ďťż
jaki silnik do klasy E10 SPEC




paul2x - Czw Sie 07, 2008 11:33 am
" />Witam,
jak w temacie chce sprobowac sil w klasie spec i nie wiem jaki silnik wybrać. Mam 2 na oku LRP 17T Challenge i Corally 17x2 seria Black; moze ktos mi pomoze i podpowie ktory z nich jest lepszy? A moze ktos zasugeruje cos innego wartego uwagi? Z gory dzieki za pomoc
pozdrawiam




Michał Bugajski - Czw Sie 07, 2008 12:29 pm
" />od sezonu halowego w tej klasie maja byc dopuszczone silniki bezszczotkowe 9.5T, wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL.



Adaś Brzoza - Czw Sie 07, 2008 2:36 pm
" />
"> wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL. BL. to są silniki bezszczotkowe



Piotr Owcarz - Czw Sie 07, 2008 2:51 pm
" />tak




Tomasz Dolata - Czw Sie 07, 2008 2:57 pm
" />
"> wiec może lepiej zainwestowac w technologie BL. BL. to są silniki bezszczotkowe

jakim cudem Ty masz status forumowicza to ja niewiem



Piotr Owcarz - Czw Sie 07, 2008 3:02 pm
" />Tomek ja wogule nie wiem jak tu administracja działa ...

Niektórzy odświeżają w sprzedam co dziennie.

A Adam to następny przypadek otrzymania statusu forumowicza "z farta".



Grzegorz Działkowski - Śro Mar 04, 2009 1:05 pm
" />Wracając do tematu, może ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami? Który byście polecili? Corally po specyfikacju wydaje się szybszy, ale chyba RPM to nie wszystko

GRAUPNER silnik SPORT 9,5T star
zasilanie 4.8 ... 7.4 V
obroty na 1V (kV) 3800
uzwojenie 9,5T STAR
pobor pradu przy max sprawnosci @ 7.2 V: 35 A
pobor pradu przy max mocy @ 7.2 V: 90 A
max moc przy 7.2 V: 340 W
max moc przy 6 V: 255 W
max moc przy 4.8 V: 165 W
obroty w obie strony
calkowita dlugosc 70 mm
dlugosc puszki 52.5 mm
srednica 35.8 mm
dlugosc wolnej oski 15 mm
srednica oslki 3.175 mm
waga 165 g
spelnia przepisy DMC i EFRA
http://www.rojna.pl/index.php?p2602,655 ... -9-5t-star

czy

Wyścigowy silnik bezszczotkowy Corally X-BP 9.5 Spec
wysokie osiągi i lepsza kontrola dzięki szerokiemu zakresowi mocy
ceramiczne łożyska kulkowe
regulacja charakterystyki pracy
lekka konstrukcja
homologacja EFRA i IFMAR
zwoje: 9.5
uzwojenie typu: gwiazda
moc max.: 290 Watt
KV: 4.400 RPM/Volt
napięcie wejściowe: 4-10 ogniw (1.2 V/ogniwo)
wymiary silnika: 70.0 x 52.5 x 35.8 mm
http://www.defena.pl/sklep/product_info ... 0Spec.html

a może jeszcze coś innego?



Łukasz Sabat - Śro Mar 04, 2009 1:09 pm
" />SIlniki godne uwagi:

LRP
Speed Passion
Tekin
Corally
GM



Michał Bugajski - Śro Mar 04, 2009 5:16 pm
" />
">SIlniki godne uwagi:

LRP
Speed Passion
Tekin
Corally
GM


Jeszcze CS Super Sport Brushless Motor 9.5T SPEC, Czy Twoja kolejnośc jest przypadkowa czy coś oznacza ??



Łukasz Sabat - Śro Mar 04, 2009 6:21 pm
" />przypadkowa



Grzegorz Działkowski - Śro Mar 04, 2009 6:58 pm
" />Czy między GM a Graupner jest jakaś różnica czy to ten sam producent? Na stronie Graupnera widze i te i te



Michał Bugajski - Śro Mar 04, 2009 8:30 pm
" />
">Czy między GM a Graupner jest jakaś różnica czy to ten sam producent? Na stronie Graupnera widze i te i te

to to samo
Ja jezdze na GMie, ale niestety nie z serii sport.



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 6:16 am
" />Seria sport jest w tej chwili najlepsza w połączeniu z ich reglami. GM=Graupner Modellsport
Kolejność wygląda tak w GM:

Sport purple 9.5
Pro 9.5
Sport Blue 9.5

Do tego regiel Genius 90 lub 120 i jest baaardzo git.



KiT - Czw Mar 05, 2009 12:57 pm
" />z tego co pamiętam wyższy model geniusa ma niższą impedację przejścia, co powinno skutkować lepszym o ułamki sekund przyspieszeniem.



