ďťż
jak zwiekszyc szybkosc help!!




tamiya ta-02 - Sob Sie 07, 2004 11:08 am
" />mam podowozie tamiya ta-02 naped na 4wd olesjowe amorki ilnik GM racing purpule bull 27t z roar'em 22000 obrotów co zrobic zeby ten model leciał szybciej ??




Michał Bugajski - Sob Sie 07, 2004 12:34 pm
" />zmniejsz avart



Rafał Piesio - Śro Sie 11, 2004 3:43 pm
" />czy uwazasz, ze twoj model jezdzi wolniej od innych "tamiya ta-02 naped na 4wd olesjowe amorki ilnik GM racing purpule bull 27t z roar'em 22000 obrotów"

1. zmien przelozenie (pin na wiekszy),
2. zmien silnik na taki, ktory rozwija wieksze obroty (22 tys. to nie szczyt mozliwosci)



Kuba - Śro Sie 11, 2004 9:11 pm
" />Ta pierwsza opcja nie jest za dobra, poniewaz zwiekszy sie obciazenie dla silnika i ulegnie on dosyc szybkiemu uszkodzeniu (szczotki i komutator, a jak sie jeszcze dobrze zagrzeje to sie spalic moze).
Najwiekszy wzrost osiagow da ci silnik z mala liczna zwoi (nie wiem ile wytrzymuje twoj regolator), odpowiednio do niego dobrana zebatka i przydlay by sie do tego jakies dobre baterie.




czarodziej1 - Czw Sie 12, 2004 12:19 pm
" />No cóż, nie ma nic za darmo, jak chcesz szybciej pojeździć to niestety, ale do tematu.
1. załozyć łożyska do modelu i to nie tylko na koła, bo generalnie TA02 ciężko chodzi, straszne opory.
2. przyzwoity silnik i to nie koniecznie 8x2, wystarczy Trinity Green machine, to swietne silniki wyciągają prawie 30000 obr i nie obciążają specjalnie elektryki.
3. elektroniczny regulator o jak najmniejszej rezystancji.
4. zadbać o dobre połączenia przewodów, solidne kabelki, dobre złącza.

Jak to zrobisz autko będzie śmigać jak powalone.



_marcin_ - Nie Sie 15, 2004 4:31 pm
" />przydałby siętez dobry pakiet najlepiej ni-cd jeśli ma być szybki no i możesz sprubowąc go odchudzić



Kuba - Nie Sie 15, 2004 5:03 pm
" />Dlaczego nie ni-mh?



czarodziej1 - Nie Sie 15, 2004 5:40 pm
" />Ponieważ NIMH mają większą rezystancję wewnętrzną, te RC są lepiej dopracowane niż cywilne, ale i tak nie można ich ładować tak dużymi prądami jak NICD i tak samo nie mają tak dużej wydajności prądowej jak NICD. Jedyna korzyść z ich stosowania to to, że przy takiej samej wielkości jak NICD mająwiększą pojemność.



Kuba - Nie Sie 15, 2004 5:51 pm
" />Chyba nie jestes na biezaco. Obecnie nie ma lepszych baterii do aut RC niz ogniwa GP 3300 NIMH.



czarodziej1 - Nie Sie 15, 2004 6:16 pm
" />Tylko dlatego, że mają dużą pojemność, nie twierdzę, że są złe, ale przejrzyj sobie specyfikacje akumulatorów NICD i NIMH, a zobaczysz, że te pierwsze górują pod względem wydajności prądowej.



Kuba - Nie Sie 15, 2004 6:38 pm
" />Masz dostep do takich danych? Bo ja szukalem i nic nie moge znalezc ciekawego. Pozatym wydajnosc pradowa nie ma wplywu na predkosc lecz na przyspieszenie, liczy sie jak najwieksze napiecie.



czarodziej1 - Nie Sie 15, 2004 7:13 pm
" />Wydajonść prądowa ma znaczenie, jak podłączysz silnik co pobiera sporo prądu do ogniwa o dużej rezystancji wewnętrznej to mu napięcie siądzie i szybko nie pojedziesz, kłania się prawo Ohma.
W tej chwili nie mam żadnego linka to o czym piszę wyczytałem w gazetkach i książkach jakie kupuję, interesuję się elektroniką.
Sporo było ciekawych tamatow o akumulatorach w Radioelektroniku.
Jak poryjesz internet to napewno coś znajdziesz, może elektroda.pl



yahu - Wto Sie 17, 2004 4:23 pm
" />Otoz mam dwa pakiety. Jeden NiCd 2100 (LRP) drugi NiMH 3000 (LRP) i jedno jest zauwazalne... NiMH goruje nad NiCd pod wzgledem przyspieszen i osiaganych predkosci modelu.

