ďťż
Jaką klase wybrac(na zime)?? Prosze o rade!




Piotr Łękarski - Wto Lip 24, 2007 10:31 pm
" />Witam

(bede duzo pisal a ze polonista ze mnie mierny to z gory przepraszam)

Konczy sie sezon letni i wyscigi w klasie IC-10 w ktorej startuje.
Po pierwszym sezonie startow wiem ze w nastepnych tez wystartuje.
Jednak zeby bylo lepiej trzeba trenaowac w zimie.
Stad tez moje pytanie "jaka klase wybrac na sezon halowy?"

Modelami bawie sie od ponad 2 lat, scigam 1 sezon.
Powinieniem byc Juniorem ale niestety wiek 25lat na to nie pozwala:)hehehe
Dodam ze nie mialem stycznoisci z modelami elektrycznymi ale prad nie jest mi obcy wiec mysle ze problemu nie bedzie.

Juz od jakiegos czasu rozgladalem sie za modelem elektrycznym ale nigdy z takim przekonaniem jakie mam do modeli spalinowych.
Moja uwage zawsze przyciagala klasa E12 (szybka, precyzyjna, tania, a przynajmniej takie mam odczucia)ale niestety w polsce nie ma powodzenia, zwlaszcza w sezonie halowym 2006/07
Moze ktos wie co bedzie z ta klasa w przyszlosci???
Z racji upodobania do E12 moja uwage mocno przykowa jej mniejszy przedstawiciel w Micro a mianowicie Scalpel, szybki, precyzyjny i jeszcze tanszy ale nic poza tym o Scalpelu i Micro nie wiem (ile scalpeli sie gania czy moze lepiej wybrac Xray m18).
Pierwsza sprawa to czy warto isc w strone E12, Micro czy moze zostac przy 1:10.
Nie ukrywam ze ceny sprzetu i jego utrzymania sa bardzo waznym aspektem tego przyjemnego "sportu" stad tez klasy Micro maja swoistego rodzaju przewage nad reszta stawki

Jakie rozwiazania mozecie mi zaproponowac i jakie sa ewentualne koszta utrzymania/przygotowania proponowanych przez was klas/modeli.

Wielkie dzieki za wszelka informacjie i pomoc:)
Licze na was Koledzy

Pozdrawiam
Piotr Łękarski




Przemek Morawski - Wto Lip 24, 2007 10:36 pm
" />Xray M18 przygotowany do klasy Open. Zapowiada się super cykl jesienno-zimowo-wiosenny w sumie 10 imprez. Wszytko czego potrzebujesz to podwozie M18, mini serwo (ok.60zł), silnik np. Aeronaut 300 (40zł), regulator (ok. 100zł), pakiety 7,2V (od 45zł) i opony piankowe w sumie o dwóch twardościach na przód i na tył (ok. 20zł za dwie sztuki). Resztę masz.



Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 9:07 am
" />ja bylbym jednak za e12 bardzo szybka i fajna a na ten sezon szykuje sie dosyc sporo luda

Pozdrawiam



Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 1:18 pm
" />A ile będzie eliminacji E12? Cztery, pięć? I po ilu zawodników będzie staartować? Po czterech, pięciu?

Co do propozycji na zimę to zapomniałem o czymś chyba obowiązkowym mianowicie Virtual RC. Szczególnie dla osoby mającej zamiar jeździć latem w IC10.




Rafał Piesio @ work - Śro Lip 25, 2007 1:46 pm
" />również zachęcam do startów w mikro, bo wiadomo na pewno, że będą zawody dla tej klasy i że będzie ich sporo, natomiast 12-ki już parę razy miały jeździć na pewno, a potem okazywało się, że chętni byli na 1 - 2 imprezy, potem startowało <5 zawodników... sam bym chciał wystartować w tej klasie, bo chyba wreszcie w tym sezonie będę miał wyszykowany model, ale starty klasy 1/12 na zawodach stoją pod znakiem zapytania...

