ďťż
I Eliminacja Ligi Mikro - północ Pabianice 28.11.2009




Przemek Morawski - Śro Paź 21, 2009 12:53 pm
" />I Eliminacja Ligi Mikro strefy północnej odbędzie się 28 listopada 2009 (sobota) w Pabianicach w hali tenisowej MOSIR. Fotki obiektu TUTAJ. Planowane jest 5 biegów eliminacyjnych i 3 finałowe. Przy założeniu, że zawody rozpoczną się o 10:00 koniec przewidywany jest na 19:00. Po zawodach od 19:00 do 23:00 tor będzie dostępny do jazd. Zastanawiam się również nad puszczeniem jednej grupy E12 ale o tym napiszę w innym wątku. Niestety zawodnicy muszą zapewnić sobie krzesła i stoliki we własnym zakresie. Informator jak i kalendarz kolejnych eliminacji niebawem.




Maciek Czernik - Czw Paź 22, 2009 12:42 pm
" />Witam
W przepisach stanowi że pakiety lipo na zawodach należy ładować w torbach ochronnych, czy ten przymus dotyczy również li-poli w hard case'ach? czy tylko "miękkich"?



Tomasz Dolata - Czw Paź 22, 2009 12:55 pm
" />
">Witam
W przepisach stanowi że pakiety lipo na zawodach należy ładować w torbach ochronnych, czy ten przymus dotyczy również li-poli w hard case'ach? czy tylko "miękkich"?


myśle że to nie ma znaczenia



Przemek Morawski - Czw Paź 22, 2009 2:36 pm
" />A w ogóle wolno używać LiPo w miękkiej obudowie??? Mowa była chyba o dopuszczeniu LiPo ale hard case?




Grzegorz Kopertowski - Czw Paź 22, 2009 5:53 pm
" />Jednego dnia nie można było, ale przepisy się przez noc zmieniły i teraz można.
EDIT: Uważam, że Hardcase byłoby lepszym pomysłem ze względu na bezpieczeństwo, sam się w taki akumulator wyposażyłem, trafić na drzazgę wcale nie tak trudno. koszty nie aż tak dużo większe.



Michał Abramowicz - Czw Paź 22, 2009 8:17 pm
" />Wtrącę się

Moim zdaniem w hard case lepsze, na ostatnim treningu widziałem jak kolega w DTM przycedził modelem i
spód obudowy pękł. Tak jakby nożem odkroił płat.

W pakiecie miękkim takie coś by nie przeszło.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to w Hard Case lipole. Zawsze ciut lepiej.

m.



Przemek Morawski - Czw Paź 22, 2009 8:20 pm
" />BTW Michał, szykuj się na 29 listopada, będą śmigały 12-tki i 10-tki. Tyle że na większym torze niż mikro więc Armaggedon-a 2 nie będzie



Grzegorz Kopertowski - Czw Paź 22, 2009 8:39 pm
" />Model ładnie latały wtedy Oczywiście na niedzielę też się szykuję, jak z przepisami do 1/10?
Nie odbiegamy od tematu za bardzo?



Maciek Czernik - Czw Paź 22, 2009 8:44 pm
" />No to że śmiaganie modelem z hardcasem jest bezpieczniejsze to nie ulega wątpliwości, ale mnie dokładnie chodzi o samo ładowanie i czy mam kupować torbę czy przy hardcasie mogę sobie darować. W przepisach nie ma nic na temat tego czy ma być hardcase tylko że li-po 2S i że do ładowania ma być torba ochronna.



