ďťż
Jaki silnik do Brama 10b
Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 12:43 pm " />Witam Jestem od kilku dni posadaczem HPI Brama 10b wiem ze nie jest to szczyt techniki ale da się jeźCzy ktos z was wie jaki silnik bezszczotkowy i regulator mogłbym do niego włożyć? Bedę wdzięczny za pomoc Mateusz Ś - Pon Maj 04, 2009 1:06 pm " />Ja bym wsadził do niego ezRuna 9T, powinien wystarczyć i uciągnąć model ten zestaw. Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 1:13 pm " />Chiałbym w przyszlości startować w zawodach 1/10 off road tym modelem w związku z tym zamierzam kupowac takie cześci które beda akceptowane na turniejach. Czy zestaw który polecileś nie bedzie budził żadnych zastrzeżeń. Mateusz Ś - Pon Maj 04, 2009 1:34 pm " />Z tego co się orientowałem to będziesz mógł nim startować na zawodach, zresztą zdaje mi się, że już z tym zestawem ktoś startuje. Kuba - Pon Maj 04, 2009 2:03 pm " />Czy nie jest tak ze silniki opisane calymi liczbami, tak jak np 9T to sa silniki 380 w obudowie 540 i sa za slabe do modeli 1:10? Trzeba szukac silnikow z .5 w nazwie, czyli np 8.5T, ktore odpowiadaja silnikom 540. Tomek Lipert - Pon Maj 04, 2009 3:02 pm " />A skąd masz takie informacje? Bo ja pierwszy raz coś tak dziwnego słyszę. Kuba - Pon Maj 04, 2009 3:10 pm " />Z rctech http://www.rctech.net/forum/electric-ro ... ystem.html Mateusz Ś - Pon Maj 04, 2009 3:24 pm " />http://www.rcsquad.com/produkt/87/66/Si ... 0_35A.html ".... Specyfikacja silnika: * Rodzaj: KV3000 13T/SL * Rozmiar: 540 * Waga: 165g * Wymiary: 36 mm (średnica) 50 mm (dł. silnika) " Hym... Tak jak mówie jeden "znajomy" śmiga Tamiyą z ezRunem 9T na zawodach. Kuba - Pon Maj 04, 2009 3:40 pm " />http://www.hobbywing.com/english/Articl ... icleID=408 http://www.hobbywing.com/english/Articl ... icleID=425 Zewnetrzne rozmiary sa podobne do 540, ale silniki opisane cala liczba maja obudowe z zeberkami i ich efektywna srednica jest mniejsza niz silnikow *.5 Te silniki beda mialy mniej momentu i nie nadaja sie za bardzo do modeli off road. Samo HW tak tez opisuje swoje zestawy, cala liczba do 1:12,1:10 onroad, *.5 do 1:12,1:10 off road. Silniki opisane cala liczba sa sprzedawane ze slabszymi regulatorami 35A kiedy w zestawie z *.5 sa 60A. Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 3:55 pm " />Wow no to teraz juz na pewno nie bede wiedział na co miałbym sie zdecydowac, moze jakis uzytkowinik 1/10 sie wypowie. Tomek Lipert - Pon Maj 04, 2009 5:23 pm " />Mimo że na stronie Hobbywing byłem, nie zauważyłem informacji o rzeczywistych rozmiarach... Dzięki za info! Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 5:44 pm " />Panowie a jakie silniki zazwyczaj wkładają użytkownicy 1/10 (jakie bezszczotkowe), mam straszny mętlik w głowie. IgorCh - Pon Maj 04, 2009 5:53 pm " />spokojnie brame napewno bez problemu uciagnie, a rozmiary ma napewno jak 540, nie którzy stosuja je w e-f i tez bez problemu, ja mam zamiar kiedys takze taki sobie sprawić. Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 6:03 pm " />A cos mocniejszego tak zeby była pewność ze pociągnie i pojedzie kolo 60 kmh? Mateusz Ś - Pon Maj 04, 2009 6:10 pm " />No to bierz Mamba Max 5700 (ewentualnie Sidewinder 5700), mam ten zestaw (SW 5700) w Lazerze i jest ładne latanko. Na zawody można z SW śmigać, ale czy uciągnie czy brama go utrzyma? To ręki nie oddam. Przemek Morawski - Pon Maj 04, 2009 6:16 pm " />Ten model (Brama) nie wytrzyma 60km/h. Znam kogoś kto do HPI E10 założył eZRun 9T i niestety model poległ. Co do rozmiaru silników to rzeczywiście zewnętrznie są to 540-tki ale w środku jest 380-tka. Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 6:26 pm " />A co masz na mysli pisząc(czy uciągnie czy brama go utrzyma?) tzn czy sie nie rozpadnie? czy jak?:) Marci B. - Pon Maj 04, 2009 6:32 pm " />Tzn jakbym mogl prosic o pomoc w stworzeniu modelu z Brama taki model którym mogłbym na zawodach 1/10 4WD startowac Paulin - Pon Maj 04, 2009 6:33 pm " />Na moje oko pierwszy pujdzie układ napędu. Ta brama jest strasznie plastikowa. Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 6:53 pm " />Czyli? nie ma szans?:) az tak zle:P Kuba - Pon Maj 04, 2009 7:38 pm " />Kup sobie podwozie buggy 2WD. HPI Polska - Pon Maj 04, 2009 7:43 pm " /> ">Czyli? nie ma szans?:) az tak zle:P Model Brama to nowa oferta. Chyba nikt nie robił jeszcze takich doświadczeń. Ważna jest natomiast podstawowa wiedza i rozsądek w doborze sprzętu. Oryginalne wyposażenie modelu jest dobrze dobrane. Osobiście polecam najpierw udział np. w naszych zawodach (klasa TRUCK) a dopiero po zdobyciu praktycznego doświadczenia modyfikowanie sprzętu. Odwrotna kolejność jest raczej bezcelowa. Jeśli już koniecznie chcesz modyfikować zestaw na początek polecam zakup mocniejszego silnika szczotkowego. Jeśli jesteś przekonany do zestawu bezszczotkowego zwróć uwagę czy regulator ma możliwość programowania. Ważne jest aby nie przesadzić na początek z mocą silnika i umiejętnie dostosować ją do możliwości modelu ( możliwość płynnej regulacji parametrów zestawu). Taką możliwość oferują zestawy bezszczotkowe RcHobby Marcin B. - Pon Maj 04, 2009 8:13 pm " />Witam Wlasnie sie wybieralem do Częstochowy (jestem z Nysy i mam okolo 150 km wcale nie daleko) ale niestety w tych dniach mam szkolenie w krakowie, wiec odpada. Czy w czerwcu tez beda jakies zawody w klasie 1/10 elektryczne? Jak tak to chetnie przyjade (obawiam sie ze Brama sobie nie poradzi z innymi modelami tej klasy no ale coz od czegos tzreba zaczac. Bede wdzieczny za odp. i porady w sprawie rozbudowy mojego Brama P.S. Czy dostane w koncu aktywacje konta? Pozdrawiam Marcin Buczkowski Marcin B. - Wto Maj 05, 2009 8:18 am " />A jaki silnik elektryczny polecalibyście do tego modelu (szczotkowy silnik)? KiT - Wto Maj 05, 2009 9:24 am " />Co wy tu koledzy straszycie nowego. Ja widziałem filmik na youtube jak ten brama jeździ to chaszcze, skoki metrowe, krawężniki ba nawet asfalt mu nie są straszne. o proszę tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=swOyG4kgMQE no przecież tych ewolucji nie wykonuje na zwykłym silniku nie? Czyli kupujemy bezszczotkę w okolicach KV5900 ale rzeczywistej rozmiarówki silnika 540 Jak myślisz poważnie o zawodach to masz dwie opcje: 1. tańszą: sprzedać ten model przeboleć stracone 30% ceny i kupić coś co się nadaje na zawody 2. droższą: włożyć do niego zestaw napędowy brusshless założyć mu elektroniczny kaganiec w oprogramowaniu regulatora, opanować go na bezkolizyjnym terenie i potem wymieniać po kolei wszystkie elementy które się w modelu sypną. Czyli tak na moje oko 70% drogi przeniesienia napędu. Jak już polubiłeś modele HPI i masz ograniczony budżet i wybierasz się na zawody to należało kupić to: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 03&lang=pl Brama 10B w realu działa mniej więcej tak: http://www.youtube.com/watch?v=6OhL1Tpt ... re=related