ďťż
Hyper ST PRO czy Revo PLATINUM 2008???




LucyferM - Czw Lip 16, 2009 1:16 pm
" />Witam ponownie, dawno nic nie pisałem, ale śledziłem forum.
Długo się przymierzam do zakupu spalinowego traggusa i niby już byłem zdecydowany na hypera st pro ale ostatnio pojawiły się wątpliwości, a mianowicie zainteresował mnie traxxas revo platinum 2008, tym bardziej że znalazłem go w korzystnej cenie 570$ co przy obecnym kursie USD daje jakieś 1750 PLN.
Tak wiem że zaraz pojawią się odpowiedzi że REVO to MT a nie TRUGGY ale wersja platinum wygląda i prowadzi sie prawie jak traggy, różni się tylko mechaniką, ale warunki jezdne wyglądają na zbliżone.

Naturalnie mam też kilka pytań odnośnie obydwu modeli:

HYPER ST PRO
- serwa na gaz i skręt - widziałem że ktoś chwalił hitac ale poradźcie jaki model najlepiej będzie pasował do truggy, nie pogardzę linkami do sklepów żeby sprawdzić ceny
- silnik - dużo czytałem o sh P3 i P6, nie należę do fanów MISTRZA PROSTEJ ale chciałbym autko zrywne co będzie zamiatać ogonem na zakrętach i pytanie czy P3 wystarczy? a jeśli nie to czy P6 nie ukręci przeniesienia napędu które w wersji pro tego modelu niby jest wzmocnione?

REVO PLATINUM 2008 (tu mam więcej pytań)
- czy w zestawie są serwa a jak tak to czy daję radę czy je wymienić?
- czy ten silnik jaki wkładają do modelu na dzień dobry wystarczy na początek i jak jego osiągi oraz spalanie mają się w porównaniu do P3 i P6 od sh
- czy układ napędowy ma tak samo mocny jak HYPER? chodzi mi o to czy jak kiedyś będę chciał wymienić silnik na mocniejszy to czy wytrzymają wałki itd....
- wiem że hyper ma 3 dyfry z czego środkowy to spider, pytanie jak to wygląda w reviaku i jak wpływa na różnice w prowadzeniu
- skrzynia biegów - wiem jak funkcjonuje w samochodach 1:1 ale jak to działa w modelach? rozumiem, że jest to pewien rodzaj automatu ale kiedy zmieniają się biegi i czy jest to element, który się szybko sypie czy nie wymaga opieki jakby było jajkiem?

Do którego łatwiej dostać części w PL?

Jeśli chodzi o aparaturę to wybór padł na Spektrum DX3S z telemetrią.

No i ostatnie pytanie - który z tych modeli polecicie mi jako lepszy do rekreacji na torze i w wolnym terenie (pod domem, w parku, na żwirowni, plaży w lesie itp.)????
Tylko proszę uzasadnić.

Wdzięczny będę za wypowiedź Pana Marcina Jasińskiego, który jak zauważyłem na tym forum jest specem od revo a i miał styczność z hyperem.

Pozdrawiam
Maciek Łucek




Marcin Jasiński - Czw Lip 16, 2009 2:10 pm
" />Jako że mam chwilkę odpowiem ci na pytania dotyczące Revo Platinum:
- w zestawie są serwa tyle że te ze skrętu polecam przełożyć na gaz, a na skręt kupić coś mocniejszego/szybszego ale na seryjnym zestawie jako tako daje radę
- silnik w serii TRX 3.3 jest bardzo mocny tym bardziej że jest odpalany tylko ze starter boxa, który należy dokupić i musi być dedykowany pod Revo czyli nie są takie dostępne w Polsce ale można zawsze przerobić seryjny od truggy/buggy. Oczywiście jest możlwiośc podłączenia innego odpalania jak roto/szarpanka/EZ ale to już praktycznie potrzebujesz wersji silnika TRX3.3 z otwartą dupką i shaftem na one way Nie ma sensu wstawiać do revo silnika większego niż TRX 3.3
- Układ napędowy w revo jest bardzo mocny tym bardziej, że w wersji Platinum jest seryjnie zainstalowany centralny dyferencjał, w którym po kupnie nowego modelu musimy zmienić na inny olej bo seryjnie jest za rzadki zalany. Dyfer centralny oprócz tego że powoduje, że model na torze ma lepszą trakcję i lepiej pokonuje zakręty to również też zmniejsza nam straty w uszkodzeniach całego mechanizmach napędu
- Skrzynia biegów prosta jak but, 2 bieg włącza się po przekroczeniu odkreślonej prędkości obrotowej w skrzyni biegów po czym jest wbijany 2 bieg po uzyskaniu odpowiedniej prędkości i jest to jak w większości modelów ze skrzyniami - regulowane. Skrzynia biegów z połączeniem centralnego dyfra i odpowiednim ustawieniu sprzęgła poślizgowego zębatki odbiorczej jest mega wytrzymała

