Taurus_GL - 2006-12-15, 00:23
Patrzcie co namierzylem dzisiaj na szrocie. Moge sie zalozyc, ze czegos takiego w Taurusie jeszcze nie widzieliscie. Rasowy kanapowiec
Szkoda tylko, ze na szrocie
Szczegolnie podoba mi sie ta przednia wersalka z szerokim podlokietnikiem i nieco innymi plastikami po bokach. Jakby byla w lepszym stanie to spokojnie wzialbym ja do swojego, bo nawet kolor podpada. Rzadki okaz.
Masakra
Wydaje mi sie, ze jeszcze niedawno widzialem nawet ten samochod w ruchu, nie ma ich za duzo z czarnymi zderzakami. Niestety zaliczyl dzwona i znalazl sie tutaj, szkoda bo nie byl jeszcze w takim zlym stanie
To raczej nie jest czesto spotykane...
PIERWSZY RAZ WIDZE TAKI SILNIK W TAURUSIE
Bardzo ladny reflektor I Gen, zupelnie jak nowy!
Papuzki nierozlaczki. Kanapowiec, a obok model z 91.
A to na deser
Czyli szeroka wersalka jak w naszej Warszawie, z szerokim podlokietnikiem- to jest to
Zeby tylko byla troche czystsza po stronie pasazera, juz jezdzilaby w moim
Pozdro
cofi7 - 2006-12-15, 08:17
no tez cos takiego widzialbym u siebie. bylo troche tych wersji wyposazenia wnetrza w taurusach no nie
michal_5000 - 2006-12-15, 09:50
Patrzcie co namierzylem dzisiaj na szrocie. Moge sie zalozyc, ze czegos takiego w Taurusie jeszcze nie widzieliscie. Rasowy kanapowiec Hm, tzn. co dokładnie jest tą unikatową rzeczą? Chodzi o kanapę z przodu?
Nie wiem jak w I gen, ale w II - to właśnie 'bench seat' było standardem, a 'bucket seats' opcją (poza wersjami SE i SHO, nie pamiętam jak w Sable'u). Osobiście widziałem więcej Taurusów z kanapą niż z indywidualnymi siedzeniami...
RadAg! - 2006-12-15, 11:04
Hmmm.
Jeżeli chodzi o kanapę jako całość to pierwsze widzę. To prawda że Taurusy i Sable występują z kanapą z przodu z tym że są to tak naprawdę dzielone, osobne dwa fotele, złączone ze sobą.Generalnie swietna rzecz...
michal_5000 - 2006-12-15, 14:06
Pogrzebałem trochę nt. I generacji, i faktycznie - były opcje 'split bench front seat' i 'flight bench front seat'... W II chyba już to nie występowało. Zresztą ja akurat mam pecha do kanap - tylko raz takim Taurusem jechalem, wszystkie inne na które trafiałem miały 'bucket seats'...
Taurus_GL - 2006-12-15, 17:38
Hmmm.
Jeżeli chodzi o kanapę jako całość to pierwsze widzę. To prawda że Taurusy i Sable występują z kanapą z przodu z tym że są to tak naprawdę dzielone, osobne dwa fotele, złączone ze sobą.Generalnie swietna rzecz...Dokladnie tak
Takie rozwiazanie jest najpopularniejsze, prawie kazdy Taurus tak ma
Spotyka sie tez czasami Taurusy z waskimi fotelami i biegami w podlodze ale to wedlug mnie niewypal no a kanapowce to juz zupelna rzadkosc- pierwszy jakiego spotkalem
Pozdro
Taurus_GL - 2007-01-09, 19:05
Pozwole sobie jeszcze powrocic do tematu kanapowca. Poza tymi siedzeniami samochod posiada jeszcze m.in:
----na tylnych siedzeniach pasy tylko biodrowe z malymi klamerkami. Rozwiazanie sadze stosowane tylko w pierwszych dwoch latach produkcji tj. w pierwszej serii z konca roku 85, oraz we wszystkich z roku 86. W tym roku widzialem na szrocie dwa KLASYKI tj. Wagony z 86 w tym jeden z data 01.86 i tez mialy takie male pasy na tylnej kanapie.
Pod koniec roku 87 a juz na 100% we wrzesniu zaczeli montowac normalne pasy zarowno w sedanach jak i w wagonach. Skad wiem? Mialem samochod z 09.87.
