ďťż
Jaki akumulator i ładowarka?
drewpol - Pon Sie 17, 2009 5:33 pm " />Witam! Mam dylemat jaki akumulator i ładowarkę wybrać. Mam Hsp Xstr Buggy i pakiet Ni-Cd 1800mA lecz jest zbyt słaby. Jaki pakiet i ładowarkę wybrać dla tego modelu. Stawiam na wydajność i czas jazdy. Najlepiej w miarę tanie. Wimer - Wto Sie 18, 2009 7:19 am " />W miarę tanie w porównywaniu do reszty jest Accucell 6 i nosram 4600. Powiedz ile masz kasy i zaczniemy doradzać. Ps: Jeżeli chcesz kupić coś dobrego i taniego to kup dwa , jedno dobre drugie tanie. Przemek Morawski - Wto Sie 18, 2009 9:03 am " />Za 450zł możesz mieć ładowarkę Accucell-6 i pakiet LiPo 2s 7,4V 5100mAh w twardej obudowie. Adrian Lutyński - Czw Sie 20, 2009 5:44 am " />Jego regiel nie będzie miał odcięcia, poleciłbym raczej a123 któe lepiej znoszą niskie rozładowanie. Kwestia do jakiego napięcia chodzi regiel. drewpol - Czw Sie 20, 2009 4:25 pm " />Jeśli model zasilany jest napięciem 7,2 V to można włożyć pakiet z większym napięciem? Adrian Lutyński - Czw Sie 20, 2009 4:34 pm " />zalezy co moze regiel drewpol - Czw Sie 20, 2009 4:52 pm " />Nie znam się na tym. Nie wiem co może regiel w Buggy. Adrian Lutyński - Czw Sie 20, 2009 6:31 pm " />my tez drewpol - Czw Sie 20, 2009 7:12 pm " />Mam coś takiego: SP-03018 Electron HSP Super Reverse Proszę o jakieś linki ładowarek i pakietów, które mają najdłuższy czas jazdy. Mogę wydać max 200-300zł bartek_75 - Czw Sie 20, 2009 7:45 pm " /> ">Mam coś takiego: SP-03018 Electron HSP Super Reverse Proszę o jakieś linki ładowarek i pakietów, które mają najdłuższy czas jazdy. Mogę wydać max 200-300zł Za 300 zł możesz się nie zmieścić w ładowarce i pakiecie. PW odbierz. drewpol - Pią Sie 21, 2009 8:05 pm " /> ">Kwestia do jakiego napięcia chodzi regiel. Sprawdziłem, regiel chodzi do 4V Adrian Lutyński - Pią Sie 21, 2009 8:18 pm " />A w górę? drewpol - Pią Sie 21, 2009 9:01 pm " />Więc tak to wygląda: Napięcie zasilania : 5 - 9,6V Prąd max do przodu : 300A Prąd max do tyłu : 150A Układ BEC : 5V przy 4 V staje ZIP - Pią Sie 21, 2009 9:51 pm " />To pakiet max 8.4V NiMH i 7.4 Li-Po... ale ułłłaa, ten prąd jest KONKRETNIE przesadzony Nie wiem czy nawet Mamba Monster taki wytrzymuje. drewpol - Nie Sie 23, 2009 8:16 am " />W pakiecie, który obecnie posiadam (NO-NAME) powinno mieścić się 7,2V, a wchodzi max 5V ;/ Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 8:32 am " />cos pokręciłeś, osiąga napięcie 5v? A wchodzą to mAh. Czym to sprawdzasz i jak? drewpol - Nie Sie 23, 2009 10:08 am " />Na pakiecie jest napisane 7,2V 1800 mAh. Maksymalne napięcie jakie osiąga to 5V, a ile mAh wchodzi nie wiem jak sprawdzić. Mam tylko jakiś prosty miernik Sunwa YX-1000A. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 10:14 am " />Jeśli naładowany ma 5v to znaczy że masz albo uszkodzony pakiet, albo ładowarkę. Po naładowaniu powinien mieć więcej niż 8v. drewpol - Nie Sie 23, 2009 10:16 am " />ładowałem różnymi ładowarkami i 5V to max. Pakiet mam na razie od zestawu, jakiś no-name. Czy pakiet 7,2V można ładować ładowarką 9V? Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 11:02 am " />Powoli zacznij myśleć o normalnej ładowarce, te ścienne nic dobrego nie zrobią, nie wiesz nawet czy dobrze ładujesz pakiet. Jeśli ma mimo ładowania 5v, to znaczy że któraś cela nie żyje. drewpol - Nie Sie 23, 2009 11:13 am " />Narazie musze jechać na tym co mam. Myślę o ładowarce Shark 10 i jakiś pakiet 5000mAh tylko Ni-Cd czy Li-Po? Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 11:21 am " />NIxx zapominaj powoli. Moze LiFe albo LiIon albo LiPo. Shark 10 to nie jest dobry wybor, w tej cenie kupisz lepiej wyposażone ładowarki, najlepiej z wbudowanym balanserem. drewpol - Nie Sie 23, 2009 11:23 am " />W takim razie jaką ładowarkę i pakiet polecasz? w miarę tanią. Na razie cena nie gra roli. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 11:28 am " />Ładowarka z obsługą LiFe i z balanserem, jest ich sporo na allegro koło 200zł. Uzywki widziałem nawet po 130zł. drewpol - Nie Sie 23, 2009 11:34 am " />Możesz podać jakiś przykładowy link? Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 11:37 am " />http://www.allegro.pl/search.php?string ... ice_to=300 drewpol - Nie Sie 23, 2009 11:42 am " />Dzięki. czyli ładowarka np. IMAX B6 nadaje się? Jaki pakiet będzie najbardziej wydajny? Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 11:50 am " />To nie tak. Nie chcesz pobijać rekordów mocowych tylko mieć raczej pakiet który pożyje maksymalnie długo i najlepiej zniesie twoje nienajlepsze jako początkującego traktowanie. Sprawdź czy w modelu wejdzie ci LiFe i to byłby mój typ, jak na razie najżywotniejsze ogniwa. Lipole max 150-200cykli vs LiFe 1000-1500 cykli. ew pośrednio LiIon, który ciut dłużej od lipo pożyje kosztem mniejszej (ale tobie wystarczającej) wydajności. drewpol - Nie Sie 23, 2009 11:55 am " />Co masz nam myśli pisząc czy wejdzie? Chodzi o wymiary? Jeśli chodzi o pakiety LiFe nie mogę znaleźć w przedziale 7,2V-9V. Takie napięcie przyjmuje mój regulator. Przemek Morawski - Nie Sie 23, 2009 12:42 pm " />Imax B6 miewają problemy z balanserem. Sprzedawałem kiedyś te ładowarki więc wiem co mówię, prawie każdy egzemplarz musiałem kalibrować. Polecam Turnigy Accucell-6. Zestaw ładowarka + pakiet LiPo 5100mAh 25C w twardej obudowie możesz mieć za niecałe 450zł. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 4:58 pm " /> ">Co masz nam myśli pisząc czy wejdzie? Chodzi o wymiary? Jeśli chodzi o pakiety LiFe nie mogę znaleźć w przedziale 7,2V-9V. Takie napięcie przyjmuje mój regulator. Life ma 6.6, twój regulator na tym pojedzie. Poza tym do czasu aż go zmienisz na taki z odcięciem dla ochrony pakietów to i tak tylko life są dla ciebie bo dzielnie znoszą przeginanie. drewpol - Nie Sie 23, 2009 6:00 pm " />Dzięki za wszystkie wskazówki. Jeszcze jedno pytanie. Długość jazdy zależy od napięcia pakietu czy amperogodzin, które posiada? Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 6:08 pm " />Napięcia, amperogodzin, silnika i regulatora drewpol - Nie Sie 23, 2009 6:12 pm " />No tak, ale jeśli teraz jeżdżę na 7,2V i zmienię na 6,6 czas jazdy będzie krótszy? Proszę o jakiś link do pakietu LiFe minimum 5000mAh o ile takie istnieją. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 6:24 pm " />4600 są life. Będzie dłuższy z uwagi na inną charakterystykę rozładowania. Do tego będzie mnóstwo mocy więcej. drewpol - Nie Sie 23, 2009 6:33 pm " />Ok dzięki. Wiem już mniej więcej co kupić. Proszę tylko o jakiś link z aukcjami bądź sklepami gdzie posiadają owe pakiety, nie mogę nigdzie znaleźć. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 6:57 pm " />Prawie każdy sklep, aukcje też się zdarzają. W PL możesz zacząć od Nastik, modele.sklep.pl A najlepiej kupować na ebay z Chin. drewpol - Nie Sie 23, 2009 7:08 pm " />Szukałem tam, lecz maksimum to bodajże 2300mAh. Adrian Lutyński - Nie Sie 23, 2009 7:14 pm " />Jeśli się upierasz że chcesz kupić w PL to kupujesz 2x2300 i np łączysz kablami w 4600. Albo lutujesz w jeden pakiet, też żadna filozofia. Tomek Lipert - Nie Sie 23, 2009 8:27 pm " />A ja mam pytanie z trochę innej baczki. Jak wygląda jazda na LiFe na słabszych silnikach? Przykładowo Saturn 20T. Czuć niższe napięcie? drewpol - Pon Sie 24, 2009 6:43 am " /> ">Jeśli się upierasz że chcesz kupić w PL to kupujesz 2x2300 i np łączysz kablami w 4600. Albo lutujesz w jeden pakiet, też żadna filozofia. Tak, tylko jeśli kupie dwa pakiety 6,6V i złącze je razem napięcie końcowe będzie równe 6,6v? Czy muszę kupić 2x3,3V? Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 7:04 am " />połączysz równolegle 2x 6.6 2300 i otrzymasz 6.6 4600 drewpol - Pon Sie 24, 2009 8:52 am " />Wybrałem taki pakiet: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=183_313&products_id=3435 Teraz jak powinien wyglądać schemat połączenia dwóch pakietów? Coś mi się zdaje, że tak się nie da. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 9:03 am " />Nie lepiej kupić LiPo 5100mAh 7,4V w twardej obudowie idealnie pasujący w miejsce pakietu NiMH? Jedyne co trzeba zrobić to przelutować wtyczkę w regulatorze na taką jak w pakiecie. Link do pakietu w podpisie. drewpol - Pon Sie 24, 2009 9:10 am " />No właśnie, zdaje mi się, że tak będzie wygodniej. A co do tego połączenia jednak się da i powinno to wyglądać tak: http://baterie.eko.org.pl/img/bat_lacza.gif kublok - Pon Sie 24, 2009 9:12 am " /> ">Nie lepiej kupić LiPo 5100mAh 7,4V w twardej obudowie idealnie pasujący w miejsce pakietu NiMH? Jedyne co trzeba zrobić to przelutować wtyczkę w regulatorze na taką jak w pakiecie. Link do pakietu w podpisie.tylko jeżeli kupi lipo to musi pamiętać o odcięciu załóżmy 3v/cele , bo inaczej uszkodzi pakiet..(a z tego to czytałem to ma zwykły regulator...) Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 9:14 am " />LiPo monitor z brzęczykiem załatwia sprawę. Gratis przy zakupie dostanie zwykły LiPo monitor i wtyczkę typu T do regulatora luke - Pon Sie 24, 2009 9:20 am " />Przemek ale zywotnosci i idiotoodpornosci life zadne lipo nieprzeskoczy cenowo tez life wychodzi lepiej. IMO doradzanie pakietow lipo osobie ktora dopiero zaczyna z modelarstwem i sie uczy to nietrafiony pomysl. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 9:26 am " />Pytanie czy w modelu zmieści te 2s2p LiFe i pytanie jak model będzie jeździł na napięciu 2s LiFe. luke - Pon Sie 24, 2009 9:36 am " />Jak nie 26650 to 18650 w ukladzie 2s3p ew bedzie troche pilowania, wiekszosc regulatorow niema problemow z 2s life. Pozatym pamietaj ze kolega jest baaardzo poczatkujacy myli pojemnosc z napieciem i nie wie co z czym wiec lipo to nie jest dobry pomysl bo chwila nieuwagi i papa pakiet/model... Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 9:43 am " />Niech bierze lipo. Potem weźmie life. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 10:06 am " />Pakiet który mu zaproponowałem jest w twardej obudowie i ma homologację ROAR. Plastik z którego zrobiona jest obudowa ma 1mm grubości i jest bardzo twardy. To jest zupełnie coś innego niż "wzmacniane" pakiety z Allegro. Więc argument o zapaleniu pakietu w czasie jazdy odpada. Oczywiście pozostaje kwestia ładowania, ładowarka z balanserem jest koniecznością. Kwestia rozładowania, jak napisałem lipo monitor z brzęczykiem na początek wystarczy. Ale oczywiście jeśli kolega czuje się na siłach upchać LiFe 2s2p w modelu lub wystarczy mu 2s o pojemności 2200mAh to niech bierze LiFe. Żeby tylko później nie pisał, że jego model na 2s LiFe jeździ wolniej niż model kolegi na NiMH 7,2V Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 11:55 am " />Ja się martwię tylko o rozładowanie go, się zapomni i ten wypasiony hardcase tylko opóźni domowe ognisko. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 12:05 pm " />A niby jak ma się palić bez dostępu powietrza? Sam sobie tlen wytworzy? Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 12:10 pm " />Znajdzie wystarczającą ilość by utorować sobie drogę IMHO. Harcase ma chronić przed uszkodzeniami z zewnątrz, nie odwrotnie. Myślisz że jest próżniowy i hermetyczny? Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 12:38 pm " />A czy woreczki do ładowania LiPo są hermetyczne? Nie, bo wychodzą z nich przewody jednak w przypadku hardcase jak i woreczków przekrój nieszczelności jest tak mały że można przyjąć że są szczelne. Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 1:40 pm " />Tylko woreczki są wykonane ze specjalnego ogniotrwałego materiału, co nie ma miejsca w wypadku hardcase wbrew zapewnieniom niektórych producentów. O ile pamietam temperaturę spalania lipoli to jest koło 800stopni chyba. Ew spójrz jak sie zachowało hardcase wczasie jazdy, bez ostrzeżenia: http://www.youtube.com/watch?v=M9UFO00FexM Jeśli jesteś przekonany jednak że jest inaczej, to ok, cieszę się z nowej technologii,ale nie odważę się jej polecać tak młodym modelarzom. Ogniwa cylindryczne najwyżej umrą po którymś razie, lipole bywają bardziej spektakularne. Poza tym odnieś się do żywotności Lipola vs Life. A może spytasz/spytałeś producenta mailem czy hardcase chroni w 100% przed zapłonem? Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 2:31 pm " />Wiesz co, niech robi co chce. Powiedz mi tylko dlaczego LiFe nie wyparły do tej pory z rynku LiPo skoro są o niebo lepsze? Co do filmu, to po pierwsze nie widzę nigdzie modelu, nie widzę też czy to był hardcase czy tzw. :wzmacniany" LiPo z Allegro, no i nie widać eksplozji tego pakietu w modelu. Tak na prawdę to w ogóle nie widać czy to jest pakiet czy kawałek papieru. Poszukaj lepszego przykładu. EDIT: Poza tym pomyśl chwilę, płonący pakiet odłączyli od regulatora i wyciągnęli z modelu? Pakiet o temperaturze 800st.C ? Coś tu chyba nie gra, nie sądzisz? Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 2:58 pm " />No offence Przemek, to dyskusja. Tylko że ogniste zapędy lipoli są znane i nie wiem dlaczego to ja mam udowadniać tą znaną ich część historii a nie ty nową, niepalną? Daj poza swoimi słowami jakieś poparcie treorii że twoje lipole są inne. A dlaczego na zawodach jeździ się na NiMH skoro LiPo są takie super? Popularność nie świadczy o wyższości,wg tego najlepsze są AA, bo ich jest na rynku najwięcej Life są TRWALSZE od lipo pod każdym względem. I dla użytkowników którzy liczą się z kasą a chcą mieć bardzo trwałe pakiety o dobrej wydajnośći prądowej wejdą i wyprą lipo. Bo te drugie to śmietanka dla szukających ekstremum osiągów lub wagi, jednakże ich żywotność i trwałość pozostawia wieeele do życzenia. Najlepszy lipol ledwie dożyje 200 cykli i