CO do ceny jaką podałeś to wliczyłeś koszty wysyłki z USA a do tego VAT plus cło? no chyba że masz znajomego co CI to wyślę bo jak ze sklepu amerykańskiego bezpośrednio do Ciebie to dolicz koszty, które wcześniej podałem

CO do Hyper ST PRO - w tym modelu mniej musimy pogrzebać żeby nam się lepiej na torze zachowywał niż Revo, w którym zawieszenie nie wybacza błędów a mnogość ustawień jakie revo posiada niedoświadczonego i zielonego w tym temacie człowieka może dobić na samym początku CO do części Revo to rojna, riku, modelsport a po więcej szczegółów do Mnie na priv jak by co



Wiktor Sułek - Czw Lip 16, 2009 3:56 pm
" />No, to może ja powiem teraz o Hyperze

Na skręcie mam serwo Hiteca HS985MG - sprawuje się bdb. Na gaz jak masz kasę kup to samo, lub HS965MG. Będziesz miał pewność, że nie zawiodą (ostatnio na zaowdach padło po raz 4 serwo Scanner i o mały włos model wbiłby się w stalowy barak ). Oba serwa kosztują w granicy 300zł, dostępne na http://www.rcwroblik.pl:
http://www.rcwroblik.pl/Serwo+Hitec+hs- ... 01,i2.html
http://www.rcwroblik.pl/Serwo+hitec+HS- ... 01,i2.html

Silnik do zabawy jak najbardziej weź popularną "pe szóstke" - Hyper zniesie nawet i dużo mocniejsze silniki, chociaż ten SH już ma nadmiar mocy lekki Nie ma potrzeby silniejszego, no maxymalnie P8 możesz wstawić jak lubisz zabawe . Model odpowiedni do zawodów, do zabawy też się nada spokojnie Ciężki jest, ale za to twardy.

No to tyle moich spostrzeżeń, mam go w sumie krótko, ale obserwowałem jak jeździ u poprzedniego właściciela (właśnie na SH P6) aż go wkońcu kupiłem od niego



Maciek Bogusławski. - Czw Lip 16, 2009 4:06 pm
" />Co do serv:
Każde servo jest dobre do truggy, do wyboru masz tylko jakość.
Najlepsze firmy serv: Futaba, Sanwa, Hitec, Ho Propo.

Co do silnika:
Jak chcesz mieć zrywne autko, to P3 i P6 spokojnie starczą, mozesz mieć jedynie nadmiar mocy, który bedzi Ci przeszkadzał podczas wchodzenia w zakręt.
Jak dysponujesz większą gotówką, radze kupić coś lepszej firmy i o poj. .21, mocy na starcie bedziesz miał odrobine mniej, ale bedzie wysraczająca I sporo zaoszczędzisz na paliwie (spalanie)
Silnik np. JPX .21, O.S. VZ-B V-Spec, Ninja JX .21, itp.

PS. Ktoś może testował serva firmy Zebra? To jest chyba oddział Hiteca, więc wątpie czy to są serva najgorsze z najgorszych pomimo tego ze spore koszty tych serv wachaja się w granicach ok 30zł/szt.




Wiktor Sułek - Czw Lip 16, 2009 4:50 pm
" />Lucyfer jesteś z Warszawy to wpadnij w tą niedziele na tor RcMonster w Piasecznie to pooglądasz sobie Hypera jak chcesz Bo chyba będę.

Pozdro



LucyferM - Pią Lip 17, 2009 9:25 am
" />Wielkie dzięki za info Panowie, cenne, przyda się.

Maćku trochę mnie zastrzeliłeś tymi silnikami, cena oscylująca w okolicach 1 000 PLN to trochę za dużo na początek tym bardziej że chcę zainwestować w dobre podwozie i apkę (raz a porządne na długo) a silnik i tak za jakiś czas pójdzie do wymiany, jak doświadczenie zdobędę (do tej pory jeździłem tylko 1:1).[choć niższe spalanie jest kuszące]

Wiktor dzięki za zaproszenie ale w ten weekend raczej nie skorzystam, mam nadzieję że w przyszłości propozycja pokazania modelu będzie aktualna bo chętnie zobaczę to cacko przed dokonaniem zakupu.
Nie ukrywam że Piaseczno mam trochę daleko, zasadniczo mieszkam w Nowym Dworze Mazowieckim a w Wawie pracuję i studiuję, na tor przy toruńskiej mam bliżej więc może kiedyś wpadnę na spotkanie właśnie tam (jak będziesz z modelem).

