ďťż
Jak obliczyć v maks modeli on-road?




nocnypawel - Nie Gru 30, 2007 2:04 pm
" />Jak obliczyć v maks modeli on-road?




Michał Woszczek - Nie Gru 30, 2007 2:15 pm
" />a po co???



nocnypawel - Nie Gru 30, 2007 4:41 pm
" />Żeby wiedzieć



Igor Budziński - Nie Gru 30, 2007 5:51 pm
" />rpm silnika dzielisz przez przelozenie koncowe, potem ilosc rpm jaka ci wyjdzie mnozysz przez obwod kola w km (albo w m i potem dzielisz przez 1000), mnozysz razy 60 min i wychodzi predkosc w km/h




zbig - Nie Gru 30, 2007 7:50 pm
" />Tylko skąd weźmiesz rzeczywiste rpm silnika w modelu w czasie jazdy?
Bo przecież nie jest to rpm silnika podawane przez producenta - nawet z kołami w górze tyle nie wykręci...



Bartosz Giza - Nie Gru 30, 2007 7:57 pm
" />Do tego dochodzą jeszcze opory....



Wiktor Sułek - Nie Gru 30, 2007 8:05 pm
" />Najlepiej to kupić sobie radar Hot Wheels albo poprosić jakiegoś gościa z drogówki i niech zmierzy



KiT - Nie Gru 30, 2007 9:36 pm
" />a można sobie napisać arkusik w excel'u z poprawnie określonym modelem silnika i uwzglednionymi stratami na oporach mechanicznych przeniesienia napędu.

Zbyszek gdzieś w sieci powiesił jeden ja inny, z tego co pamiętam wartości wyliczone różniły się od rzeczywistych w granicach 5-7%.



Przemysław Staniewski - Pon Gru 31, 2007 9:12 am
" />Tu jest fajny kalkulatorek przełożeń i przybliżonych prędkości :
http://www.gearchart.com/index.cfm?fuse ... art.create



zbig - Pon Gru 31, 2007 3:23 pm
" />
">a można sobie napisać arkusik w excel'u z poprawnie określonym modelem silnika i uwzglednionymi stratami na oporach mechanicznych przeniesienia napędu.

No właśnie o straty mechaniczne (tarcie, opory powietrza) całość się rozbija.
Ja nie znam wzorów które by to opisywały.



KiT - Pon Gru 31, 2007 3:38 pm
" />Opory mechaniczne uwzgledniałem na postawiem współczynnika obrótów biegu jałowego (pomiar z koła).

Opory powietrza pominąłem. Tak do 50km/h nie są aż tak krytyczne.



BartoLHeaD - Wto Sty 01, 2008 12:37 am
" />a może obliczyc ze wzory na prędkośc v= s/t
wyznaczyc sobie kawałek trasy, zmierzyc czas i wykonac obliczenie :p



Wiktor Sułek - Wto Sty 01, 2008 12:39 am
" />Też można tylko trzeba mieć kogoś do pomocy



BartoLHeaD - Wto Sty 01, 2008 12:52 am
" />samemu też da się rade



Tomasz Dolata - Wto Sty 01, 2008 12:58 am
" />
">samemu też da się rade

ciężko jest sterowac gazem i sterem jedną reką a drugą trzemac stoper jednoczescie patrząc na stoper i model i na droge (linie start-koniec)w ktorej mierzymy czas no ale może Ty masz 3 ręce, albo nawet cztery a może sterujesz modelem nogą xD



Wiktor Sułek - Wto Sty 01, 2008 1:02 am
" />
">no ale może Ty masz 3 ręce, albo nawet cztery a może sterujesz modelem nogą xD genialne słowa (wyobrazilem go sobie jak patrzy sie na stoper, na model, na droge i do tego steruje model nogą
Ja uważam że stosowanie wzorów da wynik troche zaokrąglony i deko niedokładny. Zawsze teoria jest troszke inna niz to wyglada w praktyce Myśle ze najdokładniejszy pomiar da radar, ale wiadomo, ten sposob wymaga finansow



Tomasz Dolata - Wto Sty 01, 2008 1:14 am
" />
">no ale może Ty masz 3 ręce, albo nawet cztery a może sterujesz modelem nogą xD genialne słowa (wyobrazilem go sobie jak patrzy sie na stoper, na model, na droge i do tego steruje model nogą
Ja uważam że stosowanie wzorów da wynik troche zaokrąglony i deko niedokładny. Zawsze teoria jest troszke inna niz to wyglada w praktyce Myśle ze najdokładniejszy pomiar da radar, ale wiadomo, ten sposob wymaga finansow

uważam ze wzrory wcale niesa takie zle jesli posiadasz dokladne dane, to wynik wyjdzie jak najbardziej dokladny..., niestety ciezko co do 0,00s zmierzyc czas przejzadu dajmy na to 10m...ale jesli jednak masz tak dokladne dane to wynik wyjdzie realny, dokladny.



zbig - Wto Sty 01, 2008 1:42 pm
" />Całkiem przyzwoity pomiar można zrobić GPS-em (np. E-trex'em). To znacznie mniejszy koszt niż radar (porównywalny z kosztem mandatu za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym ).