zachęcam do startów w mikro nie tylko ze względu na ilość zawodów oraz stosunkowo niskie koszty modelu, ale również ze względu na walory czysto sportowe: osobiście startuję tylko w Open i o tej klasie mogę się wypowiedzieć - otóż poziom jest tu teraz naprawdę wysoki i coraz bardziej wyrównany, ponadto atmosfera na zawodach mikro jest bez porównania fajniejsza niż na EMP. również pod względem szybkości nie powinieneś być zawiedziony - szczególnie w klasie Open i wziąwszy pod uwagę, że tory na zawodach mikro są ciaśniejsze niż tory dla 10-ek - poczucia prędkości Ci nie zabraknie i refleks Ci się nie stępi - raczej przeciwnie - modele mikro uczą szybko reagować na zachowanie modelu i dobrze przygotowują do startów w innych klasach.

jeśli chodzi o klasy 1/10 - moim skromnym zdaniem - z wyjątkiem klasy Modified w pozostałych panuje straszna rzeźnia (w Modified jeśli już to ja wprowadzałem czasami jej elementy ), natomiast po spróbowaniu sił w Modified w sezonie letnim nabrałem sporego respektu do mocy tych modeli i bałbym się wystartować modelem tej klasy na hali, a już zupełnie nie wyobrażam sobie rozpoczęcia startów w tej klasie od hali - byłoby to niekończące się pasmo wypadków i wymian części i niewiele przyjemności z jazdy...

gdybyś zdecydował się na starty w mikro to osobiście polacałbym Ci jendak raczej starty na M18 niż na Scalpelu - będziesz się czuł bardziej swojsko po przesiadce z IC-10...



HPI Polska - Śro Lip 25, 2007 2:56 pm
" />Polecam klasę E-18 płaską jak i terenową, ewentualnie 540 lub Stock.
Co do Stock nie wiadomo czy nie będzie jakiejś kłótni o nowe przepisy ale jeśli wszystko przebiegnie bez niepotrzebnych zgrzytów to jest szansa że kilka firm będzie chciało ją wspierać.
Wydaje się że klasa E-18 Standard i Stock powinny być najtańszymi klasami w eksploatacji teoretycznie więc ich popularność powinna szybko rosnąć.

Z naszej oferty polecam przyjrzeć się modelom:
Misro RS4
Shark
E-10
Sprint
Cyclone S



Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 4:18 pm
" />Wielkie dzieki za odzew:)

Co do waszych wypowiedzi:
Panie Przemku
- VRC bedzie:) mialo byc juz w tym miesiacu ale 800pln peklo na 2 rate OC za samochod:(wrrrr
-wiem ze smigales M18 i Scalpelem wiec moze sie do mnie odezwiesz ktoregos wieczoru bo mam kilka pytan w sprawie micro ale nie ma cie nigdy na gg
powiesz czemu M18 a nie Scalpel
Jeszcze raz dzieki

Panowie Rafal i Wojciech
-najbardziej obstaje za E12 do tej klasy namawial mnie Norbert Rekawek, jestem bardzo za ale mam obraz tej klasy i dla mnie wyglada to mizernie wiec wstrzymam sie z zakupem E12 prawdopodobnie na rzecz klasy Micro
Panie Rafale
-jakie sa minimalne koszta przygotowania modelu do modified przyjmujac ze sprzet ma byc w stanie nawiazac walke z pozostalymi modelami w stawce??
Panie Wojtku
-co znaczy sporo ludu bo to bardzo obrazowe okreslenie cos jakby ze 20 czy 30 zawodnikow, najmarniej:)

Panie Festiwal
-klasa stock 1:10 chyba raczej mnie nie interesuje
-na nowego HB cyclona do modified raczej tez nie mam bo wydaje mi sie ze 3000pln spokojnie by peklo
-wiem ze HB zrobilo nowa E12 pt."C12" czy znacie juz cene?
http://www.redrc.net/2007/07/hot-bodies ... 2th-scale/
-co do HPI to "nie przepadam" za sprzetem tej firmy wiec Micro rs4 jak i 1:10 i cala reszta odpada razem z micro off-road'owym LRPShark, juz pisalem ganiam sie po rownym.
"Syf", gorki i dolki zostawiam sobie za kierownice w drodze do pracy:)heheh