to już ostatnie nie będą w modelu, Life pożyje 1000 i nadal będzie działać na jakieś 70-80% swojego nominału. To że ich produkcja w porównaniu do lipo jest wiele trudniejsza utrudnia chinolom skuteczne ich podrabianie, najlepsze podróby mają 3.2v i 500cykli żywotności przy 8-10C, co stawia je daleko od LiPoli. Poza tym Lipole już są dpouszczone w niektórych cywilizowanych miejscach na zawodach, life jeszcze nie. A to ten rynek póki co determinuje co się sprzedaje, niby dlaczego ludzie wciąż kupują niklowe cele? Do tego inny wymiar cel 26650, którego nie uwzględnia większość podwozi (choć i do lipoli robi się specjalne tray'e). Ale to LiFe ze swoim 6.6v nadaje się do speca lepiej niż cokolwiek innego. Chyba że zostanie rozwinęty poroniony moim zdaniem pomysł z wyścigami na 1S Lipo... Ale to już offtop. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 3:09 pm " />Widzisz więc, że coś co jest lepsze (LiFe) nie zyska popularności dopóki nie będzie tak przyjazne dla użytkownika w kwestii wyboru pojemności, wagi, wymiarów, konfiguracji od gorszego, mniej trwałego ale uniwersalnego produktu (LiPo). Dobrze wiesz, że LiPo o danej pojemności można kupić w różnych rozmiarach tak aby dopasować pakiet do modelu, z LiFe nie jest tak łatwo. No i kwestia wagi, w samochodowym RC może bez znaczenia ale modelarstwie lotniczym gdzie często liczy się każdy gram wagi pakiet dobiera się właśnie pod kątem wagi i wymiarów a pojemność jest mniej istotna. Z LiFe niewiele można tu zdziałać. Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 3:31 pm " />Niestety modele projektowane są pod Nixx, więc każde lipo trzeba doważać toną ołowiu, tutaj 320g LiFe korzystniej wypada niż np. 280g LiPo. Ale to się może zmienić, poza tym do 90% podwozi można wsadzić LiFe tudzież każde inne cele 26650 przy odrobinie dobrej woli i przynajmniej jednej mniej lewej ręce http://www.kajman.witam.net/rc/tc5/ligth/CIMG4283.JPG http://www.kajman.witam.net/rc/tc4/CIMG4210.jpg http://www.kajman.witam.net/rc/xxxs/g+/CIMG4374.jpg http://www.kajman.witam.net/rc/tb01/sub ... resize.jpg No i podstawowy ból lipo, po +-2 latach używane czy nie używane-śmietnik. Próbują coś z tym zrobić,ale różnie im to wychodzi. drewpol - Pon Sie 24, 2009 4:31 pm " />Już sam nie wiem co wybrać. A dlaczego nie pakiety niklowe? luke - Pon Sie 24, 2009 4:42 pm " />Bo sa tylko ciut tansze od Li-xx, maja mniejsza wydajnosc, samorozladowywanie i efekt pamieci, jezdzi sie na nich krocej i wolniej a zyja tyle co lipo przy dobrym traktowaniu. Wymieniac wady mozna jeszcze dlugo drewpol - Pon Sie 24, 2009 5:17 pm " />Jednak wezmę Li-Po, tylko skąd wziąć ten monitor napięcia? Mateusz Ś - Pon Sie 24, 2009 5:21 pm " />http://www.rcsquad.com/produkt/25/3/Zas ... _LiPo.html i na allegro są. drewpol - Pon Sie 24, 2009 6:00 pm " /> ">Urządzenie podpina się pod wtyk do balancera przy pakiecie. Czyli gdzie? Co myślicie o tym pakiecie? http://www.rcsquad.com/produkt/144/18/Zasilanie/Akumulatory/LiPo/7_4V/Akumulator_5600mAh_28C.html Jakub Kusiewicz - Pon Sie 24, 2009 6:14 pm " /> ">Urządzenie podpina się pod wtyk do balancera przy pakiecie. Czyli gdzie? Co myślicie o tym pakiecie? http://www.rcsquad.com/produkt/144/18/Zasilanie/Akumulatory/LiPo/7_4V/Akumulator_5600mAh_28C.html To chyba to właściciela strony ale napisze; macie tutaj naprawde tanie pakiety za pakiet 56000mah tylko 265zł nawet chyba nie ma takiej pojemności.