ďťż
Jakie klasy elektryczne w nastepnym sezonie ????
Paweł A. Szymański - Śro Cze 21, 2006 1:56 pm " />Witam. Czy w koncu oficjalnie uslyszymy jakie klasy elektryczne i z jakimi zmianami nam zaproponuja sedziowie w przyszlym sezonie. Bardzo prosze o jakies informacje, tak aby zawodnicy, w tym ja nie byli zaskoczeni decyzjami, ktore zapadna na tydzien przed pierwszymi zawodami. Chce rowniez aby to byla informacja "na pismie" a nie tylko slowna. Osobiscie zglaszam sie do pomocy w pisaniu nowych przepisow i wczesniej w dyskusji na ten temat. Zaremba Lesław - Śro Cze 21, 2006 2:10 pm " />No właśnie.Przydała by się jakaś wersja robocza do zapoznania i ew.jakiś sugestii ze strony zawodników.Dla elektryków w zasadzie sezon się skończył.Tylko Finał MP . Janusz Potepa - Czw Cze 22, 2006 12:23 pm " />Zdecydowanie dołączam sie do tematu. Im szybciej pojawią się konkrety tym lepiej. Ma to ogromny wpływ na polityke zakupową. Już odbieram sygnały, że zakupione silniki 27 zwojowe w nastepnym sezonie będzie można ...? no i włanie gdzie włożyć? Zaremba Lesław - Czw Cze 22, 2006 12:45 pm " />W przyszłym sezonie mają obowiązywać:Open bez ograniczeń łącznie z bezszczotkowcami,Standart-17 zwojowe na panewkach(niezłe kuriozum). A tak to nikt nic nie wie.Przydałby się telefon do przyjaciela(P.Janka M.)to może jakiś szkic przepisów... Paweł Madej - Czw Cze 22, 2006 1:40 pm " />mam mało doświadczenia w tym temacie ale skoro zasady niektórych klas przynajmniej w części pokrywają się z zasadami efra to czemu nie iść w tym kierunku i dostosowywać przepisy techniczne do tych sprawdzonych na zachodzie? Rafał Pajor - Czw Cze 22, 2006 3:40 pm " />Witam, Jeśli chodzi o klase DTM ST to nieoficjalnie się dowiedziałem, że zamiast E10 TC Stock, będzie klasa E10 TC Spec - ma to być klasa EFRA, będziemy jeździć na silnikach spełniających następujące warunki: * 17x2, * 5 stopni * rozbieralne, * wirnik niedzielony, * łożyska panewkowe, * z oznaczeniem liczby zwojów na wirniku, * szczotki "upright" - nie są dozwolone szczotki "laydown" http://www.srcca.ch/e10tr/e10_reglement_06_de.pdf na stronie 12 są wymienione silniki (silniki, które spełniają w/w warunki, a nie są wymienione na stronie będą również dopuszczane) Maciej Pierzchała - Pią Cze 23, 2006 10:01 am " />Cos tu nie gra bo tym pdf polowa dozwolonych silnikow ma lozyska. A ta klasa Spec Ops 17x2 powstanie zamiast Top Stock czy Standard? Bo sie troche pogubilem Fajnie bedzie bo bedzie mozna jezdzic za granice. W jakich krajach mozna uderzyc na klase 17x2? Andrzej Gawlik - Pią Cze 23, 2006 10:51 am " />zastąpiona zostanie klasa standart, a wg przy takich silnikach lożysko powinny zostać dozwolone Paweł A. Szymański - Pią Cze 23, 2006 11:44 am " />Teraz ja. Podzial na klasy pochodzi tylko z rozmow i informacji zaslyszanych. Maja byc naspepujace klasy: OPEN - zgodne z EFRA na rok 2006 czyli silniki szczotkowe bez ograniczen liczby zwojow i siniki bezszczotkowe. Wszystko oczywiscie jeszcze dodatkowo zgodne z cala dluga lista wymogow technicznych na budowe tych silnikow. SPEC - zastepuje obecna klase STOCK. Tak jak bylo wyzej napisane silniki to 17x2, rozbieralne, na panewkach, szczotki stojace i dodatkowo jeszcze 5 stopni kat wyprzedzenia komutatora na stale. 540 - na tych samych zasadach co do terj pory TopStock - na tych samych zasadach co do tej pory lub zasady zostana zmienione aby klasa nie dopuszczala tunowanych silnikow (bez tzw. czarnej Tamyia). Moje uwagi do tych klas sa nastepujace. OPEN - tu sie zgadzam. 