Wielkie dzieki dla wszystkich pomocnych Panow/Kolegow:)
Mam nadzieje ze ktos cos jeszcze dorzuci bo wciaz wiem za malo zeby dokonac ostatecznego wyboru

Pozdrawiam
Piotr Łękarski



Rafał Piesio - Śro Lip 25, 2007 4:57 pm
" />
">(...)Panowie Rafal i Wojciech
(...)
Panie Rafale
-jakie sa minimalne koszta przygotowania modelu do modified przyjmujac ze sprzet ma byc w stanie nawiazac walke z pozostalymi modelami w stawce?? (...)


Panie Piotrze,

tytułem wstępu:

1. nie wiem czy jestem dość kompetentny do wypowiadania się w kwestii modeli w klasie modified - moje doświadczenie w niej jest niezwykle ubogie - raptem jeden, niecały sezonik letni...,

2. jeżeli już, to mogę się jedynie wypowiedzieć w kwestii kosztów mojego własnego sprzętu,

3. ale też nie wiem czy powinienem to robić (czy da to poprawny obraz), z uwagi na fakt, że raczej średnio udaje mi się "nawiązać walkę" na torze - choć stawiam na to, że to nie wina mojego sprzętu, tylko umiejętności - zarówno jako mechanika jak i kierowcy...

4.poza tym, mój sprzęt jest raczej nietypowy w stawce zawodników - zarówno ze względu na materiał podwozia (laminat vs. karbon u reszty zawodników), napęd (silnik bezsensorowy Mamba vs. silniki sensorowe - głównie Novaki u reszty) oraz koszty - mój zestaw był bardzo ekonomiczny.

Ale skoro już Pan pyta, Panie Piotrze, to Panu odpowiem:

podwozie: Xray T2R - ok. 900 PLN,
silnik i regulator : Mamba 7700 + Mamba Max - 600 PLN,
akumulatory (Intelect 4200 nie-selekcja): 6 x 5 cel - 540 PLN,
serwo: KO Propo PDS 2367 - 300 PLN,
wentylatorek na silnik - 30 PLN,
karoseria x 2 - 140 PLN,
koła (4 kpl) - 400 PLN.
========================================
RAZEM 2910 PLN

nie licząc kosztów części zamiennych, choć te, przy startach na asfalcie, są nieporównanie niższe niż w hali...
nie liczyłem również kosztu aparatury/odbiornika,
nie liczyłem też kosztu farb do karoserii, oleju do amortyzatorów, blaszek i kabli do akumulatorów i innych tzw. "pier_ół" ani kilku kluczy, które musiałem dokupić, bo wcześniej takich nie miałem...



Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 5:27 pm
" />i o to chodzi
teraz juz wiem dzieki Przemkowi ze micro jest w zasiegu tylko nie wiem jeszcze czy M18 czy Scalpel(bardzo mnie do niego ciagnie)
nie wiem tez co z E12 choc to by mi pasowalo najbardziej
wiem tez dzieki Tobie ze modified odpada bo za taka kase wole przygotowac sobie model
do IC8 i scigac sie w 2 klasach na kazdych zawodach zamiast tylko w IC10



Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 6:13 pm
" />Scalpelem jeździłem tylko na jednej imprezie. Wrażenia mieszane, z jednej strony niesamowita jazda w zakrętach z drugiej jednak niemożność dania w palnik na prostej bo model na nierównościach losowo zmienia kierunek. W M18 daję gaz na maks i model sunie do przodu, przed zakrętem hamowanie i model hamuje zachowując tor jazdy, w Scalpelu z hamowaniem trzeba bardzo uważać jak i z dodawaniem gazu, o bączka nietrudno. Jazda M18 bardziej przypomina jazdę IC10 i dlatego takie rozwiązanie ci proponuję. Osobiście nastawiam się na jazdę Scalpelem i truckiem, pozostałe dwa M18 pójdą w ręce moich synów, którzy mam nadzieję obydwoje wystartują w cyklu mikro.
Aha, jeszcze jedno, imprezy mikro będą jednodniowe więc łatwiej sie na takie zawody wybrać i mniejszym kosztem co też jest ważne.



Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 6:28 pm
" />No słyszałem że Piotrek Błazucki planuje rozwijać własną produkcje dwunastek i dawać je wybrańcą.
Do 12 ma dojść Mateusz studziżba Michał tronowski prawdopodobnie ciągle bedzie startował Kowalczyk, Omelańczuk i jeszcze stali bywalcy ktorych nia pamiętam, więc zakładam, że startować będzie co najmniej jedna pełna grupa, może nie dużo ale za to sami najlepsi więc poziom powinien być odpowiedni

Pozdrawiam i zapraszam do 12



Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 6:52 pm
" />Już w zeszłym sezonie halowym w E12 miała być pełna grupa, były nawet jakieś zobowiązania zawodników a jak było to wiadomo. Poza tym klasa E12 do tanich nie należy, sam model może i niedrogi ale przydałaby się tokarka do opon co jest już dużym wydatkiem.



Piotr Łękarski - Śro Lip 25, 2007 6:53 pm
" />postanowieone bedzie i e12 i micro ale 1 raczej micro

Panie Wojciechu
Mam pytanie i informacjie:

Na jakich silnikach jezdzi sie w E12 bo silnik typu 05 opisany w przepisach na rcauto nic mi nie mowi??

Mam dostep do okolo 30 obrabiarek+hartownia u Ojca w firmie.
Zas w firmie gdzie pracuje dostep do 4 laserow tnaco/grawerujacych i 2 ploterow frezujacych.
Dochodzi do tego moj bliski kolega z odlewnia aluminium:)
W zwiazku z tym moze cos bym mogl pomoc przy produkcji 12 a zarazem zrobic model dla siebie:)
Jak cos to prosze dac znac



Wojciech Forysiak - Śro Lip 25, 2007 7:11 pm
" />Nie wyjeżdżaj mi tu z panem mam 19 lat ...

z tego co wiem to nie ma ograniczeń co do silnika można dowolne szczotkowe i bezszczotkowe ? Natomiast są ograniczenia w akumulatorach --> 4 cele
Ale radze Ci sprawdzić te informacje w przepisach z rccars

Pozdrawiam



Mateusz Jura - Śro Lip 25, 2007 8:17 pm
" />W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza?
Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam.
Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ).



Jarek Poniatowski - Śro Lip 25, 2007 9:53 pm
" />
">W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza?
Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam.
Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ).


Mati, to widze ze jezdzimy mikrusami ? Maro ma juz mikrona, więc i ja sie postaram to troche ludzi przybędzie



Przemek Morawski - Śro Lip 25, 2007 10:53 pm
" />Mikro Standard jest najtańszą klasą. Model z pudełka plus silnik HPI Modified i masz szanse na podium.



Mateusz Jura - Śro Lip 25, 2007 10:57 pm
" />
">W takim razie małe pytanie- jaka klasa 1/18 jest obecnie najtańsza?
Chodzi mi o wózek i osprzet, aparature i dobra ładowarkę mam.
Szczerze mówiąc podoba mi sie smiganie w zimie na hali, tym bardziej że zawody są zazwyczaj rozgrywane w bardziej przyjaznej części Polski (czyt. bliżej ).


Mati, to widze ze jezdzimy mikrusami ? Maro ma juz mikrona, więc i ja sie postaram to troche ludzi przybędzie

Mi pasuje

Myślalem raczej o jakims buggy/truggy, zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie kupiłem vrc.



Marek Byrczak - Czw Lip 26, 2007 8:56 am
" />Tak jak pisał Jarek, ja odkurzam swoje mikro i startujemy Mateuszku w małym off-roadzie. Innej opcji nie ma . A model możesz kupić do tego za psie grosze.
Powered by WordPress, ©