ďťż
IC-10TC RTR




Forrest - Wto Lip 12, 2005 9:29 am
" />Witam

Nie jestem zawodnikiem (jeszcze) ale bardzo chciałbym wystartować w zawodach. Czytałem temat "Top- Stock, moze czas na zmiany?" w dziale "Modele elektryczne (dla Zawodników)" w którym z oczywistych wzgledów nie moge pisać więc zakładam ten wątek. Poruszono tam temat klasy IC-10TC RTR w której miały by możliwość startu modele RTR z silnikami T-15. Mam model HPI Nitro RS4 3 Evo z silnikiem tej klasy i zastanawiam się czy próbować sprzedać ten model i kupić inny do startów w klasie IC-10TC (na forum są oferty sprzedaży Serpentów 710), czy pozostać przy moim obecnym modelu i poczekać na możliwość startów nim. Nie ukrywam że wolałbym zostać przy moim modelu bo kupiłem go nowego i sporo w niego włożyłem już swojej pracy w celu "dopieszczenia", a i ze sprzedażą bedzie pewnie ciężko. Wiem że w klasie IC10TC nie mam wielkich szans na początku więc chciałbym spróbować swoich sił z ludźmi na moim poziomie umiejętności, a nie jak napisał Pan Marek Kusiakiewicz w wspomnianym wyżej temacie (i słusznie zresztą) obijać modele doświadczonych zwodników.
Więc moje pytanie brzmi czy jest szanasa na taką klasę jak w temacie lub starty moim modelem na zawodach, czy raczej sprzedać i kupić jakiś "normalny" model.

PS Byłem już na kilku zawodach jako widz (Ruda Śląska, Tarnów i ostatnio Kłodzko - "dzięki" pogodzie modele prawie pływające ) i wiem jak wygląda rywalizacja w wszystkich klasach i jaki jest tam poziom

Pozdrawiam
Sławek Forystek




HPI Polska - Czw Lip 14, 2005 4:29 pm
" />Takich jak ty jest więcej i propozycja nie dotyczy tylko modeli HPI. Wszyscy widza ze brakuje klasy dla początkujących kierowców modeli spalinowych. W obecnej klasie jeżdżą najlepsi, którzy wydają na model i serwis minimum 2 x tyle co ty zapłaciłeś za 3EVO. Decyzja „co dalej” należy do ciebie ale wniosek o stworzenie klasy został przyjęty z entuzjazmem więc raczej będzie ona funkcjonowała od przyszłego sezonu.



Maciej Pożycki - Czw Lip 14, 2005 9:10 pm
" />czy ta klasa obejmowala by tylko silniki 2,5 ?? czy na silniku 2,11 tez mozna bylo by startowac ??



Piotr Michalski - Pią Lip 15, 2005 7:34 am
" />A jak by miala wygladac taka klasa? Bedzie to cos na wzor elektrycznego Top-stocku, ze dopuszczone beda tylko konkretne modele? Sam mam Impulsa i szczerze mowiac jak na dzisiejszy poziom zawodow IC-10TC to nie mam co szukac tam z tym modelem, a z checial bym powalczyl




HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 7:40 am
" />Tą kwestę zostawimy sędziom do decyzji.
Jest tak ze w ofercie hpi silnik 12 (zawodniczy) ma większa moc niż silnik 15 z modelu RTR 3 Evo.
Sprawa jest delikatna bo koncepcja polega na stworzeniu klasy dla początkujących i nie chodzi tu o wyścig zbrojeń. Przepisy natomiast powinny być możliwie proste, ale jednocześnie chronić szanse wszystkich zawodników.
Uważam że tak do końca nikt dziś nie zna wszystkich modeli różnych firm. W związku z tym uważam ze poza przepisami ogólnymi sędziowie na wniosek dystrybutora lub zawodnika powinni obejrzeć każdy nową markę i model, która pojawi się w klasie i zwykłym ogłoszeniem bez czekania na CKM dopuścić ja do klasy lub nie.



Piotr Michalski - Pią Lip 15, 2005 7:53 am
" />Jestem jak najbardziej za taka klasa, ale szczerze mowiac nie chcialbym, aby stala sie ona kolejnym top-stockie, do ktorego ma dostep jedynie waska liczba modeli. Moze zrobic ograniczenia w postaci sinlika? Np. jakis silnik HPI, albo innej marki, ktora zechciala by zasponsorowac impreze Co Pan na to, Panie przedstawicielu



HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 8:08 am
" />Nie ma problemu. Jak pewnie zauważyliście jestem ostatnio dość otwarty na propozycje. Podjęliśmy decyzje o dynamicznym wejściu HPI na rynek i uważam ze zawodnicy, sędziowie i LOK powinni to wykorzystać. Druga taka okazja nie trafi się szybko.



