ďťż
Ile łożysk do tl-01




k1nd3r - Nie Maj 20, 2007 3:33 pm
" />Chciałbym się zapytać posiadam samochód na podwoziu TL-01 kupilem juz do niego lamowarkę miarę dobrą i chciałbym wymienić jeszcze łożyska i nie wiem ile da rade wymienić ?? czy by mi mogł ktoś pomóc ?? bym był bardzo wdzieczny




Syncro - Nie Maj 20, 2007 4:33 pm
" />12 łożysk
Jeśli masz kopię z HBX to powinieneś mieć już kilka.



k1nd3r - Nie Maj 20, 2007 5:00 pm
" />no jak narzazie rozebrałem przód modelu i naliczyłem 6 no mam podróbę pewnie właśnie ta a resztę gdzie mogę mieć rozmieszczone ??



Bartek Koźbielak - Nie Maj 20, 2007 5:02 pm
" />reszta z tyłu i na wałku głównym




Cornel - Nie Maj 20, 2007 7:16 pm
" />a wcale nie 12 bo 12 do bonzera a tl ma tylko 4 łożyska i 2 mosiężne tulejki a reszta wszystko plastik :!::!::!::!: no chyba ze masz bonzera ale z twojego opisu wynika ze zwykłe tl licze oczywiście razem z kołami



Bartek Koźbielak - Nie Maj 20, 2007 7:22 pm
" />a czy ja mówiłem że mam łożyska? ja mam panewki
w orginalnej tamiyi TL wszędzie panewki są



Cornel - Nie Maj 20, 2007 7:35 pm
" />chodzi o kopie i tak przy okazji to chodziło mi o wypowiedz syncro



bula - Nie Maj 20, 2007 9:07 pm
" />W oryginale są 22panewki ślizgowe teflonowe, i dwie panewki mosiężne,
w kopii jest 12 łożysk kulkowych 2 panewki mosiężne i 10 panewek ślizgowych teflonowych, ja w kopii miałem w zwrotnicach komplet na wale 2 mosiężne + 2 teflonowe a w tylnej puszce 4 łoyska i całą reszte teflonu.
Słyszłem że ludzie mieli w innych miejscach łożyska ale zazwyczaj mieli 12, jak nie jesteś pewnien to rozkręć model i zobaczysz budowa tl-ki jest prosta tylko nie rozkręcaj za często tak jak ja bo Ci sie rozleci i nową rame będziesz musiał kupić .... pozdrawiam



k1nd3r - Nie Maj 20, 2007 9:14 pm
" />no dobra dzięki za rade ja naliczyłem 14 panewek no i łożysk tez tam troszkę było ale nie pamiętam ile bo liczyłem tylko ile muszę wymienić



bula - Nie Maj 20, 2007 9:33 pm
" />no kup 14 na allegro tylko zapytaj gościa czy są rozbieralne oszczędzisz kołopotu z konserwacją pozdraiam



k1nd3r - Nie Maj 20, 2007 9:40 pm
" />no dobra wielkie dzięki a co później polecacie do wymiany >>??



Cornel - Pon Maj 21, 2007 7:26 am
" />ja proponuje piasty (sześciokąty) na koła zaciskowe alu albo żeby był szybszy to zębatki czarne albo jeszcze nowe felgi bo jak ja miałem ten model to były zrobione z takiego kruchego plastiku i się bardzo łamały polecam hpi



bula - Pon Maj 21, 2007 10:11 am
" />Zanim zaczniesz robić tuning to pomyśl o pakietach aby mieć przynajmniej dwa ale najlepiej trzy, a co do dalszego tuningu to tak jak napisał kolega felgi, hexów narazie nie kupuj ani czarnych zebatek tylko sie naucz jeździć na białych. Przedewszystkim prócz pakietów i felg kup sobie amory alu gwintowane olejowe wydatek nie jest mały ale warty ceny jazda bez porównania ja proponuje amorki z carsona cr4.Sam je mam i jest luksus pozdrawiam



k1nd3r - Pon Maj 21, 2007 10:21 am
" />no 3 pakiety mam i ładowarkę tez w miarę dobra więc felgi a jaki jest koszt tych amorków i na co one wpływają



bula - Pon Maj 21, 2007 11:39 am
" />ja za amory z carsona cr4 dałem 140zł przepłaciłem na allegro kupisz olejówki za nawet 15zł sztuka a strasznie wpływają na prowadzenie sie modelu zwykłe cierne to dziadostwo i amortuzuje Ci sama sprężyna a w przypadku olejowych masz amortyzację tłokiem i olejem z amora wygląda to jak w prawdziwym aucie....

