ďťż
Kalendarz




Michał Telatyński - Pią Wrz 15, 2006 2:47 pm
" />Dlaczego na zawodach 11-12 listopada w Warszawie organizowanych przez firme ATA nie ma klasy E-18. Są to Eliminacje do HMP wiec klasa ta chyba powinnna być




Błażej Orłowski - Pią Wrz 15, 2006 3:03 pm
" />Tak samo nie ma klasy E-10 TC 540



Artur Dzierzęcki - Pią Wrz 15, 2006 3:06 pm
" />Myślę że wielu z Was zapoznalo się z kalendarzem halowym. To co przeczytalem utwierdza mnie w przekonaniu że chyba nie ma co szukać w sekcji która jeszcze nie zaczęla dzialać. Na każdej imprezie jest klasa top-stock, pomijam fakt że temat ten byl wielokrotnie walkowany i dalej nic. Normalnie jak grochem o ścianę. Rozumiem fakt organizowania tej klasy w przypadku organizacji przez ATA , ale nie sądzę żeby wszyscy organizatorzy nagle zapalali milością do tej klasy.
Kolejną sprawą jest organizowanie Mistrzostw Polski off-road przez firmę ATA. Czyżby rozmowa z początku sezonu powracala? Może ktoś obiecal tejże firmie prawo przyznawania tytulów MP bo nie widzę wspólorganizatora LOK , może nikt nas o tym nie poinformowal? Obecnie bardzo szybko czynione są zmiany na które wcześniej czekaliśmy dosyć dlugo, przypominam że to nowe wladze sekcji powinny dokonywać takich ustaleń, dlaczego dzieje się to tak szybko?
Piękne slowa ,, nacisk na klasy efroskie.... , konfrontacje...,, itd. Jakie klasy skoro 1/12 nie ma w kalendarzu a bądz co bądz uczy zdecydowanie więcej niż top-stock i inne wynalazki.
Jutro wybieram się na MP , sam jeszcze nie wiem do końca co mam o tym wszystkim myślec, obecnie nie widzę tego wszystkiego różowo.



Michał Karpiński - Pią Wrz 15, 2006 3:42 pm
" />Moim zdaniem ale podkreślam jest to tylko moje zdanie, w kalsach płaskich powinno się wrócić do korzeni jeśli chodzi o halę, czyli do podziału, DTM standard, DTM Open, E 12, może E 18. Gwarantuje że znowu w tych klasach pojawiłoby się około 60 osób np DTM standard. Pamiętam czasy kiedy przyjeżdżaliśmy na zawody a tam było w DTM Standard około 60 -70 zawodników to było naprawdę widowiskowe.




Michał Olech - Pią Wrz 15, 2006 4:58 pm
" />
">Moim zdaniem ale podkreślam jest to tylko moje zdanie, w kalsach płaskich powinno się wrócić do korzeni jeśli chodzi o halę, czyli do podziału, DTM standard, DTM Open, E 12, może E 18. Gwarantuje że znowu w tych klasach pojawiłoby się około 60 osób np DTM standard. Pamiętam czasy kiedy przyjeżdżaliśmy na zawody a tam było w DTM Standard około 60 -70 zawodników to było naprawdę widowiskowe.
Jaasne, napewno zawodnicy z 540 (niektórzy z TTtkami) przejdą do Standardu, kupią sobie tokarkę, silnik za ponad 100 zł i nowe pakiety...



Artur Dzierzęcki - Pią Wrz 15, 2006 5:36 pm
" />
">Moim zdaniem ale podkreślam jest to tylko moje zdanie, w kalsach płaskich powinno się wrócić do korzeni jeśli chodzi o halę, czyli do podziału, DTM standard, DTM Open, E 12, może E 18. Gwarantuje że znowu w tych klasach pojawiłoby się około 60 osób np DTM standard. Pamiętam czasy kiedy przyjeżdżaliśmy na zawody a tam było w DTM Standard około 60 -70 zawodników to było naprawdę widowiskowe.
Jaasne, napewno zawodnicy z 540 (niektórzy z TTtkami) przejdą do Standardu, kupią sobie tokarkę, silnik za ponad 100 zł i nowe pakiety...

Widzisz problem więc już Ci go rozwiązalem. Dla każdego kto będzie startowal na silnikach Corally , będzie udostepniona tokarka do wirnikow. Prezent od dystrybutora. Widzisz , masz już po problemie



Marcin Pogorzelski - Pią Wrz 15, 2006 5:37 pm
" />mialem dylemat jaki silnik wybrac teraz juz wiem



Wojtek Kotlorz - Pią Wrz 15, 2006 5:55 pm
" />O "ŁAŁ" mi sie wydawało że to na Grand Prix organizator ustawia sobie jakie chce mieć klasy, a nie na Eliminacji HMP ? jak sie myle to prosze mnie naprowadzic na odpowiednią droge.



