ďťż
Jakie amorki?




Maly#99 - 2007-11-15, 16:31
panowie potrzebuje jakis linkow z amortyzatoami na przod i na tyl, mogo byc strony z usa.

jakie najlepiej kupic, jaka firma, moze jakis konkretny model?

dzieki




RadAg! - 2007-11-15, 16:46
Sam pytalem o to jakis czas temu. Na przod narazie nie kupilem amorkow a z tylu zmienilem caly komplet ze sprezynami.Kupilem na rockauto.com ten zestaw od Monroe:


MONROE Part # 171616 More Info {QUICK STRUT Complete fully assembled with replacement bearing plate, upper and lower spring isolators, upper spring seat, coil spring (where applicable), boot kit, and a premium Monroe Sensa-Trac® strut.}
REAR; Sedan

A ponizej temat jaki zalozylem w watku dla Taurusa 2 gen. Moze cos pomoze.
http://www.fordtaurus.yoyo.pl/viewtopic ... 54&start=0

A co do oceny moich amortyzatorow. Trudno powiedziem, mam je w aucie 2 tygodnie, dupa teraz wisi wysoko ze hej, nic nie stuka, zajebiscie buja



Maly#99 - 2007-11-15, 19:57
ot

Radek dostales wiadomosc ode mnie na gg?



RadAg! - 2007-11-15, 20:03
Dostalem ale nie przeczytalem. Faktycznie wczoraj cos bylo ale zanim otworzylem to zrestartowalem kompa i zapomnialem o tym, czekaj oblookam archiwum...

2 minuty pozniej

no dostalem, przeczytalem, odpowiedz brzmi; tak to prawdopodobne o ile dobrze trafisz

(odpisuje tu bo GG dzisiaj cos nieczynnnnnnne )




Maly#99 - 2007-11-15, 20:46
dzieki za info;)

znalazlem cos takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MONROE-S ... enameZWDVW .warte to swojej kasy?? moze macie link do czegos lepszego,

heja



Maly#99 - 2007-11-18, 16:01
no panowie bedzie cos z tego co pokzalem



RadAg! - 2007-11-18, 18:11
Ja osobiscie nie mam pojecia. To so jakies lepsze amorki od Monroe? Przecietne czy dolna polka?



brolcio - 2007-11-18, 19:46
Ja osobiscie obecnie stawiam na Kayabe - w Taurusie mam Gabriele - nic szczególnego, w Fierbirdzie mam z przodu ACDelco (są dobre) ale czekają na wymianę na lepsze Kayaby AGX (regulowana twardość) a z tyłu od dawna mam Kayaby - Just a Gas (wyższy model od GR-2). Monroe miałem wcześniej w Mesiu - jak dla mnie przeciętne (Sensatrack).



BoMBowiec - 2007-11-18, 23:21
KYB serie o ktorych pisze brolcio rzadza. Tak samo jako Bilstein i jego rozne serie.

Gabriel to chyba jedna z najgorszych firm robiacacych amory. Sztuka kosztuje do niektorych aut od 15USD... A u nas swego czasu sprzedawali po 150USD... Byly 1000% marze....

Do wszelkich wiekszych aut dobre amory robi Rancho, Trailmaster... - tez rozne serie w zaleznosci od potrzeb.



Maly#99 - 2007-11-19, 21:55
a ile trzeba dac za KYBy? i jak tego szukac na rockauto? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KYB-GR-2 ... dZViewItem
cos takiego to jest lepsza seria czy gorsza?? nie mam pojecia o tym
dzieki

jeszcze jedno te co podalem w poprzednim linku to zdane do czegos czy shit?



brolcio - 2007-11-20, 05:39
Te amorki są serio dobre - jednak ja bym wolał lekko dopłacić i zakupić KYB GASAJUST - przykładowa aukcja:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KYB-GASA ... dZViewItem



Maly#99 - 2007-11-21, 15:39
ino ze na tych pisze ze sa do wagona



Żeton - 2007-12-25, 19:49
Od ponad roku używam gazowe KAYABY i wreszcie jest OK (wcześniej miałem oryginalne gazówki Motorcraft-padlina i MONROE SENSA TRAC - dobre dla tych co jeszcze im nie odbiło nerek na naszych drogach):
- przód KYB Part # 334168
- tył KYB Part # 334169.
Na rockauto.com były po ok. 60 USD/szt. (tylne tańsze).