Czy ktoś z okolic Warszawy posiada revo zbliżone parametrami do wersji platinum i mógłby mi pokazać ten model w akcji , Chciałbym mieć porównanie na żywych obiektach (youtub to nie to samo)

Marcinie mam pytanie jeszcze o ten start box do revo - gdzie można dostać i w jakich cenach takiego boxa dedykowanego do revo; co,jak i w jakim np. boxsie trzeba przerobić żeby pasował do revo:?:
Marcinie mówisz że revo ma ogromną mnogość ustawień trakcji, owszem trochę mnie tym przestraszyłeś ("Revo, w którym zawieszenie nie wybacza błędów a mnogość ustawień jakie revo posiada niedoświadczonego i zielonego w tym temacie człowieka może dobić na samym początku") ale i zachęciłeś do kupna tego samochodu (rozumiem że daje to możliwość jazdy wszędzie, a mam gdzie jeździć - boiska, park, stara żwirownia, plaża, pola i drogi polne, lotnisko, stare wały i inne umocnienia obronne w Modlinie Twierdzy, no i tory rc w Warszawie)

Powiem szczerze że nie robiłem jeszcze zakupów za wielką wodą i jakoś mnie to nie ciągnie (w grę wchodzi tylko zakup modelu; dobra cena; i ewentualnie dedykowanego boxa) ale mam pytanie odnośnie cła i vatu - jak to jest liczone, ile procent czego i od jakiej kwoty ?

Noszę się z zakupem już rok ale niestety moja foka 1:1 krzyżuje mi plany. Jak już uzbierałem większość funduszy na model to mi padła pompa wody i wymiana z rozrządem wyniosła mnie 1300, a teraz jeszcze skraplacz klimy stracił szczelność (wymiana skraplacza, czyszczenie klimy i nabicie jej to pewnie kolejny tysiak). Ale na horyzoncie pojawiła się szansa na realizację upragnionego hobby, Panowie i (niestety rzadko spotykane wśród hobbystów rc) Panie pozwolę sobie się pochwalić że w dniu 8 sierpnia bieżącego roku zakładam simlocka czyli kończę beztroski żywot kawalera, no i generalnie szansa tkwi w kopertach z wesela .
Jak dobrze pójdzie to wystarczy na pokrycie kosztów wesela i zostanie na różne wydatki startowe nowej rodziny. A że mieszkamy razem już od roku to wiele sprzętów do domu nam nie trzeba i mam nadzieję wyskrobać coś na model - o ile żona pozwoli
Tak czy siak najdalej na gwiazdkę chę rozpocząć aktywną realizację modelarskiego hobby

Koledzy do kogo pisać o zmianę nicku na forum Wolałbym przejść na imię i nazwisko.

Pozdrawiam
Maciek Łucek

PS. Sorki, trochę się rozpisałem



Wiktor Sułek - Pią Lip 17, 2009 10:06 am
" />Nie no silnik dobry nie musi tyle kosztować, myślę, że da się dorwać coś nowego i dobrego w granicach 700-800zł. Zawsze taniej niż 1000 Maciek podał Ci niektóre z takich bardziej topowych silników, które jak wiadomo drogie są.

Praktycznie co tydzień w weekend jestem na jakimś torze (Trasa albo Piaseczno) jeśli mam paliwo, tak więc zapraszam, pooglądasz sobie nie ma problemu.

Revo jest o tyle fajne, że to Monster niby, może wjechać gdzie chcesz, ale 3 minuty i masz coś podobnego do truggy gotowego na tor. Tak więc te lokalizacje, które podałeś nie będą problemem dla niego.

Co do ściągania z USA - piszesz do jakiegoś "ściągacza" (Syncro lub Bartek), piszesz im co chcesz (nie wiem jak Syncro to robi, wiem jak Bartek), oni kupują Ci to, Ty tylko płacisz, doliczasz 10% do zakupów prowizji dla niego i on wszystko załatwia, odbiera, płaci cła i vaty i wysyła Pocztą do Ciebie ze swojego adresu. Wygodna sprawa, jedyna wada, że trzeba czekać Jak na własną ręke to 22% VAT i 3% cło chyba (tak było niedawno) - ale są sposoby, żeby to ominąć

No, kilka tysiaczków przygotuj sobie na ten cel (do 3k) i wtedy się zaopatrzysz żeby miało to ręce i nogi. Nie wyjdzie tyle, ale lepiej mieć zapas niż odliczać każdą złotówke

O zmiane nicka poproś admina przez maila.



