ďťż
jaki naped lepszy 2 wd czy 4 wd??




tonyxD - Nie Lut 24, 2008 5:34 pm
" />elo mam pytanie jaki naped jest lepszy 2WD czy 4WD???
jeszcze jedno wie ktos moze dlaczemu baja 5b ma napęd na 2 koła ?????




Wiktor Sułek - Nie Lut 24, 2008 5:36 pm
" />Temat rzeka...

A dlaczemu BMW ma na tył??



Piotr Michalski - Nie Lut 24, 2008 5:44 pm
" />
">jeszcze jedno wie ktos moze dlaczemu baja 5b ma napęd na 2 koła ?????A dlaczego nie? A dlaczego truskawki są czerwone a cytryny kwaśne? A dlaczego stare Mercedesy mają światła prostokątne a nowe "łezkowe"?



Tomsza - Nie Lut 24, 2008 5:54 pm
" />Z tego co widziałem to wszystkie w skali 1:5 mają napęd na tył (ale może mało widziałem...). Mi osobiście się wydaje że w tej skali napęd 4x4 znacząco podniósł by cenę modelu.




Wiktor Sułek - Nie Lut 24, 2008 5:56 pm
" />Po prostu model jest tak skonstruowany Tak samo E-Firestorm, Rustler i wiele innych. Taka była wizja konstruktora i tak zostało A czy lepsze jest 2WD czy 4WD, to moze podam cechy obu napędów:

2WD:

- na mocniejszych silnikach gorsza kontrola trakcji, szczególnie w zakretach
- na 2WD mozna pojezdzic "poslizgami" (nie znaczy ze w 4WD nie )
- jedni mówią że jest więcej zabawy, ale zawodnicy jeżdżący na mocniejszych silnikach wolą mieć większa kontrole nad modelem.

4WD:

- lepiej trzyma sie drogi
- trudniej wpasc nim w poslizg
- latwiejszy w prowadzeniu na mocniejszych silnikach
- lepsza kontrola w zakretach

Co wybierzesz - Twoja sprawa. Jak masz zamiar jezdzic na bezszczotce to na mocniejszym pakiecie bedzie trudniej opanować model. To pytanie generalnie jest typu "co lepsze - spalina czy elektryk?". Oba typy modeli maja swoje wady i zalety, podobnie jest w przypadku napedow. Jakby ktorys z nich byl "zły" nie byloby modeli wykorzystujacych ten naped.

Pozdrawiam



Rafał Kowina - Nie Lut 24, 2008 6:14 pm
" />Ja baji 5b niewyobrażam sobie z napędę 4wd - zresztą ona i tak się świetnie prowadzi.

Ważne, żeby nie był na przednią oś bo wtedy masakra - "Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Do małych modeli myślę, że lepszy jest 4wd ale do takiej baji tylko 2wd - i idzie jak burza



Szymon Madziara - Nie Lut 24, 2008 7:52 pm
" />Po pierwsze model 2WD daje mozliwosc szybszego wyjscia z zakretu niz 4WD i Wiktorze to co napisales ma sens tylko przy podworkowej jezdzie. Pozatym modele napedzane na jedna os maja zazwyczaj mniejesze opory przeniesiena napedu niz 4WD. Zawdonicy czasami WCALE NIE WOLA 4WD. Przyklad: Pan Jan Matukin testujacy naped na jedna os do klasy 1/18 STD. Wiktor. Mam posbe. Jest taka zasada: Jak nie masz zielonego pojecia na dany temat to sie nie wypowiadaj bo twoje posty sa czasami zalosne, chyba ze brak wiedzy byl mniejszym argumentem niz chec nabicia kolejnego posta.



Tomasz Ostrowski - Pon Lut 25, 2008 7:48 am
" />na kilku zawodach miałem tę wątpliwą przyjemność stania na serwisie jak jeździły petrole. Kiedyś był jeden z 4WD. W zakrętach gość rozbił z innymi co chciał. Cała reszta musiała zwalniać i mocno kontrować, a on szedł jak burza.



