ďťż
Jak poprawnie docierac silnik??




Maciej Barabasz - Sob Lut 12, 2005 4:59 pm
" />Nie kazdy wie jak dobrze docierac silnik a pewnie nie którzy szczególnie ci pocztkujacy nie robia tego przynajmnie ja nie robiłem w moim pierwszym modelu:P Chodzi o to jakim pradem docierac silnik jaik długo??




Adrian Kopeć - Sob Lut 12, 2005 5:04 pm
" />było juz bardzo duzo tematow na ten temat wystarczy poszukac proponuje zaglądnąć do działu silniki spalinowe i zablokować ten temat



Rafał Malczyński - Sob Lut 12, 2005 5:13 pm
" />Maciek mial na mysli silniki elektryczne chyba

Najalpiej dac mu 5V i zeby tak sobie pochhodzil z 10 min...
Mozesz tez dac nizszy prad, bo w docieraniu silnika elektrycznego chodzi tylko o to, zeby szczorki sie ulozyly do kumutatora... i jakbys dal mu np. 7.2V to przy nie ulozonych szczotkach kumutator by sie skopcil Jak docierasz to warto tez pilnikiem spilowac troche krawedzie szczotek, zeby jak wystaja nie robily zwarcaia dotykajac fragmenu kum. ktorego nei powinny



Dawid Głowacki - Sob Lut 12, 2005 5:21 pm
" />A ja odpowiem. Sprawa ma sie nastepująco. Najlepiej by było, gdybyś miał jakiś inny - drugi silnik, który za pomocą sprzegła podłączyłbyś do silnika docieranego. Chodzi o to, aby silnik docierany nie był podłączony do prądu - wtedy uniknie się przypalenia komutatora i paru innych zbędnych konsekwencji. Jeżeli natomiast nie dysponujesz takim sprzętem - podłącz silnik pod 3 celle akumulatora i kontroluj jak sie ma iskrzenie pomiędzy szczotkami w motorze a komutatorem. Jeżeli ono ustanie - znaczyć to będzie że szczotki poprawnie ułożyły się wobec komutatora. Należy pamiętać, że zawsze w silnikach szczotkowych będzie występowało iskrzenie, ale wraz z docieraniem szczotek będzie się ono zmniejszało.




Jacek Żurek - Sob Lut 12, 2005 5:32 pm
" />
">Nie kazdy wie jak dobrze docierac silnik a pewnie nie którzy szczególnie ci pocztkujacy nie robia tego przynajmnie ja nie robiłem w moim pierwszym modelu:P Chodzi o to jakim pradem docierac silnik jaik długo??

Sposobów i teorii jest wiele.
Można dotrzeć mechanicznie. Konieczne jest podpięcie drugiego silnika – wał do wału.
Należy odwrotnie podłączyć napięcie (najlepiej 4 cele 4.8V) do drugiego silnika.

Jeżeli jest to STOCK to przydało by się posmarować panewki specjalnym olejem do docierania.
Jeżeli modyfikowany można ale nie trzeba smarować oliwką do łożysk.
Można też smarować komutator specjalnymi specyfikami.
Przed uruchomieniem można także dotrzeć szczotki na specjalnej szlifierce do tego celu.

Jeżeli docierasz silnik normalnie konieczne jest podłączenie obciążenia: śmigiełko (które powoduje opór oraz będzie delikatnie chłodzić silnik).

Silniki na panewkach można docierać w wodzie np. w plastikowym kubku.
Uruchomiony silnik wkłada się i kilka minut pracuje. Potem konieczne jest staranne wysuszenie i nasmarowanie panewek.



Maciej Barabasz - Sob Lut 12, 2005 6:17 pm
" />Wiec tak pierw dotarłem silnik pózniej załozyłem ten post bo nie byłem pewny a innym tez sie pzryda oczywiscie wszystkim dziekuje za odpowiedz ja pierwsze co zrobiłem to oczywiscie posmarowałem panewki bo jest to silnik do formuły graupner 500 race nie rozbieralny i docierałem pradem 5v tak ja raflee pisał 3 razy po 5 min jeszcze raz wszystkim dziekuje.



Jacek Żurek - Sob Lut 12, 2005 6:32 pm
" />nie prądem tylko napięcie - 5V
napięcie - różnica potencjałów ....

jednostką prądu jest A - amper

Pozdrawiam
Jacek

p.s.
pamiętaj o czyszczeniu komutatora



Tomek Massalski - Sob Lut 12, 2005 8:04 pm
" />http://www.rcauto.pl/forum/faq.php#2
Powered by WordPress, ©