(oczywiście wiem że się wkradło jedno zero) Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 6:45 pm " />Na mojej aukcji masz LiPo 5100mAh w twardej obudowie za 219zł. Monitor napięcia bez brzęczyka dostaniesz gratis, wtyczkę do regulatora również. Link do aukcji w moim podpisie. Adrian Lutyński - Pon Sie 24, 2009 7:05 pm " />Przy tej decyzji oferta Przemka jest najlepsza. Mateusz Kwiatkowski - Pon Sie 24, 2009 7:17 pm " />A ja jestem ciekawy kiedy kolega Morawski wykupi sobie banner na RC-AUTO bo taka akwizycja chyba nie do końca wypada osobie, która zawsze stoi na czele prawa? Zapraszam na zakupy do RCSQUAD, szybko, tanio i pewnie. Nie zapominaj że jakość idzie w parze z ceną a GE POWER jest bardzo chwalone przez użytkowników na świecie... Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 7:20 pm " />Polyquest tym bardziej. A jestem ciekawy kiedy kolega Kwiatkowski zacznie merytorycznie współtworzyć forum a nie tylko przez wykupienie bannera, który jak i pozostałe bannery zasłania całą pierwszą stronę forum. drewpol - Pon Sie 24, 2009 7:29 pm " />Na razie nie mam funduszy na pakiet i ładowarkę co nie zmienia faktu, że nadal chcę to kupić w przyszłości. Mam nadzieję, że ceny trochę spadną i nadal będzie ten sam wybór. Mateusz Kwiatkowski - Pon Sie 24, 2009 9:37 pm " /> ">A jestem ciekawy kiedy kolega Kwiatkowski zacznie merytorycznie współtworzyć forum a nie tylko przez wykupienie bannera, który jak i pozostałe bannery zasłania całą pierwszą stronę forum. A co jest merytorycznego w ciągłej akwizycji swoich towarów sprzedawanych na Allegro? Od tego jest miejsce reklamowe na górze forum. Gdyby nie te bannery, które tak koledze przeszkadzają trudno by było z własnej kieszeni utrzymać forum. Na PFMRC.EU już zrobili z kolegą Przemkiem, który zawsze i wszędzie poleca ofertę hobbycity.com porządek, myślę że i tutaj administrator powinien się zająć takim zachowaniem. A fakt że kolega sprzedaje tylko ładowarki i pakiety Turnigy wynika bardziej z przesłanek ekonomicznych ponieważ są one najtańsze w hobbycity.com niż chęci zaoferowania klientom porządnego towaru. Przemek Morawski - Pon Sie 24, 2009 10:11 pm " />No cóż, jak widać merytorycznie kolega Kwiatkowski nie ma do powiedzenia NIC. Niech więc przestanie pisać nie na temat. A jeśli chodzi o pfmrc.eu to na własną prośbę moje konto zostało usunięte z powodów różnic nazwijmy to ideologicznych. Adrian Lutyński - Wto Sie 25, 2009 6:28 am " />Jak zwał tak zwał, od polecania swoich produktów jest banne, dział sprzedam albo pm. Z przyzwoitości. Przemek Morawski - Wto Sie 25, 2009 6:38 am " />No szkoda że pewnemu dystrybutorowi, którego posty na forum (poza organizacją zawodów) dotyczą głównie akwizycji sprzedawanych przez siebie produktów nie zwracacie uwagi. W tym miejscu kończę OT, jeśli ktoś ma coś do mnie niech pisze na PM lub dzwoni. Adrian Lutyński - Wto Sie 25, 2009 6:42 am " />Chcesz dawać dobry przykład czy brać z najgorszych? Festiwal jest namiętnie strofowany. Tomek Lipert - Wto Sie 25, 2009 8:01 am " /> ">Na mojej aukcji masz LiPo 5100mAh w twardej obudowie za 219zł. Monitor napięcia bez brzęczyka dostaniesz gratis, wtyczkę do regulatora również. Link do aukcji w moim podpisie. I będzie biegał za modelem i patrzał, jakie napięcie jest na pakiecie? Mało pociągająca perspektywa... Minimum to brzęczyk, a jeszcze lepiej, odcięcie - Futaba ma całkiem sensowne za