ďťż
kabel sensorowy po co?




tonyxD - Pon Paź 12, 2009 3:56 pm
" />witam ma pytanie po co jest kabel sensorowy i po co laczy silnik z reglem przeciez on juz ma swoje laczenie poprzez 3 kable a ten kabel sensorowy musi byc?/




Dawid Zuchowski - Pon Paź 12, 2009 8:39 pm
" />kabel sensorowy przekazuje do regla informacje o polozeniu rotora. teoretycznie ma to tylko znaczenie przy ruszaniu, bo wtedy latwiej jest reglowi odpowiednio podac prad by silnik ruszyl plynnie, a nie takimi skokami (cogging), ale z doswiadczenia w zawodach powiem Ci ze brek kabla ma tez wplyw na osiagi. i warto wiedziec ze tylko niektore regle wogole beda dzialac bez tego kabla, wiekszosc niestety nie.



Przemek Morawski - Pon Paź 12, 2009 8:55 pm
" />Złośliwi twierdzą, że jeśli producent regulatora nie może poradzić sobie z napisaniem porządnego softu to wprowadza NAKAZ stosowania silników z sensorami Cywilizowane regulatory jak np. GM Genius bez problemu obsłużą obydwa rodzaje silników przy czym same wykryją czy sensory są podłączone czy nie i ustawią odpowiedni tryb pracy. Można nawet silnik z sensorami użyć jako bezsensorowy (poprzez odpięcie przewodu) aby sprawdzić czy jest jakaś różnica.



Dawid Zuchowski - Pon Paź 12, 2009 9:05 pm
" />mam wlasnie GM Genius 90, dziala tak jak opisales i juz probowalem silniki sensorowe z podlaczonymi sensorami i bez- tak jak pisalem wyzej lepiej jest z kabelkiem




Grzegorz Kopertowski - Pon Paź 12, 2009 9:59 pm
" />Dodatkowo stosując kabel od sensorów, można dużo więcej wycisnąć z silnika, oczywiście wszystko zależny od regulatora, CS i GM mają taką funkcję jak variable timing co drastycznie zwiększa obroty silnika, a jest to szczególnie ważne w klasach "stock"



Adrian Lutyński - Wto Paź 13, 2009 6:12 am
" />Dokładnie. Co do ruszania, jaki masz silnik? Znaczenie ma odpowiedni timing. Jeśli chcesz jeszcze delikatniej ruszać ogranicz obroty do 125000, wtedy inny soft odpowiada za ruszanie. Ale to na pewno wszystko wyczytales juz z instrukcji regla



Przemek Morawski - Wto Paź 13, 2009 6:53 am
" />A ja napiszę jeszcze coś o czym nikt tutaj nie wspomniał. Z przewodu sensorowego nie powinno korzystać się w warunkach dużej wilgotności powietrza. Jest o napisane w instrukcji Geniusa.



KiT - Wto Paź 13, 2009 10:00 am
" />Adrian nie chcę się sprzeczać, ale zawsze inna część kodu odpowiada za ruszanie a inna za detekcję BEMF i utrzymanie silnika w ruchu



Adrian Lutyński - Wto Paź 13, 2009 1:07 pm
" />Przemek, racja 100%.
KiT, ale w gienku jest inaczej jeszcze, zmiana limitu obrotów 125000 a 200000 powoduje wybór innego softu na rozruch silnika. Wybiera się 125000 dla opornych lub 200000 dla tych co ok chodzą



Maciolus - Wto Paź 13, 2009 4:48 pm
" />Dodam jeszcze od siebie, ze lepsze regle sensorowe przelaczaja sie po osiagnieciu okreslonych obrotow na tryb bezsensorowy. Optymalizuje to praces silnika, jego wydajnosc i osiagi.



Dawid Zuchowski - Wto Paź 13, 2009 9:09 pm
" />przemek moze i nie powinno sie, ale na zawodach jezdzilismy z kablami na torze na ktorym byly jeszcze kaluze- odpowiednio zalepione plastelina wejscie na kabelek i nie sprawial najmniejszych problemow. oczyiwscie nieumienetne zaklejenie czesto skutkowalo niedokonczeniem biegu.
Powered by WordPress, ©