ďťż
Jakie klasy elektryczne w nastepnym sezonie ????




Paweł A. Szymański - Śro Cze 21, 2006 1:56 pm
" />Witam.

Czy w koncu oficjalnie uslyszymy jakie klasy elektryczne i z jakimi zmianami nam zaproponuja sedziowie w przyszlym sezonie.
Bardzo prosze o jakies informacje, tak aby zawodnicy, w tym ja nie byli zaskoczeni decyzjami, ktore zapadna na tydzien przed pierwszymi zawodami.
Chce rowniez aby to byla informacja "na pismie" a nie tylko slowna.

Osobiscie zglaszam sie do pomocy w pisaniu nowych przepisow i wczesniej w dyskusji na ten temat.




Zaremba Lesław - Śro Cze 21, 2006 2:10 pm
" />No właśnie.Przydała by się jakaś wersja robocza do zapoznania i ew.jakiś sugestii ze strony zawodników.Dla elektryków w zasadzie sezon się skończył.Tylko Finał MP .



Janusz Potepa - Czw Cze 22, 2006 12:23 pm
" />Zdecydowanie dołączam sie do tematu. Im szybciej pojawią się konkrety tym lepiej. Ma to ogromny wpływ na polityke zakupową. Już odbieram sygnały, że zakupione silniki 27 zwojowe w nastepnym sezonie będzie można ...? no i włanie gdzie włożyć?



Zaremba Lesław - Czw Cze 22, 2006 12:45 pm
" />W przyszłym sezonie mają obowiązywać:Open bez ograniczeń łącznie z bezszczotkowcami,Standart-17 zwojowe na panewkach(niezłe kuriozum).
A tak to nikt nic nie wie.Przydałby się telefon do przyjaciela(P.Janka M.)to może jakiś szkic przepisów...




Paweł Madej - Czw Cze 22, 2006 1:40 pm
" />mam mało doświadczenia w tym temacie ale skoro zasady niektórych klas przynajmniej w części pokrywają się z zasadami efra to czemu nie iść w tym kierunku i dostosowywać przepisy techniczne do tych sprawdzonych na zachodzie?



Rafał Pajor - Czw Cze 22, 2006 3:40 pm
" />Witam,
Jeśli chodzi o klase DTM ST to nieoficjalnie się dowiedziałem, że zamiast E10 TC Stock, będzie klasa E10 TC Spec - ma to być klasa EFRA,

będziemy jeździć na silnikach spełniających następujące warunki:

* 17x2,
* 5 stopni
* rozbieralne,
* wirnik niedzielony,
* łożyska panewkowe,
* z oznaczeniem liczby zwojów na wirniku,
* szczotki "upright" - nie są dozwolone szczotki "laydown"

http://www.srcca.ch/e10tr/e10_reglement_06_de.pdf
na stronie 12 są wymienione silniki
(silniki, które spełniają w/w warunki, a nie są wymienione na stronie będą również dopuszczane)



Maciej Pierzchała - Pią Cze 23, 2006 10:01 am
" />Cos tu nie gra bo tym pdf polowa dozwolonych silnikow ma lozyska.

A ta klasa Spec Ops 17x2 powstanie zamiast Top Stock czy Standard? Bo sie troche pogubilem
Fajnie bedzie bo bedzie mozna jezdzic za granice.
W jakich krajach mozna uderzyc na klase 17x2?



Andrzej Gawlik - Pią Cze 23, 2006 10:51 am
" />zastąpiona zostanie klasa standart, a wg przy takich silnikach lożysko powinny zostać dozwolone



Paweł A. Szymański - Pią Cze 23, 2006 11:44 am
" />Teraz ja.
Podzial na klasy pochodzi tylko z rozmow i informacji zaslyszanych.
Maja byc naspepujace klasy:
OPEN - zgodne z EFRA na rok 2006 czyli silniki szczotkowe bez ograniczen liczby zwojow i siniki bezszczotkowe. Wszystko oczywiscie jeszcze dodatkowo zgodne z cala dluga lista wymogow technicznych na budowe tych silnikow.
SPEC - zastepuje obecna klase STOCK. Tak jak bylo wyzej napisane silniki to 17x2, rozbieralne, na panewkach, szczotki stojace i dodatkowo jeszcze 5 stopni kat wyprzedzenia komutatora na stale.
540 - na tych samych zasadach co do terj pory
TopStock - na tych samych zasadach co do tej pory lub zasady zostana zmienione aby klasa nie dopuszczala tunowanych silnikow (bez tzw. czarnej Tamyia).