LucyferM - Pią Lip 17, 2009 10:32 am
" />Obawiam się 3 kafelki to i tak mało z tego co liczyłem potrzeba jakieś 4.

Revo platinum - 2 000 z przesyłką (około)
apka dx3s - 1000 w PL
serwo sztuk 1 na skręt - 300
to już jest 3300 a do tego jeszcze start box (dedykowany lub przerabiany), zasilanie do aparatury i ładowarka do tego, niezbędne szpargały jak grzała do świecy, oleje, smary, narzędzia termometr itp, no i paliwo.
Jak nic uzbiera się 4 tysie

Hyper st pro - 1800w PL
serwa x 2 (skręt i gaz/hamulec) - 500/600
apka - 1000
silnik tak do 500 (może być szarpany na początek)
to daje nam jakieś 3800 plus dodatki jak wyżej, spokojnie wyjdzie ponad 4k.

Niestety nie jest to tanie, ale nie chcę czegoś średniego co będę poprawiał/tuningował (czytaj pchał kasę żeby to dobrze jeździło) a za jakiś czas zmieniał, chcę porządny sprzęt na dłuższy czas.

Czy tor w Piasecznie jest płatny?



Artur Krizar - Pią Lip 17, 2009 10:42 am
" />Czy tor w Piasecznie jest płatny?[/quote]

Dla członków RC Monster jest bezpłatny. Przed wejściem na tor proponuję wejść do sklepu i spytać czy możesz skorzystać z toru, na pewno śliczne monsterki Ci nie odmówią



Wiktor Sułek - Pią Lip 17, 2009 11:02 am
" />A już korzystając z obecności Artura zapytam się:

w niedzielę sklep jest zamknięty, więc trzeba liczyć na to, że ktoś tam będzie i wpuści, czy nie można tam wogóle wtedy jeździć? Czy po prostu wejść i tyle (piesek nie pogryzie? ). Jak z prądem?

Pozdro i sorry za OT.



gelo - Pią Lip 17, 2009 11:42 am
" />
">Marcinie mam pytanie jeszcze o ten start box do revo - gdzie można dostać i w jakich cenach takiego boxa dedykowanego do revo; co,jak i w jakim np. boxsie trzeba przerobić żeby pasował do revo:?:

Poniewaz mialem boxa do revo wiec co nieco napisze:

Dedykowany box do revo to cos takiego

Oczywiscie na ebayu pewnie znajdziesz taniej ja tylko podaje przyklady.
Kiedys na tym forum czytalem ze ten powinien pasowac.

Tutaj masz manuala jak przerobic taki/prosty box



Artur Krizar - Pią Lip 17, 2009 12:58 pm
" />
">A już korzystając z obecności Artura zapytam się:

w niedzielę sklep jest zamknięty, więc trzeba liczyć na to, że ktoś tam będzie i wpuści, czy nie można tam wogóle wtedy jeździć? Czy po prostu wejść i tyle (piesek nie pogryzie? ). Jak z prądem?

Pozdro i sorry za OT.


Jedna furtka była zawsze otwarta jak przyjeżdżałem w niedzielę i nie wiem aby coś się miało zmieniać w temacie. Mnie pies nie pogryzł ale to zwierzę więc 100% pewności nie mam, że kiedyś nie chapnie za portki. Prąd też powinien być pod podestem



Wiktor Sułek - Pią Lip 17, 2009 1:05 pm
" />Jasne, dzięki.



Tomasz Ostrowski - Sob Lip 18, 2009 4:25 pm
" />
">Co do ściągania z USA - piszesz do jakiegoś "ściągacza" (Syncro lub Bartek), piszesz im co chcesz (nie wiem jak Syncro to robi, wiem jak Bartek), oni kupują Ci to, Ty tylko płacisz, doliczasz 10% do zakupów prowizji dla niego i on wszystko załatwia, odbiera, płaci cła i vaty i

wystarczy miec konto w sklepie (np amainhobbies) i konto paypall.
potem pocztą wysyłasz tłumaczenie faktury i dowód opłat celnych, albo jedziesz osobiście na cło i odbierasz paczkę.
Powered by WordPress, ©