ďťż
Jaką klase wybrac(na zime)?? Prosze o rade!
Piotr Łękarski - Wto Lip 24, 2007 10:31 pm " />Witam (bede duzo pisal a ze polonista ze mnie mierny to z gory przepraszam) Konczy sie sezon letni i wyscigi w klasie IC-10 w ktorej startuje. Po pierwszym sezonie startow wiem ze w nastepnych tez wystartuje. Jednak zeby bylo lepiej trzeba trenaowac w zimie. Stad tez moje pytanie "jaka klase wybrac na sezon halowy?" Modelami bawie sie od ponad 2 lat, scigam 1 sezon. Powinieniem byc Juniorem ale niestety wiek 25lat na to nie pozwala:)hehehe Dodam ze nie mialem stycznoisci z modelami elektrycznymi ale prad nie jest mi obcy wiec mysle ze problemu nie bedzie. Juz od jakiegos czasu rozgladalem sie za modelem elektrycznym ale nigdy z takim przekonaniem jakie mam do modeli spalinowych. Moja uwage zawsze przyciagala klasa E12 (szybka, precyzyjna, tania, a przynajmniej takie mam odczucia)ale niestety w polsce nie ma powodzenia, zwlaszcza w sezonie halowym 2006/07 Moze ktos wie co bedzie z ta klasa w przyszlosci??? Z racji upodobania do E12 moja uwage mocno przykowa jej mniejszy przedstawiciel w Micro a mianowicie Scalpel, szybki, precyzyjny i jeszcze tanszy ale nic poza tym o Scalpelu i Micro nie wiem (ile scalpeli sie gania czy moze lepiej wybrac Xray m18). Pierwsza sprawa to czy warto isc w strone E12, Micro czy moze zostac przy 1:10. Nie ukrywam ze ceny sprzetu i jego utrzymania sa bardzo waznym aspektem tego przyjemnego "sportu" stad tez klasy Micro maja swoistego rodzaju przewage nad reszta stawki Jakie rozwiazania mozecie mi zaproponowac i jakie sa ewentualne koszta utrzymania/przygotowania proponowanych przez was klas/modeli. Wielkie dzieki za wszelka informacjie i pomoc:) Licze na was Koledzy Pozdrawiam Piotr Łękarski Przemek Morawski - Wto Lip 24, 2007 10:36 pm " />Xray M18 przygotowany do klasy Open. Zapowiada się super cykl jesienno-zimowo-wiosenny w sumie 10 imprez. Wszytko czego potrzebujesz to podwozie M18, mini serwo (ok.60zł), silnik np. Aeronaut 300 (40zł), regulator (ok. 100zł), pakiety 7,2V (od 45zł) i opony piankowe w sumie o dwóch twardościach na przód i na tył (ok. 20zł za dwie sztuki). Resztę masz. Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 9:07 am " />ja bylbym jednak za e12 bardzo szybka i fajna a na ten sezon szykuje sie dosyc sporo luda Pozdrawiam Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 1:18 pm " />A ile będzie eliminacji E12? Cztery, pięć? I po ilu zawodników będzie staartować? Po czterech, pięciu? Co do propozycji na zimę to zapomniałem o czymś chyba obowiązkowym mianowicie Virtual RC. Szczególnie dla osoby mającej zamiar jeździć latem w IC10. Rafał Piesio @ work - Śro Lip 25, 2007 1:46 pm " />również zachęcam do startów w mikro, bo wiadomo na pewno, że będą zawody dla tej klasy i że będzie ich sporo, natomiast 12-ki już parę razy miały jeździć na pewno, a potem okazywało się, że chętni byli na 1 - 2 imprezy, potem startowało <5 zawodników... sam bym chciał wystartować w tej klasie, bo chyba wreszcie w tym sezonie będę miał wyszykowany model, ale starty klasy 1/12 na zawodach stoją pod znakiem zapytania... zachęcam do startów w mikro nie tylko ze względu na ilość zawodów oraz stosunkowo niskie koszty modelu, ale również ze względu na walory czysto sportowe: osobiście startuję tylko w Open i o tej klasie mogę się wypowiedzieć - otóż poziom jest tu teraz naprawdę wysoki i coraz bardziej wyrównany, ponadto atmosfera na zawodach mikro jest bez porównania fajniejsza niż na EMP. również pod względem szybkości nie powinieneś być zawiedziony - szczególnie w klasie Open i wziąwszy pod uwagę, że tory na zawodach mikro są ciaśniejsze niż tory dla 10-ek - poczucia prędkości Ci nie zabraknie i refleks Ci się nie stępi - raczej przeciwnie - modele mikro uczą szybko reagować na zachowanie modelu i dobrze przygotowują do startów w innych klasach. jeśli chodzi o klasy 1/10 - moim skromnym zdaniem - z wyjątkiem klasy Modified w pozostałych panuje straszna rzeźnia (w Modified jeśli już to ja wprowadzałem czasami jej elementy ), natomiast po spróbowaniu sił w Modified w sezonie letnim nabrałem sporego respektu do mocy tych modeli i bałbym się wystartować modelem tej klasy na hali, a już zupełnie nie wyobrażam sobie rozpoczęcia startów w tej klasie od hali - byłoby to niekończące się pasmo wypadków i