Przemek Morawski - Pią Wrz 15, 2006 6:15 pm
" />Zgadzam się z moim przedmówcą. Poczyniłem spore inwestycje w model do startu w klasie E18 Open i co ? Dwie eliminacje w całym sezonie ? Kto odpowiada za tą sytuację ? Proszę nie pisać że organizator decyduje o tym jakie klasy będą rozgrywane na eliminacji do HMP. Na własnej, prywatnej imprezie może sobie organizator robić co chce ale prawo organizacji eliminacji HMP powinno zoobowiązywać do rozegrania wszystkich klas mistrzowskich jak i pucharowych. Ja na obecny stan rzeczy się nie zgadzam.



Marcin Derewiński - Pią Wrz 15, 2006 9:26 pm
" />Zgadzam się z Przemkiem całkowicie. Mistrzostwa Polski do czegoś zobowiązują. Jeżeli ktoś robi imprezę "regionalną" bez rangi MP to może rozegrać wyścigi mikro traktorów jeśli sobie życzy ale eliminacje MP powinny mieć zawsze tą sama obsadę klas.



Kamil Maszkowski - Pią Wrz 15, 2006 10:55 pm
" />Chyba pozostaje nam wierzyc w Marka i E-18 Cup ...



Jan Matukin - Pią Wrz 15, 2006 11:46 pm
" />W kalendarzu obowiązujące są miejsca i terminy.
W rubryce "klasy" są wymienione klasy do wyboru przez organizatora - część organizatorów wybrała swoje klasy poza efrowskimi - rubryka ta jest na ten czas nie zobowiązująca poza klasami DTMM/S.
W klasie E-12 niezbędna jest ostateczna deklaracja zawodników chcących w niej startować - deklaracji takiej nie było przed ogłoszeniem kalendarza. Po niej dopiero rubryka "klasy" zostanie poprawiona.
W klasach E-18 i E-12 na dzień dzisiejszy nie da się jeszcze przewidzieć frekwencji - vide hala 2005 i 2006.
Żaden zarząd nie jest w stanie zmusić zawodnika do jazdy w klasie, z której rezygnuje po jednej eliminacji lub dwóch i trudno na kolejny sezon planować klasę, w której w poprzednim do finału MP stawiła się garstka zawodników.
Ten, który teraz najwięcej wykrzykuje, w ubiegłym roku wystartował tylko w dwóch eliminacjach w klasie E-12, a na MP nie był obecny.
A temat założyła osoba, która w klasie E-18 nigdy nie wystartowała w cyklu EMP.
Proponuję więcej rozwagi - nie rzucajcie mi na priva obelg i nie szantażujcie mnie, że jak nie będzie klasy E-12 to zrezygnujecie z członkostwa w zarządzie sekcji - już dwóch to uczyniło.
W Sączu jasno ustaliliśmy zasady rozgrywek halowych 2006/7 i tego będziemy się trzymać.



Maciej Pożycki - Pią Wrz 15, 2006 11:50 pm
" />
">Moim zdaniem ale podkreślam jest to tylko moje zdanie, w kalsach płaskich powinno się wrócić do korzeni jeśli chodzi o halę, czyli do podziału, DTM standard, DTM Open, E 12, może E 18. Gwarantuje że znowu w tych klasach pojawiłoby się około 60 osób np DTM standard. Pamiętam czasy kiedy przyjeżdżaliśmy na zawody a tam było w DTM Standard około 60 -70 zawodników to było naprawdę widowiskowe.
Jaasne, napewno zawodnicy z 540 (niektórzy z TTtkami) przejdą do Standardu, kupią sobie tokarkę, silnik za ponad 100 zł i nowe pakiety...

Widzisz problem więc już Ci go rozwiązalem. Dla każdego kto będzie startowal na silnikach Corally , będzie udostepniona tokarka do wirnikow. Prezent od dystrybutora. Widzisz , masz już po problemie

Czy "HUDY" tez bedzie ?



Marcin Bassara - Sob Wrz 16, 2006 8:20 am
" />Do Artura. Nie przypadkowo na dyplomach z FMP w Nowym Targu (które robił LOK)pojawił się adres pewnej firmy. Dlatego mnie już nic nie dziwi.



Michał Telatyński - Sob Wrz 16, 2006 9:51 am
" />
">A temat założyła osoba, która w klasie E-18 nigdy nie wystartowała w cyklu EMP.


Panie Janie Imprezy w cyklu EMP na jakich byłem to
IV Eliminacja do Halowych Mistrzostw Polski 2006 Modeli Samochodów RC - Warszawa, 11-12.02.2006r.
VI Eliminacja do Halowych Mistrzostw Polski 2006 Modeli Samochodów RC - Borzęcin Duży, 4-5.03.2006r.
oraz
Halowe Mistrzostwa Polski 2006 Modeli Samochodów RC - Łomianki, 25-26.03.2006r.

