ďťż
Jeszcze w kwestii słynnej Baji 9KM od RCMonster
Przemek Morawski - Śro Kwi 11, 2007 7:46 pm " />Wracając do tematu Baji z silnikiem o rzekomej mocy 9KM podaję link do silnika Hondy GX200. Jest to silnik o pojemności 200ccm, 4 suwowy o mocy 6,5KM link Jeździliśmy dziś z Jackiem Ochocinskim gokartami wyposażonymi w ten silnik na torze kartingowym w Pabianicach. Masa gokarta plus kierowcy przekraczała 100kg a mimo to przyspieszenie było niesamowite, Baja zostałaby daleko w tyle nawet z tym 9KM silnikiem i 10-cio krotnie mniejszą masą. Ot taka prezentacja tego co potrafi silnik 6,5KM z odpowiednio dużym momentem. Przemysław Staniewski - Czw Kwi 12, 2007 1:18 pm " />Tu masz mini crossa Kawasaki KX 65 z dwusuwem o pojemności 64 cm i mocy 16,7 KM. Dołu wprawdzie nie ma (przy kierowcy o masie 73kg) ale po wejściu na obroty nieżle naciąga rączki Jacek Ochociński - Czw Kwi 12, 2007 3:14 pm " />Fabryczny Zenoah GS230 (Komatsu) stosowany w technokitach onroad - pojemność 23,0 ccm, moc max 2,10 kW (2,84KM) przy 14.000 obr, moment maks. 1,72Nm przy 10.000 obr. DZIEWIĘĆ KONI? - chyba po wlaniu paliwa 30% nitro Andrzej Trzeciak - Czw Kwi 12, 2007 4:37 pm " /> ">Fabryczny Zenoah GS230 (Komatsu) stosowany w technokitach onroad - pojemność 23,0 ccm, moc max 2,10 kW (2,84KM) przy 14.000 obr, moment maks. 1,72Nm przy 10.000 obr. DZIEWIĘĆ KONI? - chyba po wlaniu paliwa 30% nitro takie rzeczy tylko w erze! EDIT w rcmonster Jakub Kusiewicz - Czw Kwi 12, 2007 4:40 pm " />Nie "Takie rzeczy tylko w erze" tylko "Takie rzeczy to tylko w erze" kf - Czw Kwi 12, 2007 8:34 pm " />nie bronie gosci z rcmonster ale nie zaszkodzi co poniektorym troche sie otworzyc na wiedze, tak sie dziwnie sklada ze te silniki zenoah sa uzywane przez gosci w slizgach klas offshore, standardowo dostepny w sklepie rzezbiony przez sklep w ilosci na peczki!! mhz a sa rzezbiarze co z pilnikiem w warsztacie wyciagaja wiecej, poszukajcie po forach gosci od slizgow, sie doinformujcie a pozniej piszcie 100 procentowe prawdy wg was. Jacek Ochociński - Czw Kwi 12, 2007 8:52 pm " />no, Stary, rzeczywiście, dałeś nam popalić - napisz jeszcze może, że w Baji jest też silnik 27,5 ccm, tun ingowany, który kosztuje sam w/g Twojego opisu tyle, co cała Baja, do tego na bezpośrednim sterowanym komputerowo wtrysku, a nie z gaźnikiem jak w motorynce, czterosuw itd. - mówimy o wyczynowej technologii czy towarze dla Kowalskiego - bo chyba nie ta półka a nawet jeśli, to i tak ten "Twój" superwynalazek ma 2/3 rzekomej mocy Baji - w tak wyżyłowanej technologii KAŻDY procent jest już problemem - znajdziesz pozostałe 49%? druga sprawa - silniki marine sa chłodzone wodą, nie zrobisz tego z silnikiem offroada Błażej Zagozda - Czw Kwi 12, 2007 10:10 pm " />oj tam... pan Zenon potrafi pewnie wczesniej byl ginekologiem, ze przez tlumik umie poprzerabiac kanaly w slepaku Jacku... co my takie male zuczki mozemy wiedziec o tuningowaniu silnikow... pozdrawiam Michał Sękal - Pią Kwi 13, 2007 1:32 pm " />Klik1 Może jakaś nowość wsórd