Maly#99 - 2008-01-03, 22:49
Żeton, dzieki za dokladne info )



Maly#99 - 2008-03-01, 15:06
mozecie mi powiedziec czym roznia sie te dwa amorki niby to samo a fotka inna i cena tez inna http://www.amazon.com/KYB-334169-Rear-S ... 891&sr=8-1 i http://www.amazon.com/KYB-334169-TAURUS ... 891&sr=8-7



RadAg! - 2008-03-01, 15:52
Wyglada na to ze te pierwsze to jakby zestaw, a drugie gole amorki, tylko czemu te drugie sa drozsze?



Żeton - 2008-03-01, 18:45
Pierwszy link pokazuje prawdziwe zdjęcie KYB 334169 (strut assembly, czyli kolumna), drugi link pokazuje zupełnie inny amortyzator (jest to jakiś goły amortyzator KYB - shock absorber - kompletnie niepasujący do opisu! Jego nie zamontujesz u siebie!). Mam u siebie zamontowane KYB 334169.
Link do poprawnego zdjęcia KYB 334169 to http://info.rockauto.com/KYB/Detail.html?334169.jpg
Tak przy okazji: jak numerze w tym linku zastapisz ostatnia cyfrę 9 przez 8 to pokaże się zdjęcie przedniego amorka KYB 334168 (KYB 334169 jest na tył).



RadAg! - 2008-03-01, 18:50
Hej Zeton, zamawales juz kiedys z USA do PL? Chodzi mi o koszty celne,Vaty i inne huje muje...



GAZDA - 2008-03-01, 22:15
koszty celne są na całym terytorium unii takie same, vat w pl 22% zamiast 17,5 w uk...



brolcio - 2008-03-02, 06:02
Kilka dni temu doszła do mnie paczka z amorkami do Taurusa (przednie) - wybrałem KYB- GR2 bo nie było gas-a-just (są tylko dostępne tylnie) (co ciekawe pasuja też do któregoś modelu Subaru). Opłaty celne, wysyłka (lotnicza) i innne duperele to conajmniej tyle co cena zakupu - tym razem paczka lotnicza dotarła po blisko trzech tygodniach (prawie jak morska) - bo celnicy zablokowali graty na ponad dwa tygodnie.



GAZDA - 2008-03-02, 08:39
nie lubie celników mi raz zatrzymali samochód na 2 miesiące...



Żeton - 2008-03-02, 08:59
Zamawiałem 2 razy przesyłkę części z USA i potwierdzam spostrzeżenia brolcia - łączna cena (przy kwocie zakupów po ok. 150-180 $) wzrosła o ok. 70% wzgl. wartości części. Ale i tak było dużo taniej niż w Polsce (no i jaki wybór).

Teraz częściej kupuję przez znajomych mieszkających USA:
- sam płacę kartą ale zamawiam na ich adres bo z reguły koszty przesyłki części na adresy w USA są wliczone w cenę,
- oni przesyłają je do mnie polonijną firmą spedycyjną do mnie (dzieląc przesyłkę tak aby wartość deklarowana w paczce była do 200 $, bo wtedy odpadają opłaty celne i ewent. oczekiwanie, aż szanowni celnicy zechcą je odprawić)
- przy takiej operacji koszty wynoszą ok. 10-20% wartości części.

Ostatnio tak zmieniłem:
- klocki hamulcowe (przód) na AKEBONO ProACT Ultra Premium Ceramic Pad Set - Part # ACT601 - rewelacja!!!
- filtr skrzyni biegów AX4N i uszczelkę pokrywy AX4N na oryginalną wielokrotnego użytku (te jednorazowe korkowe, co są w kompletach filtrów to kompletny szajs - zaraz ciekną) Motorcraft F6DZ7A191B
- pasek wielorowkowy (do silnika 3.0L Vulcan 12V) na DAYCO Poly Cog Serpentine Belt Part # 5060850
- poduszki górnego mocowania amortyzatorów tylnych (KYB Part # SM5055)
- piasty kół przednich (SKF Part # BR930179)
- poduszki mocowania ramy silnika do nadwozia (przednie YF1Z-5400155-AA i tylne F7DZ-5400155-AA) - poznać gdy są wybite na naszych drogach bo stukają przy hamowaniu i ruszaniu.