Wiem że ilość tych imprez jest bardzo mała i żaden ze mnie zawodnik ale jest to spowodowane miedzy innymi tym że mam szkołe do której też musze sie przygotować a wymaga to troche czasu wiec jezeli mam gdzieś niedaleko miejsca zamieszkania zawody to zawsze staram sie być.
Stworzyłem temat bo chciałem sie dowiedzieć dokładniej czy do kalendarza wkradł sie jakiś błąd i klasa e18 została pominięta czy tak poprostu ma być że klasa ta w tym roku bedzie tylko 2 razy na eliminacjach. Nastepnym razem jeżeli bede miał jakieś pytania będe Panu pisał Prywatne wiadomości.



Jan Matukin - Nie Wrz 17, 2006 6:31 am
" />
">...Wiem że ilość tych imprez jest bardzo mała i żaden ze mnie zawodnik ale jest to spowodowane miedzy innymi tym że mam szkołe...Stworzyłem temat bo chciałem sie dowiedzieć dokładniej czy do kalendarza wkradł sie jakiś błąd i klasa e18 została pominięta czy tak poprostu ma być że klasa ta w tym roku bedzie tylko 2 razy na eliminacjach...
Jak wcześniej wspomniałem, i co potwierdzono w Nowym Sączu i teraz w Kłodzku, na hali rozgrywane będą klasy podstawowe DTMM/S i E-12 po ostatecznej deklaracji zawodników z E-12, jaką wczoraj w ich imieniu złożył Norbert Omelańczuk, oraz pozostałe klasy tak, by w dniu wyścigów eliminacyjnych można było rozegrać po 5 biegów eliminacyjnych.
Po powrocie z Kłodzka dokonamy symulacji zawodów pod kątem optymalnej ilości klas na hali wg przyjętego wyżej kryterium.
Uaktualnienie rubryki "klasy" potrwa kilka dni, ponieważ trwają jeszcze konsultacje z organizatorami - nie jest to proste jak by sie wydawało.
Klasy E-18 nie wytnie się - rozegra się ją więcej niż dwa razy.



Wojtek Kotlorz - Nie Wrz 17, 2006 7:30 am
" />a co z 540 ?



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 8:09 am
" />Dołączam się do pytania, co z 540 ? Jak będzie traktowana ta klasa ? Jednocześnie przestrzegam przed ślepą pogonią za Europą. Już politycy nam taką pogoń fundują bez uwzględniania naszych realiów m.in. równają ceny do europejskich przy dochodach w proporcji 1:4 na naszą niekorzyść. Mam nadzieję, że przez promowanie klas "europejskich" tylko po to aby kilku zawodników wystartowało (z miernym skutkiem) za granicą, dziesiątki zawodników 540. E18 i innych "nieeuropejskich" klas nie będzie musiało siedzieć w domu.



Marek Kusiakiewicz - Nie Wrz 17, 2006 9:43 am
" />Sprawę klas E-18 Open, E-18 Standard oraz E-18 MT wyjaśnie na forum po przyjeździe z zawodów - dzisiaj wieczorem.



Jan Matukin - Nie Wrz 17, 2006 2:05 pm
" />
">Dołączam się do pytania, co z 540 ?... ...promowanie klas "europejskich" tylko po to aby kilku zawodników wystartowało (z miernym skutkiem) za granicą, dziesiątki zawodników 540. E18 i innych "nieeuropejskich" klas nie będzie musiało siedzieć w domu.
Klasę 540 powinniśmy potraktować jako wprowadzającą w klasy wyczynowe.
Są głosy, że jednak ta klasa jest droga, bo zawodnicy chcąc uzyskać najlepszy wynik, będą maksymalnie przeciążać silnik, co prowadzi do konieczności zakupu co najmniej kilku silników. Paru zawodników na jednych zawodach zniszczyło silniki Saturn 20T.
Ale nie tędy droga - idąc tym kryterium, możemy podobnie twierdzić, że w każdej klasie możliwe jest zniszczenie silnika, jeśli przeciążymy go - idąc dalej tym tokiem rozumowania, należało by pozostawić tylko jedną klasę elektryczną, ale ze względu na fałszywie przyjęte kryterium tzw. "kosztowności" klasy, i tak tą jedną klasę powinno się "wyciąć", co każdego przeciwnika DTM-540 może zaprowadzić w ślepy zaułek.
Jest jednak wiele opinii, uzasadniających utrzymanie klasy DTM-540 jako krajowej, czemu dali wyraz zawodnicy na forum i swoim licznym udziałem w zawodach. Dwa lub trzy głosy przeciwko tej klasie nie będą miały znaczenia.
Klasa na stałe powinna wpisać się w cykl EMP po wyprowadzeniu klasy TS z tego cyklu, co będzie miało miejsce od przyszłego sezonu otwartego.
Ostateczna decyzja zapadnie po ukonstytuowaniu sie nowego zarządu.
Po klasie DTM-540 "następną w kolejce" jest E-18, ale o niej wypowie się Marek.



Michał Bugajski - Nie Wrz 17, 2006 2:28 pm
" />
">
Ostateczna decyzja zapadnie po ukonstytuowaniu sie nowego zarządu.


a kiedy to bedzie bo zastanawiam sie czy kupowac cos do 540 czy nie..