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 1:09 pm
" />Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach



Grzegorz Działkowski - Czw Mar 05, 2009 1:21 pm
" />
">Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach
a czy wykorzystam go z novakiem GTB czy tylko z reglem GM? Jakoś te 4400RPM/V w Corally nie daje mi spokoju w porównaniu do 3800 w GM



luke - Czw Mar 05, 2009 3:28 pm
" />Chcesz zeby bylo szybko/najszybciej w klasie to nowe b.dobre ogniwa i zestaw ktory podal kajman zadnych polsrodkow...



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 5:13 pm
" />
">Najważniejszy jest Variable Timing występujący w tych modelach
a czy wykorzystam go z novakiem GTB czy tylko z reglem GM? Jakoś te 4400RPM/V w Corally nie daje mi spokoju w porównaniu do 3800 w GM

Dynamicznie zmienny kąt wyprzedzenia wciąż jako jedyny ma GM w swoich reglach. Nie znam corally, wiec nie powiem, wiem ze gm jest jedną ze sprawniejszych konstrukcji, dzięki czemu więcej z niego można wyciągnąć. kV to nei wszystko, jaką moc ma coral i jaki wirnik i sprawność, waga-tak z ciekawości?



Grzegorz Działkowski - Czw Mar 05, 2009 5:33 pm
" />zbyt wielu danych nie udało mi się znaleźć, znalazłem to http://international.corally.com/pdf/X- ... ctions.pdf
czyli z moim prostym reglem nie wykorzystam w pełni możliwości silnika GM, stąd moja ciekawość corally 9,5t. Jest jeszcze lrp vector, ale to już inna cena.



KiT - Czw Mar 05, 2009 5:40 pm
" />zmienne kąty wyprzedzenia, albo dynamiczny timing to funkcja regulatora nie silnika, chociaż spora część dobrych bezszczotkowych konstrukcji tak się zachowuje w trybie auto timing w połączeniu z trybem hi-power. Bardzo ciekawą dyskusję kiedyś o tym czytałem... postaram się poszukać.



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 5:43 pm
" />LRP która seria? Nowej nie znam, o starej poczytaj w działach zawodniczych Corally ma 50W mniej niż GM, IMHO weź GM.
KiT poszukaj, GM cośtam wysmyczył na tyle ostro, że obroty potrafią wzrastać o 25%-100%



KiT - Czw Mar 05, 2009 5:50 pm
" />ta funkcjonalność jest tylko możliwa przy silnikach bezsensorowych. Więc o tych zawodniczych LPR itp zapomnij... szukam ... już bym miał al mi hasło z głowy wyleciało do jednego forum



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 6:11 pm
" />Błąd, w GM tylko z sensorami, więc chyba inaczej. Mam 3 takie regle, mówiłem że jeśli chcesz to możesz potestować



KiT - Czw Mar 05, 2009 6:25 pm
" />wow, to mnie zadziwiłeś a czujnik pozycji to hallotron?

P.S. nie mogę znaleść to był taki niewinny wątek na RCZ, zaczął się od wypowiedzi nieznanych osób a włączył się w to Bob Novak i Patrick z CC i było miło... dali sobie po razie ale ile przy tym ciekawych szczegółów na temat jak działa detekcja położenia w ich konstrukcjach się pojawiło



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 7:09 pm
" />Co do takich detali technicznych to do mnie nie strzelaj Sie nie znam Zgłębiam tyle co muszę do dobrego jeżdżenia Ale to działa z kazdym silnikiem, choć software ewoluuje wraz z ich przybywaniem, najlepiej oczywiście z GM współpracuje.



KiT - Czw Mar 05, 2009 7:13 pm
" />tylko to namierzyłem... tego pierwotnego nie mogę znaleźć...

http://forums.radiocontrolzone.com/show ... EMF&page=2

GM całkiem możliwe, że GM do detekcji położenia na starcie używa sensora zaś przy większych obrotach przełącza się na detekcję przejścia przez zero z wysoką częstotliwością próbkowania tak, że jest w stanie wyliczyć obrys sygnały zwrotnego i na bazie nachylenia charakterystyki tego przebiegu oszacować dynamikę przyspieszenia ruchu rotora. Zestawiając to ze zmianą pozycji cyngla w aparaturze, jest w stanie odpowiednio wcześniej przełączyć zasilanie na następną fazę a samo przejście przez zero wykryć czujnikiem położenia.

Jeśli tak to zrobili to gratulacje.



Adrian Lutyński - Czw Mar 05, 2009 7:44 pm
" />Sensory są z jakiegoś powodu potrzebne właśnie na wysokich obrotach, ich regle ruszaja bez idealnie, jednak jesli przewody są uszkodzone to nie ma pełnej mocy w tych programach
Powered by WordPress, ©