ďťż
Jak często zaglądać do dyferencjałów w SAVAGE???




grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 12:49 pm
" />Jak często zaglądać do dyferencjałów w SAVAGE i jak często wymieniać tam olej? Jakie firmy polecacie no i jakiej gęstości???
Z góry dzięki.
Pozdrawiam




grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 1:55 pm
" />Zastanawiałem się czy można znaleśc coś co zastąpi te oleje do dyfrów które. I tak na szybkiego sobie wpisałem w przeglądarkę oleje silikonowe i wyskoczyło mi cos takiego
http://www.cyfronika.com.pl/smary.htm
mysleliście kiedyś o zastąpieniu oleju dedykowanego do dyfrów???
To tylko takie moje luźne rozważania więc się nie śmiejcie:)
I napiszcie jak często rozbierać i konserwować dyfry???
Pozdrawiam



Jakub Wroński - Pon Wrz 15, 2008 1:59 pm
" />Załezy jaka to wersja sava i dyfrów czy zwykłe czy HD ale srednio do co jakies 5-7L(jazdy rekreacyjnej) warto zajrzec i wymienic olej.
Co do olei to najlepsze sa jednak te przeznaczone do tego , nie sa drogie , jedna buteleczka (około 20zł) wystarczy na pare zmian.

PS. staraj sie nie pisac posta pod postem tylko edytuj



grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 2:09 pm
" />Dzięki za info.
To Savage X 4,6 i dyfry seryjne więc chyba nie HD będę wdzięczny za info jaki olej i smar.
I w przyszłości będę edytował.
Pozdrawiam




Jakub Wroński - Pon Wrz 15, 2008 2:43 pm
" />Ja swojego czasu latałem na 30000 z przodu i 50000 z tyłu i było bardzo dobrze.



XAX - Pon Wrz 15, 2008 9:47 pm
" />Witam

A ja od lat stosuje mieszanke smaru grafitowego z olejem maszynowym i nigdzy mnie takie rozwiązanie nie zawodło



grzechuuu - Wto Wrz 16, 2008 6:13 am
" />A w jakich proporcjach to mieszasz???
No i nie wiem może się mylę ale wydaje mi się że smar grafitowy ma właściwości ścierne, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale znalazłem na szybkiego na www coś takiego:

"Smar Grafitowy jest smarem wapniowym produkowanym na bazie oleju mineralnego o lepkości około 11mm2/s w 1000C zawierający minimum 10% grafitu naturalnego. Jest on odporny na działanie zimnej wody.
Nie nadaje się do smarowania żadnych podzespołów samochodowych poza resorami. Nie może być stosowany w łożyskach tocznych i innych mechanizmach precyzyjnych. "

Więc smar grafitowy według mnie się nie nadaje do dyfrów. A oto link do tego: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... 85&lang=pl
Pozdrawiam



XAX - Wto Wrz 16, 2008 7:01 am
" />Hmmm.... ciekawe

Smar grafitowy służy do smarowania prowadnic w maszynach.
Może mamy inne typy smarów?
Moje dyfry maja przejechane ponad 15 litów i nie widać w nich kompletnie zużycia.
U kilku znajomych u których zastosowałem ten patent też wszystko działa bez problemu.
Mieszam go na oko i wszystko działa poprawnie.

Skład i typ sprawdzę dokładnie dziś w pracy.



grzechuuu - Wto Wrz 16, 2008 7:19 am
" />Ja nie używam smaru grafitowego poprostu chciałem wiedzieć czym smarujecie bo jestem początkujący. No ale o tym że smar grafitowy ma właściwości ścierne to łatwo sprawdzić. No a chyba każdy taki smar jest taki sam poprostu grafit to grafit
Pozdrawiam



Draxan - Wto Wrz 16, 2008 1:11 pm
" />ludzie a na co wy kombinujecie? Od tego sa te oleje do dyfrow zeby ich uzywac, nie kosztuja jakis duzych pieniedzy, nie przesadzajcie juz. A co jak chcecie inna gestosc to dodajecie kleju ? Po co kombinowac jak mozna kupic specjalny olej do tego stworzony i nie martwic sie ze cos sie posypie i koszta beda znacznie wieksze.



sumpirowicz - Wto Wrz 16, 2008 8:14 pm
" />
">Smar grafitowy służy do smarowania prowadnic w maszynach.
Może mamy inne typy smarów?


Witam,
w urządzeniach precyzyjnych do smarowania prowadnic jest stosowany smar molibdenowy - na pierwszy rzut oka wygląda tak samo jak grafitowy.
Smar molibdenowy minimalizuje tarcie do minimum przy dużej gęstości i wysokiej maks. temperaturze pracy.
A smaru grafitowego używam wyłącznie do smarowania łańcucha w rowerze
pozdrawiam
Sławek
Powered by WordPress, ©