Rafał Pajor - Nie Wrz 17, 2006 2:41 pm
" />
">Klasę 540 powinniśmy potraktować jako wprowadzającą w klasy wyczynowe.
Są głosy, że jednak ta klasa jest droga, bo zawodnicy chcąc uzyskać najlepszy wynik, będą maksymalnie przeciążać silnik, co prowadzi do konieczności zakupu co najmniej kilku silników. Paru zawodników na jednych zawodach zniszczyło silniki Saturn 20T.


Witam,
Pozwolę sobie trochę dorzucić od siebie.

Nie zgadam się z tym, że jest to klasa droga, uzasadnię to następującymi faktami:
- w tym sezonie jeździłem w tej klasie na zwykłych nieselekcjonowanych pakietach GP3700 (nie pierwszej młodości – wysłużyły swoje w sezonie 2005)
- silnik, na którym startowałem (saturn) używany był na 6 imprezach w tym MP (nikt nie powie, że go oszczędzałem) a mimo to udało mi się na finałach MP wygrać w klasyfikacji ogólnej.

A jeśli chodzi o wyścig zbrojeń, to będzie zawsze – nawet w TopStock.

Ja osobiście popieram te klasę ! jest ona tania i idealna do nauki, a czołówka w 540 mobilizuje do wszystkich do podnoszenia swoich umiejętności.



Paweł Żelazo - Nie Wrz 17, 2006 3:59 pm
" />Rafał.
Masz rację. I to w 100 %. Co najmniej w 100 %.
Tylko problem jest gdzie indziej. Jak zmotywować mistrzów z 540 do przejścia do wyzszej klasy. I to trzeba zrobić administracyjnie czyli wprowadzić zakaz startów w klasie 540 po zdobyciu tytułu MP co najmnie przez rok. Wyjątek to młodzik, który może dalej startować w tej klasie.
Co do wyścigu zbrojeń i klasy TopStock - to już tzry lata temu startował zawodnik z wolnobiezką w TL. A że model i zasobnośc portfela górowała nad umiejętnościami zawodnika - model głównie służył w sezonie letnim jako kosiarka.
A co do uwag o mizernych rezultatach startów w zawodach zagranicznych - to domyslam się że chodzi o zawodników startujących 18 na zawodach w Czechach. Bo podobno 18 sa tez popularne w Hiszpani ( tak przekonywano mnie ponad rok temu ) ale pewnie tylko odległość nie pozwala na konfrontację pomiedzy zawodnikami Polski i Hiszpani.
A swoją drogą to nie wiem czy doczekamy aby wyklarowała sie sytuacja w 18 tak, aby mozna było odkurzyć naszą przesliczną 18.
Tadeusz Żelazo



Jan Matukin - Nie Wrz 17, 2006 4:06 pm
" />
">Ostateczna decyzja zapadnie po ukonstytuowaniu sie nowego zarządu.

a kiedy to bedzie bo zastanawiam sie czy kupowac cos do 540 czy nie..
Moje słowa dotyczyły TS.



Artur Dzierzęcki - Nie Wrz 17, 2006 4:13 pm
" />[quote="Jan Matukin"]
Ten, który teraz najwięcej wykrzykuje, w ubiegłym roku wystartował tylko w dwóch eliminacjach w klasie E-12, a na MP nie był obecny.
A temat założyła osoba, która w klasie E-18 nigdy nie wystartowała w cyklu EMP.
quote]

Janku, jeżeli czytasz uważnie to interesowala mnie klasa Top-stock .
Wyjasniliśmy sobie pewne sprawy i nadal utrzymuję że nalezy poinformować zawodników o klasach w HMP. Przedwczesne bylo wypisywanie klas bo to wprowadza zamęt. Oficjalnie informacja zostanie potwierdzona przez sekcję, klasa top-stock będzie stopniowo wykreślana z kalendarza imprez. Wszyscy chętni i początkujący powinni zainteresować sie klasą 540 i tą klasę traktować jako początek swojej kariery modelarskiej.



Jacek Starostecki - Nie Wrz 17, 2006 4:30 pm
" />
"> Jak zmotywować mistrzów z 540 do przejścia do wyzszej klasy. I to trzeba zrobić administracyjnie czyli wprowadzić zakaz startów w klasie 540 po zdobyciu tytułu MP co najmnie przez rok. Wyjątek to młodzik, który może dalej startować w tej klasie.

A dlaczego nie dać każdemu wolnej ręki ? z moich obserwacji po przejściu do rzekomo niższej klasy odczułem że jest w niej o wiele większa rywalizacja niż w standarcie. Bo nie jeżdzi tam garstka osób i nie trzeba mieć sprzętu z kosmosu , tak jak rafał zaznaczył silnik wytrzymuje spokojnie pare imprez a akku nie są tak ważne .Jeżeli sie komuś zabroni startu w klasie do której nie trza mieć tokarki setapu czy jeszcze niewiadomo czego to chyba nie jest to dobry pomysł ?