Grzegorz Kopertowski - Czw Paź 22, 2009 8:55 pm
" />Przecież tu nie chodzi tylko o przepisy a o bezpieczeństwo, dla własnego chyba lepiej mieć torbę, prawda? Ja w domu akumulator do aparatury(lipo) też ładuje w torbie. (tu nie chodzi o zapinanie pasów bezpieczeństwa, dlatego, że tak nakazują przepisy, ale dla własnego bezpieczeństwa)



Przemek Morawski - Czw Paź 22, 2009 8:59 pm
" />Jako organizator zastanawiam się nad wprowadzeniem zakazu używania pakietów LiPo innych niż hard case i na 99% tak zrobię. Jest czas aby ktoś kto chce w Open śmigać na LiPo w taki pakiet się zaopatrzył.
Maciek, co mam Ci opowiedzieć? Przepisy są jasne choć z drugiej strony ... Wiesz co, kup tą torbę, będą w sumie minimum 4 imprezy mikro w Pabianicach a i na treningach do których halę załatwiam też sie przyda.



Maciek Czernik - Czw Paź 22, 2009 9:54 pm
" />Ja się oczywiście zgadzam z przedmówcami, ale właśnie jest czas żeby wszelkie takie sprawy dogadać wcześniej żeby potem nie było: a nie wiedziałem, nigdzie nie było napisane... itd. i nie dotyczy się to tylko mnie ale zapewne każdego kto wcześniej czy później przejdzie czybędzie chciał przejść na lipole



Zaremba Lesław - Pią Paź 23, 2009 4:40 pm
" />
">Jako organizator zastanawiam się nad wprowadzeniem zakazu używania pakietów LiPo innych niż hard case i na 99% tak zrobię. Jest czas aby ktoś kto chce w Open śmigać na LiPo w taki pakiet się zaopatrzył..

Przemek ,a masz takie w ofercie bo było by prościej.....
Li-Po każdy ma w telefonie i helikoptery latają na lipo.a taki helikopter jak piznie o ziemie to.....
Może najwyższy czas porozmawiać o jeżdzie ,a nie o zaliczaniu band i dzwonów....
Ps.Worki są potrzebne w czasie ładowania kiedy w pakiet ładuje się energię i to powinno być stosowane....



Przemek Morawski - Pią Paź 23, 2009 6:13 pm
" />Dlaczego EFRA i inne światowe organizacje dopuszczają LiPo wyłącznie w twardej obudowie?



Zaremba Lesław - Pią Paź 23, 2009 6:16 pm
" />A co mówi EFRA na temat mikro....?



Michał Abramowicz - Pią Paź 23, 2009 6:25 pm
" />
">Dlaczego EFRA i inne światowe organizacje dopuszczają LiPo wyłącznie w twardej obudowie?

A nakazuje EFRA/ROAR ładowanie w worku? Jakoś mi to umkło z pdfów ... czy jakoś ...

)))

panowie! jeździć

m.



Przemek Morawski - Pią Paź 23, 2009 7:23 pm
" />No tak, mikro to zupełnie inny świat, inna budowa modeli, inne zasilanie i inne napędy, inne zasady, inne pakiety itp. itd. A tak w ogóle to Lesław wybierasz się na zawody do Pabianic bo nie bardzo rozumiem Twoją aktywność w tym temacie.



Zaremba Lesław - Pią Paź 23, 2009 7:56 pm
" />Nie wybieram się,ale wiem ,że na południu zawodnicy już od pewnego czasu jeżdżą na Li-Po w miękkiej skórce...i jeżdżą a nie dyskutują.
A może na EFRA.pl coś piszą o Li-Po w twardych...do 18-tek.
Ps.mam w takim razie pytanie do znawców z północy,do czego służą te Li-Po nie w twardych obudowach.Oczywiście nie rozważamy modeli 1:10



Grzegorz Kopertowski - Pią Paź 23, 2009 8:37 pm
" />Służą głównie do zasilania modeli.

">Li-Po każdy ma w telefonie i helikoptery latają na lipo
Ja mam w telefonie Li-Ion i to w twardej obudowie.

Jeżeli w Czechach tak jest to faktycznie, myślę, że to najważniejszy powód by dopuścić LiPo w miękkiej oprawie. Dla Dolnego Śląska najlepiej by było gdyby zostali włączeni do Czech, prawda?