Czarodziej: NiCd w porownaniu ze wspolczesnymi NiMH maja tylko taka rpzewage, ze potrafia szybciej dac z siebie wiekszy prad. Mam dwa (kupilem do testow dla porownania) zrobilem testy i nie dosc, ze na NiMH jezdze 3 razy dluzej to jeszcze frajda jest o wiele wieksza...

Mit NiCd juz traci na aktualnosci ;)

PS. Ktos mnie kiedys prosil o czasy... ;) zapomnialem, zrobie przy nastepnych jazdach ;)

Pozdrawiam sedecznie.



Paweł - Wto Sie 17, 2004 7:23 pm
" />
">Otoz mam dwa pakiety. Jeden NiCd 2100 (LRP) drugi NiMH 3000 (LRP) i jedno jest zauwazalne... NiMH goruje nad NiCd pod wzgledem przyspieszen i osiaganych predkosci modelu.

Czarodziej: NiCd w porownaniu ze wspolczesnymi NiMH maja tylko taka rpzewage, ze potrafia szybciej dac z siebie wiekszy prad. Mam dwa (kupilem do testow dla porownania) zrobilem testy i nie dosc, ze na NiMH jezdze 3 razy dluzej to jeszcze frajda jest o wiele wieksza...

Mit NiCd juz traci na aktualnosci

PS. Ktos mnie kiedys prosil o czasy... zapomnialem, zrobie przy nastepnych jazdach

Pozdrawiam sedecznie.

Bo im wieksza pojemnosc akusa, tym wieksza jego wydajnosc pradowa.
Jakbys porownywal 2400 nicd i 2400 nimh to roznica by byla raczej w druga strone...



yahu - Wto Sie 17, 2004 8:43 pm
" />Oczywiscie, ale wiadomo, ze jak ktos juz kupuje akumulatory to nei bedzie kupowal NiMH 2400 bo przeciez nei po to kupuje sie NiMH zeby miec nizsza pojemnosc... :-\ A NiCd duzo wiekszych juz nie osiagaja :-\

Poza tym jest to straaaasznie szeroki temat



Olo - Śro Sie 18, 2004 7:20 am
" />Ale Sanyo ma chyba NiCd 2400



Dark_kNight - Pon Wrz 13, 2004 6:04 pm
" />GP 2100 NiCd - 310 PLN w pewnym sklepie
GP 3300 NiMH - 249 PLN w tym samym sklepie

kupiłem te drugie i nie żałuję - mogę jeździć pół godziny nie oszczędzająć spustu na pilocie (pewnie sie to zmieni po zmianie silnika...), i ładować kiedy mi sie zachce - nie gdy sie 'wykonczą'. Wada? Strasznie długo sie ładują, a "szybkie" trwa około 3h...

Z resztą niesamowite rezultaty daje jakość akusów - kiepskie i tanie, nie ważne czy są NiCd czy NiMH, zawsze będą gorsze od tych droższych... Szkoda ze obydwa rodzaje są tak cholernie ciężkie.....



Kuba - Pon Wrz 13, 2004 9:11 pm
" />U mnie GP 3300 laduja sie jakies 40 minut.



Kuba Stabiszewski - Pon Wrz 13, 2004 9:14 pm
" />A jaka masz ladowarke



Kuba - Pon Wrz 13, 2004 9:16 pm
" />LRP Pulsar Sport.



Dark_kNight - Wto Wrz 14, 2004 12:50 pm
" />no i wszystko jasne.... ale nie wiem, czy takie akusy długo pożyja :/ chociaz pewnie taka ładowarka je szanuje
Powered by WordPress, ©