Tomasz Dolata - Wto Sty 01, 2008 2:03 pm
" />
">Całkiem przyzwoity pomiar można zrobić GPS-em (np. E-trex'em). To znacznie mniejszy koszt niż radar (porównywalny z kosztem mandatu za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym ).

niedawno robilem mały "test" mojego gps'a w tramwaju...połączyłem sie z nim BT z telefonem. Niestety ma male opóźnienie w pomiarze. Pozatym czsami prędkość przekraczała 900km/h



Wiktor Sułek - Wto Sty 01, 2008 2:11 pm
" />Zakup GPS'a to wiekszy wydatek niz radar Hot Wheels z allegro Chyba że masz na myśli jakiś "modelarski" GPS



dzenio - Wto Sty 01, 2008 3:16 pm
" />Ja mam w domu urządzenie, które liczy obroty poprzez światło. Na koło nakleić kawałek folii aluminiowej i by MOŻE działało. Co prawda jak takowy sprzęcik by się wpakowało na samochód to zwolniłby chyba ze 10km/h. Jest wielkości przeciętnego miernika. Ale zawrze można wykonać coś jak hamownię



Wiktor Sułek - Wto Sty 01, 2008 3:19 pm
" />Są chyba nawet hamownie dla RC Da sie takie cos samemu zrobic?



dzenio - Wto Sty 01, 2008 3:34 pm
" />Zapamiętujesz głos silnika podczas jazdy(nie wiem jak). Potem na hamowni (opony do driftu i samochód przywiązany do czegoś) dobierasz tak podłoże(beton, asfalt, itp.), aby głos silnika był podobny
I jakimś miernikiem obliczasz obroty np. jak 2 posty wyżej



zbig - Wto Sty 01, 2008 6:29 pm
" />W tramwaju to pewnie miałeś słabiutki sygnał GPS i śledzenie niewielu satelitów - stąd marna dokładność. Można też jechać w dużym aucie za modelem i sprawdzić prędkość na liczniku.



Grzegorz Kopertowski - Wto Sty 01, 2008 7:03 pm
" />Nie prościej założyć do modelu licznik rowerowy? W większości liczników można ustawiać obwód koła. Mając zamontowany licznik z roweru można odczytać również przejechany dystans, czas jazdy, prędkość średnią i wiele innych mniej lub bardziej potrzebnych danych.



Wiktor Sułek - Wto Sty 01, 2008 7:05 pm
" />No tylko by trzeba było jakoś sprytnie umiejscowić te czujniki Ale pomysł ok, spróbuję jak bede mial możliwosc



kolpit - Wto Sty 01, 2008 7:40 pm
" />Witam!
O liczniku rowerowym możecie zapomnieć, bo kontaktron przy takiej małej średnicy koła i przy takiej prędkości obrotowej nie zdąży się rozewrzeć. Dlatego tez odczyt będzie fałszywy.



zbig - Wto Sty 01, 2008 9:35 pm
" />można zaryzykować. Kontaktron wytrzyma kilkadziesiąt Hz - ale przydałoby się przykleić kilka neodymów obok siebie na obwodzie koła (felgi?) żeby zwiększyć czas oddziaływania magnesu na styki (czyli "współczynnik wypełnienia" impulsów) - nie wiadomo natomiast czy licznik rowerowy poradzi sobie z tak dużymi obrotami (częstotliwością impulsów) - może je potraktować jako zakłócenia .



Grzegorz Kopertowski - Wto Sty 01, 2008 9:49 pm
" />Szukałem....szukałem i znalazłem. Licznik rowerowy w Bonzie:
http://www.rc-wheels.info/dane-b/dane/v-max/index.html
Akurat tutaj prędkość była mała i nie wiem jak licznik zachowa się przy sporo większych prędkościach. Zakładałem kiedyś licznik do tt-01 i pokazywał 33km/h mierząc czas na odcinku drogi wychodziły mi podobne rezultaty. Zamiast magnesu który jest z licznikiem można użyć mniejszego. Ja przyklejałem malutki krążek do opony na kropelkę.

PS. To nie było standardowe tt-01 jak by ktoś pytał.



KiT - Wto Sty 01, 2008 10:45 pm
" />Jest programik do liczenie na bazie efektu Dopplera ale fali dźwiękowej. Wymagane stałe obroty silnika podczas przejazdy przez punkt pomiarowy, dyktafon , może być z telefonu i umiejętność obsługi googla.



Jan Matukin - Wto Sty 01, 2008 11:45 pm
" />
">...radar Hot Wheels...napisać arkusik w excel'u...kalkulatorek przełożeń i przybliżonych prędkości...obliczyc ze wzoru na prędkośc v= s/t...pomiar można zrobić GPS-em...głos silnika podczas jazdy(nie wiem jak)...licznik rowerowy...
Bardzo ciekawe propozycje pomiaru prędkości modelu.
Może być też inne rozwiązanie - czujnik halotronowy podłączony do odbiornika 2,4 GHz (z telemetrią) impulsowany dwoma magnesami neodymowymi - obroty silnika i prędkość wyświetlane są na ekranie nadajnika.



dzenio - Śro Sty 02, 2008 3:37 pm
" />Najprościej nakleić taśmę na np. aswalt odmierzyć 50M i nakleić tam drógą taśmę. Będą potrzebne 3 osoby. Jedna steruje modelem dwie pozostałe odmierzają.

Jakieś ~100M przed pierwszą taśmą ustawiamy model i startyjemy tak aby przed pierwszą taśmą miał V-MAX i gdy najedzie na pierwszą taśme to osoba przy niej uruchomi stoper i gry model przejedzie przez drugą taśmę to osoba stojąca przyniej krzyknie i dróga osoba zatrzyma stoper. Wystarczy jescze odjąć 1-2 sec. opóźnienia i obliczyć.

Trochę skomplikowane
Powered by WordPress, ©