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 4:48 pm
" />Widzisz Jacku, na siłę nas chcą do Europy równać. Chwała im za to ale tak jak napisałem, przy dochodach w proporcji 1:4 na naszą niekorzyść jest to wilcza przysługa. Jeśli tak dalej pójdzie będziemy mieć europejskie zawody z garstką zawodników.



Artur Dzierzęcki - Nie Wrz 17, 2006 4:55 pm
" />
">Widzisz Jacku, na siłę nas chcą do Europy równać. Chwała im za to ale tak jak napisałem, przy dochodach w proporcji 1:4 na naszą niekorzyść jest to wilcza przysługa. Jeśli tak dalej pójdzie będziemy mieć europejskie zawody z garstką zawodników.

Macie swoich wybranych przedstawicieli, do nich kierujcie swoje pytania i sugestie.



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 4:57 pm
" />No właśnie, kto jest przedstawicielem klas elektrycznych ?



Artur Dzierzęcki - Nie Wrz 17, 2006 5:11 pm
" />
">No właśnie, kto jest przedstawicielem klas elektrycznych ?

Ty TY tego nie wiesz?



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 5:16 pm
" />A skąd mam wiedzieć ? Podaj stronę, gdzie czarno na białym jest to napisane.



Patryk Raczyński - Nie Wrz 17, 2006 5:19 pm
" />http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=240



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 5:32 pm
" />Kto z wybranych zajmuje się klasą 540 ?



Patryk Raczyński - Nie Wrz 17, 2006 5:36 pm
" />nie istnieje taki podzial



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 5:41 pm
" />Według mnie podział powinien istnieć bo jeżeli wszysycy się wszystkim zajmują to wedle zasady "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" nie bardzo wiadomo do kogo się zwrócić.



Patryk Raczyński - Nie Wrz 17, 2006 5:43 pm
" />podzial juz istenieje-klasy elektryczne plaskie,spalinowe i klasy terenowe



Przemek Morawski - Nie Wrz 17, 2006 5:47 pm
" />I tak nie wiem do kogo mam się zwrócić odnośnie klasy 540, do wszystkich ?



Andrzej Gawlik - Nie Wrz 17, 2006 5:49 pm
" />w takim razie dlaczego te informacje nie są czarno na białym opublikowane na oficjalnej stronie SEKCJI MODELARSTWA SAMOCHODOWEGO ?



Patryk Raczyński - Nie Wrz 17, 2006 6:08 pm
" />zapewne dlatego,ze dopiero dzis swoich przedstawicieli wybrali zawodnicy ze spalinowek plaskich i jeszcze oficjalnie nie dzialamy.



Andrzej Gawlik - Nie Wrz 17, 2006 6:13 pm
" />ok, przepraszam.



Marek Kusiakiewicz - Nie Wrz 17, 2006 6:24 pm
" />Obiecałem odpowiedź w sprawie klas Micro.

Jak widzicie w kalendarzu imprez - 18-tki zaplanowane sa tylko w Poznaniu oraz w Kłodzku z finałem na MP w Warszawie.
W sobote na zawodach w Murowanej Goslinie bede rozmawiał z organizatorem z Nowego targu aby u siebie zrobił zawody tej klasy w ramach eliminacji.
W Lublinie na zawodach - które jeszcze nie sa dograne - klasa tez zaistnieje.
Będą 2 imprezy tylko dla modeli E-18Micro - jedna w Kłodzku druga w Kobierzycach (przed Wrocławiem).
W sumie bedziemy mieli 5-6 eliminacji + jeden finał. Do Pucharu Polski bedzie sie liczyła połowa eliminacji + wynik z finału w Warszawie.
Oprócz klasy 18-tek standard oraz open zaczynamy promowac E-18MT.

W celach promocji - oprócz Pucharu Poski rozdzielimy klasyfikację na modele HPI oraz X-RAY dla których będzie prowadzony osobny challange. Nagrody we wszystkich 3 kategoriach będą wręczone w Warszawie na finale MP. Co do nagrod w finale - rozmowy trwają
Jeżeli chodzi o nagrody w poszczególnych eliminacjach - beda to zawsze statuetki Wiktorii + dyplom.

Mam nadzieje że taka koncepcja klasy E-18 jest wystarczająca i zadowoli wszystkich. Myslę że na chali nie zawiedziecie i zawsze będzie nas wiecej niż jedna grupa.



Rafał Pajor - Nie Wrz 17, 2006 6:32 pm
" />
">Rafał.
Masz rację. I to w 100 %. Co najmniej w 100 %.
Tylko problem jest gdzie indziej. Jak zmotywować mistrzów z 540 do przejścia do wyzszej klasy. I to trzeba zrobić administracyjnie czyli wprowadzić zakaz startów w klasie 540 po zdobyciu tytułu MP co najmnie przez rok. Wyjątek to młodzik, który może dalej startować w tej klasie.
[...]