modeli? Klik2 Klik3 W linku nr. 3 trzeba zjechać do podpunktu "technika" i... samo się nasunie o który artykuł mi chodzi? Hmm i co tu dużo mówić - 9 koni mechanicznych ... taż mi dużo infotrmacji o silniku... phi Ale co do samegu tuningu takich silników - polecam poczytać fora o ... starych motorowerach - tam na potęgę ludzie pisza ja kw chałupniczy sposób zwiększyć moc 2 suwa - tyle zę nikt nie powiększył jej prawie 4 krotnie Błażej Zagozda - Pią Kwi 13, 2007 7:59 pm " />Michalku... jak sie przerabia siniki to ja dobrze wiem.... bo robilem... mi i paru innym osobom chodzi o to, te 11KM z 26cc to byla "lekka" przesada i te 9KM tez... gdyby napisali, ze wyszlo im 6KM to tez bylbym zdziwiony ale to juz blizsze prawdy co mozna by uzyskac z silnika o takiej konstrukcji jak Zeonah... generalnie wycisniecie wiecej jak 3KM z typowego silnika jak do kosiarki, o takiej pojemnosci, graniczy z cudem... napewno nie da sie gdy: okno ssace jest sterowane przez tlok (krotki czas napelniania), cylinder jest "slepakiem" (zintegrowana glowica - marna dokladnosc wykonania), wał nie ma pełnych tarcz (niepotrzebnie zwiekszona obietosc karteru - mniejsza sprawnosc przeplukiwania), zaplon z magneto (brak sterowania katem wyprzedzenia zaplonu, malejaca sprawnosc ze wzrostem obrotow) i jeszcze by sie cos znalazlo... pozdrawiam Michał Sękal - Pią Kwi 13, 2007 8:35 pm " />Błażeju - temat mi też nie jest obcy - warsztat z pilarkami spalinowymi gdzie konstrukcja z Zenoahem jest... sam wiesz jaka . Mi ogólnie chodziło o jakieś dokładniejsze parametry ale nie ukrywajmy - wiemy co jest mozliwe a co nie. Rafał Iłendo - Sob Kwi 14, 2007 8:39 pm " />sorka za ot. ale gdzie to pisze gdzie się tak pochwalili ? Przemysław Staniewski - Sob Kwi 14, 2007 8:50 pm " /> ">sorka za ot. ale gdzie to pisze gdzie się tak pochwalili ? W tym temacie : http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?t=25359 Syncro - Sob Kwi 14, 2007 8:51 pm " />Dokładnie to: ">Moc 9 km z 26 cm nie jest zbyt dużym wyzwanie mechanicznym dla każdego dobrego serwisu to jest banalnie proste wystarczy znać się... Rafał Iłendo - Nie Kwi 15, 2007 7:19 am " />wszedłem w temat. Miałem ten silnik miałem tez najlepsze wydanie race ported w ręku i mozna zmienic wszystko ale przykro mi więcej jak te 3-4 koni w zyciu nie widziałem i nie zobacze 9 koni to by po 1: rozszadziło przeniesienie napędu. Urwało koła. A sam silnik to ważyłbym .... ZA DUZO NA TAKI MODELIK Tomasz Adamski - Nie Kwi 15, 2007 7:41 pm " />ale się oczepiliście rcmonster... Erik Turlejski - Nie Kwi 15, 2007 7:43 pm " /> ">ale się oczepiliście rcmonster... Nie RCmonster, a tego co piszą. Czyżbyś napisał podanie do teamu, że ich tak bronisz i podlizujesz sie ? Jakub Żebrowski - Nie Kwi 15, 2007 7:44 pm " />On tam pracuje... Ja też uważam że się ich strasznie czepiliscie Erik Turlejski - Nie Kwi 15, 2007 7:47 pm " /> ">On tam pracuje... Wszystko jasne... ">Ja też uważam że się ich strasznie czepiliscie My ich ? A czy jeśli HPI by zaczeło pisać, że ich