Przemek Morawski - Pią Paź 23, 2009 8:41 pm
" />Hmm.. gdzie stosuje się miękkie LiPo, zaraz, zaraz ... może w samolotach i śmigłowcach, którymi lata się na wolnym powietrzu i nawet jak w czasie kraksy pakiet zacznie się palić to poza zniszczeniem modelu nie spowodują innych szkód? Poza tym co to za problem kupić LiPo do mikro w twardej obudowie? Nie mam ich w ofercie ale pewnie można je gdzieś kupić?



Marek Kusiakiewicz - Pią Paź 23, 2009 9:37 pm
" />Po jaką cholerę sie kłócicie?

Przepis jest jasny. ladowanie w torbach. Lipo miękkie i twarde.

W czasie tworzenia przepisów jedyny producent który miał Li-Po w twardej obudowie do 18-tek to LRP i chyba NOSRAM (z dostepnych od reki w Polsce).

W 10-tkach sa twarde LI-PO bo:

- wiekszy akus
- większe prądy
- wieksze temperatury
- wieksze prędkości modeli
- większe siły w czasie kraksy

Zaczyna sie kombinowanie. popatrzcie na jakich LI-PO śmigaja w czechach, na Słowacji czy w Anglii (mówe\ię o modelach micro).
Wszystko to miekkie obudowy. Ładowanie w torbach.

Czy my zawsze musimy szukać dziur w całym?

Wpisując LI-PO w miekkiej obudowie nie wziąłem tego z sufitu. Skorzystałem z doświadczeń innych.



Przemek Morawski - Pią Paź 23, 2009 10:25 pm
" />Marek, informator wysłany.



Zaremba Lesław - Sob Paź 24, 2009 9:41 am
" />
">... Dla Dolnego Śląska najlepiej by było gdyby zostali włączeni do Czech, prawda?

Grzegorz być może do Ciebie jeszcze nie dotarła informacja,że należymy do Unii Europejskiej i w zasadzie nie trzeba nić przyłączać bo stanowimy jedną rodzinę.Wspólnota Europejska z zatwierdzonym Traktatem Lizbońskim w wielu kwestiach wprowadzi wspólne regulacje.To dlaczego mielibyśmy nie wzorować się na tych co są przed Nami.Przecież dzisiaj możesz kupić licencje dowolnego Państwa i startować jako jego przedstawiciel.(chociaż jeden gość z północy myślał inaczej i w tym roku EFRA zajmie się tym tematem.)
Jeszcze raz Cię poinformuję ,należymy do wspólnoty Państw Europejskich i aneksje nie są w modzie...



Przemek Morawski - Sob Paź 24, 2009 10:11 am
" />Lesław, lej swoje żale w innym temacie. Tu piszemy o zawodach w Pabianicach, ok?



Zaremba Lesław - Sob Paź 24, 2009 1:32 pm
" />Przemku,gdzie w moich tekstach widzisz żal ? No chyba ,że chodzi Ci o mój żal nad zawodnikami,którzy będą musieli kupić do Pabianic Li-Po w twardych...Tych z miękkimi zapraszamy na południe...



Marek Kusiakiewicz - Nie Paź 25, 2009 8:42 am
" />Informator i formularz dzisiaj wieczorem - przepraszam za opóźnienia.



KiT - Pon Paź 26, 2009 12:01 pm
" />
">Hmm.. gdzie stosuje się miękkie LiPo, zaraz, zaraz ... może w samolotach i śmigłowcach, którymi lata się na wolnym powietrzu i nawet jak w czasie kraksy pakiet zacznie się palić to poza zniszczeniem modelu nie spowodują innych szkód? Poza tym co to za problem kupić LiPo do mikro w twardej obudowie? Nie mam ich w ofercie ale pewnie można je gdzieś kupić?

Moje doświadczenia z LiPoliami:
Jak wiesz jeżdżę, latam pływam, tylko na LiPo i na LiFe i LiIon jak do tej pory nie miałem awarii. Ale widziałem też doszczętnie spalony warsztat oraz drugi przypadek zakopconą firmę z towarem - oba przypadki ładowanie... .