Tadeusz Żelazo


Ja powiem na swoim przykładzie, dla mnie przejście ze standarta do 540 było tak jakby odsunięciem się na bok, krokiem do tyłu, w prawdzie klasa ta dała mi możliwość walki, ale na każdych zawodach, na których startowałem w 540 oglądałem wyścigi standarta z wielkim podziwem (nie wspominając już o Open’ie) i nie będę ukrywał, że trochę z żalem, że zrezygnowałem z tej klasy. Cały sezon starałem się poczynić wszystko, aby od hali wrócić do aktualnego SPEC’a (może się uda).

Wiec wracając motywowania mistrzów do przechodzenia klasę wyżej to uważam, że ten fakt - chęć rywalizowania z lepszymi powinien wychodzić od ich samych i raczej nie można tego na nikim wymusić (sa zawodnicy, którzy cala karierę jeżdżą w TS i nikt im tego nie powinien zabraniać skoro to jest szczyt ich ambicji)

To jest moje skromne zdanie.

Proponuje narazie sie wstrzymać i pozostawic te sprawe Zarządowi Sekcji Modeli Elektrycznych.



Kamil Maszkowski - Nie Wrz 17, 2006 6:40 pm
" />
">
Mam nadzieje że taka koncepcja klasy E-18 jest wystarczająca i zadowoli wszystkich. Myslę że na chali nie zawiedziecie i zawsze będzie nas wiecej niż jedna grupa.


Na nas z Katowic możesz Marku liczyc



Marcin Pogorzelski - Nie Wrz 17, 2006 6:56 pm
" />Pytanie od Jacka Tomczaka (nie ma dostepu do tej czesci forum)

czy na zawodach w Lubawie nie bedzie klasy e 18?



Janusz Potepa - Pon Wrz 18, 2006 6:38 am
" />
">Oprócz klasy 18-tek standard oraz open zaczynamy promowac E-18MT.

W celach promocji - oprócz Pucharu Poski rozdzielimy klasyfikację na modele HPI oraz X-RAY dla których będzie prowadzony osobny challange. Nagrody we wszystkich 3 kategoriach będą wręczone w Warszawie na finale MP.


Nie jestem zainteresowany klasą, ale Marku już od dawana toczyła się dyskusja o 18-kach i z moich obserwacji zarówno dyskusji jak i modeli na torach rozbijanie i rozdrabnianie niczemu dobremu nie służy. Czy nie było by dla Was lepiej gdyby chodźby ze względu na to, że rozsądnie jeżdżą tylko openy zostać przy jednej grupie z formułą open i do niej koptować jak największą ilość startujących. A po co rozbijać jeszcze klasyfikacje na prodecentów? /wydaje mi się, że wiem/



Jan Matukin - Pon Wrz 18, 2006 7:14 am
" />
">...A po co rozbijać jeszcze klasyfikacje na prodecentów? /wydaje mi się, że wiem/
Doszedł kolejny model E-18 NRX-18 firmy Kyosho. Na południu Polski jest dystrybutor.
Są więc juz trzy modele E-18 na tory płaskie.



Marek Kusiakiewicz - Pon Wrz 18, 2006 7:14 am
" />Janusz,

Na hali jeźdimy narazie 2 razy. Jak dobrze pójdzie pojedziemy 3 razy + finał w Warszawie.
Klasa E-18MT pojedzie 3- może 4 razy a promować ją trzeba ale rozsądnie - głównie na zawodach TYLKO dla modeli E-18 lub tam gdzie ilośc klas nie jest oszałamiająca. wielu zawodnikó ma te modele i nie ma za bardzi co z nimi zrobic a rozbicie na klasy jest potrzebne.
Co do ilości zawodników - nie wiem czy czytałeś aneks do przepisów w którym przy ilości zawodników mniejszej niż 10 jeździmy razem - standard i open.

Co do rozbicia klasyfikacji na producentów - robię to czego każdy boi się jak ognia. Wprowadzam rozsądną polityke do klasy którą jestem zainteresowany. Polega ona na tym że dealer firmy X czy Y daje nagrody główne oraz drobne nagrody na eliminacje a statuetki fundujemy z pieniędzy pochodzących między innymi z reklam na RC-AUTO.

Jak długo środowisko nie zrozumiemy że osobne klasyfikacjie w podziel na producentów (dealerów) nie szkodzą a wręcz zachęcaja młodych do startów (nagrody) - tak długo będziemy sie bujać od zawodów do zawodów a wielu jeżdżąc słabymi modelami nie będzie miało szans na cokolwiek.

Nie mówię żeby tak było zawsze i wszędzie. Wszytsko zależy od Organizatora i od tego czy chce promować danego dealera czy nie.

