ďťż
Jak zwiększyć moc silnika elektrycznego???:?:




slawko - Pią Gru 29, 2006 5:02 pm
" />Witam!!!
tak jak w temacie chciałem się dowiedzieć jak zwiększyć moc silnika elektrycznego jeżeli wogóle się da.Chodzi mi głównie o podniesienie osiągów:
mocy,prędkości i obrotów.

P.S: jestem nowicjuszem i to mój pierwszy post i chciałbym byście nie pisali głupich odpowiedzi




Rafał Piesio - Pią Gru 29, 2006 5:53 pm
" />nie napisałeś czy chodzi Ci o silnik:

- szczotkowy (taki "zwykły" z komutatorem, szczotkami i "dwoma kabelkami: + i - ") czy bezszczotkowy (trójfazowy, "z trzema kabelkami")?,

jeśli szczotkowy to czy:
* nowy czy stary?
lub/i
* rozbieralny czy nierozbieralny?

Nie jestem ekspertem, ale postaram się odpowiedzieć:

- silnik bezszczotkowy - raczej nic się nie da zrobić poza kupnem lepszego,
- szczotkowy, nowy - dobrze dotrzeć - informacje jak to zrobić są w kilku tematach na forum oraz w FAQ - raczej nie ma wielu ekspertów, którzy potrafią poprawić coś w nowym silniku, poza np. takim p. Oscarem Jansenem z firmy Orion w Szwajcarii, który ostatnio zaszczycił swoją obecnością nasze, polskie zawody w Lublinie, a już na pewno modyfikacji takich nie jest w stanie dokonać nowicjusz, w dodatku potrzebne tu są odpowiednie urządzenia jak tokarka do komutatorów, przyrząd do mierzenia obrotów silnika, n kompletów szczotek itp.

- szczotkowy, używany, nierozbieralny (popularny "blaszak") - tu chodzi raczej o przywrócenie oryginalnych osiągów silnika niż o ich poprawę w stosunku do oryginału - zabiegami wykonywanymi przez zawodników jest kąpanie całego silnika (pracującego) w benzynie ekstrakcyjnej (silnik podłącza się do napięcia dopiero po zanurzeniu go w benzynie, aby uniknąć jej zapalenia od iskry między komutatorem a szczotkami) lub przemywanie komutatora sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych w samochodach, ponadto należy regularnie smarować panewki/łożyska, w których obraca się wirnik oraz są specjalne płyny/krople do nanoszenia na komutator - mają one podobno poprawiać przewodzenie/zapobiegać wypalaniu/wydzieraniu się komutatora itd.

- szczotkowy, używany, rozbieralny - tych silników się nie kąpie/myje - tu się rozbiera silnik, przetacza komutator na tokarce i dociera

ogólnie - raczej nie tuninguje się silników elektrycznych (poza ekspertami w rodzaju rzeczonego p. Jansena), a raczej stara się, aby jak najdłużej zachowały one swoje oryginalne osiągi. zamiast tuningu stosuje się selekcjonowanie silników, gdyż nawet dwa, na pozór identyczne egzemplarze tego samego modelu silnika mogą różnić się osiągami.
należy unikać strat prądu - żyły drutu w kablach doprowadzających prąd do silnika powinny być odpowiednio grube, aby opór prądu był jak najmniejszy.

jedynym, czysto teoretycznym sposobem podniesienia mocy i obrotów silnika szczotkowego, jaki mi przychodzi do głowy (nie wiem, czy ktoś się w to bawi) jest zmniejszenie liczby zwoi nawiniętych na wirniku - im mniej zwoi ma silnik, tym mniejszy opór stawia uzwojenie, zatem większe prądy przepływają przez nie - należałoby odlutować druty dochodzące do komutatora i odwinąć 1 czy dwa zwoje z wirnika, skrócić drut i przylutować z powrotem do komutatora. trzeba by jednak zrobić to naprawdę precyzyjnie (mówię o lutowaniu), aby nie zakłócić wyważenia wirnika, trzeba też pamiętać, że oryginalnie druty przylutowane są innym stopem cyny niż powszechnie stosowany - tamta cyna topi się w wyższej temperaturze, tak aby drut nie odkleił się w rozgrzanym silniku pod wpływem ciepła wydzielanego na komutatorze oraz potężnej siły odśrodkowej....



KiT - Pią Gru 29, 2006 8:27 pm
" />Zwiększając mu napięcie zasilania zwiększasz moc. Maleje trwałość.



Maciolus - Pon Sty 01, 2007 3:40 pm
" />- zamienic standardowe magnesy na mocniejsze - np neodymowe - wzrost momentu obrotowego
- lozyska zamiast panewek
- szybkie szczotki/ponacinane szczotki
- podniesienie napiecia - ilosc ogniw, LiPo
- obnizenie spadkow napiecia w drodze pomiedzy akumulatorem a silnikiem (dobre zlacza/lluty, regiel o mniejszej opornosci/poszerzenie sciezek w reglu dotychczasowym, wymiana FET'ow w reglu na te o mniejszej opornosci)
- najwazniejsze - dobry pakiet
- jesli o docieraniu mowa to docieramy nie tylko sam silnik ale i silnik juz w modelu




zbig - Śro Sty 03, 2007 8:43 am
" />Sama wymiana magnesów bez zmniejszenia liczby zwojów niewiele daje, bo równocześnie spadają obroty, no i nie zmienia się moc strat na uzwojeniu.
Po zmianie uzwojenia wirnik trzeba wyważyć. IMO najlepszy tuning silnika to wymiana na lepszy.



slawko - Pią Sty 05, 2007 3:00 pm
" />Chodziło mi o silnik szczotkowy
to ja mam go otworzyć i zwiększyć zwoje czy może nie otwierać i zanużyć go w benzynie??Ale jak się zwiększa zwoje i czy długo trzymać w tej benzynie
A i jak go dotrzeć??

PS; nigdy nie był rozbierany



wrzech - Pią Sty 05, 2007 6:29 pm
" />Przeciez napisane jest jak byk, to po co zadajesz pytanie czy masz zwiekszyc zwoje
W benzynie moczysz zeby wyczyscic z syfu ktory zostaje po docieraniu szczotek.
Docieranie polega na dokladnym spasowaniu szczotek do komutatora. Najlepiej zasprzeglic 2 silniki i podlaczyc ten ktory bedzie mial za zadanie obracac wirnik w silniku docieranym.
Generalnie ktos tu pisal ze zostaly zmierzone paramatry silnika ktory nie byl szczegolnie docierany oraz silnika ktory byl docierany z cala procedura. Nie bylo znaczacych roznic. Jedynie zmniejszone zostalo iskrzenie w prawidlowo dotartym silniku.
Powered by WordPress, ©