ďťż
Jak wyciąć otwory na słupki w karoserii??
Arnold95 - Wto Maj 01, 2007 12:21 pm " />Głupie pytanie Jak dokładnie i dobrze wyciąć w karoserii otwory na słupki. Zakupiłem do TT-01 nowiótkąbudę nismo 350z jużpomalowaną, ale muszę wyciąć dziury. Mariusz Nowakowski - Wto Maj 01, 2007 12:36 pm " />Wez markera, pomaluj koncowki slupkow i przyloz karoserie. Powinny zostac slady, i wtedy wiesz gdzie masz wiercic dziurki czaja007 - Wto Maj 01, 2007 12:38 pm " />Najlepiej nie wierć od razu dużym wiertłem. To trzeba stopniowo. P.S. Z kąd ją kupiłeś? Mateusz Purgał - Wto Maj 01, 2007 1:14 pm " />Dokladnie po kolei: najpierw jakies male wiertlo a potem dopiero to dobrej wielkosci... Albo uzyj czegos takiego do robienia otorow w karoserii... Daniel Rzeszutko - Wto Maj 01, 2007 2:00 pm " />Chodzi Ci zapewne o rozwiertak Mateusz Tutaj - Wto Maj 01, 2007 3:20 pm " />Raczej chodzi mu o body reamer... [url=http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?products_id=487] LINK [/url] czaja007 - Wto Maj 01, 2007 3:51 pm " />Dla Daniela rozwiertak to jest potoczna nazwa body reamera. Proszę o dalsze opinie. Daniel Rzeszutko - Wto Maj 01, 2007 7:21 pm " />Dokladnie spolszczone Mateusz Purgał - Wto Maj 01, 2007 7:56 pm " />a co do porownania miedzy tym rimerem a wiertlem to zdecydowanie latwiej jest tym rimerem... Hudy pomyslal naprawde w deche... ale wiertlem tez bedzie ok. Pozdrawiam Mariusz Koziorowicz - Wto Maj 01, 2007 10:09 pm " />1. Przykładasz z góry karoserię 2. Malujesz, rysujesz, zaznaczasz miejsce 3. Wbijasz ostrze cyrkla 4. Poszerzasz iglakiem. Erik Turlejski - Wto Maj 01, 2007 11:37 pm " />Prostrzy sposób 1) nakładasz trochę plasteliny w okolice słupków na karoserii. 2) Przykładasz delikatnie budę na model 3) jak już buda będzie tam gdzie być powinna dociskasz mocno zostawiająć głębokie ślady w plastelinie 4) robisz otwory. polecam reamer 5) zdejmujesz plasteline zakładasz udę na model i wrzeszczysz z całych sił "huraaaa udało się" Tomasz Ostrowski - Śro Maj 02, 2007 11:31 am " />jeśli już wiertłem to polecam wiertła do drewna. Mają one ostry sztożkowy czubek, a główna część "wiercąca" jest płaska. Po oparciu karoserii na drewnianym klocki można wywiecić otwór idelanie okragły bez postrzępionych krawędzi. Przy zwykłym wiertle do metalu lexan się odkształca i dziura wychodzi jajowata Błażej Zagozda - Śro Maj 02, 2007 7:44 pm " />ja stosuje z powodzeniem wycinaki do otworow do skory... z wierceniem to roznie bywa, a to sie wiertlo omsknie, a to otwor wyjdzie nijaki... a tak to przykladam, sruuu mlotkiem i po krzyku wycinak tylko musi byc z odpowiedniego materialu i odpowiednio naostrzony (od wewnatrz) a podklad z grubego, miekkiego aluminium... do wycinania szyb czy otworow na silnik idealny jest dremel... zgrubnie za pomaca tarczki do ciecia metalu a pozniej nadaje odpowiedni ksztalt walcowym kamieniem... ma to dodatkowa zalete, ze krawedz jest lekko podtopiona i nie ma pozniej tendencji do pekania... oczywiscie wszystkie otwory musza miec oble zakonczenia na kantach... ostre przejscia sa powodem do pekania w tym miejscu... pozdrawiam |