HPI Polska - Wto Maj 05, 2009 11:08 am " /> ">A jaki silnik elektryczny polecalibyście do tego modelu (szczotkowy silnik)? Na początek polecam pojeździć modelem i sprawdzić zarówno swoje możliwości i parametry oryginalnego zestawu. Decyzję o zmianach odłożyłbym na później jak poznany wyniki udziału w zawodach i porównania z innymi modelami. HPI Polska - Pią Maj 08, 2009 3:14 pm " />Testy modelu Brama 10B Na zawody do Olsztyna wybiera się Marek Wojna z córką Agatą. Uznaliśmy że to dobra okazja do przeprowadzenia praktycznych testów modelu Brama 10B. Agata pojedzie modelem Brama w klasie 4WD. Modelik wyposażyliśmy w zestaw RcHobby: Aparatura N4Q, Silnik bezszczotkowy 9,5T Regulator 100A Pakiet 7,2V NiMh 4600 mAh Parametry regulatora ustawione na łagodny start (pozycja 2 z 9 możliwości). Tuleje w kołach wymieniliśmy na łożyska i to wszystko. Zobaczymy co z tego wyjdzie ? Tomek Lipert - Pią Maj 08, 2009 3:47 pm " />Brama ma dokładnie takie przeniesienie napędu jak E10? Michoxx - Nie Maj 10, 2009 4:37 pm " />Może i eZRun 9T to 380, ale w off-road daję radę, używam tego zestawu w E-Firestormie jak wiele osób i daje radę, czasem się zagrzeje do 60ÂşC ale jedynie przy agresywnej jeździe, a na torze nikt tak agresywnie nie jeździ. Więc w Bramie da radę, a co do modelu to eZRun'a na zwykłym pakiecie powinien wytrzymać, bezszczotki pokazują dopiero swoją moc na lipolach. KiT - Nie Maj 10, 2009 6:48 pm " />w T4 EZRun 9T się poddał, brak było mocy na podjazdach i skoki nie do wykonania w B44 chodził na styk. Tzn na lekkim pakiecie Lipoli i modelu ustawionym na 30-35km/h poprawnie sobie radził, ale bardziej na płaskim niż na podjazdach. Ponadto po tygodniu w off-road rozleciał się w nim rdzeń, nie polecam tego rozwiązania do off-road. Marek Wojna - Pon Maj 11, 2009 1:23 pm " />Witam Zawody uważam za stosunkowo udane. W zawodach Agata zajęła 11 miejsce . Propozycja przeprowadzenia testów była dość spontaniczna więc poza uruchomieniem modelu nie mieliśmy czasu na trening ani dokładniejsze zapoznanie się z zachowaniem modelu na torze. Uważam więc że pozycja zajęta na podwoziu za 600 zł w rywalizacji z innymi dużo droższymi modelami to dobry wynik. Model przejechał całe zawody bezawaryjnie poza drobnym uszkodzeniem w czasie eliminacji. Naszym zdaniem po zmianie wałka napędowego na metalowy oraz odpowiedniego dobrania opon, modelem Brama 10B można spokojnie rozpoczynać przygodę z wyścigami w klasie 4 WD. Nie jest to konstrukcja która pozwoli walczyć o podium niemniej model jest wyjątkowo tani w stosunku do swoich możliwości. Konkurencja jeździła na znacznie mocniejszych silnikach co nie oznacza że po kilku treningach nie można by z nimi powalczyć o lepsze miejsca. Jutro opublikujemy dokładniejsze dane Czasy okrążeń i zdjęcia. Pozdrawiam Marek HPI Polska - Pią Maj 15, 2009 7:49 am " />Zdjęcia z testów HPI Brama 10B w Dywitach KiT - Pią Maj 15, 2009 8:34 am " />a czy dały się we znaki problemy z wyważeniem modelu w czasie skoków? HPI Polska - Pią Maj 15, 2009 9:01 am " />Link do wyników jednego z wyścigów Tomasz Dolata - Pią Maj 15, 2009 9:45 am " /> ">Link do wyników jednego z wyścigów hmm zastanawiam się czy to pokazuje jak brama jest dobra czy co, bo jak mniemam strata 2 okrążeń do pierwszego, 20-30s straty na 1 kółku oraz ostatnie miejsce z tych co ukonczyli to dobry wynik ? no nie powiem - dziwna reklama KiT - Pią Maj 15, 2009 9:55 am " />ten link nie jest odpowiedzią w tym