się przyzwyczaić, że przed zakrętem nalezy dużo wcześniej hamować i to tylko na prostych kołach - inaczej zarzucał tyłem. Poza tym miałem wrażenie, że jazda w zakręcie jest bardziej stabilna i auto nie ma tendencji do uciekania tyłem. Jedna z zalet tego rozwiązania jest taka, że jest małe prawdopodobieństwo utknięcia na krawężniku, bo zawsze któreś przednie koło ma siłę pociągnąć auto - to samo dotyczy sytuacji, gdy auto leży na boku - znacznie łatwiej jest wrócić spowrotem na koła bez żadnej pomocy.

Pozdrawiam

PIWO



Tomasz Boryczko - Czw Lut 15, 2007 8:48 pm
" />Dzieki Piotrek jak zaloze i sprawdze z czym to sie je to napisze cos
Powered by WordPress, ©