Piotr Michalski - Pią Lip 15, 2005 8:14 am
" />To prosze nas informowac na bierzaca jak ida rozmowy.



Forrest - Pią Lip 15, 2005 9:05 am
" />Też jestem za stworzeniem takiej klasy - taki przedsionek do IC-10TC i IC-8 Sport. Dziękuję za podjęcie tego tematu w gronie sędziów i innych osób mogących mieć wpływ na stworzenie tej klasy.



Maciej Pożycki - Pią Lip 15, 2005 9:24 am
" />Ja uważam ze jedynym ograniczeniem powinien byc staz startow w zawodach, bo co z tego ze ktos ma serpenta 710 jak nie umie nim jezdzic, wiec bez sensu pchac sie do IC-10TC skoro mozna bylo by powalczyc z rownymi sobie (doswiadczeniem) w innej klasie



HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 9:37 am
" />Umiejętności można zdobyć dość szybko i jest to kwestia tylko czasu i chęci do treningu. Przepisy natomiast powinny ograniczać tzw. „Wyścig zbrojeń”, wyrównywać szanse pod względem technicznym, aby zwycięzcy nie zawdzięczali swojego sukcesów ilości zainwestowanych w model pieniędzy a umiejętnościom. Inaczej cała zabawa traci sens.



Michał Bugajski - Pią Lip 15, 2005 9:51 am
" />
">Ja uważam ze jedynym ograniczeniem powinien byc staz startow w zawodach, bo co z tego ze ktos ma serpenta 710 jak nie umie nim jezdzic, wiec bez sensu pchac sie do IC-10TC skoro mozna bylo by powalczyc z rownymi sobie (doswiadczeniem) w innej klasie

ale dales popalic... moze tez zrobimy ograniczenie wiekowe, lub po kolorze oczu.



Piotr Michalski - Pią Lip 15, 2005 10:41 am
" />Ja jestem za tym co proponuje Pan Festiwal. Wyscig zbrojen jest we wszystkich klasach oprocz chyba top-stocka, w ktorym wszystko jest ustalone z gory.



Mariusz Szopa - Pią Lip 15, 2005 11:03 am
" />Witam!
Priorytetowym celem w zmianach przepisów w spaliniakach powinno być zwiększenie ilości zawodników. Najprostszym sposobem na to jest dopuszczenie do zawodów modeli będących już w posiadaniu przez modelarzy. Wiąże się z tym dopuszczenie silników 2,5 ccm do klasy 1:10. Powstanie nowej klasy, która będzie wiązała się z koniecznością zakupu nowego modelu lub silnika nie wpłynie na zwiększenie ilości zawodników. Wielkość ta determinowana jest kosztami. Sprzęt jest drogi. Ci, co chcą i mogą już się w to bawią.
Drugim celem może być rozdział na tych, co umieją jeździć i na tych, co umieją „jeździć inaczej”. Bycie „zawalidrogą” naprawdę nie jest przyjemne i wiąże się z dodatkowym stresem, który pogłębia „jeżdżenie inaczej”.
Nie wiem jak zrobić to przepisami. Nie tracę jednak nadziei, że komuś się to uda.



Forrest - Pią Lip 15, 2005 11:33 am
" />Jestem za powstaniem nowej "taniej" klasy modeli spalinowych 1:10 RTR z silnikami .15 i .12 ale nich to są modele RTR. Samo dopuszczenie modeli z silnikami .15 do startów w klasie IC-10TC nic nie da; bo jakie szanse ma chociażby RS4 3 evo z silnikiem .15 z np serpentem 710 z silnikiem .12 - moim zdaniem nikłe albo nawet żadne. Mimo że HPI ma większy silnik to jego osiągi są o kilka klas poniżej silników montowanych w serpentach przez zawodników nie mówiąc już osamej konstrukcji zawieszenia.
Poza tym jak określić czy ktoś jeździ słabo czy dobrze. Pytać się przed startem ? Może zobaczyć podczas eliminacji ile razy obije model doświadczonych zawodników ?
Ja na pewno nie jeżdżę na takim poziomie jak obecni zawodnicy i bałbym się startować z nimi w jednej grupie i to nie dla tego że złoili by mi tyłek ale dlatego że przez niewielkie doświadczenie mógłbym niechcący uszkodzić im model/modele. Wiem że doświadczenia nie nabede jeżdżąc z kumplami po placu lecz tylko i wyłącznie na torze. Starty w klasie z zawodnikami z doświadczeniem mniej więcej na moim poziomie oraz możliwość poproszenia o pomoc np w regulacji i ustawieniu zawieszenia czy silnika doświadczonych zawodników z wyższej klasy będzie napewno niewymiernym i nieocenionym krokiem w zdobywaniu doświadczenia.
Jeżeli ktoś się już wciągnie w zawody, nabierze wspomnianego doświadczenia to może przejść do klasy wyższej lub jeżeli mu sie nie spodoba dalej jeździć swoim autkiem po placu przed hipermarketem z kumplami.

