ďťż
IB 4200 WC PROBLEM
Marek Kędziora - Czw Wrz 20, 2007 10:05 pm " />Witam, Kupiłem niedawno 6 cell IB4200 WC Polutowałem tak żeby nie przegrzać żadnej celi. Wszystkie cele były w normalnej temperaturze po lutowaniu. Chciałem je uformować, podłączyłem do ładowarki, ustwiłem ładowanie 3,7 A i po chwili napisało mi FULL, W pakiet weszło tylko 540 mah więc ustwiłem rozładowywanie, wyszło prawie tyle samo z pakietu i napisało mi że rozładowywanie skończone... Jaki może być tego powód? Czy ktoś miał podobny problem?? Marek Pleskacz - Czw Wrz 20, 2007 10:32 pm " /> ">Witam, Kupiłem niedawno 6 cell IB4200 WC Polutowałem tak żeby nie przegrzać żadnej celi. Wszystkie cele były w normalnej temperaturze po lutowaniu. Chciałem je uformować, podłączyłem do ładowarki, ustwiłem ładowanie 3,7 A i po chwili napisało mi FULL, W pakiet weszło tylko 540 mah więc ustwiłem rozładowywanie, wyszło prawie tyle samo z pakietu i napisało mi że rozładowywanie skończone... Jaki może być tego powód? Czy ktoś miał podobny problem?? Jesli cele dlugo lezaly to ma poczatku ladowania duzym pradem niektore ladowarki wykrywaja delta peak za wczesnie. Lepsze ladowarki przez pierwsze kilka minut nie reaguja na delta peak. Proponuje te cele rozruszac powoli mniejszym pradem albo ponawiac ladowanie do skutku. Przez "do skutku" mam na mysli ladowanie az temperatura pakietu wzrosnie do ok 40 stopni C. Łukasz Spychalski - Czw Wrz 20, 2007 10:33 pm " /> ">Chciałem je uformować, podłączyłem do ładowarki, ustwiłem ładowanie 3,7 A Ile? 3.7A??? Ogniwa formuje się prądem C/10, czyli tu około 0.42A. Marek Kędziora - Pią Wrz 21, 2007 6:55 am " />różne opinie i szkoły formowania chodzą więc na ten temat nie bede sie wypowiadał. Fakt że cele długo leżały. Czyli ładować małym prądem aż sie "rozruszają"? Ok dzis pokombinuje, później napisze z jakim skutkiem... Łukasz Kowalczyk - Pią Wrz 21, 2007 7:30 am " />Jezeli ogniwa dlugo lezaly rozladowane to jedynie nadaja sie na smietnik lub do recyclingu. Ogniwa IB4200 nie moga lezec rozladowane dluzej niz kilkanascie dni. bula - Pią Wrz 21, 2007 7:42 am " />To się tyczy tylko ogniw IB?, bo pierwszy raz słyszę że jeżeli ogniwa leżą rozładowane to się nadają na śmietnik, Jeżeli chodzi o temat to miałem podobny problem. Tylko wyczytałem aby podłączyć pakiet na kilka (dołsłownie) kilka sekund pod 12V aby pobudzić pakiet. U mnie zadziałało co prawda to nie był Pakiet złożony z ogniw IB ale pomogło. Marek Kędziora - Pią Wrz 21, 2007 8:34 am " />to może jakąś wspólną wersje ustalimy ?? Zanim je wywale to najpierw spróbuje o nie powalczyć. Uważasz że są już do wywalenia? bo leżały? A co jak w sklepie pojedyncze cele leżą nienaładowane miesiącami? Łukasz Spychalski - Pią Wrz 21, 2007 9:01 am " />W sumie nie wiadomo, co spowodowało zakończenie ładowania, dlatego też zaproponowałem najbezpieczniejsze i klasyczne wyjście - formowanie małym prądem. Jaką masz ładowarkę i co daje się w niej ustawić i co ewentualnie odczytać? W razie czego mogę moim prototypem podłączonym do PC zdjąć charakterystykę pakietu i wszystko "wyjdzie zezworka". Marek Kędziora - Pią Wrz 21, 2007 9:03 am " />mam sharka 10 wiec bez rewelacji. Jakim prądem zacząć