ďťż
Już mnie krew zalewa!!!




ZIP - Wto Maj 26, 2009 7:57 pm
" />Dziś miałem ochotę wywalić ten model... (E-Firestorm Flux SW 5700kV)

Miałem kiedyś problem z łożyskami w silniku - objawiało się to blokowaniem się całego napędu.
Ok. wymieniłem łożyska - pożyły 3 jazdy - No dobra, pewnie dlatego, że były za 5zł i w środku był smar zamiast oleju.
Teraz kupiłem łożyska CERAMICZNE - silnik chodzi pięknie.
Ale napęd w niektórych momentach ZNOWU się blokuje... już nie wiem co jest.

Jak wygląda blokowanie:
Wciskam pełny gaz - natychmiast po tym prędkość obrotowa kół znacznie spada - chwilę po tym zbiera się w sobie i znowu prędkość spada (jakby się dławił).
Tylko RAZ zdarzyło mi się to zobaczyć na podniesionych kołach. Praktycznie cały czas dzieje się to gdy model jest na ziemi.
To nie wygląda jak mechaniczne uszkodzenie (mimo, iż mam już wyraźnie widoczne zużycie kielichów na dyfrze), raczej jak jakieś zakłócenie,jakby silnik dawał chwilami hamulec gdy wciskam gaz.
Silnik na pewno miałby moc, by pokonać chwilowy opór powstający na kardanach. No i działoby się to cały czas, a nie tylko w niektórych, losowych momentach.

Nowe Li-Ion'we, 90-Amperowe pakiety 2S2P nie mają prawa się nie wyrabiać - to nawet w ogóle inaczej wygląda.
Nadajnik mam dobry, zasilanie w nadajniku to Eneloop'y, UBEC 3A 6V do odbiornika.
Opony bardzo dobrze przyklejone, żadnych wibracji.
Zębatki chodzą równo, też żadnych wibracji.

Dziś było trochę gorąco na dworze i silnik grzał się paskudnie... no ale dosłownie nie mogłem nawet na kilka sekund dodać gazu żeby silnik nie parzył!
Przełożenie całkowite mam 14.1375 : 1 (atak 16T, odbiór 87T).

Jeszcze jedno: Jak zdjąć gumowe uszczelki z łożysk?




Błażej Zagozda - Wto Maj 26, 2009 8:36 pm
" />imho padła jedna faza w silniku... pewnie ma przebicie... oznaką jest grzanie się silnika podczas pracy bez obciążenia...

pozdrawiam



Dawid Zuchowski - Wto Maj 26, 2009 9:28 pm
" />
">Jeszcze jedno: Jak zdjąć gumowe uszczelki z łożysk?

podważ cienką igłą od strony brzegu łożyska



ZIP - Wto Maj 26, 2009 9:49 pm
" />
">imho padła jedna faza w silniku... pewnie ma przebicie... oznaką jest grzanie się silnika podczas pracy bez obciążenia...

pozdrawiam


Dokładnie. Bez obciążenia też się lekko grzeje.
Jaki mógł być tego powód?
W uzwojeniu jeden przewód mi "trochę" się odgiął od reszty. Ale nie był przerwany.
Ułożyłem go równo i zakleiłem CA.




KiT - Śro Maj 27, 2009 7:01 am
" />
">Jaki mógł być tego powód?

Ułożyłem go równo i zakleiłem CA.


CA pięknie uszkadza emalię i funduje przebicia, jeśli pytasz o przyczyny.



ZIP - Śro Maj 27, 2009 11:44 am
" />Już kit z tym.
Jak sprawdzić przebicia w silniku? Normalnie nastawiam miernik na omomierz i sprawdzam izolację pomiędzy przewodami?
Jak tak robiłem to... miałem piękne niskooporowe przebicie między wszystkimi fazami...

I czy to mogło uszkodzić regulator?



KiT - Śro Maj 27, 2009 1:33 pm
" />przyłącza się wydajne źródło prądowe niskonapięciowe np.: 1V do dwóch zacisków silnika i mierzy się napięcie miedzy każdym z nich a trzecią fazą. Musi być pełna symetria.
Także nie ma prawa być przejścia między dowolną z faz i obudową lub dowolną z faz a rotorem.
Powered by WordPress, ©