wymian części i niewiele przyjemności z jazdy... gdybyś zdecydował się na starty w mikro to osobiście polacałbym Ci jendak raczej starty na M18 niż na Scalpelu - będziesz się czuł bardziej swojsko po przesiadce z IC-10... HPI Polska - Śro Lip 25, 2007 2:56 pm " />Polecam klasę E-18 płaską jak i terenową, ewentualnie 540 lub Stock. Co do Stock nie wiadomo czy nie będzie jakiejś kłótni o nowe przepisy ale jeśli wszystko przebiegnie bez niepotrzebnych zgrzytów to jest szansa że kilka firm będzie chciało ją wspierać. Wydaje się że klasa E-18 Standard i Stock powinny być najtańszymi klasami w eksploatacji teoretycznie więc ich popularność powinna szybko rosnąć. Z naszej oferty polecam przyjrzeć się modelom: Misro RS4 Shark E-10 Sprint Cyclone S Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 4:18 pm " />Wielkie dzieki za odzew:) Co do waszych wypowiedzi: Panie Przemku - VRC bedzie:) mialo byc juz w tym miesiacu ale 800pln peklo na 2 rate OC za samochod:(wrrrr -wiem ze smigales M18 i Scalpelem wiec moze sie do mnie odezwiesz ktoregos wieczoru bo mam kilka pytan w sprawie micro ale nie ma cie nigdy na gg powiesz czemu M18 a nie Scalpel Jeszcze raz dzieki Panowie Rafal i Wojciech -najbardziej obstaje za E12 do tej klasy namawial mnie Norbert Rekawek, jestem bardzo za ale mam obraz tej klasy i dla mnie wyglada to mizernie wiec wstrzymam sie z zakupem E12 prawdopodobnie na rzecz klasy Micro Panie Rafale -jakie sa minimalne koszta przygotowania modelu do modified przyjmujac ze sprzet ma byc w stanie nawiazac walke z pozostalymi modelami w stawce?? Panie Wojtku -co znaczy sporo ludu bo to bardzo obrazowe okreslenie cos jakby ze 20 czy 30 zawodnikow, najmarniej:) Panie Festiwal -klasa stock 1:10 chyba raczej mnie nie interesuje -na nowego HB cyclona do modified raczej tez nie mam bo wydaje mi sie ze 3000pln spokojnie by peklo -wiem ze HB zrobilo nowa E12 pt."C12" czy znacie juz cene? http://www.redrc.net/2007/07/hot-bodies ... 2th-scale/ -co do HPI to "nie przepadam" za sprzetem tej firmy wiec Micro rs4 jak i 1:10 i cala reszta odpada razem z micro off-road'owym LRPShark, juz pisalem ganiam sie po rownym. "Syf", gorki i dolki zostawiam sobie za kierownice w drodze do pracy:)heheh Wielkie dzieki dla wszystkich pomocnych Panow/Kolegow:) Mam nadzieje ze ktos cos jeszcze dorzuci bo wciaz wiem za malo zeby dokonac ostatecznego wyboru Pozdrawiam Piotr Łękarski Rafał Piesio - Śro Lip 25, 2007 4:57 pm " /> ">(...)Panowie Rafal i Wojciech (...) Panie Rafale -jakie sa minimalne koszta przygotowania modelu do modified przyjmujac ze sprzet ma byc w stanie nawiazac walke z pozostalymi modelami w stawce?? (...) Panie Piotrze, tytułem wstępu: 1. nie wiem czy jestem dość kompetentny do wypowiadania się w kwestii modeli w klasie modified - moje doświadczenie w niej jest niezwykle ubogie - raptem jeden, niecały sezonik letni..., 2. jeżeli już, to mogę się jedynie wypowiedzieć w kwestii kosztów mojego własnego sprzętu, 3. ale też nie wiem czy powinienem to robić (czy da to poprawny obraz), z uwagi na fakt, że raczej średnio udaje mi się "nawiązać walkę" na torze - choć stawiam na to, że to nie wina mojego sprzętu, tylko umiejętności - zarówno jako mechanika jak i kierowcy... 4.poza tym, mój sprzęt jest raczej nietypowy w stawce zawodników - zarówno ze względu na materiał podwozia (laminat vs. karbon u reszty zawodników), napęd (silnik bezsensorowy Mamba vs. silniki sensorowe - głównie Novaki u reszty) oraz koszty - mój zestaw był bardzo ekonomiczny. Ale skoro już Pan pyta, Panie Piotrze, to Panu odpowiem: podwozie: Xray T2R - ok. 900 PLN, silnik i regulator : Mamba 7700 + Mamba Max - 600 PLN, akumulatory (Intelect 4200 nie-selekcja): 6 x 5 cel - 540 PLN, serwo: KO Propo PDS 2367 - 300 PLN, wentylatorek na silnik - 30 PLN, karoseria x 2 - 140 PLN, koła (4 kpl) - 400 PLN. ======================================== RAZEM 2910 PLN nie licząc kosztów części zamiennych, choć te, przy startach na asfalcie, są nieporównanie niższe niż w hali... nie liczyłem również kosztu aparatury/odbiornika, nie liczyłem też kosztu farb do karoserii, oleju do amortyzatorów, blaszek i kabli do akumulatorów i innych tzw. "pier_ół" ani kilku kluczy, które musiałem dokupić, bo wcześniej takich nie miałem... Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 5:27 pm " />i o to chodzi teraz juz wiem dzieki Przemkowi ze micro jest w zasiegu tylko nie wiem jeszcze czy M18 czy Scalpel(bardzo mnie do niego ciagnie) nie wiem tez co z E12 choc to by mi pasowalo najbardziej wiem tez dzieki Tobie ze modified odpada bo za taka kase wole przygotowac sobie model do IC8 i scigac sie w 2 klasach na kazdych zawodach zamiast tylko w IC10 Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 6:13 pm " />Scalpelem jeździłem tylko na jednej imprezie. Wrażenia mieszane, z jednej strony niesamowita jazda w zakrętach z drugiej jednak niemożność dania w palnik na prostej bo model na nierównościach losowo zmienia kierunek. W M18 daję gaz na maks i model sunie do przodu, przed zakrętem hamowanie i model hamuje zachowując tor jazdy, w Scalpelu z hamowaniem trzeba bardzo uważać jak i z dodawaniem gazu, o bączka nietrudno. Jazda M18 bardziej przypomina jazdę IC10 i dlatego takie rozwiązanie ci proponuję. Osobiście nastawiam się na jazdę Scalpelem i truckiem, pozostałe dwa M18 pójdą w ręce moich synów, którzy mam nadzieję obydwoje wystartują w cyklu mikro. Aha, jeszcze jedno, imprezy mikro będą jednodniowe więc łatwiej sie na takie zawody wybrać i mniejszym kosztem co też jest ważne. Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 6:28 pm " />No słyszałem że Piotrek Błazucki planuje rozwijać własną produkcje dwunastek i dawać je wybrańcą. Do 12 ma dojść Mateusz studziżba Michał tronowski prawdopodobnie ciągle bedzie startował Kowalczyk, Omelańczuk i jeszcze stali bywalcy ktorych nia pamiętam, więc zakładam, że startować będzie co najmniej jedna pełna grupa, może nie dużo ale za to sami najlepsi więc poziom powinien być odpowiedni Pozdrawiam i zapraszam do 12 Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 6:52 pm " />Już w zeszłym sezonie halowym w E12 miała być pełna grupa, były nawet jakieś zobowiązania zawodników a jak było to wiadomo. Poza tym klasa E12 do tanich nie należy, sam model może i niedrogi ale przydałaby się tokarka do opon co jest już dużym wydatkiem. Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 6:53 pm " />postanowieone bedzie i e12 i micro ale 1 raczej micro Panie Wojciechu Mam pytanie i informacjie: Na jakich silnikach jezdzi sie w E12 bo silnik typu 05 opisany w przepisach na rcauto nic mi nie mowi?? Mam dostep do okolo 30 obrabiarek+hartownia u Ojca w firmie. Zas w firmie gdzie pracuje dostep do 4 laserow tnaco/grawerujacych i 2 ploterow frezujacych. Dochodzi do tego moj bliski kolega z odlewnia aluminium:) W zwiazku z tym moze cos bym mogl pomoc przy produkcji 12 a zarazem zrobic model dla siebie:) Jak cos to prosze dac znac Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 7:11 pm " />Nie wyjeżdżaj mi tu z panem mam 19 lat ... z tego co wiem to nie ma ograniczeń co do silnika można dowolne szczotkowe i bezszczotkowe ? Natomiast są ograniczenia w akumulatorach --> 4 cele Ale radze Ci sprawdzić te informacje w przepisach z rccars Pozdrawiam Mateusz Jura - Śro Lip 25, 2007 8:17 pm " />W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza? Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam. Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ). Jarek Poniatowski - Śro Lip 25, 2007 9:53 pm " /> ">W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza? Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam. Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ). Mati, to widze ze jezdzimy mikrusami ? Maro ma juz mikrona, więc i ja sie postaram to troche ludzi przybędzie Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 10:53 pm " />Mikro Standard jest najtańszą klasą. Model z pudełka plus silnik HPI Modified i masz szanse na podium. Mateusz Jura - Śro Lip 25, 2007 10:57 pm " /> ">W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza? Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam. Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ). Mati, to widze ze jezdzimy mikrusami ? Maro ma juz mikrona, więc i ja sie postaram to troche ludzi przybędzie Mi pasuje Myślalem raczej o jakims buggy/truggy, zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie kupiłem vrc. Marek Byrczak - Czw Lip 26, 2007 8:56 am " />Tak jak pisał Jarek, ja odkurzam swoje mikro i startujemy Mateuszku w małym off-roadzie. Innej opcji nie ma . A model możesz kupić do tego za psie grosze. |