ďťż
Jaka świeca?
laito96 - Wto Kwi 20, 2010 12:37 pm " />Witam! Szukałem na forum, ale nie znalazłem. Kupiłem model dokładnie Kyosho DBX ze świecą orginalnie wkręconą, pod świecą były 2 podkładki. W zimie jeździł model dobrze, odpalał i się wkręcał na obroty, ale jak przyszły cieplejsze dni to nie chce jeździc, gaśnie na wysokich i niskich obrotach. I na dodatek świeca się spaliła. A oto pytania i prosze o odpowiedz na nie. 1)Czy świeca ma wpływ podczas jazdy na prace silnika? 2)Czy podkładki pod świecą mają wpływ na działanie pracy silnika? 3)Jakie świece zastosowac na jaka pore roku?Jaka firme i rodzaj mi polecacie? Wiosna i lato-??? Jesien i zima-??? Szukałem na forum, ale nie znalazłem. Dziękuje z góry za fatyge. Pozdrawiam. Nie chce pisać nowego postu więc silnik mam orginalny GXR-18. Ma on 3cm3. Stacek - Wto Kwi 20, 2010 12:48 pm " />1 Nie wiem dokładnie jak w silnikach nitro ale w benzynowym przy każdym ruchu tłoka swieca daje iskre i zapala mieszanke i tak przez 4 suwy pracy na okrągło wiec chyba w nitro też musi być 2 Tak podkładki muszą być poto aby -uszczelnić moment styku silnika z świecą -poto aby świeca nie dotykała tłoka -stosuje się tez takie podkładki które przy wkręcaniu pomagają zaciskać gwint z gwintem 3 Jaki masz silnik orginalny luke - Wto Kwi 20, 2010 12:59 pm " /> ">1 Nie wiem dokładnie jak w silnikach nitro ale w benzynowym przy każdym ruchu tłoka swieca daje iskre i zapala mieszanke i tak przez 4 suwy pracy na okrągło wiec chyba w nitro też musi być Dawno takich bzdur nie czytalem, kolego jak juz cos piszesz to chociaz sprawdz w google poprawnosc swoich teorii... bo ja juz nie wiem czy smiac sie czy plakac. laito96 - Wto Kwi 20, 2010 1:42 pm " />Tak jak już pisałem silnik mam orginalny GXR-18. Ma on 3cm3. Prosze o szybka odpiwedz. Na moje pytania Paweł Michalski - Wto Kwi 20, 2010 2:35 pm " /> ">1 Nie wiem dokładnie jak w silnikach nitro ale ............. Kolego Stacek, mam dość czytania takich bzdur na tym forum. Doigrasz się BANA !!! Maciej Nowak - Wto Kwi 20, 2010 5:32 pm " />Ja latem w silniku O.S. 18. CVR używam latem z powodzeniem świecy O.S. No8, to jest średnio ciepła. Montujesz to co jest w zestawie z nową świecą, wywalasz starą podkładkę- zakładasz nową, która jest dodawana do nowej świecy. laito96 - Wto Kwi 20, 2010 6:59 pm " />1)Czy świeca ma wpływ podczas jazdy na prace silnika? 2)Czy podkładki pod świecą mają wpływ na działanie pracy silnika? Czyli już wiem: 3)świeca na cieplejsze dni-wiosna lato- No.8- prawda???? A nie lepiej pasuje No.10 zimna???? 4)Ale nadal nie wiem jaka świeca na jesien zima-??? Mam pewną teorie ale nie wiem czy dobra na zime i jesien - No.6 ciepła 5) Czym się różnią świece No.- od LC.- oraz od P- Czyli są trzy rodzaje No, Lc, P. Maciej Nowak - Wto Kwi 20, 2010 9:02 pm " />1) Ma i to dość znaczący, ciepłotę świecy dobiera się pod temperaturę na zewnątrz, im zimniej na dworze tym cieplejszą świecę potrzebujemy. Jak zastosujemy za ciepłą świecę latem, to silnik będzie źle pracował (mieszanka będzie się zapalała za szybko) 2) Z pewnością mają, ale we wszystkich silnikach jakie znam używa się pod świecę tylko jednej!!! (za wyjątkiem świec turbo gdzie ich nie ma, ale te pasują tylko do silników umożliwiających ich montaż). Jeśli już jakieś podkładki to tylko pod głowicą silnika się zmienia, by dobrać odpowiednie sprężanie do zawartości % nitro w paliwie. 3) Jak chodzi o świece to bossem nie jestem, jesienią (temperatura otoczenia ok 7*C) śmigałem kiedyś na A3, A5 do silników 18. jest za zimna, przy większej ilości nitro (<20%) można próbować z R5, ale to tylko podaje instrukcja, nie testowałem tej świecy, bo śmigam na 20% nitro i w warunkach letnich najlepiej spisuje się No8. 5) LC odpada, bo to świece do silników Traxassa z długim gwintem, świece P i RP to świece turbo do silników turbo. Świece R to zimne świece dla dużej zawartości nitro, albo gdy jest bardzo ciepło na dworze. Czyli reasumując: Ciepło A3; No8; R5; A5 Zimno Doczytałem, że A3=No6, a A5=No10 |