ďťż
Jak często zaglądać do dyferencjałów w SAVAGE???
grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 12:49 pm " />Jak często zaglądać do dyferencjałów w SAVAGE i jak często wymieniać tam olej? Jakie firmy polecacie no i jakiej gęstości??? Z góry dzięki. Pozdrawiam grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 1:55 pm " />Zastanawiałem się czy można znaleśc coś co zastąpi te oleje do dyfrów które. I tak na szybkiego sobie wpisałem w przeglądarkę oleje silikonowe i wyskoczyło mi cos takiego http://www.cyfronika.com.pl/smary.htm mysleliście kiedyś o zastąpieniu oleju dedykowanego do dyfrów??? To tylko takie moje luźne rozważania więc się nie śmiejcie:) I napiszcie jak często rozbierać i konserwować dyfry??? Pozdrawiam Jakub Wroński - Pon Wrz 15, 2008 1:59 pm " />Załezy jaka to wersja sava i dyfrów czy zwykłe czy HD ale srednio do co jakies 5-7L(jazdy rekreacyjnej) warto zajrzec i wymienic olej. Co do olei to najlepsze sa jednak te przeznaczone do tego , nie sa drogie , jedna buteleczka (około 20zł) wystarczy na pare zmian. PS. staraj sie nie pisac posta pod postem tylko edytuj grzechuuu - Pon Wrz 15, 2008 2:09 pm " />Dzięki za info. To Savage X 4,6 i dyfry seryjne więc chyba nie HD będę wdzięczny za info jaki olej i smar. I w przyszłości będę edytował. Pozdrawiam Jakub Wroński - Pon Wrz 15, 2008 2:43 pm " />Ja swojego czasu latałem na 30000 z przodu i 50000 z tyłu i było bardzo dobrze. XAX - Pon Wrz 15, 2008 9:47 pm " />Witam A ja od lat stosuje mieszanke smaru grafitowego z olejem maszynowym i nigdzy mnie takie rozwiązanie nie zawodło grzechuuu - Wto Wrz 16, 2008 6:13 am " />A w jakich proporcjach to mieszasz??? No i nie wiem może się mylę ale wydaje mi się że smar grafitowy ma właściwości ścierne, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale znalazłem na szybkiego na www coś takiego: "Smar Grafitowy jest smarem wapniowym produkowanym na bazie oleju mineralnego o lepkości około 11mm2/s w 1000C zawierający minimum 10% grafitu naturalnego. Jest on odporny na działanie zimnej wody. Nie nadaje się do smarowania żadnych podzespołów samochodowych poza resorami. Nie może być stosowany w łożyskach tocznych i innych mechanizmach precyzyjnych. " Więc smar grafitowy według mnie się nie nadaje do dyfrów. A oto link do tego: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... 85&lang=pl Pozdrawiam XAX - Wto Wrz 16, 2008 7:01 am " />Hmmm.... ciekawe Smar grafitowy służy do smarowania prowadnic w maszynach. Może mamy inne typy smarów? Moje dyfry maja przejechane ponad 15 litów i nie widać w nich kompletnie zużycia. U kilku znajomych u których zastosowałem ten patent też wszystko działa bez problemu. Mieszam go na oko i wszystko działa poprawnie. Skład i typ sprawdzę dokładnie dziś w pracy. grzechuuu - Wto Wrz 16, 2008 7:19 am " />Ja nie używam smaru grafitowego poprostu chciałem wiedzieć czym smarujecie bo jestem początkujący. No ale o tym że smar grafitowy ma właściwości ścierne to łatwo sprawdzić. No a chyba każdy taki smar jest taki sam poprostu grafit to grafit Pozdrawiam Draxan - Wto Wrz 16, 2008 1:11 pm " />ludzie a na co wy kombinujecie? Od tego sa te oleje do dyfrow zeby ich uzywac, nie kosztuja jakis duzych pieniedzy, nie przesadzajcie juz. A co jak chcecie inna gestosc to dodajecie kleju ? Po co kombinowac jak mozna kupic specjalny olej do tego stworzony i nie martwic sie ze cos sie posypie i koszta beda znacznie wieksze. sumpirowicz - Wto Wrz 16, 2008 8:14 pm " /> ">Smar grafitowy służy do smarowania prowadnic w maszynach. Może mamy inne typy smarów? Witam, w urządzeniach precyzyjnych do smarowania prowadnic jest stosowany smar molibdenowy - na pierwszy rzut oka wygląda tak samo jak grafitowy. Smar molibdenowy minimalizuje tarcie do minimum przy dużej gęstości i wysokiej maks. temperaturze pracy. A smaru grafitowego używam wyłącznie do smarowania łańcucha w rowerze pozdrawiam Sławek |