temacie, zawodnicy wyprzedzający Agatę zrobili większą ilość okrążeń, mieli lepsze czasy średnie i best na okrążeniu (44s i 45s vs 1.04 Agaty czasy best oraz średnie 48s i 51s vs. 1.12s Agaty). Natomiast zawodnicy którzy ulokowali się na pozycjach po Agacie mieli lepsze czasy średni i best tylko mniejszą ilość okrążeń, co sugeruje nie ukończenie wyścigu (ostatni w stawce wcale nie wystartował?) Zaś z rozpiski czasów okrążeń widać, że Agata pomimo równej jazdy (czyli nie jest to kwestia słabego zawodnika, coś jak Kubica w BMW) odstaje od reszty zawodników przeciętnie 10sec na okrążeniu. I co widać nawet na zdjęciu, model z kretesem przegrywa start (warto zobaczyć czas pierwszego okrążenia). Czyli o nawiązaniu walki z innymi na torze nie ma mowy. Czy w pozostałych wyścigach model też nie zajmował ostatnie pozycji, tylko wtedy jak inni nie kończyli wyścigu z tytułu awarii lub kraksy? HPI Polska - Pią Maj 15, 2009 11:08 am " />Nikt nie mówi że Brama wygra z modelami trzykrotnie droższymi wyposażonymi również w mocniejsze silniki. Celem testu było praktyczne sprawdzenie jak zachowa się model w prawdziwej rywalizacji a nie w czasie jazdy pod blokiem. Głównie chodziło o to i taki również jest temat tego postu i pytanie kolegi czy Brama 10B wytrzyma silnik bezszczotkowy. Model wyposażyliśmy więc w silnik bezszczotkowy 9,5 T a o ile się nie mylę w przepisach MP klasy 4WD nie ma ograniczeń więc można stosować mocniejsze silniki. Moim zdaniem wynik Agaty nie ma większego znaczenia. Zamieściliśmy wyniki jednego przypadkowego wyścigu. Nie jest to klasyfikacja zawodów. Na stronie LOK nie ma jeszcze kompletnych wyników zawodów. Agata jechała w tej klasie po raz pierwszy nie mając wcześniej doświadczenia z modelami elektrycznymi 1:10 4WD. Nie była ostatnia na zawodach rangi Mistrzostw Polski a jechała na dużo tańszym sprzęcie podejmując skuteczną rywalizację. Nie miała poważnej awarii i ukończyła zawody. Wnioski można wyciągać różne. Dla mnie model sprawdził się pomimo że nie jest dedykowany przez producenta do zawodów tej klasy. Testy pokazały że jest to wystarczający model aby tanio zacząć przygodę z elektrykami 4WD i taki był cel tego testu. KiT - Pią Maj 15, 2009 11:32 am " />idąc za ciosem, co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale widać, że Brama w rywalizacji najlepiej czułaby się w towarzystwie modeli Brama 10b. Pytanie czy kupujący będą mieli szanse na takie współzawodnictwo, ale nie do mnie pytanie i nie moje pytanie . Wszyscy też wiemy, że od bezszczotki po jednych zawodach się nie rozleci, by cokolwiek powiedzieć, trzeba zobaczyć stan kielichów, przekładni i satelit. Ciekawe też co by się stało, jakby włożyć solidny pakiet i spróbować na tej bezszczotce dotrzymać innym kroku dając model w ręce doświadczonego zawodnika. Choć IMHO to nie Agata była tu hamulcowym DF-02 bardzo zbliżony model konstrukcyjnie wymagał jednak częstego serwisu na mocnym silniku BL. A dodatkowo awaryjność była potęgowana niemożnością utrzymania się w torze jazdy przy prędkościach serwowanych przez ten silnik. Nawet skoki wyglądały podobnie, model na skutek momentu obrotowego od kół leciał na dziób. Mateusz Betko - Wto Sty 05, 2010 2:03 pm " />Nie wiem dla czego wszyscy mają takie złe zdanie o bramie mam już ją ponad rok żaden element się nie zepsuł ani nie złamał . Myślę że wytrzyma ona zestaw bezszczotkowy , i wydaje mi się że najlepszy faktycznie będzie EZrun 9T Oto dwa filmiki . 