Jak widzisz na przykładzie naszego klubu - nie mamy żadnych problemów z namówieniem kogokolwiek do współpracy. Tylko robimy to rozsądznie. Nigdy nie prosze dealera o nie wiadomo jakie nagdory - to ma byc tylko symbol. Może kiedys będą czasy gdzie na zawodach rangi np. MP beda modele dla pierwszej tórjki



Waldemar Wolak - Pon Wrz 18, 2006 4:17 pm
" />Witam Państwa

Zastanawiajaca jest dyskusja w temacie opracowania kalendarza imprez.
Zaskakującym jest brak niektórych klas , na niektórych imrezach mających rangę EMP. Weźmy pod uwagę klasę "540" jako klasę krajową
(Bogu dzięki że powstała , jako klasa dla początkujacych i zaawansowanych) w której to klasie były rozgrywane MP.
Czyżby organizator posiadał możliwość dowolnego doboru wszystkich klas na organizowanych przez siebie imprezach?Nie do wiary !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co na to LOK ???????!!!!!!!!!!!!. Klasy rozgrywane w ramach EMP , wydawało mi się , że są obligatoryjnie rozgrywane na tego typu imprezach.

Klasy obligatoryjne wg mojej wiedzy to:

DTM / M
DTM / S
DTM / 540
18
12

Chyba niczego nie opuściłem.

Być może w publikowanym kalendarzu zadziałał mały chochlik "drukarski"?

Klasa 540 w założeniu miała być klasą tanią , dostępną , dającą mozliwosci nauki jazdy przyzwoitym modelem i taką jest.

Wybaczcie proszę przykład który przywołam z autopsji.
Julek zdobył Tytuł Mistrza Polski na X- rayu T1R 3 letnim i co Państwo na to? Nie T2 , nie CYCLONEM , tylko T1R na bardzo dobrym do tej klasy silniku SATURN (za tanie pieniądze) , na zjeżdżonych akumulatorach.

I gdzie tu mowa o wysokich kosztach , mowa o wysokich kosztach w tej klasie to wierutna bzdura.

Parę miesięcy temu Piotrek Fortuna pisał rzeczowo , o kosztach w klasie TOP STOCK (horror) , a ma w tym względzie bogate doświadczenie , polecam lekturę. (wybacz Piotrze , że powołałem sie na twoje słowa bez uzgodnienia tego z Tobą). Klasa ta uczy jedynie złych nawyków w kierowaniu modelem , co potwierdziło wielu modelarzy w rozmowach.
Komu więc i dlaczego zależy na utrzymywaniu sztucznym tego archaizmu w SPORCIE ( nie mylić z PODWÓRKIEM) Proszę o publiczną odpowiedź!!!.

Jeździć trzeba sie uczyć na przyzwoitym sprzęcie , dającym mozliwości podnoszeni swoich umiejętności. Nie rozumiem chęci wprowadzania zakazów startów dla kogokolwiek w "540" , nie wracajmy do zasad z poprzednich dekad "równaj w dół" . Nie każdy musi być odrazu Mistrzem Polski , na to trzeba zapracować. ( dla antagonistów śpieszę z wyjaśnieniami , Julek nie będzie startował już w "540" ).
Ale uhonorowanie wszystkich uczestników imprez w poszczególnych klasach i finałach dyplomami uczestnictwa i za zajete miejsce (groszowe koszty, potrzebne tylko chęci i brak lenistwa żeby to zrobić) będą mobilizowały do dalszej pracy i wysiłku. Istniejące podziały na grupy wiekowe dają obecnie wieksze mozliwości walki o "pudło".

Dziękuję za uwagę. Wnioski pozostawiam do wyciągnięcia we własnym zakresie.

Pozdrawiam



Wojtek Kotlorz - Pon Wrz 18, 2006 5:32 pm
" />A moze poprostu nie ma w tym sezonie czegos takiego jak eliminacje do mistrzostw polski i mistrzostwa polski ? skoro organizator ustanawia sobie jakie chce mieć klasy na zawodach.... ? Wiem ze 540 nie ma tylko na jednych zawodach, ale to chyba miała być klasa w której można walczyc o Mistrza Polski ? A inni następnym razem powiedzą sobie "jak oni mogą tą klase pominąć na eliminacji to ja też" i taka reakcja łańcuchowa jeden za drugim... .

Jeśli napisałem Kłamstwa to prosze mnie poprawic, a za błąd z góry przepraszam

Chyba że to tylko przy wpisywaniu kalendarza wkradł sie "chochlik" To Tym Bardziej Przepraszam



Artur Dzierzęcki - Pon Wrz 18, 2006 5:35 pm
" />Spokojnie , nie bijcie piany, będzie ta klasa w kalendarzu.



Waldemar Wolak - Pon Wrz 18, 2006 6:14 pm
" />Dobry wieczór Arturze

Nigdy nie pracowałem w cukierni , a z białkami od jajek mam doczynienia podczas śniadania niedzielnego.
Tu chodzi o zasady , a nie o mydlenie oczu.

Pozdrawiam Waldemar Wolak



Artur Dzierzęcki - Pon Wrz 18, 2006 6:36 pm
" />
">Dobry wieczór Arturze

Nigdy nie pracowałem w cukierni , a z białkami od jajek mam doczynienia podczas śniadania niedzielnego.
Tu chodzi o zasady , a nie o mydlenie oczu.

