ďťż
Jakie kardany do kulowego dyferencjału TT-01?




michal1989s - Śro Kwi 29, 2009 5:43 pm
" />Pytanie takie samo jak w Tytule. Prosiłbym o linki bezpośrednio do allegro, bądź sklepu internetowego. Pytanie wymieniać obydwa dyferencjały na kulowe (przedni i tylni)??

Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam FORUMOWICZÓW




KiT - Śro Kwi 29, 2009 9:49 pm
" />jak już jesteś na etapie, że to zaczyna grać rolę to pora zmienić model nie dyferencjały.



michal1989s - Czw Kwi 30, 2009 7:22 am
" />Gdybym chciał zmienić model zatytułowałbym temat "jaki model wybrać", a nie kardany... nadal proszę o odpowiedź, a nie o nabijanie postów....

Co do modelu to zamierzam kupić Team Losi XXX-4 i raczej swojego wyboru nie zmienię.



Gzza - Pią Maj 01, 2009 11:38 pm
" />Niestety KiT ma rację.

Co do wymiany dyfrów... W sklepie ATA widzę, że nie ma dyfra kulowego do TT (tutaj), ale znalazłem cennik nieistniejącego już sklepu Modelmania z Torunia i tam ten dyfer widnieje w cenie 178 zł. Cena sprzed kilku lat, ale w tymże samym sklepie dyfer one way do TT kosztuje (a raczej kosztował) 240 zł, czyli tyle samo co obecnie w ATA (tutaj), więc pewnie i cena kulowego będzie bliska tym 178 zł. Jeśli już, to wymienić oba dyfry, co daje kwotę 356 zł.

Kardany, proszzz... Tutaj i tutaj), co daje kolejne absurdalne pieniądze wyrzucone w błoto.

Niedawno jeszcze widziałem na forum ogłoszenie na nieużywane podwozie Losi XXX-S za 360 zł, a XXX-S jeździ po wyjęciu z pudełka tak, jak TT nie będzie jeździć nigdy, więc sam pomyśl, czy na pewno chcesz topić taką kasę w niereformowalny model. Podałem linki, Twoja kasa, Twoja decyzja.




michal1989s - Sob Maj 02, 2009 10:56 am
" />Gzza, wiem że Kit ma rację, ale ja zadałem konkretne pytanie, a jego odpowiedź nic nie wniosła do wątku...

Co do cen to proszę, oto dyferencjał kulowy za niecałe 50 zł * 2 plus przesyłka wyjdzie może 120 zł:

http://cgi.ebay.pl/3Racing-05-Aluminum- ... |294%3A100

Wielkie dzięki za odpowiedź, wymienię obydwa dyferencjały, jednak tak na prawdę nadal nie wiem jakie kardany do tego dobrać. Czytałem, że standardowe nie pasują i muszę to być specjalne (chodzi o ich długość). Jeżeli wiecie jaka powinna być to długość to proszę o odpowiedź Ewentualnie byłbym wdzięczny za link z ebaya....

A jeżeli ktoś sobie zadaje pytanie, po co wyrzucać taką kasę w TTkę, to już spieszę z odpowiedzią:

kocham ten model i pragnę z niego zrobić szpanerską pokazówkę planuje wsadzić do niego (na krótko, dosłownie kilka jazd) system bezszczotkowy Novaka GTB 4.5, do tego pakiecik LiPo (jeszcze nie zdecydowałem się na konkretny).

Później te części zasilą podwozie Team Losi XXX-4, więc się nie zmarnują.

Mam pytanie czy Hitec Aggressor AM 40 MHz będzie się dobrze sprawował z tym zestawem, czy bezpieczniej będzie go wymienić na coś innego, ewentualnie na co (w granicach 500zł)?



Gzza - Sob Maj 02, 2009 4:50 pm
" />Pewnie nie będziesz miał wyboru i po tych kilku jazdach będziesz musiał wyjąć Novaka, bo TT tego nie wytrzyma. Jeśli ma to być pokazówka, to nie zmieniaj dyfrów, ten 3racing wytrzyma tak samo krótko bezszczotke 4.5 co standardowy dyfer. Wtedy możesz wsadzić normalne kardany. Chyba że znajdziesz wzmocnione dyfry, nie pamiętam, czy takie były do TT. Wstaw co najwyżej aluminiowe/metalowe mocowanie silnika. Nie jestem w stanie doradzić nic więcej, moja cierpliwość do TT skończyła się na aluminiowym układzie kierowniczym, który miał wyeliminować luzy, a nie zmienił prawie nic.

