ďťż
Jaka temperatura alarmowa dla silnika?




Adrian Lutyński - Wto Kwi 01, 2008 9:26 pm
" />Witam,
Po stopieniu 2 tyłów silników stwierdziłem że czas na alarm. Pytanie, jaka temperatura jest bliska zabójczej dla silnika szczotkowego/bezszczotkowego? Na ile zamówić alarm w termometrach? Diabli mnie biorą, pojawiły się lepsze pakiety, bdb regiel, temp zew +15st i silniki szczotkowe płoną jak ognisko w lesie....




Jarek Poniatowski - Wto Kwi 01, 2008 9:48 pm
" />
">Witam,
Po stopieniu 2 tyłów silników stwierdziłem że czas na alarm. Pytanie, jaka temperatura jest bliska zabójczej dla silnika szczotkowego/bezszczotkowego? Na ile zamówić alarm w termometrach? Diabli mnie biorą, pojawiły się lepsze pakiety, bdb regiel, temp zew +15st i silniki szczotkowe płoną jak ognisko w lesie....


Jeśli dobrze pamiętam, ok 50-70*C Ale niech ktoś się dokładniej okresli.



Adrian Lutyński - Wto Kwi 01, 2008 9:58 pm
" />No ja slyszałem o 80...
A magnesy zawsze traca moc trwale czy nie?



Jarek Poniatowski - Wto Kwi 01, 2008 10:02 pm
" />
">No ja slyszałem o 80...
A magnesy zawsze traca moc trwale czy nie?


No tutaj już nie pomoge, ale chyba coś w tym musi byc. Bo zagotowałem kiedys tak silniczek ( też pod inner body, ale w Academy STR-4R ) że aż się same kable od blaszek silnika odlutowały. Ale mniejsza z tym. Po tym zmieniłem wirnik i silnik mimo to, że wirnik działał w innej obudowie, nie kręcił... Więc chyba szlag trafił magnesy




KiT - Śro Kwi 02, 2008 6:25 am
" />Bezszczotki:

Magnesy neodymowe w zależności od składu chemicznego tracą właściwości magnetyczne w temperaturach od 80 do 200C

Tutaj znajdziesz zestawienie tabelaryczne aktualnie produkowanych neodymów: http://www.magnesy.pl/magnesy_neodymowe ... iekane.php

Emalia którą pokryte jest uzwojenie w zależności od tego czy jest pojedyńcza czy podwójna i w jakiej jest wykonana technologi wytrzymuje 150-250C

Najwyższą temperaturę będą miały uzwojenia, potem, neodymowy rotor, potem obudowa.
Np.: gdy ozwojenia będą miały 120C to rotor ok. 100C a obudowa 90C.

CC Ostrzega by nie przekraczać 90C temperatury silnika, co IMHO oznacza, że stosują neodymy serii H lub M

W Novakach i Hackerach wcześniejszych wersjach był błąd konstrukcyjny i przy temperaturach rotora 90C rotor i oś ulegały rozłączeniu... . Co oznacza, że temperatura 70C na obudowie to wszystko co były w stanie znieść.

Szczotkowych nie wiem, zawsze się smażyły.



Adrian Lutyński - Śro Kwi 02, 2008 7:09 am
" />ostatnie zdanie ciut mnie pocieszylo, bo sie juz winny czułem...
Do hackera napiszę i gm, ciekawe co odpowiedza....
Czyli generalnie ostrozne 70 lub graniczne 80?



2strong - Śro Kwi 02, 2008 9:17 am
" />
">ostatnie zdanie ciut mnie pocieszylo, bo sie juz winny czułem...
Do hackera napiszę i gm, ciekawe co odpowiedza....
Czyli generalnie ostrozne 70 lub graniczne 80?

napisz do Hackera jak moge Cie prosic i zapytaj od ktorego nr seryjnego silniki byly pozbawione tej wady.
Pozdro



Adrian Lutyński - Czw Kwi 03, 2008 12:51 pm
" />Hacker jak zawsze leniwy w odpowiadaniu.
GM jak zwykle, szybko i jasno podał że dla bezszczotek to jest 80-85stopni na obudowie, dla szczotek podobnie. Max to 100.



Adrian Lutyński - Pon Kwi 07, 2008 9:52 am
" />Hacker sie wypowiedział: 70 stopni jest w pełnu bezpieczną temperaturą, potem ciężko określić ile jest na wirniku...
Za to przy okazji szacuneczek co do regli, 66A obciązenie w Master Car Sport to przy 12 celach, lol, 950W.
Powered by WordPress, ©