Ale to nic nie znaczy w temacie organizacji zawodów ważniejsza jest praktyka, podział odpowiedzialności, oraz ubezpieczenie z oceną ryzyka. Na tym się skupię

- ładowanie: ryzyko wysokie, nieuwaga w czasie tego procesu (szczególnie jak się lata ładowało NiMh - pomyłkowy wybór programu) awaria z pożarem dość prawdopodobna:
Zalecenie: ładowanie tylko bunkrach i lipo bag: oficjalnie sprzedawanych w kraju. Ten ostatni warunek ze względu na ubezpieczenie jakby co... . I tutaj ostre kary.

- jazda: ryzyko uszkodzenia lipola w skali 1:18 w czasie jazdy niskie, ryzyko uszkodzenia lipola który wypadł z modelu średnie-małe; ryzyko zapłonu spuchniętego lipola w czasie jazdy - szczerze mówiąc najwyższe z tych trzech. Nie bałbym się dopuścić LiPoli w miękkiej obudowie. Jak zabronisz, i ktoś pojedzie z takim akumulatorem i mu się zapali i bedzie szkoda do likwidacji to ubezpieczyciel zrobi wszystko, by wykazać, że płacić ma zawodnik bo nie stosował się do ustaleń lub organizator bo nie dopatrzył kontroli. Więc to chyba jest najważniejszy aspekt.
Dodatkowo weź pod uwagę, że twardy case nie minimalizuje ryzyka pożaru w przypadku gdy mówimy o spuchniętym prze-watowanym lipolu, co najwyżej utrudnia kontrolę tego stanu.

Kurcze nie chciałbym być w Twojej skórze bo IMHO decyzja wcale nie jest taka oczywista.

Generalnie myślę, że na pewno kilka gaśnic (nawet samochodowych) warto mieć pod ręką ale też tak by nie siać paniki.

Pytanie jak tego wszystkiego dopilnować skontrolować. De facto te same zasady powinny obowiązywać na wszystkich treningach... .

Jeden incydent gdziekolwiek, może wszystkim utrudnić dostęp do obiektów... przecież to super NEWS w TV niezależnie od zagrożenia i rzeczywistego przebiegu zdarzenia...



Marek Kusiakiewicz - Pon Paź 26, 2009 12:24 pm
" />A ja powiem tak:

Przykład jak zwykle z Czech.
Autor przykładu: Tomas Rajdus z kolegami
Uzyty LI-PO: LRP 5300 w twardej obudowie

Historia:

Lipo spęczniał w czasie jazdy czyli jest do wywalenia. Co robi ekipa? czas sprawdzić jego odpornośc w takim stanie

Biorą lipo i rzucają na asfaltowy tor - wysoko do góry, spada i nic
No to tak kilka razy - nic.

Co wymyślają? Długa metalowa rura i tłuka biednego lipola po obudowie I dalej nic. Posyczał, posyczał i to wszystko.

Cały Li-PO



Przemek Morawski - Pon Paź 26, 2009 1:28 pm
" />
">A ja powiem tak:

LRP 5300 w twardej obudowie


No właśnie.

Ok, ukazał się informator i formularz zgłoszeniowy. Link TUTAJ. Przypominam o własnych stolikach i krzesłach. Wszelkie pytania zadawać w tym wątku lub bezpośrednio do mnie (pw, mail, tel.)
Zapraszam!



gelo - Pon Paź 26, 2009 1:49 pm
" />
">A ja powiem tak:

Przykład jak zwykle z Czech.
Autor przykładu: Tomas Rajdus z kolegami
Uzyty LI-PO: LRP 5300 w twardej obudowie

Historia:

Lipo spęczniał w czasie jazdy czyli jest do wywalenia. Co robi ekipa? czas sprawdzić jego odpornośc w takim stanie

Biorą lipo i rzucają na asfaltowy tor - wysoko do góry, spada i nic
No to tak kilka razy - nic.

Co wymyślają? Długa metalowa rura i tłuka biednego lipola po obudowie I dalej nic. Posyczał, posyczał i to wszystko.