1.Brama 10b EZrun 9T [pakiet 7,2 standard] http://www.youtube.com/watch?v=8KEqkdc3ZxQ&translated=1 2.E-firestorm z silnikiem EZrun 9T http://www.youtube.com/watch?v=SV1uxt5Vffg&translated=1 Gensior - Wto Sty 05, 2010 6:58 pm " />Miałeś jakiś inny model? Bo pierwszy zawsze wydaje się być idealny... Na czym jeździsz w tej Bramie, że sądzisz że wytrzyma bezszczotkę? Sam kiedyś zastanawiałem się nad Bramą, ale posiedziałem trochę w internecie i zrezygnowałem. Większość posiadaczy pisałe, że do bezszczoty jak i do skoków się nie nadaje. Taki model-zabawka. HPI Polska - Wto Sty 05, 2010 7:40 pm " />Jakość, możliwości i przeznaczenie modelu są związane z jego ceną. Jeden model kosztuje 400 zł a inny 4000 zł. Nie można ich porównywać choć jeden i drugi model w swojej klasie mogą mieć bobry parametr cena możliwości. Decyzja który model wybrać często zależy od możliwości finansowych. Jeśli chcecie komuś doradzać to podajcie jaki inny model RTR w podobnej cenie może który konkurować z Bramą. Z naszej oferty jako alternatywę można rozważać jeszcze modele Strada. Jan Matukin - Wto Sty 05, 2010 10:10 pm " /> ">...Brama w rywalizacji najlepiej czułaby się w towarzystwie modeli Brama 10b. Pytanie czy kupujący będą mieli szanse na takie współzawodnictwo, ale nie do mnie pytanie i nie moje pytanie... Obserwowałem jazdę Agaty modelem "Brama" i nie odniosłem wrażenia by miejsce jakie zajęła było akurat wynikiem parametrów modelu. Model był "wyjęty prosto z pudełka", czego więc spodziewasz się?. Panowie Marek i Dariusz wyłożyli sedno sprawy, zbędne jest więc dalsze rozbieranie problemu (którego nie ma) na czynniki pierwsze. ">...DF-02 bardzo zbliżony model konstrukcyjnie...Nawet skoki wyglądały podobnie, model na skutek momentu obrotowego od kół leciał na dziób. Jak widać nie wiesz co robić z gazem i skrętem w czasie skoku. Właśnie ten moment obrotowy wykorzystuje się w kontroli "lotu" modelu z czterema kołami. Jak to się robi? - wystarczy być na zawodach off-roadów również elektrycznych i popatrzeć co robią zawodniczki i zawodnicy. KiT - Wto Sty 05, 2010 11:36 pm " />wątek trochę już się zakurzył tak na marginesie to będę się jednak upierał, że wiem, i dodam że w B44 to działa, w DF-02 nie, sprawdź to zobaczysz jak powolna i nieadekwatna do pozycji spustu jest reakcja tego modelu w locie, boczna lepiej a ale góra dół, słaba, dodając do tego brak sprzęgła przy lądowaniu po wcześniejszym dodaniu gazu w powietrzu by wyrównać model przed lądowaniem (nawet jak puścisz gaz to rozpędzone dwie odlane z żeliwa zębaki dyferencjałów robiły swoje w mieleniu napędu). Inercja układu... nie wiem jak jest w Bramie 10b bo już jakiś czas temu wyleczyłem się z kupowania tanich modeli, teraz kupuję dobre. I to chyba nie mówimy o momencie obrotowy bo ten jak jest stały to odpowiada tylko za efekt żyroskopowy ( i dlatego jest określany jako wektor osiowy w osi obrotu koła) tylko reakcyjny (ten z III prawa Newtona) a tutaj będący rezultatem zmiany obrotów, nieprawdaż (takie coś co w śmigłowcach musi być neutralizowane przez śmigło ogonowe ), nie mylić ze zjawiskiem Coandy , które w buggy jest do pominięcia dla wnikliwych w miarę poprawnie http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y Jan Matukin - Śro Sty 06, 2010 4:42 am " /> ">...chyba nie mówimy o momencie obrotowym ... ale wcześniej napisałeś ">...DF-02 bardzo zbliżony model konstrukcyjnie...model na skutek momentu obrotowego od kół