przyzwoite pieniądze. Mateusz Kwiatkowski - Wto Sie 25, 2009 9:56 am " />I to jest merytoryka według kolegi Morawskiego Nie ważne że miernik tego typu nie zda egzaminu w tym przypadku, ważne że jest GRATIS! Co poważnie wprowadza w błąd początkującego modelarza... Widzę że moralność ostatniego praworządnego mocno podupada. A odpychanie od siebie winy i przerzucanie na innych to conajmniej nie poważna praktyka w stylu 'on może to ja też', kolega zwalcza patologie, równocześnie samemu ją tworząc. Przemek Morawski - Wto Sie 25, 2009 11:22 am " />No cóż, widać jakie macie pojęcie o pakietach LiPo, ręce po prostu opadają. Chyba tylko ślepy nie zauważy gwałtownego spadku napięcia kiedy pakiet się kończy a monitor z diodami będzie tego potwierdzeniem (czyli że pakiet się kończy a nie awaria silnika/regulatora). No ale o tym może wiedzieć tylko ktoś kto na co dzień pakietów LiPo używa a nie ktos kto tylko je sprzedaje. Sprzedawać coś o czym nie ma się pojęcia? LiPo monitor z diodami można wyprowadzić na zewnątrz karoserii i wtedy nie ma problemu z widocznością. No ale znów, trzeba czegoś takiego używać aby o tym wiedzieć. Adrian Lutyński - Wto Sie 25, 2009 11:36 am " />Ja właśnie jestem po jednym agencie, co zabił LiFe, wprawdzie chińskie cele, ale tak długo katował aż serwo przestało chodzić i pół pakietu umarło. Więc wierzę w ludzkie zdolności, przestałem ufać że każdy ma wyczucie. A LiPo nie wybacza błędów, wiem to z doświadczeń a nie www. Przemek Morawski - Wto Sie 25, 2009 11:54 am " />Adrian, z Tobą mogę prowadzić dyskusję bo jesteś praktykiem a nie teoretykiem Jak więc widzisz obojętnie czy kolega który założył temat kupi LiFe czy LiPo jeśli się uprze to wykończy zarówno jedno jak i drugie. A może jednak powinien odwrócić kolejność i pomyśleć o napędzie bezszczotkowym a więc regulatorze z odcięciem i dopiero wtedy zainwestować w pakiet LiFe czy LiPo? A na razie niech kupi za 30-40zł używany pakiet NiMH w okolicach 3000mAh albo dwa aby wydłużyć czas jazdy a właściwie w ogóle zacząć jeździć bo z tego co pisze to teraz jeździ na 5V Adrian Lutyński - Wto Sie 25, 2009 12:34 pm " />Prawda, kolejność to ładowarka, regiel b+bl z odcięciem, potem pakiet lub silnik bl. Przedtem to lekkie zaburzenie kolejności, da się, bo tak jeździłem i ja i moi koledzy,ale nie powiem że nauka nie kosztowała Gensior - Wto Sie 25, 2009 12:48 pm " />Witam Ja mam zamiar kupić E-Firestorma 10t i do tej pory, po zakupie auta miałem kupić ładowarkę Turnigy od Pana Przemka, następnie dobry pakiet Li-Po a potem zbierać na zestaw bezszczotkowy. Przeczytałem temat i się zastanawiam, czy na np. LiPo Yeah Racing 5000mAh pojeżdże na standardowym reglu od E-F? Zestaw bezszczotkowy to jadnak niemały jak dla mnie wydatek, więc wolałbym dozbierać do niego potem, a jak już kupie, to miałbym wszystko co potrzebne (LiPo). Więc jak myślicie, czy na standardowym reglu od E-F można pojeździć na LiPo? I sorry jeszcze że wcinam się w temat, ale nie chciałbym zakłaać nowego żeby tylko o to się pytać Przemek Morawski - Wto Sie 25, 2009 1:15 pm " />Najlepiej zapytaj dystrybutora E-F on powinien wiedzieć czy regulator obsłuży LiPo. drewpol - Wto Sie 25, 2009 3:12 pm " /> ">a jeszcze lepiej, odcięcie - Futaba ma całkiem sensowne za przyzwoite pieniądze. Mam taki regiel: http://www.superhobby.pl/index.php?products=product&prod_id=69&PHPSESSID=99c001e2d2e0b8d97d38b65dd53c1d7a Pisze, że