Pozdrawiam
Sławek Forystek



Mariusz Szopa - Pią Lip 15, 2005 2:21 pm
" />Doświadczanie zdobywa się w boju. Lecz jak to zrobić, gdy w obecnej sytuacji każde spotkanie torowych modeli spalinowych to MP. Trzeba zacząć organizować zawody dla „zielonych” ale aby się to powiodło najpierw trzeba dowiedzieć się jakie naprawdę jest zapotrzebowanie.
Może, na początek proponuję regularne zorganizowane treningi dla wszystkich modeli (jedynie z podziałem na skale lub ciężar). Praktycznie, co niedziele, jeśli pozwala na to pogoda, na torze w Jelczu od 10 rano można spotkać mnie i Romka. Zwykle znajdzie się też o wiele bardziej doświadczony zawodnik. Bardziej luźnej atmosfery nie znajdziecie nigdzie. Łakniecie zabawy czy papieru na podkładki w formie dyplomu.
Mam nadzieję, że inne tory w kraju też są ogólnie dostępne a jeśli nie to chyba do takich samozwańczych „zawodów” były by udostępnione.
Zwołujcie więc kumpli na jazdę na najbliżej dostępnym torze.



Forrest - Pią Lip 15, 2005 2:50 pm
" />W sumie racja. Ja mam najbliżej do Rudy Śląskiej około 70 km i na pewno będe tam na treningach w najbliższym czasie, tylko może być problem z skrzyknięciem większej ekipy. Ale to już inna sprawa.



Maciej Pożycki - Pią Lip 15, 2005 3:44 pm
" />Forrest nie wiem czy dobrze zrozumiałem twoja wypowiedz ale Ty oczekujesz ze ktos zrobi klase pod Twoj model. Ja uwazam ze lepsza byla by klasa dla ludzi bez doswiadczenia ktorzy w wiekszosci maja modele RTR, aczkolwiek nie wszyscy



Forrest - Pią Lip 15, 2005 9:22 pm
" />No to źle zrozumiałeś, przeczytaj raz jeszcze. Ja mam model RTR i nie mam doświadczenia, a chciałbym wystartować w zawodach. Nie chcę klasy pod konkretnie mój model, tylko ogólnie pod modele RTR. Ponadto pomysł nie jest mój - poczytaj dokładnie cały wątek.



Maciej Pożycki - Sob Lip 16, 2005 7:45 am
" />
">jestem za powstaniem nowej "taniej" klasy modeli spalinowych 1:10 RTR z silnikami .15 i .12 ale nich to są modele RTR. Samo dopuszczenie modeli z silnikami .15 do startów w klasie IC-10TC nic nie da; bo jakie szanse ma chociażby RS4 3 evo z silnikiem .15 z np serpentem 710 z silnikiem .12 - moim zdaniem nikłe albo nawet żadne.

Wnioskuje ,że jeśli kogoś stać na początek na Serpenta 710 ale z uwagi ,że jest to jego pierwszy model i nie umie jeszcze jezdzic to nie moglby startowac w klasie dla zawodnikow z mniejszym doswiadczeniem tylko dlatego ze inni nie mieli by z nim szans.



Forrest - Sob Lip 16, 2005 9:40 am
" />Mając Serpenta 710 masz już gotową klasę w której możesz wystartować a doświadczenie możesz zdobyć trenując na torze (nie koniecznie podczas zawodów). Mi chodzi głównie o ludzi, którzy mają prostsze i tańsze modele spalinowe RTR, nie stać ich na modele z wyższej i najwyższej półki a chcieliby wystartować w zawodach - dla takich nie ma klasy



Mariusz Szopa - Sob Lip 16, 2005 10:06 am
" />A co z modelami starymi, „z drugiej ręki”, ze słabymi silnikami? Serpent 710 zastąpił 705 a ta z kolei wyparła Impulsa. Przecież te modele nie poszły do kosza tylko zmieniły właściciela. Dla tych modeli jest klasa, ale czy Impuls z Osmaxem ma obecnie szanse na torze?
Zawodnik kupuje nowy model sprzedając stary. Jest to wkład zmniejszający koszty zabawy. Jeśli zablokuje się w nowej klasie możliwość startu z takimi modelami to może to w pewnym stopniu utrudnić rozwój obecnych.
Po co mam kupować stary model jak mogę kupić nowy, słabszej klasy, za te same lub niewiele większe pieniądze i z powodzeniem wystartować w zawodach?

Edit:
Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chyba coś mam.
Może rozgraniczyć klasy na podstawie serw? Wydaje mi się, choć tego nie sprawdzałem, że nikt z zawodników chcących zaistnieć na zawodach nie używa standardowych serw a w takie raczej są wyposażone RTR-y.
Wątpię aby ktoś do 710 z Megą wsadził standardowe serwa.
Jak się mylę to mnie „wyprostujcie”.



