ďťż
Jak wyciąć dziurki w karoserii




BIMER - Śro Lis 04, 2009 1:53 pm
" />Witam
Proszę o jakąś radę jak wyciąć dziurki w karoserii. Nie chodzi mi o narzędzia typu wiertarka czy gwóźdź lecz metodę jak precyzyjnie określić miejsce tych dziurek. Próbowałem już 2x, odwracałem model do góry kołami i markerem zaznaczałem punkty styczności ze słupkami, jednak za każdym razem było źle, za bardzo do przodu, albo gdzieś w bok. Może ktoś zna lepszy, łatwiejszy i co najważniejsze skuteczniejszy sposób ?




nsc1984 - Śro Lis 04, 2009 6:08 pm
" />Ja osobiście stosuję metodę nałożenia karoserii tak jak być powinna i porysowanie szczytami słupków mocujących od spodu (krótkie ryski muszą być żeby zniknęły po wywierceniu otworów), jakieś ślady na pewno zostają, kierujesz się nimi i wszystko gra i buczy, najlepiej jest to robić po jednym otworku naraz i oczywiście zwracaj uwagę, czy równo przykładasz.



Dorian Karczmarzyk - Śro Lis 04, 2009 6:29 pm
" />Ja kiedyś malowałem korektorem czubki słupków, potem przykładałem szybko karoserię tak jak być powinna i korektor zostawał na karoserii od spodu, potem wierciłem i było git A ze słupków zdrapałem resztę korektora.



Wiktor Sułek - Śro Lis 04, 2009 6:43 pm
" />A tak wogóle to jak się ma budę od danego modelu to ona nie ma zaznaczonych miejsc na dziurki?
Moje zawsze miały.




Wojciech Taperek - Śro Lis 04, 2009 7:04 pm
" />otóż producenci stosują swoje standardy rozstawu słupków i kiedy kupujemy karoske tego samego producenta co mamy model to karoska ma wyznaczone miejsca na otworki.
niektórzy producenci stosuje również te same rozstawy co inni.
czyli np rozstaw HPI i rozstaw Tamya.

a jeśli chodzi o wyznaczanie otworów to:
patent 1. na stronie www.abchobby.com jest opisany system pomiarownia miejsca montażu ichniejszych cwanych mocowani budy - można go wykorzystać- choć wydaje się być upierdliwy.
patent 2. zawijasz Zonie (matce-babce to tez kochance) szminkę, bierzesz wykałaczkę i trochę tego szajstwa nakładasz na czubeczek słupka potem powoli przykładasz karoske tak aby ci się wszystko zgadzało i odpowiednie miejsca sa bardzo dokładnie i wyraźnie odznaczone.
p.s. temat korektora tez przerabiałem ale jak dla mnie jest za rzadki i zbyt szybko przystyga co uniemożliwia dokładne przyłożenie karoski.



Wiktor Sułek - Śro Lis 04, 2009 7:19 pm
" />Nie no ja wiem, że różni producenci mają różne rozstawy, tylko pytanie czy kolega wierci dziury w oryginalnej karoserii czy pasuje bude innej firmy

Bo jak masz oryginalną to polecam sprawdzić czy nie masz zaznaczonych dziurek



BIMER - Śro Lis 04, 2009 7:23 pm
" />Ja zawsze kupuje używane karoserie, nie patrzę na producenta tylko byle się wymiary zgadzały i nie była połamana. Zresztą można mieć 3 modele i jedną budę, sęk w tym żeby te otworki dobrze nawiercić. Póki co patent na szminkę wydaje mi się najrozsądniejszy, ale czekam na więcej pomysłów.



Maciek Bogusławski. - Czw Lis 05, 2009 7:19 pm
" />Tu nie ma sie co zastanawiać, czy to bedzie szminka, korektor, albo cos innego. Jesli sie postarasz to każdy sposób będzie dobry
Powered by WordPress, ©