ďťż
Jaka świeca do silnika 1 cm3 ???




djatom - Śro Lip 14, 2010 10:03 pm
" />witam
dostałem od kolegi samochodzik ale ze spaloną świecą żarową, orginalnie była zamontowana świeca gorąca.
czy to jest wybór???
pytam bo jetem bardzo początkujący a w necie znalazłem różne opinie
z góry dzięki




Maciej Nowak - Pon Lip 19, 2010 1:51 pm
" />Generalnie im mniejszy silnik, tym cieplejsza świeca. Ja bym kombinował ze świecą A3 albo odpowiednikiem.



djatom - Śro Lip 21, 2010 8:23 pm
" />dzięki za odpowiedź
kupiłem QwikFire (ciepłą) będzie dobra???



Maciej Nowak - Czw Lip 22, 2010 11:08 am
" />Powinna być ok, aczkolwiek osobiście nie polecam świec Model Technics, jakoś nie mam zaufania do tej firmy.




mac_gd - Sob Lip 24, 2010 2:24 pm
" />To ja z ciekawosci zapytam, czy mozesz podac nazwe tego modelu z takim silniczkiem? ; D



djatom - Pon Lip 26, 2010 6:48 pm
" />jest to Colt 16
ale mam nowy problem bo już ją dawno spaliło(2 baki), kupiłem nową ale już medium bo cieplejszej nie był w sklepie i też po 1,5 baka spaliło , był problem z odpaleniem dałem rady.Próbowałem go poregulować osiągnąlem 115* przy sprawdzaniu świecy była mokra i tłok z góry też był mokry ale jak zacząłem zmniejszać dawkę to nie chciał chodzić na wysokich obrotach tak jak by się dusił, na dworzu było ok. 14* ale co najlepsze jak było cieplej to na tym ustawieniu co teraz się dusił szedł jak burza ale też spaliło świecę.
Pomoże mi ktoś???



Maciej Nowak - Wto Lip 27, 2010 8:51 pm
" />Masz opiłki metalu w silniku, palenie świecy to taki typowy objaw. Rozbierz silnik i sprawdź, czy łożysko jest ok, czy ma wszystkie kulki, czy korba jest ok i czy nie wyleciała sprężynka trzymająca tłok (trzpień w tłoku). I nawet jak nie stwierdzisz żadnego uszkodzenia to dokładnie wyczyść silnik. Palenie świecy może być też efektem niepoprawnego docierania.



djatom - Czw Sie 26, 2010 6:57 pm
" />no dziś dopiero rozebrałem silnik do mycia i się przeżegnałem:(
silnik złom czpień od kobowodu jakiś zeszlifowany, otwory rozbite tak że korbowód pukał o tłok i spowodował lekkie pęknięcie z góry tłoka a tak reszta spoko. do wymiany byłby tłok, cylinder,czpień ale czy się opłaca???
mam jeszcze takie pytanie jest to silnik jakiś GOengine CL06 pewnie części do niego nie mam ale czy od innych 1cm3 by pasowały bo coś tam oglądałem i wyglądają podobnie (słaba jakość zdjęć) nowy kosztuję 70 funtów + przesyłka, może ktoś wie gdzie można kupić jakiś podobny, znalazłem 07 http://www.rc-modele.pl/graupner-nitro- ... c9867d9ba2 ale mój ma inne wyjście wału w moim zaczyna się od gwintu niema tego czpienia wcześniej i raczej bym nie założył sprzęgła.



Maciej Nowak - Czw Sie 26, 2010 7:47 pm
" />No niestety tak ja przypuszczałem. Przy czymś takim najlepiej kupić nowy silnik. Możesz spróbować z innym sprzęgłem pasującym na ten wał, ale to jakieś 100zł więcej. Ja bym wybierał któryś z tych http://www.rcmart.com/catalog/engine-ac ... 8_987.html tylko wybierz z odpowiednim wałem - polecam ten sklep, mają niskie ceny, wysyłają do Polski, czas oczekiwania to ok 2 tygodni. Chyba najlepiej pasował by ten http://www.rcmart.com/catalog/rc-engine ... ath=38_987 aczkolwiek chwilowo jest jak widzę niedostępny. Wszystko kopie ten płaski port wydechowy zastosowany w Twoim starym silniku.



djatom - Pią Sie 27, 2010 12:21 pm
" />no właśnie ten wydech wszystko psuję ale znalazłem taki sam jak z tej stronki którego niema w polsce i to nawet za fajną cene http://www.rc-modele.pl/yeah-racing-sil ... -2257.html



Maciej Nowak - Pią Sie 27, 2010 1:20 pm
" />O widzisz, jeszcze zerknij, jaki masz gaźnik, ten obrotowy, czy suwak ( chodzi mi o sposób otwierania przepustnicy).



djatom - Pią Sie 27, 2010 5:35 pm
" />no ja przy swoim mam obrotowy a tu nie widać (chyba będę musiał wykonać telefon do sklepu)



djatom - Nie Wrz 26, 2010 9:18 am
" />no i wkońcu kupiłem orginalny silnik(sprowadzałem z Anglii) i teraz moje pytanie jakie paliwko wybrać do dotarcia orginalnie jest 16% mam dwie opcje do wyboru Model Technics:
1:Metanol: 70%
Nitrometan: 16%
Olej E.D.L: 2: 10%
2:Metanol: 66%
Nitrometan: 16%
Olej Klotz: 13%
Olej rycynowy: 5%
to drugie jest dedykowane do docierania tylko że mogę kupić 2.5l jak bym wybrał np. to drugie to raczej nie będzie przeszkadzać w dalszej ekspluatacji będzie lepsze smarowanie.
co o tym myślicie? czy lepiej kupić litr lepszego na docierkę i później zmienić na Model Technics.(chodzi o kasę)



Maciej Nowak - Wto Wrz 28, 2010 10:51 pm
" />Najlepiej śmigać na czymś dobrym i docierać też na dobrym, ale jak ciężko z kasą to lepiej opcja 2. Olej klotz stosują w paliwie Jet's, a jak jest wersja MT z tym olejem to nie ma co się zastanawiać. 18% oleju to trochę dużo, ale na pewno nie zaszkodzi silnikowi, jedynie może nieco zmniejszyć jego osiągi. Tak czy siak sprawdzaj co jakiś czas, czy w silniku nie ma nagaru (bo ten rycynowy ze starego MT BB zostawiał tony nagaru) i zaglądaj do niego co bańkę, bo jak coś padnie w czasie jego pracy to potem silnik jest na złom- lepiej serwisować zawczasu.



djatom - Śro Wrz 29, 2010 4:48 pm
" />a jak bym użył paliwka o takich parametrach:
Metanol: 72%
Nitrometan: 16%
Olej E.D.L: 12%
Powered by WordPress, ©