Co do aparatury, to w okolicach 500 zł możesz już szukać w technologii Spectrum, chyba Spektrum DX2 można dostać w tej cenie. Nie jestem specem w tej materii, więc niech się wypowiedzą inni.



KiT - Pon Maj 04, 2009 6:55 am
" />W obu przypadkach silnik zmieli od ręki lub z drobnym opóźnieniem zębatki kątowe, które mają taki sobie profil i niedokładne trzymanie w obudowie dyferencjału. Dodatkowo rozwiązanie montowania silnika w tym modelu ma spore luzy pozycjonowania, więc zmieli też pewnie zębatkę atakującą lub odbiorczą albo obie.

Dyferencjały 3Racing kulowe działają źle, wszystkie jakie tej firmy miałem w ręku (DF02 TT01 M18) miały ten sam problem stawiały niejednakowy opór w różnych strefach obrotu o 360st.

Czyli założysz element który coś ma poprawić a pogorszy, co odczujesz w zakrętach.

Generalnie to ja do TT01 kardanów na oczy nie widziałem. Widziałem dogbony osadzoe w kielichach lub półosie CVD.
Wymiana dyferencjału na kulowy (który ma gniazdo na wielowpust) wiąże się z koniecznością stosowania CVD - pod średnicę ich główki robiony jest kliech od strony dyferencjału.

Wkładając dwa dyferencjały kulowe i CVD Tamiya zapłacisz coś koło 500zł i jest to jest to porównywalne z wkładaniem do trabanta silnika od golfa. Rezultat też będzie zbliżony. Do odpicowywania kulowe dyferencjały się słabo nadają bo ich nie widać.

Zestawy 3F regulator jak i silnik generują wyższy poziom zakłóceń niż zestawy szczotkowe. Stosowanie z nimi aparatury AM może oznaczać problemy z zakłóceniami. Choć widziałem kilka zestawów które były na to odporne. Niemniej raczej nie polecam. Chociażby ze względu na prędkość jaką potencjalnie może rozwinąć uciekający model.

P.S. Ja kolego w przeciwieństwie do Ciebie nie muszę już sobie nabijać postów, więc uwagi na poziomie pięciolatka testuj na osobach o zbliżonym potencjale intelektualnym.



michal1989s - Śro Maj 06, 2009 7:43 am
" />Mam kolejne pytanie, czy jest znaczna różnica między dyferencjałem kulowym firmy 3Racing, a Tamiya? Jeżeli chodzi o cenę to różnią się one prawie dwukrotnie. Ponadto bardzo prosiłbym o polecenie przełożeń, a także konkretnych zębatek pod te przełożenia (atak, odbierającej, a także do dyferencjału). Nie chodzi mi o szybkość, lecz o kompromis między sterowaniem, a szybkością modelu. Przełożenie poproszę podzielić na jeden z zestawem bezszczotkowym Novak GTB 4.5, a drugi na standardowy regiel plus Saturn 20t.

KiT wybacz, ale Twoja pierwsza wypowiedź nic nie wniosła do tematu i takie są fakty, a jeżeli chcesz się kłócić z faktami... Bardzo cenie sobie Twoje rady, widać że się znasz na rzeczy, ale nie oceniaj jeżeli sam nie chcesz być ocenianym.

Aha i czy ten zestaw będzie pasował pod kulowy dyfer:
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0186007095

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź.

PS Jestem optymistą hihi i mam nadzieję, że nie zmieli mi tak szybko zębatek dyfrów i wszystkiego co do zjechania jest możliwe



luke - Śro Maj 06, 2009 8:41 am
" />Te gpm sie ukrecaja sam zabilem jednego w tb01 kajman tez narzeka na te kardany.
Co do przelozen jak ogarniesz to na saturnie ~5-6 a na nowaku max co mozna zrobic w TT-01 czyli okolice 9.
Ciekawi mnie tylko takie brniecie w totalnie nierozwojowe podwozie...