Moje uwagi do tych klas sa nastepujace.
OPEN - tu sie zgadzam.
540 - dla mnie jest to niepotrzebne "paczkowanie" ale jako, ze sie przyjela i zrobila liczniejsza od Standardu to powiedzmy, ze daje jej jeszcze szanse.
TopStock - zgadzam sie z ograniczeniem do najprostrzych modeli (bez elementow weglowych) z najprostrzymi "srebrnymi" silnikami. I ograniczyl bym kategorie wiekowe tylko do mlodzikow i juniorow.
Traktowac by nalezalo to jako dobra klase na start dla kazdego mlodego adepta.
SPEC - to jest klasa, ktora mnie najbardziej interesuje. Sprawdzilem i na rynku sa 4 silniki, ktore spelniaja wymagania techniczne EFRA.
Mam kilka pytan na ktore nie jestem w stanie sobie odpowiedziec, na tyle aby przekonac sie do koniecznosci zamiany klasy STOCK na SPEC.
Gdzie w Europie jezdzi sie i rozgrywa sie zawody w tej klasie?
Czy sa zawody miedzynarodowe?
Czy w mistrzostwach europy jest tez ta klasa?
W jakich klasach scigaja sie nasi sasiedzi (czesi, Slowacy, Niemcy, dawne kraje ZSRR) ?
Chce aby sprawdzic slusznosc tego wyboru, tak aby jak juz sie decydujemy na zmiane to na taka jaka bedzie dla nas (zawodnikow) najlepsza.



Artur Powałka - Pią Cze 23, 2006 12:43 pm
" />czy to oznacza, że całą kolekcję nowych silników 27T można sobie w ... wsadzić?



Rafał Pajor - Pią Cze 23, 2006 1:16 pm
" />
">czy to oznacza, że całą kolekcję nowych silników 27T można sobie w ... wsadzić?

nie do konca

podobno poza 17x2 te tez beda dopuszczone



Paweł A. Szymański - Sob Cze 24, 2006 11:01 pm
" />Poczekajmy na oficjalną wypowiedz sędziów i LOK-u.
Mam nadzieję, że nastąpi jak najszybciej.



Zaremba Lesław - Nie Cze 25, 2006 2:52 pm
" />
">SPEC - to jest klasa, ktora mnie najbardziej interesuje. Sprawdzilem i na rynku sa 4 silniki, ktore spelniaja wymagania techniczne EFRA.
Mam kilka pytan na ktore nie jestem w stanie sobie odpowiedziec, na tyle aby przekonac sie do koniecznosci zamiany klasy STOCK na SPEC.
Gdzie w Europie jezdzi sie i rozgrywa sie zawody w tej klasie?
Czy sa zawody miedzynarodowe?
Czy w mistrzostwach europy jest tez ta klasa?
W jakich klasach scigaja sie nasi sasiedzi (czesi, Slowacy, Niemcy, dawne kraje ZSRR) ?
Chce aby sprawdzic slusznosc tego wyboru, tak aby jak juz sie decydujemy na zmiane to na taka jaka bedzie dla nas (zawodnikow) najlepsza.

Właśnie ,fajnie by było wziąć model z półki i pojechać na zawody do sąsiadów,ale mu Polacy nie gęsi...



Paweł Skalec - Nie Cze 25, 2006 3:18 pm
" />A czy to prawda że od sezonu halowego poza wprowadzeniem do klasy Top Stock zwykłych silników (blaszaki) ma być zabronione używanie pakietów selekcjonowanych?



Artur Powałka - Nie Cze 25, 2006 3:36 pm
" />czy w 540 będą zabronione podwozia węglowe?
a jeśli tak, to wszystkie, czy tylko nowe?



Arkadiusz Flejszer - Nie Cze 25, 2006 7:28 pm
" />Przepraszam ale skąd wiecie że przepisy ulegną zmianie i kto to zmienił.???? Jeśli nadal wiodącą organizacją Mistrzostw Polski pozostaje LOK to ja mam jedno rozwiązanie.

LOK do wora a wór do jeziora!!!!!!!!!



Jacek Starostecki - Nie Cze 25, 2006 8:13 pm
" />Witam chciałem również przedstawić swoje propozycje :
1) co do top stocka jestem za żeby wprowadzono silnik srebrny z pudła jak było kiedyś . Najmłodsi którzy wchodzą dopiero w kręgi Rc nie umieją opanować modelu z taką mocą a klasa powinna być dla najmłodszych.
2) klasa 540 bez zmian bo w sumie nie ma co zmieniać. niektórzy chcą wprowadzić przepis żeby nie można było startować lepszymi modelami czemu ? model nie gwarantuje wygranej .
3) Klasa standart to chyba dobry pomysł jeżeli chodzi o mocniejsze silniki jednakże 27T również powinny być dopuszczone przynajmniej na sezon halowy żeby można bylo je zużyć do końca:)
4) open jak open bedzie jeszcze ciekawiej
Powered by WordPress, ©