Tomasz Ostrowski - Pon Lut 25, 2008 7:50 am
" />
">Po pierwsze model 2WD daje mozliwosc szybszego wyjscia z zakretu niz 4WD .

a skąd taki wniosek?



Rafał Kowina - Pon Lut 25, 2008 2:18 pm
" />Wadą 4wd jest to, że jak się wchodzi w zakręt na gazie to wpada w podsterowność i można wylecieć z zakrętu, a jak się wejdzie z gazem odpuszczonym i się doda gazu w zakręcie to się robi nadsterowny. 2wd jest nadsterowne prawie zawsze. Wiem to z własnego doświadczenia



Tomasz Ostrowski - Pon Lut 25, 2008 2:52 pm
" />
">Wadą 4wd jest to, że jak się wchodzi w zakręt na gazie to wpada w podsterowność i można wylecieć z zakrętu, a jak się wejdzie z gazem odpuszczonym i się doda gazu w zakręcie to się robi nadsterowny. 2wd jest nadsterowne prawie zawsze. Wiem to z własnego doświadczenia

pozwolisz, że się z Tobą nie zgodzę



amonsul - Pon Lut 25, 2008 3:20 pm
" />
">Wadą 4wd jest to, że jak się wchodzi w zakręt na gazie to wpada w podsterowność i można wylecieć z zakrętu, a jak się wejdzie z gazem odpuszczonym i się doda gazu w zakręcie to się robi nadsterowny. 2wd jest nadsterowne prawie zawsze. Wiem to z własnego doświadczenia

też sie nie zgodzę.

model 4wd może być i nad i pod sterowny a jak sie ktoś uprze to nawet da rade osiągnąć neutralne zachowanie modelu.

w 2wd masz model który zawsze wyjeżdża tyłem. ( chyba ze to przednia ośka )

Poza tym każde porównanie jakie miało do tej pory udowodniło ze model 4wd w każdych warunkach jest szybszy od 2wd.



Rafał Kowina - Pon Lut 25, 2008 3:52 pm
" />Może mój 4wd jest jakiś dziwny ale to co mówię ma także potwierdzenie w samochodach 1:1 a ja zrobiłem parę rundek 4wd(nitro star) i 2wd(firestorm) i wiem co on robi - w porównaniu do niego, mój prowadzi się jak podręcznikowy przykład zachowania 4wd.

PS: Kiedyś o tym w "Jazda polska" mówili i nawet demonstrowali

PS2:"Poza tym każde porównanie jakie miało do tej pory udowodniło ze model 4wd w każdych warunkach jest szybszy od 2wd" - z tym to ja się nigdy nie zgodze



Zaremba Lesław - Pon Lut 25, 2008 4:00 pm
" />
">Po pierwsze model 2WD daje mozliwosc szybszego wyjscia z zakretu niz 4WD i Wiktorze to co napisales ma sens tylko przy podworkowej jezdzie. Pozatym modele napedzane na jedna os maja zazwyczaj mniejesze opory przeniesiena napedu niz 4WD. Zawdonicy czasami WCALE NIE WOLA 4WD. Przyklad: Pan Jan Matukin testujacy naped na jedna os do klasy 1/18 STD. Wiktor. Mam posbe. Jest taka zasada: Jak nie masz zielonego pojecia na dany temat to sie nie wypowiadaj bo twoje posty sa czasami zalosne, chyba ze brak wiedzy byl mniejszym argumentem niz chec nabicia kolejnego posta.

ps.Pan Janek nic nie testuje ,tylko zbudował model własnoręcznie 2WD bo 4WD jest bardziej skomplikowany,ma Skalpela,ale widocznie większa frajda jeżdzić Swoim.
Szymon przeczytaj na głos Swoją prośbę...



amonsul - Pon Lut 25, 2008 4:15 pm
" />
">Może mój 4wd jest jakiś dziwny ale to co mówię ma także potwierdzenie w samochodach 1:1 a ja zrobiłem parę rundek 4wd(nitro star) i 2wd(firestorm) i wiem co on robi - w porównaniu do niego, mój prowadzi się jak podręcznikowy przykład zachowania 4wd.