to odpowiednik Futaba. Tutaj drugi link: http://www.emodel.pl/esklep/amax-regulator-samochodowy-300a-03018-p-454.html Gensior - Wto Sie 25, 2009 4:15 pm " />O reglu znalazłm taki oto informacje: Obsługiwany Typ Silników: Szczotkowe Obsługiwane Silniki: od 15T Max. Prąd Ciągły: 75A Max. Prąd Chwilowy: 150A (10 sekund) Napięcie: 6 - 8,4V Prąd odcięcia: 150A Programowany Automatycznie Zabezpieczenie przed przegrzaniem Link do strony HPI http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=pl&partNo=341 Angielski moją mocną stroną nie jest Do dystrybutora zaraz napiszę. ------------------------------------- Chwilę później Dostałem odpowiedź: "Regulator obsługuje każdy pakiet. Kwestia w tym ze pakiety LiPo 7,4V nie powinny być rozładowane poniżej poziomu 6V Regulatory przystosowane do pakietów LiPo są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenie zapobiegające nadmiernemu rozładowaniu. Mamy natomiast w sprzedaży niezależne urządzenia które sygnalizują o takiej sytuacji poprzez świecenie diody i sygnał dźwiękowy. Urządzenie właśnie jest na etapie testów praktycznych. Będzie kosztowało ok 30 zł Inne rozwiązania to: Wybrać wersję modelu Firestorm FLUX Dokupić regulator z zabezpieczeniem." Więc rozumiem że bez problemu będę mógł jeździć E-F na LiPo. A czy opłaca się kupować ten "brzęczyk" ? drewpol - Wto Sie 25, 2009 5:54 pm " />Tak w ogóle to jak skontaktować się z firmą HSP? http://rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=106 Ta ładowarka się nadaje? Chcę kupić pakiet Li-Po 5000mAh Mateusz Kwiatkowski - Wto Sie 25, 2009 8:11 pm " />O ile mi wiadomo rc-electrotown.pl to nielegalna inicjatywa, więc aż dziwne że jeszcze funkcjonuje w państwie prawa. Ten fakt oznacza że będzie trudno z realną gwarancją. Zapraszam na GG: 3685889, doradzę coś porządnego i rabat również przydzielę Adrian Lutyński - Wto Sie 25, 2009 8:26 pm " />Państwo prawa?? TO jest meksyk europy, każdy to mówi Tomek Lipert - Wto Sie 25, 2009 9:20 pm " /> ">No cóż, widać jakie macie pojęcie o pakietach LiPo, ręce po prostu opadają. Chyba tylko ślepy nie zauważy gwałtownego spadku napięcia kiedy pakiet się kończy a monitor z diodami będzie tego potwierdzeniem (czyli że pakiet się kończy a nie awaria silnika/regulatora). No ale o tym może wiedzieć tylko ktoś kto na co dzień pakietów LiPo używa a nie ktos kto tylko je sprzedaje. Sprzedawać coś o czym nie ma się pojęcia? LiPo monitor z diodami można wyprowadzić na zewnątrz karoserii i wtedy nie ma problemu z widocznością. No ale znów, trzeba czegoś takiego używać aby o tym wiedzieć. Używam LiPo i korzystam z brzęczyka z diodami. Z paru metrów na słońcu są one niewidoczne. Rozwiązanie z samymi diodami jest równie skuteczne, co jeżdżenie na oko, no chyba, że ktoś preferuje jazdę w nocy. Marketing bardziej agresywny niż FS. Adrian Lutyński - Śro Sie 26, 2009 5:48 am " />A brzęczyki potrafią się zabrudzić i cichną. Tomek Lipert - Śro Sie 26, 2009 7:37 am " />Jednak są pewniejsze niż diody. Przemek Morawski - Śro Sie 26, 2009 7:57 am " />Już słyszę ten brzęczyk kiedy wkoło gwar modelarzy/gapiów i hałas innych modeli. Dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Jeden woli diody inny brzęczyk, każdy ma swój wybór. W śmigłowcu mam diody bo brzęczyka i tak bym nie usłyszał i są bardzo dobrze widoczne. W samochodzie też mam diody i kiedy model przejeżdża obok mnie widzę jakim kolorem świecą. |