KiT - Śro Maj 06, 2009 2:34 pm
" />Ponieważ moje wspomnienia z doświadczeń z kupowaniem tanich części GPM i 3Racing do TT-01 i DF-02 nieco wyblakły ostatnio popełniłem ten sam błąd i kupiłem 3Racing półosie i dyferencjał do M18 Xraya, różnica w cenie była trzykrotna. Wydawałoby się, że niczego nie można w tych elementach zepsuć - pozory mylą. Idąc za ciosem kupiłem zwrotnice GMP do TC-04 i taka sama porażka. Jednak dwie części wyglądające pozornie tak samo działają różnie.

Wracając do TT-01, jedne części które coś rzeczywiście poprawiały w tym modelu to były hops-up Tamiya i Square ale za absurdalne pieniądze. Ma to tylko sens wtedy jak musisz w jakiś zawodach startować tym i tylko tym modelem a zależy Ci na wyniku za wszelką cenę.

Wiesz jeśli już trzecia osoba mówi Ci, że brniesz w ślepy zaułek to dalej oczywiście możesz tam iść, ale stawianie tezy, że to niczego nie wnosi do tematu jest dość ryzykowne i graniczy z pewną odpornością na wiedzę - to też tylko fakty.

Dla silnika 4.5 Novaka spodziewaj się na oko obrotów powyżej 60 000rpm na dobrym akumulatorze. TT-01 jest źle wyważonym modelem a dodatkowo nieźle będzie nim trzepał moment żyroskopowy od silnika, niestety nieskompensowany obracającą się masą zębatki odbiorczej, wału i dwóch kielichów wału. Efekt- nie będziesz w stanie ruszyć i utrzymać się prostej wykorzystując 80% mocy tego silnika. Więc pytanie po co? Trakcja na zakrętach będzie tragiczna. Wniosek:17-zwojowe szczotkowe silniki to wszystko co ten model wytrzymuje bez większych protestów.

Na Novaku dodatkowo temat się komplikuje bo zębatka fabryczna to 61 i ataki do niej 19-22 dają zakres przełożeń 8.3-7.2 tuningowe zębatki 58/55 i odpowiednie odbiorcze dają przełożenia 5.1 - 6.8, zaś dla silnika 4.5 zwoi to by miało to sens potrzebujesz przełożeń w okolicach 10-12 w tym modelu.
Nie wiem czy zębatka tuningowa 67 od DF-02 wchodzi do TT-01 nie pamiętam. Czyli dobór odpowiednich przełożeń też słaby. Jak i dostępność atakujących zębatek. Ścierają się średnio co 2-3 wymiany odbioru, który padał co 3-4 godziny jazdy.

Dla porównania Mamba 5700 powycinała metalowe zęby w przekładni kątowej w dyferencjale w Df-02 a to bliźniaczy model. By rozwalić zębatkę 70 odbiorczą wystarczała jedna jazda z mało delikatnie naciskanym gazem. A jak nie zębatkę to plastikowe kielichy wału. Na wykładzinie lub czystym asfalcie ukręcało je dość szybko, za w DF-02 ukręcało też na szutrze.

TT-01 to model którym można driftować, ścigać się w klasie gentelmen na niezbyt mocnych silnikach i startować w wyścigach rally by potem upajać się usuwaniem pyłu z każdego pozornie zamkniętego obszaru.

Nieźle też wygląda na półce i jest dobrym modelem na początek dla 9-13 latków którzy w Warszawie mogą nim startować w zawodach organizowanych przez OSM (chociaż chyba off-roady są popularniejsze).

I tyle jak się wykracza poza ten etap to można spróbować go sprzedać, lub jak ma dla nas wartość sentymentalną a na półce mamy dużo wolnego miejsca to tam może czekać do emerytury.



michal1989s - Śro Maj 06, 2009 5:55 pm
" />
">Gdybym chciał zmienić model zatytułowałbym temat "jaki model wybrać", a nie kardany... nadal proszę o odpowiedź, a nie o nabijanie postów....

Co do modelu to zamierzam kupić Team Losi XXX-4 i raczej swojego wyboru nie zmienię.


Hmm to chyba wyjaśnia wszystko w temacie "brnięcia dalej w TT-01", chce go zrobić na cacy i tyle nie pytam się czy dla Ciebie (KiT) lub innych to głupota. Szczerze to mam to sam wiesz gdzie i to są fakty. Jak już wcześniej pisałem elektronika (Novak GTB 4.5) pójdzie w XXX-4, a w TT-01 zostanie Saturn 20t. Chciałem założyć tego Novaka tam na dosłownie kilka jazd!!