modele wytrzymują 500h jazdy a ich modele mają po 9KM, zakładając że przeszłośc rcmonster byłaby inna, to byście się ich nie czepili ?? Jakub Żebrowski - Nie Kwi 15, 2007 7:51 pm " />Znacie prawdę ze tyle nie wytrzymują ale o nie znaczy że macie się ich czepiać. Kiedy ostatni raz pisali o tym 500h? Co do tych 9KM to też uważam że to przegięcie lekkie ale on tam nie ma 23 ccm tylko 27cm carson'a (nie wiele to zmienia postać rzeczy) Tomasz Adamski - Nie Kwi 15, 2007 7:53 pm " />a czy to coś zmienia iż pracuje w RcMonster ?? trzeba jakoś zarobić na studia.... , moja przygoda z modelami zaczęła się właśnie tam jakieś 2-3 lata temu, i podziwiam Artura że rozpowszechnia modelarstwo po całej Polsce i dzięki niemu naprawdę masa nowych ludzi dołączyła do naszego grona Modelarzy Jakub Żebrowski - Nie Kwi 15, 2007 7:56 pm " />Nie zmienia postaci. Też go podziwiam w końcu sporo się najeździłem z nim i też sporo ludzi 'zwerbował'. Sam zaczynałem z nim wędrówkę i przecież to dzięki niemu zrobiłem obrót 180* na samym początku mojej przygody. (z turówek ele na stalinówki off:)). Błażej Zagozda - Nie Kwi 15, 2007 9:18 pm " /> ">Znacie prawdę ze tyle nie wytrzymują ale o nie znaczy że macie się ich czepiać. Kiedy ostatni raz pisali o tym 500h? Co do tych 9KM to też uważam że to przegięcie lekkie ale on tam nie ma 23 ccm tylko 27cm carson'a (nie wiele to zmienia postać rzeczy) a co niby Carson robi swoje silniki?? jak to nie ten sam zeonach to inne kosiarkopodobne slabniki 23 czy 27cc.. zadna w sumie roznica.... 11, 9KM to i tak nie do osiagniecia dla tych pojemnosci w tej technologii... bo trzeba praktycznie caly silnik przerobic... oryginalna to tylko zostanie nalepka... owszem, sa silniki marine ktore maja 7,5KM z 27cc ale to jest inna liga... osiagaja taka moc wylacznie przy uzyciu wydechu rezonansowego i blisko 19-20tys. (i wiecej) RPM... zakres obrotow uzytkowych +/- 500RPM w okolicy maksymalnych obrotow... te silniki nie maja w ogole dolu... no i oczywiscie chlodzone woda... widzialem juz silniki lotnicze 50cc 7KM gdzie juz jest stosowane chlodzenie ciecza... mysle, ze juz trza dac chlopakom spokoj... moze sa prekursorami nowych technologii i rozwiazan?? blisko wiek od powstania silnika spalinowego nikt nie myslal, ze mozna zbudowac silnik tlokowy (wykorzystujay ruch posuwisto-zwrotny, wankiel to inna bajka) o tlokach innych niz okragle dopoki Honda nie wypusciła na przelomie 80-tych i 90-tych lat ubieglego wieku motocykla NR750 o owalnych tlokach i mocy grubo ponad 150KM... (tak przy okazji: mozna go kupic nadal, robiony recznie na zamowienie, koszt ok pol mln. $, minimum rok oczekiwania) moze jeszcze przeczytamy o nich w roznych annalach technicznych pozdrawiam Rafał Iłendo - Pon Kwi 16, 2007 3:45 pm " />zostawie to sobie poco kolejna kłutnia .... Wojciech Taperek - Pon Kwi 16, 2007 4:41 pm " /> ">CYTUJE: ".........bo widziałem jak regulowali baje 5b dla jakiegoś człowieka na zawodach i powiem szczerze.... ŻENADA !! kiedy gdzie komu????? i co bylo Zenujace |