pozdrawiam



k1nd3r - Pon Maj 21, 2007 11:52 am
" />no oka to już wiem ze wymienię je bo z tego co piszesz naprawdę warto a chciałem sie spytać co do czyszczenia ich to jak



bula - Pon Maj 21, 2007 9:11 pm
" />czyszczenia łożysk czy amorów???

Jeżeli chodzi o czyszczenie łożysk znajdz w szukaj bo nie warto nowego tematu zaczynać było już o tym setki razy.

Ale w skrócie jak masz obsługowe łożyska tzw.: rozbieralne, to mogą występować albo kryte z dwóch stron takim materiałem sztucznym (uszczelniaczem) albo metalowym pierscieniem. Z obydwu stron znajdziesz też prawie niewidzialne zworki podważasz je igłą zdejmujesz te uszczelniacze i czyścisz.... Maczasz całe rozebrane łożyska w denaturacie i potrząsasz nimi jak byś mieszał jogurt a uszczelniacze bądź pierścienie i zworki czyścisz pałeczką do uszu namoczoną w denaturacie.

Jak już wszystko jest piękne i czyste to smarujesz łożyska jak najżadszym olejem najlepiej do maszyn do szycia, ale ważne by był rzadki, bo są mniejsze opory jak np byś dał towot.

Jeżeli masz łożyska bezobsługowe bez zworki, możesz jedynie wrzucic je do denaturatu potrząsnąć i potem wd-40 przejechać.

Pamietaj jeszcze że gdy po dokonaniu tych wszystkich operacji nadal masz opory to łożysko się klasyfikuje do wymiany.

pozdawiam.



bula - Wto Maj 22, 2007 9:31 pm
" />
">Mi sama sprężyna amortyzuje w rowerze xD też mam tl'ke ale HBX Kupiłem na allegro za 190 zł i jeszcze nie doszła

to jak Ci sama sprężyna amortyzuje to sobie spuść model z wysokości 50 cm i zobaczysz jak zareaguje - niech zgadne ba nawet nie muszę zgadywać poskacze jak żaba - a to żadna amortyzacja. Auto ma siąść bez efektów skoku...

a jak chcesz pisać o rowerach to Ci sie chyba fora pomyliły



Kamil Łuczak - Wto Maj 22, 2007 9:43 pm
" />bula nie bulwersuj sie bo wrzodow dostaniesz. Co do amortyzatorow to fakt, nawet jak sa olejowe tyle ze plastikowe z gorszej pulki to nie wylapuja tak fajnie jak dobre amory ALU. Zreszta jak bedziesz mial model na amortyzatorach olejowych to sam zobaczysz jak fajnie robi chlup jak do upuscisz na ziemie ( oczywiscie z ludzkiej wysokosci a nie spod sufitu :] )



bula - Wto Maj 22, 2007 10:08 pm
" />
">bula nie bulwersuj sie bo wrzodow dostaniesz. Co do amortyzatorow to fakt, nawet jak sa olejowe tyle ze plastikowe z gorszej pulki to nie wylapuja tak fajnie jak dobre amory ALU. Zreszta jak bedziesz mial model na amortyzatorach olejowych to sam zobaczysz jak fajnie robi chlup jak do upuscisz na ziemie ( oczywiscie z ludzkiej wysokosci a nie spod sufitu :] )

no wiesz ale bez jaj że gość o rowerach zaczyna pisać , jednym słowem zna sie na rzeczy i trafnie dobiera przykłady

pozdrawiam
Powered by WordPress, ©