Oczywiście nadal nie wiem czy ten zestaw który podałem będzie tam pasował i tyle w kwestii pomocy...

A wracając do tuningu ttki to chyba dyfry kulowe wraz z tymi kardanami i silnikiem saturn 20t coś chyba jednak poprawią, prawda??

PS. Na youtube widziałem filmiki TTki z właśnie zestawem Novaka GTB 4.5, jakoś to jeździło.... Wiem, że każdy może sobie tam napisać co chce....



KiT - Śro Maj 06, 2009 9:52 pm
" />Oczywiście, że będzie jeździło tyle że krótko, jak chcesz poprawiać tt-01 to raczej warto zadbać o kasowanie luzów na przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym, oraz wstawić lepsze amortyzatory, np. seria TRF, które potem zrobią swoje w lepszym modelu.

Zaś dyferencjały zostawić i zalać odpowiednim olejem na przód dać CVD i na tym skończyć.

Saturn nie zrobi krzywdy temu modelowi, ponieważ na silnikach szczotkowych to ostatni w rodzinie jeździł mój dziadek musisz zapytać old-school jakie do niego przełożenia wkładać.



michal1989s - Czw Maj 07, 2009 9:02 pm
" />Wiem, że będzie to offtopic ale zamieszczę tuning, który już dokonałem w swojej TTce, żeby nikt nie doradzał mi co mam założyc skoro większość już mam:

Przednie zwrotnice ALU,
Tylnie zwrotnice ALU,
Kielichy Zwrotnic ALU,
Kielichy Wałka ALU,
Wahacze przednie (górne i dolne) ALU,
Wahacze tylne (górne i dolne) ALU,
Mocowanie wachaczy ALU,
Mocowanie serwa ALU,
Łożyskowany Układ kierowniczy ALU,
Usztywnienie tylnego dyfra ALU,
Wałek napędowy ALU,
Mocowanie silnika ALU,
Hexy 12mm ALU,
Mocowanie baterii ALU,
Komplet łożysk,
Drążki kierownicze regulowane,
Serwo Tower Pro MG995,
Silnik HPI Saturn 20T,
Amortyzatory Olejowe,
Olej Associated 50,
Nowa wanienka

Pozostało mi:
Mocowanie tylniego/przedniego amortyzatora i puszka na dyfer ALU,
Ramię układu kierwoniczego łożyskowane ALU
Ta płytka na baterie ALU,
Kielichy dyfrów wraz z półośkami/kardany do kulowych dyferencjałów
Dyferencjał kulkowy, Przód i Tył,
Stabilizator kół przednich i tylnich +-

Zastanawiam się nad wszelkimi dodatkami grafitowymi, a mówie tu o wzmocnieniach całego podwozia, płytach górnych, mocowaniach zderzaków itp. Sądzę, że jak już zacząłem z alu to na nim skończę, ale nie jestem do końca przekonany

Mam pytanie czy jeżeli zakupi się całą wanienkę grafitową to wszystkie ALUSY włoże do niej?

Poza tym przyszedł czas kończyć tuning i mam jedynie problem właśnie z dobraniem osprzętu do kulowego dyferencjału i mam nadzieję, że w końcu ktoś pomoże mi w tym aspekcie!



Gzza - Czw Maj 07, 2009 10:59 pm
" />Jak szaleć, to proszę: Klik. W ogóle przejrzyj tę stronkę i dział TT-01, jest tam mnóstwo równie ładnych co niepotrzebnych dodatków.

Co do spasowania dyfrów i osiek, to po prostu kup "jakiś" dyfer i "jakieś" półośki, wg mnie powinno ze sobą grać, a jak widzę powyższą listę, to zdaje się, że raczej nie martwisz się zbędnymi wydatkami. Nie wiem, czy znajdziesz tutaj kogoś, kto zabrnął w tuning TT tak daleko, żeby inwestować w podzespoły, które kosztują tyle, co podwozie z najwyższej półki, a pomagają niewiele.

Najszybciej będzie chyba wystosować maila do jednego ze sklepów z takimi podzespołami, powinni wiedzieć, czy dany dyfer pasuje do danych osiek.
Powered by WordPress, ©