leciał na dziób... Temat nie dotyczy DF-02 tylko Bramy i do niej się odniosłem tym bardziej, że miałem ją w "rękach". ">...nie wiem jak jest w Bramie 10b... I w tym jest sedno sprawy - nie porównuj DF-02 do modelu, o którym nic nie wiesz. "nie miałem, nie używałem, ale wiem lepiej" - gdzieś już to czytałem. KiT - Śro Sty 06, 2010 7:48 am " />Leci brama na dziób wyraźnie to było widać w załączonym materiale.. tak samo leci DF-02. Leci w rękach zawodnika... nie w moich znaczy zawodnik nie umie? Czy model nie pozwala? Która odpowiedź jest prawidłowa? Tak to w życiu jest, że nieznane zjawiska opisuje się w odniesieniu do znanych doświadczeń i to się nazywa wnioskowaniem... . By inteligenty czytelnik wiedział, czy są oparte na bazie własnego doświadczenia czy nie, to się to zaznacza w tekście. Jak ktoś zapyta czy może 5kg modelem on-road startować w 540 i uzyska odpowiedź, że nie bo jak jeździłem tak samo cieżkim modelem ale innej firmy i nie ma to sensu to taki wniosek jest nieuprawniony, do czasu jak się nie sprawdzi 5kg modelu którego dotyczy pytanie? Czy jednak z góry wiadomo, że to bez sensu? Na każdym silniku trzeba pojechać zawody by stwierdzić, że się nie nadaje, czy wystarczy pomierzyć parametry, albo porównać do podawanych? Hmm? Próbujesz udowodnić, że to dobry model, bo miał słabsze czasy, leciał na dziub i przegrywał start? Ale dostrzegać te wady i o nich pisać można dopiero po zakupie, tak? Czepiać się też się trzeba nauczyć, tak by to przynajmniej robić z wdziękiem... ">Nie wiem dla czego wszyscy mają takie złe zdanie o bramie mam już ją ponad rok żaden element się nie zepsuł ani nie złamał . Myślę że wytrzyma ona zestaw bezszczotkowy , i wydaje mi się że najlepszy faktycznie będzie EZrun 9T Oto dwa filmiki . 1.Brama 10b EZrun 9T [pakiet 7,2 standard] http://www.youtube.com/watch?v=8KEqkdc3ZxQ&translated=1 a mnie zawsze ciakawi dlaczego to czego ktoś nie chciał pokazać na filmie, np.: dlaczego ani razu nie wykonał pełnego zakrętu na gazie? Mateusz Betko - Śro Sty 06, 2010 2:44 pm " />Jest to moje 2-gie auto . Nawet z najlepszym silnikiem bezszczotkowym brama nie wygrała by zawodów , ponieważ nie można jej porównywać do aut zawodniczych MAM to auto i wiem co mówię , nie można jej też porównywać do zabawki z supermarketu . Osobom które takiego modelu nie miały może się wydawać że jest to słabe auto , ale w rzeczywistości jest inaczej . KiT - Śro Sty 06, 2010 4:29 pm " />jest to średniej klasy model rekreacyjny do którego trzeba trochę części kupić i który ma służyć do zabawy. Takie jest jego przeznaczenie, nie zawody, nie tunning. Ale jazda modelem wyjętym z pudełka gdzieś niedaleko miejsca zamieszkania. Pytanie czy warto go kupić ma sens jeśli postawione jest w jakimś kontekście... - na prezent, dla syna jako pierwszy model do zabawy, tak - na zawody przy skromnym budżecie, nie - lepiej się sprawdzi zawodniczy model używany. - jako model który ma uczyć jak działa napęd, jak go składać, jak czyścić, tak - jako buggy do skoków, raczej nie bo sobie nie radzi. - jako konkurencja do modeli noname za 400zł, tak bo o części będzie łatwiej; itp itd. Stacek - Śro Sty 20, 2010 1:11 pm " />No tak ale jest troche droga.Wczoraj dzwoniłem do użytkowanka allegro RC SQUAD i dowiadywałem się o ezrna 9t.Nie ma ich ale koleś powiedział że ma ezrna 5.5T i ty też pośmigasz na zawodach.Silnika używał tylko do pokazów.Powiedział że odda za 430zł.Chcesz mage ci dać tel do niego |