ďťż
Jakie przełożenie do TT-01




BIMER - Sob Kwi 05, 2008 8:28 pm
" />Mam odbiór 55 i atak 25. Na JOHNSONIE chodzi to wszystko w miarę normalnie. Problem pojawia się z mocnymi silnikami 14x2, ponad 33 tys. obrotów. Niby silnik jest bardzo mocny, a samochód jedzie bardzo powoli. Silnik jest na pewno w 100% sprawny. Dlaczego tak się dzieje, jakie przełożenia stosować do silnika 27, 20 i 14T ?




Piotrek Skoczek - Sob Kwi 05, 2008 9:45 pm
" />Robiłem jedną jazdę na silniku tornado 14x2 na zębatkach 55T i 20T całkiem dobrze się zbierał.



Jarek Poniatowski - Sob Kwi 05, 2008 9:49 pm
" />Problem moze polegać na odległosci zębatek od siebie. Ja po zmianie silnik na inny niż std Johnson, zapomniałem o regulacji odległosci zębatek i się starły w mgnieniu oka. W Twoim wypadku, moga być one za blisko siebie. A druga myśl, jaka przychodzi do głowy, to zasłaby pakiet. Bo Jonego std ruszysz byle czym, a 14zwoi juz troche prądu potrzebuje



BIMER - Nie Kwi 06, 2008 7:53 am
" />Zrobiłem test. Ten sam mocny silnik i ten sam akumulator, ale za to inny model (TRAXXAS 4-TEC) i tym samym inne przełożenia. Silnik startuje jak burza i rozpędza samochód do 2 krotnie większej prędkości niż na standardowym silniku. Wniosek: pakiet jest dobry, silnik również. W TT-01 zębatki są dobrze sparowane, jak biorę go na popych to toczy się bez problemu. Tuningowy silnik nie ma siły się rozkręcić, rusza bardzo powoli i model jedzie z prędkością ok. 8-10 km/h. W momencie gdy zmieniam silnik ze standardowego na tuningowy i odwrotnie to czy muszę zmieniać zębatki, jakie kombinacje stosować gdy chcę mieć przyspieszenie, jakie gdy zależy mi na prędkości końcowej i jakie gdy chcę uzyskać kompromis między przyspieszeniem, a prędkością ?




BIMER - Nie Kwi 06, 2008 8:05 am
" />
">Robiłem jedną jazdę na silniku tornado 14x2 na zębatkach 55T i 20T całkiem dobrze się zbierał.
W jakim modelu ? Bo mi np. w TT-01 do zębatki odbierającej 55 pasuje jedynie atak 25T, każda mniejsza zębatka nie zazębia się z tą 55.



luke - Nie Kwi 06, 2008 9:28 am
" />Przedewszystkim niepowinno sie stosowac tak dlugich przelozen z tak mocnym silnikiem.
Poszukaj info o swoim silniku i dedykowanych przelozeniach.
Jesli zadnych info niemasz to skroc przelozenie odbior conajmniej 58.
A jesli chodzi o dobor przelozenia (przyspieszenie/vmax) to niema kompromisow musisz zebatki dobrac do toru na ktorym jezdzisz...



sumpirowicz - Wto Kwi 08, 2008 6:06 pm
" />Witam,
moc silnika = (w przybliżeniu) moment * obroty
silniki niskozwojowe mają wyższe obroty i niższy moment. Mają też większą moc, stąd moment nie spada aż tak bardzo, ale spada zauważalnie. Rada jest jedna - upewnić się, że akus, regiel i złącza są w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy i (co równie ważne) dostosować przełożenie - dla silnika 14-zwojowego coś koło 22T na 58T. Później - można próbować zwiększać liczbę zębów zębatki atakującej.
pozdrawiam
Sławek

p.s. kiedyś przy przełożeniu 25T na 55T założyłem silnik 10-zwojowy to autko jeździło wolniej niż na saturnie, a po trzech minutach zabawy szczotki tak się zagrzały, że silnik się odlutował i spalił się end-bell



Adrian Lutyński - Wto Kwi 08, 2008 6:54 pm
" />end bell to sie da spalic na przelozeniu 8.35
Nie ma bata, zle przelozenia sa i regiel/pakiet nie daja rady.



Puzzel - Wto Kwi 08, 2008 7:38 pm
" />tez jestem na etapie szukania przełożenia do TTki i silnika 14 zwojowego...

miałem chwilę 23 atak i 58T, szybkością nie powalał i się grzał silnik... zmieniłem atak na 22 bo niższego na razie nie mam i odbiór na 61, jest o niebo lepiej, ale bardziej ciepły niż powinien jest, gdzieś czytałem że do tego silnika trzeba przełożenia około 7,5 więc zębatka 20-21T na atak i do tego 61T odbiór i powinno być ok



luke - Wto Kwi 08, 2008 8:23 pm
" />Zalezy jakie 14T, glownie nalezy sugerowac sie moca i obrotami a nie zwojami.
Generalnie zalozyc krotkie przelozenie i jak malo predkosci a regiel i pakiety sie wyrabiaja to wydluzac, rownolegle monitorujac temperature srednio co 5-10 min upalania.



Puzzel - Czw Kwi 10, 2008 11:47 am
" />a zakładał ktoś mniejszą niż 19T zębatkę do TT-01?

17, 18? Trzeba do tego pewnie większy odbiór, robią takie do tt-01?



luke - Czw Kwi 10, 2008 3:24 pm
" />Odbiory w module 0.6mm to max 67T i 70T przeznaczone do DF-02, sa tez 83T ale niemaja krzyza do mocowania na wale.
Pytanie czy te 67T i 70T wejda i niebeda przycierac o oslone albo wanienke.
Mniejszy atak podejdzie ale trzebaby pokombinowac z mocowaniem silnika np przerobic je zeby plynnie regulowac odleglosc jego odleglosc.



Puzzel - Czw Kwi 10, 2008 4:44 pm
" />rzeźba z płynną regulacją to już chyba za dużo dla TT'ki chociaż jak ktoś się uprze to zrobi.. tylko czy się opłaca? pewnie nie



sumpirowicz - Czw Kwi 10, 2008 6:39 pm
" />Do Bonzera robią pierścień to do TT-01 też ktoś, coś, kiedyś pewnie wymyśli
Przy tej okazji warto sobie zadać pytanie - ile (przy standardowym zestawie i dużych mocach/prędkościach obrotowych silnika) wytrzyma taka TT-ka?
pozdrawiam
Sławek



Puzzel - Czw Kwi 10, 2008 6:55 pm
" />jeżdżą nawet bezszczotki w ttce więc wytrzyma dużo ;]



luke - Czw Kwi 10, 2008 10:00 pm
" />Poprostu czesci eksploatacyjne bedziesz zmienial czesciej przy mocniejszym silniku.
A rzeźba wcale nie jest taka nieoplacalna bo dzieki temu powieksza ci sie zakres przelozen oraz ich dokladnosc.
Nie trzeba zadnych pierscieni wystarczy pilnik i standardowe plastikowe mocowanie przerobic na lyzwe.
Powered by WordPress, ©