Maciej Pożycki - Sob Lip 16, 2005 6:26 pm
" />Tu właśnie powstaje konfilkt Taki Pan forrest na sile bedzie sie upierać żeby stworzyć klase tylko dla aut RTR i np. moj serpent nie mogl by w niej uczestniczyc ale gdyby jednak troczke to zmienic wszyscy w tym min. i ja byli by zadowoleni



Piotr Michalski - Nie Lip 17, 2005 8:22 am
" />
">Mi chodzi głównie o ludzi, którzy mają prostsze i tańsze modele spalinowe RTR, nie stać ich na modele z wyższej i najwyższej półki a chcieliby wystartować w zawodach - dla takich nie ma klasy
No a co z modelami typu Serpent Impulse czy 705? Przeciez teraz mozna je kupic w cenie modelu RTR jak jakis HPI.



Mariusz Szopa - Nie Lip 17, 2005 9:05 am
" />W poprzedniej wiadomości już wyraziłem obawy, o których piszą „rst” oraz Piotr. Dałem też pomysł jak rozwiązać tą sprawę i nie widzę odzewu. Czyżby takie rozwiązanie było nie do przyjęcia. Próg, od którego będziemy zaliczać serwa jako standard zależy tylko od nas. Mamy takie wielkości jak czas reakcji czy siłę. Niestety nie znam danych serw, jakie w tej chwili używane są przez zawodników i głos w tej sprawie muszą podjąć ludzie bardziej rozeznani na rynku.



Erik Turlejski - Nie Lip 17, 2005 10:39 am
" />hmm ale to nie sedt chyba najlepsze rozwiązanie bo zawsze można kupić takie serwo



Mariusz Szopa - Nie Lip 17, 2005 12:48 pm
" />
">hmm ale to nie sedt chyba najlepsze rozwiązanie bo zawsze można kupić takie serwo
Zgadza się, zawsze można kupić takie serwo. Teraz wszystko (no prawie wszystko) można kupić. Zastanawiam się czy ktoś z IC-10TC włoży do swojego modelu serwo na przykład 0,23 sek tylko po to, aby dokopać „maluczkim”. Przy zwiększaniu prędkości, od pewnego momentu, nie da się sterować modelu za pomocą takiego serwa.
Komu będzie się chciało ryzykować sprzętem? W takim wyścigu, ja na przykład, nie zjeżdżałbym z drogi tak, jak robię to w IC-10TC. Tam z definicji nie mam szans i czuję się intruzem na torze.
Oczekiwałem raczej krytyki popartej przykładem: IKS jeździ 710-tką z silnikiem xxxx, ma serwo na skręcie HS 425 i zajmuje czołowe miejsca.
Albo: W modelu YYYY - RTR jest aparatura wyposażona w serwa 0,11 sek o sile 7,5 kg/cm.
Z resztą - to była tylko propozycja.



Forrest - Nie Lip 17, 2005 8:42 pm
" />
">Tu właśnie powstaje konfilkt Taki Pan forrest na sile bedzie sie upierać żeby stworzyć klase tylko dla aut RTR i np. moj serpent nie mogl by w niej uczestniczyc ale gdyby jednak troczke to zmienic wszyscy w tym min. i ja byli by zadowoleni

Jaki konflikt , kto się upiera nie próbuj sztucznie wywoływać kłótni bo nie masz do tego żadnych podstaw. Ja jestem jeszcze za "malutki" aby decydować jaki model może być dopuszczony a jaki nie i nie mam zamiaru zresztą tego robić. Fakt jest że napisałem że chodzi mi o modele RTR ale cały czas mam na myśli klasę w której startowałyby modele które nie mają szans w IC-10TC zarówno pod względem "przestarzałej" konstrukcji jak i np nieprzepisowego silnika i tyle.



Kuba - Nie Lip 17, 2005 9:45 pm
" />Ja bym chcial klase gdzie moge startowac Schumacherem SST Fusion



Maciej Pożycki - Pon Lip 18, 2005 4:03 am
" />Forrest mylisz się ) moje wypowiedzi nie maja na celu wywolania klotni gdyz byla by ona bezsensowna ). Chcialbym jedynie aby w prosbach do zwiazku modelarstwa obok modeli RTR staly tez modele ktore nie startuja w IC-10TC z powodow innych niz za duzy silnik



Forrest - Pon Lip 18, 2005 7:03 am
" />Ja również tego chcę, aby zrobić dodatkową jedną klasę dla modeli spalinowych nie mogacych brać udziału w zawodach w obecnych klasach z różnych powodów (nie tylko pojemnośći silnika).
Powered by WordPress, ©