RadAg! - 2008-03-02, 09:13
Zeton. Czy ja moglbym wejsc z Toba we wspolprace gdybym cos zamawial? Wiem ze maly - nasz admin tez szuka amorow na tyl, ja potrzebuje na przod. Sprawdzalem ceny w Polsce. W rockauto.com z wysylka wyszloby 500zl za 2 szt. W Polsce te same Monroe sa za 480zl za szt . Kardy kredytowej nie mam ale w rockauto moge placic przez paypal i to mi pasuje.

A co do uszczelki skrzyni biegow. Jak wyglada ta uszczelka wielorazowego uzytku? Jest po prostu z gumy? Ja mam uszczelke na wymiane i filtr. zamowilem sobie kiedys tak na zas, jak to mowia. Mam wlasnie taka tekturowo-korkowo-gumowa. Moja mama potrzebowala ostatnio na gwalt uszczelke do swojego Sable'a (AXOD-E) i kupilem jej w Jackpolu w Poznaniu za 50zl komplet z filtem. Jakiez bylo moje zdziwienie jak zobaczylem ze uszczelka jest z prawdziwej czarnej gumy....Czy taka gumowa uszczelka to jest taka wielorazowa jak mowisz? Nie niszczy sie pewnie jak sie sciaga miske, bo te tekturowe uszczelki od razu sa do zeskrobania...
Jezeli interesuja cie ceny moge podac ze za pasek do Sable'a zaplacilem 99zl.
Co do poduszek pod silnik i skrzynie ,mysle od dluzszego czasu u siebie o wymianie tych elementow...
A co do kosztow celnych. Bylbym niezwykle wdzieczny, napewno nie dozgonnie gdybym mogl skorzystac z Twojego kanalu przerzutowego. Jeszcze nie wiem kiedy. Narazie licze kase. W UK jak zamawialem placilem tylko 17.5% podatku. Zadnych cel nic, nie bylo wogle sytuacji zeby jakis celnik przetrzymywal przesylki. Po prostu feddex automatycznie doliczal sobie TAX i przysylal ci fakture (za kazda fakture liczyl sobie kosztow manipulacyjnych jeszcze 7 funtow) i ono juz sie rozliczali z cla i vatu z odpowiednimi instytucjami. O wiele lepiej to dziala tam niz tu.



Żeton - 2008-03-02, 09:56
Radek, następne zakupy planuję po wakacjach - dam Ci znać.

Ten pasek kosztował 23 $ + opłaty, wiem że można u nas kupić zwykłe za ok. 90 zł, ale tamten jest o niebo lepszy (oprócz podłużnych rowków ma poprzeczne nacięcia ), bo nie pęka i nie piszczy gdy wjadę w głęboką wodę jak zwykły.

Tak przy okazji to normalny (czyli bez nacięć poprzecznych) pasek do byka (DAYCO 6PK2160, taki sam jest m.in. w MERCEDES BENZ VITO) można u nas kupić za ok. 45 zł w http://www.auto-moto.sklep.pl
Podany typ paska DAYCO 6PK2160 pasuje do byka 3 gen (także 2 gen z 1995) z silnikiem Vulcan i z klimą (oznaczenie: 6 - to ilość rowków, a 2160 to długość paska w mm) - jak nie ma klimy to musi być 6PK2070.

PS. Gdzieś pod koniec marca dostanę do byka z silnikiem Vulcan alternator w wersji policyjnej 200Amp i będą mógł go okazyjnie zbyć (po świętach znajomy błędnie zrozumiał że dalej potrzebuję i wysłał mi go droga morską), bo już taki sam niedawno założyłem.
Powered by WordPress, ©