Cały Li-PO


Ja tylko wcisne taka ciekawostke ze ostatnio rozwalilismy lipo 6s dwie sztuki na strzepy i nic, nawet nie piernal, a byl meczony lopata i rzucany z wysokosci na kamienie.



KiT - Pon Paź 26, 2009 4:51 pm
" />rozładowane są całkowicie niegroźne, naładowane i ciepłe już nie.



Przemek Morawski - Pon Lis 02, 2009 8:19 pm
" />UWAGA !!! Promocja klasy 2WD !!!
Aby zachęcić zawodników do startów w tej klasie postanowiłem ufundować ładowarkę Turnigy Accucell-6 wartości 199zł Ładowarka zostanie rozlosowana wśród zawodników (poza mną oczywiście) startujących w tej klasie. Nie ma znaczenia przynależność do konkretnej strefy, każdy kto przyjedzie i wystartuje w tej klasie ma szansę wylosować ładowarkę. Warunek - ukończenie co najmniej jednego biegu finałowego.



Michał Woszczek - Pon Lis 02, 2009 9:10 pm
" />
"> Nie ma znaczenia przynależność do konkretnej strefy, każdy kto przyjedzie i wystartuje w tej klasie ma szansę wylosować ładowarkę

... OOOO, czyżby pomysłodawca "stref" zmienił zdanie??? Czyli zapraszasz wszystkich po ładowarkę a po punkty tylko modelarzy ze swojej strefy?

I to jest właśnie paradoks twoich działań i wypowiedzi.



Marek Kusiakiewicz - Pon Lis 02, 2009 9:45 pm
" />Michał,

Jak widać dotyczy to tylko klasy 2WD. Patrząc na naszą strefę 2WD nie pojedzie, a jak pojedzie to bez punktów.
Każdy ma swój rozum i pojedzie gdzie będzie chciał - nawet 300km. Jeżeli ktoś chce mieć szansę na wylosowanie ładowarki - czemu mamy mu tego bronić?

Podział na strefy jest faktem. Finał jest i tak wspólny. Zauważ że będzie finał jeszcze ciekawszy. Przecież z dwóch stref może być 2-3 zawodników z maxymalną ilościa punktów w jednej klasie. I dopiero będzie walka. Wtedy rzeczywiście finał zdecyduje o wszystkim.



barankiewicz grzegorz - Pon Lis 02, 2009 10:00 pm
" />Mam nadzieje Marku ze modele 2wd , przy małej frekwencji dołączy się do klasy open. Można im zrobić oddzielna klasyfikacje.



kuzilodz - Pią Lis 27, 2009 6:09 pm
" />mam małe pytanko
mianowicie czy będzie możliwość wypożyczenia stołu i krzesła na zawodach?



Przemek Morawski - Pią Lis 27, 2009 6:28 pm
" />Nie będzie takiej opcji, pisałem już na samym początku, że stolików i krzeseł nie będzie. Ale za to będzie internet WiFi i wyniki on-line.



KiT - Sob Lis 28, 2009 9:50 am
" />
">Michał,
Podział na strefy jest faktem. Finał jest i tak wspólny. Zauważ że będzie finał jeszcze ciekawszy. Przecież z dwóch stref może być 2-3 zawodników z maxymalną ilościa punktów w jednej klasie. I dopiero będzie walka. Wtedy rzeczywiście finał zdecyduje o wszystkim.

Podobne podziały na ośrodki, tylko, że bez finału są w ligach rally, ludzie jeżdzą w kilku cyklach (Warszawa, Toruń, Kraków, Łódź ostatni jak mnie pamięć nie myli) mogą zostać mistrzami lokalnymi lub w chwili obecnej dwóch cykli.
Co ważniejsze wszyscy się dobrze bawią, nikt na nikim psów nie wiesza, atmosfera na zawodach i na forach jest bardzo dobra.
Gratulacje Marku za głos rozsądku, bo wśród tego kąsania się na forum jest on bardzo cenny.
Powered by WordPress, ©