ďťż
Jak wyciąć otwory na słupki w karoserii??




Arnold95 - Wto Maj 01, 2007 12:21 pm
" />Głupie pytanie Jak dokładnie i dobrze wyciąć w karoserii otwory na słupki. Zakupiłem do TT-01 nowiótkąbudę nismo 350z jużpomalowaną, ale muszę wyciąć dziury.




Mariusz Nowakowski - Wto Maj 01, 2007 12:36 pm
" />Wez markera, pomaluj koncowki slupkow i przyloz karoserie. Powinny zostac slady, i wtedy wiesz gdzie masz wiercic dziurki



czaja007 - Wto Maj 01, 2007 12:38 pm
" />Najlepiej nie wierć od razu dużym wiertłem. To trzeba stopniowo.

P.S. Z kąd ją kupiłeś?



Mateusz Purgał - Wto Maj 01, 2007 1:14 pm
" />Dokladnie po kolei: najpierw jakies male wiertlo a potem dopiero to dobrej wielkosci... Albo uzyj czegos takiego do robienia otorow w karoserii...




Daniel Rzeszutko - Wto Maj 01, 2007 2:00 pm
" />Chodzi Ci zapewne o rozwiertak



Mateusz Tutaj - Wto Maj 01, 2007 3:20 pm
" />Raczej chodzi mu o body reamer...

[url=http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?products_id=487] LINK
[/url]



czaja007 - Wto Maj 01, 2007 3:51 pm
" />Dla Daniela rozwiertak to jest potoczna nazwa body reamera.
Proszę o dalsze opinie.



Daniel Rzeszutko - Wto Maj 01, 2007 7:21 pm
" />Dokladnie spolszczone



Mateusz Purgał - Wto Maj 01, 2007 7:56 pm
" />a co do porownania miedzy tym rimerem a wiertlem to zdecydowanie latwiej jest tym rimerem... Hudy pomyslal naprawde w deche... ale wiertlem tez bedzie ok. Pozdrawiam



Mariusz Koziorowicz - Wto Maj 01, 2007 10:09 pm
" />1. Przykładasz z góry karoserię
2. Malujesz, rysujesz, zaznaczasz miejsce
3. Wbijasz ostrze cyrkla
4. Poszerzasz iglakiem.



Erik Turlejski - Wto Maj 01, 2007 11:37 pm
" />Prostrzy sposób
1) nakładasz trochę plasteliny w okolice słupków na karoserii.
2) Przykładasz delikatnie budę na model
3) jak już buda będzie tam gdzie być powinna dociskasz mocno zostawiająć głębokie ślady w plastelinie
4) robisz otwory. polecam reamer
5) zdejmujesz plasteline zakładasz udę na model i wrzeszczysz z całych sił "huraaaa udało się"



Tomasz Ostrowski - Śro Maj 02, 2007 11:31 am
" />jeśli już wiertłem to polecam wiertła do drewna. Mają one ostry sztożkowy czubek, a główna część "wiercąca" jest płaska.
Po oparciu karoserii na drewnianym klocki można wywiecić otwór idelanie okragły bez postrzępionych krawędzi.
Przy zwykłym wiertle do metalu lexan się odkształca i dziura wychodzi jajowata



Błażej Zagozda - Śro Maj 02, 2007 7:44 pm
" />ja stosuje z powodzeniem wycinaki do otworow do skory... z wierceniem to roznie bywa, a to sie wiertlo omsknie, a to otwor wyjdzie nijaki... a tak to przykladam, sruuu mlotkiem i po krzyku

wycinak tylko musi byc z odpowiedniego materialu i odpowiednio naostrzony (od wewnatrz) a podklad z grubego, miekkiego aluminium...

do wycinania szyb czy otworow na silnik idealny jest dremel... zgrubnie za pomaca tarczki do ciecia metalu a pozniej nadaje odpowiedni ksztalt walcowym kamieniem... ma to dodatkowa zalete, ze krawedz jest lekko podtopiona i nie ma pozniej tendencji do pekania... oczywiscie wszystkie otwory musza miec oble zakonczenia na kantach... ostre przejscia sa powodem do pekania w tym miejscu...

pozdrawiam
Powered by WordPress, ©