540 - dla mnie jest to niepotrzebne "paczkowanie" ale jako, ze sie przyjela i zrobila liczniejsza od Standardu to powiedzmy, ze daje jej jeszcze szanse. TopStock - zgadzam sie z ograniczeniem do najprostrzych modeli (bez elementow weglowych) z najprostrzymi "srebrnymi" silnikami. I ograniczyl bym kategorie wiekowe tylko do mlodzikow i juniorow. Traktowac by nalezalo to jako dobra klase na start dla kazdego mlodego adepta. SPEC - to jest klasa, ktora mnie najbardziej interesuje. Sprawdzilem i na rynku sa 4 silniki, ktore spelniaja wymagania techniczne EFRA. Mam kilka pytan na ktore nie jestem w stanie sobie odpowiedziec, na tyle aby przekonac sie do koniecznosci zamiany klasy STOCK na SPEC. Gdzie w Europie jezdzi sie i rozgrywa sie zawody w tej klasie? Czy sa zawody miedzynarodowe? Czy w mistrzostwach europy jest tez ta klasa? W jakich klasach scigaja sie nasi sasiedzi (czesi, Slowacy, Niemcy, dawne kraje ZSRR) ? Chce aby sprawdzic slusznosc tego wyboru, tak aby jak juz sie decydujemy na zmiane to na taka jaka bedzie dla nas (zawodnikow) najlepsza. Artur Powałka - Pią Cze 23, 2006 12:43 pm " />czy to oznacza, że całą kolekcję nowych silników 27T można sobie w ... wsadzić? Rafał Pajor - Pią Cze 23, 2006 1:16 pm " /> ">czy to oznacza, że całą kolekcję nowych silników 27T można sobie w ... wsadzić? nie do konca podobno poza 17x2 te tez beda dopuszczone Paweł A. Szymański - Sob Cze 24, 2006 11:01 pm " />Poczekajmy na oficjalną wypowiedz sędziów i LOK-u. Mam nadzieję, że nastąpi jak najszybciej. Zaremba Lesław - Nie Cze 25, 2006 2:52 pm " /> ">SPEC - to jest klasa, ktora mnie najbardziej interesuje. Sprawdzilem i na rynku sa 4 silniki, ktore spelniaja wymagania techniczne EFRA. Mam kilka pytan na ktore nie jestem w stanie sobie odpowiedziec, na tyle aby przekonac sie do koniecznosci zamiany klasy STOCK na SPEC. Gdzie w Europie jezdzi sie i rozgrywa sie zawody w tej klasie? Czy sa zawody miedzynarodowe? Czy w mistrzostwach europy jest tez ta klasa? W jakich klasach scigaja sie nasi sasiedzi (czesi, Slowacy, Niemcy, dawne kraje ZSRR) ? Chce aby sprawdzic slusznosc tego wyboru, tak aby jak juz sie decydujemy na zmiane to na taka jaka bedzie dla nas (zawodnikow) najlepsza. Właśnie ,fajnie by było wziąć model z półki i pojechać na zawody do sąsiadów,ale mu Polacy nie gęsi... Paweł Skalec - Nie Cze 25, 2006 3:18 pm " />A czy to prawda że od sezonu halowego poza wprowadzeniem do klasy Top Stock zwykłych silników (blaszaki) ma być zabronione używanie pakietów selekcjonowanych? Artur Powałka - Nie Cze 25, 2006 3:36 pm " />czy w 540 będą zabronione podwozia węglowe? a jeśli tak, to wszystkie, czy tylko nowe? Arkadiusz Flejszer - Nie Cze 25, 2006 7:28 pm " />Przepraszam ale skąd wiecie że przepisy ulegną zmianie i kto to zmienił.???? Jeśli nadal wiodącą organizacją Mistrzostw Polski pozostaje LOK to ja mam jedno rozwiązanie. LOK do wora a wór do jeziora!!!!!!!!! Jacek Starostecki - Nie Cze 25, 2006 8:13 pm " />Witam chciałem również przedstawić swoje propozycje : 1) co do top stocka jestem za żeby wprowadzono silnik srebrny z pudła jak było kiedyś . Najmłodsi którzy wchodzą dopiero w kręgi Rc nie umieją opanować modelu z taką mocą a klasa powinna być dla najmłodszych. 2) klasa 540 bez zmian bo w sumie nie ma co zmieniać. niektórzy chcą wprowadzić przepis żeby nie można było startować lepszymi modelami czemu ? model nie gwarantuje wygranej . 3) Klasa standart to chyba dobry pomysł jeżeli chodzi o mocniejsze silniki jednakże 27T również powinny być dopuszczone przynajmniej na sezon halowy żeby można bylo je zużyć do końca:) 4) open jak open bedzie jeszcze ciekawiej |