Pozdrawiam Waldemar Wolak


Faktem jest że niefortunnie znalazly się klasy w kalendarzu imprez na halę, oczywiście mnie osobiście to również zbulwersowalo ,więc przy okazji wyborów na asfalcie w Klodzku poruszylem tą kwestię i otrzymaliśmy wszyscy zebrani wyczerpującą odpowiedz w tej kwestii. Mialo to zostać zmienione natychmiast, nie wiem dlaczego nadal to nie nastąpilo. Są to sprawy klas elektrycznych , ponieważ również mam zamiar startować w tych klasach więc ta sprawa dotyczyla mnie równiez . Nie jestem jednak upoważniony do zabierania glosu w sprawie tych klas i informowania , od tego macie osoby przez Was wybrane. Moją dzialką jest sprawić by przybylo zawodników w klasach spalinowych i tego mam się trzymać.
Janie i Tadeuszu, weżcie to poprawcie bo brak informacji wprowadza w bląd i wywoluje niepotrzebne konflikty



Wojtek Brudnik - Pon Wrz 18, 2006 6:44 pm
" />Pytanie do Pana Zbyszka:
Oficjalnie co z E-12 ?
Skoro JA już kupiłem do niej model, to może jednak by ją gdzieś umieścić ( )
A tak na serio to przecież jedna z flagowych klas międzynarodowych, a jakoś przeglądając zagraniczną prasę i www nie natknąłem się na wielką chwałę Mistrza Świata w top stocku...

??????
W



Jan Matukin - Pon Wrz 18, 2006 7:55 pm
" />
">...Janie i Tadeuszu, weżcie to poprawcie...
Artur - przecież rozmawialiśmy o tym w Kłodzku.
Proszę też przeczytać moje wcześniejsze posty na stronie 1 i 2 tego tematu. Napisałem go bezpośrednio po rozmowach z osobami zainteresowanymi E-12 - ustalenia są wiążące dla wszystkich i nikt nikomu "nie mydli oczu".
Część z Was nie przeczytała całego tematu i stąd niepotrzebne ataki.
Dodam, że wieczorem w sobotę po rozejściu się do hotelu stwierdziliśmy, że na serwerze naszej strony zmienione zostały parametry, uniemożliwiające jej prawidłowe działanie i nie zależało to od nas. Nie mieliśmy przy sobie oprogramowania niezbędnego do poprawienia skryptu ani dostępu do zasobów serwera by natychmiast uaktualnić kalendarz.
Tu już była o tym wzmianka.
Grzesiek dzisiaj pracuje nad stroną, a z Tadkiem pracujemy nad symulacją klas tak, by pogodzić wszystkich.
Uaktualniony kalendarz może pojawić się jutro, ale Marek musi skontaktować się jeszcze z Tadkiem w sprawie E-18.
Wszystkie klasy da się rozegrać na każdych zawodach w godzinach 9-19 (sobotnie biegi eliminacyjne), przy założeniu, że odstęp między kolejkami eliminacyjnymi będzie wynosił maksimum 2 godziny.
W klasach nieefrowskich będzie naprzemienność udziału na poszczególnych EMP, np. u Marka nie będzie TS, a np. w Tarnowie nie będzie E-18.
DTM-540 wraz z DTMM/S i E-12 da się rozegrać na wszystkich zawodach.



Zaremba Lesław - Wto Wrz 19, 2006 6:00 am
" />
">Są to sprawy klas elektrycznych , ponieważ również mam zamiar startować w tych klasach więc ta sprawa dotyczyla mnie równiez . Nie jestem jednak upoważniony do zabierania glosu w sprawie tych klas i informowania , od tego macie osoby przez Was wybrane. Moją dzialką jest sprawić by przybylo zawodników w klasach spalinowych i tego mam się trzymać.

Artur myślę że zgodzą się zemną niektórzy,ale ludzie tacy jak Ty powinni być" wykorzystani" bez reszty.Powinieneś pomagać modelarstwu kołowemu,a nie spalinowemu



Zaremba Lesław - Wto Wrz 19, 2006 6:03 am
" />
">W klasach nieefrowskich będzie naprzemienność udziału na poszczególnych EMP, np. u Marka nie będzie TS, a np. w Tarnowie nie będzie E-18.
DTM-540 wraz z DTMM/S i E-12 da się rozegrać na wszystkich zawodach.

Dwa razy Tarnów na jeden raz Kłodzko...Przydałby się jeszcze jeden placek do tego przekładańca...



Marek Kusiakiewicz - Wto Wrz 19, 2006 6:45 am
" />Do placka dorzucimy jedne zawody w Kłodzku dla klas micro i jeden w Kobierzycach dla micro i coś jeszcze

Możliwe że zrobimy w Kłodzku GP halowe bo jest ku temu okazja i poparcie w pewnych kręgach
Powered by WordPress, ©