PS: Kiedyś o tym w "Jazda polska" mówili i nawet demonstrowali

PS2:"Poza tym każde porównanie jakie miało do tej pory udowodniło ze model 4wd w każdych warunkach jest szybszy od 2wd" - z tym to ja się nigdy nie zgodze


Zapraszam na testy, zgłoś sie proszę na nasz rajd i pokaż wyższość 2wd. W/g regulaminu przysługuje ci silnik o klasę wyższą.



Szymon Madziara - Pon Lut 25, 2008 4:58 pm
" />Panie Leslawie... Ja wiem swoje, Pan wie swoje. Do porozumienia nie dojdziemy Czytalem wiele ksiazek na te teamty, mam do nich dotep dzieki przynaleznosci do modelarni i z tego co sie orietuje one nie klamia. Zobaczymy na przyszlorocznej mikrolidze kto ma racje



Tomasz Ostrowski - Pon Lut 25, 2008 5:50 pm
" />
">ps.Pan Janek nic nie testuje ,tylko zbudował model własnoręcznie 2WD bo 4WD jest bardziej skomplikowany,ma Skalpela,ale widocznie większa frajda jeżdzić Swoim.


Pan Janek jeździ w 2WD?
oo, to coraz bardziej podoba mi sie ta klasa. Jak w przyszłym sezonie nie zlikwidujecie 2WD to może się przyłączę ... jeśli tylko uda mi sie dokończyć mój projekcik



Zaremba Lesław - Pon Lut 25, 2008 5:53 pm
" />Zdemontuj dyfer w Swoim X-rayu i pokaż już w Łodzi...
Modele 2 WD mają inną budowę niż 4 WD.Porównaj Skalpela do Xraya;szerokość opon,wysokość prześwitu.
W poprzednim sezonie mikromanii w Warszawie odbyła się próba Skalpela z 4 wd.Skalpelem jechał Łukasz Kowalczyk mistrz Polski klasy 1:12.Niestety 4 wd nie dało Skalpelowi szans.A przyczyn na to składało się wiele.
Ciekaw jestem jakie książki czytasz,bo niewiele jest publikacji aktualnych na tematy modelarskie...



Zaremba Lesław - Pon Lut 25, 2008 5:54 pm
" />
">...
Pan Janek jeździ w 2WD?
oo, to coraz bardziej podoba mi sie ta klasa. Jak w przyszłym sezonie nie zlikwidujecie 2WD to może się przyłączę ... jeśli tylko uda mi sie dokończyć mój projekcik


Pan Janek jeżdzi Swoją konstrukcją w Standardzie..



Szymon Madziara - Pon Lut 25, 2008 6:01 pm
" />Jak juz powiedzialem ze byc moze dowiode swojej tezy bo wtedy skoncze moj calkowicie odmienny projek od scalpela i xaraya. Bazuje na starej konstrukcji ale dobrej. Jedyne co wykorzystam ze scalpela to felgi i dyrer. Ja jestem uparty i nie zmienie swojego zdania puki sam sie nie przekonam. Pozatym na tym wedlug mnie polega prawdziwe modelarstwo. Budowa modelu i dopiro potem sciganie sie.

P.S Ciekawosc to pierwszy stopien do piekla. Ksiaski sa stare a pozatym instruktor przekazuje takze swoje doswiadczenia ustnie, a pracuje juz z modelarzami jako instruktor ok. 30 lat



MMaLy - Pon Lut 25, 2008 10:35 pm
" />
">Z tego co widziałem to wszystkie w skali 1:5 mają napęd na tył (ale może mało widziałem...). Mi osobiście się wydaje że w tej skali napęd 4x4 znacząco podniósł by cenę modelu.

http://www.fg-polska.pl/oss/catalog/ind ... th=127_128

modele MCD petrole 4WD w kosmicznych cenach 4000- 8000 pln
Powered by WordPress, ©