ładwoać w takim razie? do ilu A? Jak coś bedzie nie tak chętnie sie gdzies spikniemy i sprawdzisz czy jest o co walczyć Łukasz Spychalski - Pią Wrz 21, 2007 9:29 am " />Jeśli pakiet długo leżał, to każde ogniwo może być zupełnie inaczej naładowane wskutek rozrzutu parametrów - przede wszystkim szybkości samorozładowania. Tak więc: - rozładowałbym po kolei każde ogniwo oddzielnie do 0.9V prądem 300-400 mA. - naładowałbym pakiet prądem 420 mA z limitem czasu 12 godzin (chyba tyle maksymalnie jest w sharku) i ewentualnym limitem temperatury (temp. otoczenia + 10 stopni) i włądowanej pojemności (ok.5000 mAh). Nie jestem pewien, czy da się to zrobić w sharku, ale chyba tak. Może trzeba będzie ustawić możliwie duże delta V. Paweł Żelazo - Pią Wrz 21, 2007 9:59 am " />Opisane przez Ciebie zjawisko wystepuje u nas często, jeżeli pakiet za długo lezy na płytce wyrównującej. Wtedy po "wyłączeniu" ponownie uruchamiamy ładowanie i jest Ok. Ja akusy przechowuję naładowane w 30 %. Przed zawodami doładowuję. Jak na razie zdaje to egzamin. Bo na pewno ten sposób nie ma wpływu jak pada np. jedna z cel. Marek Kędziora - Pią Wrz 21, 2007 10:27 am " />ok, dzieki wszystkim za rady, narazie sie do nich zastosuję. Jak nic sie nie zmieni to dam znać. jak to pomoże również napisze, może przyda sie innym w przyszłości Marek Kędziora - Pią Wrz 21, 2007 9:54 pm " />Witam, Ładując zalecanym przez was prądem weszło 5000 mah 9,04 V i wtedy nastąpiło odcięcie , max pojemność ustalona w ustawieniach. Zobaczę teraz ile z tego odda ale chyba mieliście rację, za co dziękuje. Kiepskie uczucie kiedy masz świadomość wyrzuconej kasy w błoto ;/ na całe szczęście nie wywaliłem go do śmieci... Adrian Lutyński - Wto Lis 20, 2007 9:11 am " /> ">Opisane przez Ciebie zjawisko wystepuje u nas często, jeżeli pakiet za długo lezy na płytce wyrównującej. Wtedy po "wyłączeniu" ponownie uruchamiamy ładowanie i jest Ok. Ja akusy przechowuję naładowane w 30 %. Przed zawodami doładowuję. Jak na razie zdaje to egzamin. Bo na pewno ten sposób nie ma wpływu jak pada np. jedna z cel. Skąd wiesz że naładowane 30%? Po rozładowaniu ładujesz na ładowarce do wejście +- 30% jego deklarowanej czy rzeczywistej pojemności? KiT - Wto Lis 20, 2007 9:26 am " />Kajman, tu nie chodzi o to by to było dokładnie 30%. To taki test w którym możesz wzg. wartości podanej pomylić się o 50%. Czyli nie ma znaczenia czy je naładujesz 20% czy też 40%. Tylko różne czasy przechowywania w ten sposób uzyskasz. I tyle. Adrian Lutyński - Wto Lis 20, 2007 9:34 am " />Czyli wyjeżdzony do końca pakiet do użytku za kilka dni: a) co mi wynika z tego postu -rozładować i ciut doładować, naładować w dzień jeżdzenia? b)nie rozładować i doładować ciut? c)nic nie robić, naładować w dzień jeżdzenia? KiT - Pią Lis 23, 2007 12:38 pm " />Rozładować, tu chodzi o proces wyrównania. Jeśli go nieraz ominiesz to nic się stanie. Ale jeśli zrobisz to ze dwa kilka razy to ryzyko przepolaryzowania ogniwa jest większe. Potem podładować. W dniu jazdy najlepiej tuż przed dnaładować i jeszcze ciepły (jeśli to dobry akumulator) wkładać w model (jeśli słaby to nie wiem, nie używam, powiem jak dobiję Vipow co pewnie nastąpi wkrótce). |