ďťż
jaki silnik do klasy E10 SPEC
paul2x - Czw Sie 07, 2008 11:33 am " />Witam, jak w temacie chce sprobowac sil w klasie spec i nie wiem jaki silnik wybrać. Mam 2 na oku LRP 17T Challenge i Corally 17x2 seria Black; moze ktos mi pomoze i podpowie ktory z nich jest lepszy? A moze ktos zasugeruje cos innego wartego uwagi? Z gory dzieki za pomoc pozdrawiam Michał Bugajski - Czw Sie 07, 2008 12:29 pm " />od sezonu halowego w tej klasie maja byc dopuszczone silniki bezszczotkowe 9.5T, wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL. Adaś Brzoza - Czw Sie 07, 2008 2:36 pm " /> "> wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL. BL. to są silniki bezszczotkowe Piotr Owcarz - Czw Sie 07, 2008 2:51 pm " />tak Tomasz Dolata - Czw Sie 07, 2008 2:57 pm " /> "> wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL. BL. to są silniki bezszczotkowe jakim cudem Ty masz status forumowicza to ja niewiem Piotr Owcarz - Czw Sie 07, 2008 3:02 pm " />Tomek ja wogule nie wiem jak tu administracja działa ... Niektórzy odświeżają w sprzedam co dziennie. A Adam to następny przypadek otrzymania statusu forumowicza "z farta". Grzegorz Działkowski - Śro Mar 04, 2009 1:05 pm " />Wracając do tematu, może ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami? Który byście polecili? Corally po specyfikacju wydaje się szybszy, ale chyba RPM to nie wszystko GRAUPNER silnik SPORT 9,5T star zasilanie 4.8 ... 7.4 V obroty na 1V (kV) 3800 uzwojenie 9,5T STAR pobor pradu przy max sprawnosci @ 7.2 V: 35 A pobor pradu przy max mocy @ 7.2 V: 90 A max moc przy 7.2 V: 340 W max moc przy 6 V: 255 W max moc przy 4.8 V: 165 W obroty w obie strony calkowita dlugosc 70 mm dlugosc puszki 52.5 mm srednica 35.8 mm dlugosc wolnej oski 15 mm srednica oslki 3.175 mm waga 165 g spelnia przepisy DMC i EFRA http://www.rojna.pl/index.php?p2602,655 ... -9-5t-star czy Wyścigowy silnik bezszczotkowy Corally X-BP 9.5 Spec wysokie osiągi i lepsza kontrola dzięki szerokiemu zakresowi mocy ceramiczne łożyska kulkowe regulacja charakterystyki pracy lekka konstrukcja homologacja EFRA i IFMAR zwoje: 9.5 uzwojenie typu: gwiazda moc max.: 290 Watt KV: 4.400 RPM/Volt napięcie wejściowe: 4-10 ogniw (1.2 V/ogniwo) wymiary silnika: 70.0 x 52.5 x 35.8 mm http://www.defena.pl/sklep/product_info ... 0Spec.html a może jeszcze coś innego? Łukasz Sabat - Śro Mar 04, 2009 1:09 pm " />SIlniki godne uwagi: LRP Speed Passion Tekin Corally GM Michał Bugajski - Śro Mar 04, 2009 5:16 pm " /> ">SIlniki godne uwagi: LRP Speed Passion Tekin Corally GM Jeszcze CS Super Sport Brushless Motor 9.5T SPEC, Czy Twoja kolejnośc jest przypadkowa czy coś oznacza ?? Łukasz Sabat - Śro Mar 04, 2009 6:21 pm " />przypadkowa Grzegorz Działkowski - Śro Mar 04, 2009 6:58 pm " />Czy między GM a Graupner jest jakaś różnica czy to ten sam producent? Na stronie Graupnera widze i te i te Michał Bugajski - Śro Mar 04, 2009 8:30 pm " /> ">Czy między GM a Graupner jest jakaś różnica czy to ten sam producent? Na stronie Graupnera widze i te i te to to samo Ja jezdze na GMie, ale niestety nie z serii sport. Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 6:16 am " />Seria sport jest w tej chwili najlepsza w połączeniu z ich reglami. GM=Graupner Modellsport Kolejność wygląda tak w GM: Sport purple 9.5 Pro 9.5 Sport Blue 9.5 Do tego regiel Genius 90 lub 120 i jest baaardzo git. KiT - Czw Mar 05, 2009 12:57 pm " />z tego co pamiętam wyższy model geniusa ma niższą impedację przejścia, co powinno skutkować lepszym o ułamki sekund przyspieszeniem. Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 1:09 pm " />Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach Grzegorz Działkowski - Czw Mar 05, 2009 1:21 pm " /> ">Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach a czy wykorzystam go z novakiem GTB czy tylko z reglem GM? Jakoś te 4400RPM/V w Corally nie daje mi spokoju w porównaniu do 3800 w GM luke - Czw Mar 05, 2009 3:28 pm " />Chcesz zeby bylo szybko/najszybciej w klasie to nowe b.dobre ogniwa i zestaw ktory podal kajman zadnych polsrodkow... Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 5:13 pm " /> ">Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach a czy wykorzystam go z novakiem GTB czy tylko z reglem GM? Jakoś te 4400RPM/V w Corally nie daje mi spokoju w porównaniu do 3800 w GM Dynamicznie zmienny kąt wyprzedzenia wciąż jako jedyny ma GM w swoich reglach. Nie znam corally, wiec nie powiem, wiem ze gm jest jedną ze sprawniejszych konstrukcji, dzięki czemu więcej z niego można wyciągnąć. kV to nei wszystko, jaką moc ma coral i jaki wirnik i sprawność, waga-tak z ciekawości? Grzegorz Działkowski - Czw Mar 05, 2009 5:33 pm " />zbyt wielu danych nie udało mi się znaleźć, znalazłem to http://international.corally.com/pdf/X- ... ctions.pdf czyli z moim prostym reglem nie wykorzystam w pełni możliwości silnika GM, stąd moja ciekawość corally 9,5t. Jest jeszcze lrp vector, ale to już inna cena. KiT - Czw Mar 05, 2009 5:40 pm " />zmienne kąty wyprzedzenia, albo dynamiczny timing to funkcja regulatora nie silnika, chociaż spora część dobrych bezszczotkowych konstrukcji tak się zachowuje w trybie auto timing w połączeniu z trybem hi-power. Bardzo ciekawą dyskusję kiedyś o tym czytałem... postaram się poszukać. Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 5:43 pm " />LRP która seria? Nowej nie znam, o starej poczytaj w działach zawodniczych Corally ma 50W mniej niż GM, IMHO weź GM. KiT poszukaj, GM cośtam wysmyczył na tyle ostro, że obroty potrafią wzrastać o 25%-100% KiT - Czw Mar 05, 2009 5:50 pm " />ta funkcjonalność jest tylko możliwa przy silnikach bezsensorowych. Więc o tych zawodniczych LPR itp zapomnij... szukam ... już bym miał al mi hasło z głowy wyleciało do jednego forum Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 6:11 pm " />Błąd, w GM tylko z sensorami, więc chyba inaczej. Mam 3 takie regle, mówiłem że jeśli chcesz to możesz potestować KiT - Czw Mar 05, 2009 6:25 pm " />wow, to mnie zadziwiłeś a czujnik pozycji to hallotron? P.S. nie mogę znaleść to był taki niewinny wątek na RCZ, zaczął się od wypowiedzi nieznanych osób a włączył się w to Bob Novak i Patrick z CC i było miło... dali sobie po razie ale ile przy tym ciekawych szczegółów na temat jak działa detekcja położenia w ich konstrukcjach się pojawiło Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 7:09 pm " />Co do takich detali technicznych to do mnie nie strzelaj Sie nie znam Zgłębiam tyle co muszę do dobrego jeżdżenia Ale to działa z kazdym silnikiem, choć software ewoluuje wraz z ich przybywaniem, najlepiej oczywiście z GM współpracuje. KiT - Czw Mar 05, 2009 7:13 pm " />tylko to namierzyłem... tego pierwotnego nie mogę znaleźć... http://forums.radiocontrolzone.com/show ... EMF&page=2 GM całkiem możliwe, że GM do detekcji położenia na starcie używa sensora zaś przy większych obrotach przełącza się na detekcję przejścia przez zero z wysoką częstotliwością próbkowania tak, że jest w stanie wyliczyć obrys sygnały zwrotnego i na bazie nachylenia charakterystyki tego przebiegu oszacować dynamikę przyspieszenia ruchu rotora. Zestawiając to ze zmianą pozycji cyngla w aparaturze, jest w stanie odpowiednio wcześniej przełączyć zasilanie na następną fazę a samo przejście przez zero wykryć czujnikiem położenia. Jeśli tak to zrobili to gratulacje. Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 7:44 pm " />Sensory są z jakiegoś powodu potrzebne właśnie na wysokich obrotach, ich regle ruszaja bez idealnie, jednak jesli przewody są uszkodzone to nie ma pełnej mocy w tych programach |