----licznik bez trip odometer czyli tego licznika ktory mozna kasowac sobie pomiedzy tankowaniami i wyliczyc ile mil zrobi na jednym baku;-) No i to radyjo bez kasety
----No i jeszcze jeden istotny szczegol indykator aktualnie uzywanego biegu oznaczony nie tak jak we wszystkich Taurusach P--R-N-OD-D-1 ale P--R-N-D-2-1 jest to bardzo rzadkie oznaczenie stosowane z tego co znalazlem w ksiazce od Taurusa z 89 w modelach z silnikiem 2.5 i ze "standard automatic transmission". Jaka jest roznica pomiedzy zwykla transmisja a OVER DRIVE (stosowana w wiekszosci Taurusow)????
Acha w modelu z 87 roku wystepuje juz oznaczenie "Taurus L" na listwach bocznych. Modele z 86 mialy niezaleznie od wersji samo TAURUS na dzwiach.
Pozdro
GAZDA - 2007-01-09, 19:15
chyba daniel w irlandii ma p-r-n-d-2-1 mały też chyba, to chyba we wszystkich lx'ach tak jest...
Maly#99 - 2007-01-09, 20:02
chyba daniel w irlandii ma p-r-n-d-2-1 mały też chyba, to chyba we wszystkich lx'ach tak jest...tak mam
Taurus_GL - 2007-01-11, 01:31
chyba daniel w irlandii ma p-r-n-d-2-1 mały też chyba, to chyba we wszystkich lx'ach tak jest...Jesli juz w Pierwszej Generacji to nie w LX'ach ale w najprostszych L'ach
LX i GL mial "overdrive transaxle"
Poza tym z tymi Taurusami to nigdy nic nie wiadomo, bo wyposazenie bylo zwykle dokupywane indywidualnie przez ludzi, a i w kazdym roku zmienialy sie jakies detale
Np. Modele jeszcze z polowy roku 90 maja jeszcze zaokraglone pokrywy zaworow z napisem 3.0 V6 wglebionym, tloczone a moj czyli 09.90 ma juz silnik jak w II Generacji
Ogolnie rzecz biorac Taurus L byl modelem najprostszym i zawieral:
----recznie regulowane lusterka (tak byly takie przez pierwszy rok
)
----szyby na korbke;
----standardowa transmisje NIE OVER DRIVE;
----brak centralnego zamka;
----szeroka kanapa [w praktyce jednak prawie zawsze ludzie zamawiali dwa indywidualne fotele dla kierowcy i pasazera]
----brak plastikowych listew na progi (chociaz nie zawsze ale generalnie GL mial same szare listwy na progi i czarne gumowe listwy na dzwiach, a LX mial cale drzwi do polowy obudowane plastikiem
)
----lampka sufitowa wlaczajaca sie tylko dimmerem albo po otwarciu drzwi- bez dodatkowych przelacznikow;
----radio tylko do sluchania, bez magnetofonu;
----brak licznika "dziennego", czasami tez cruise control;
----cos jeszcze- jak sobie przypomne to napisze
W praktyce jednak tak jak powiedzialem to wszystko ulegalo zmianom nawet w ciagu jednego roku i w praktyce spotkac takiego "golego" Taurusa L jest bardzo trudno
Pozdro
yony - 2007-01-15, 15:28
Tylko Taurusy z silnikiem 2.5 R4 miały skrzynię trzybiegową z tego co pamiętam...
Zresztą to na fotce to właśnie taki motor
Sacerdos - 2007-08-30, 22:57
Witam, zakupilem ostatnio Sabla Combii z gazem i chcialbym uzyskac kilku cennych informacji na temat samochodu jezeli cos bedzie nie tak, a na poczatku chcialbym sie dowiedziec gdzie znajduje sie jakis waz od baku - tzn na gazie jezdzi a na benz wcale nie chodzi - bedzie zapchany ktorys ze szlaufow ale gdzie ich szukac - chybaze ktos wie czemu tak sie dzieije, acha i bardzo dla mnie waznarzecz to sprawa zapalania - JAKI MA TAM BYC AKUM??? bo jest jakis maly ze dwa razy zakrece i juz rozladowany!!!;/...no i nastepna rzecz to komputer - ustawilem km/h ale teraz gdzie sie sprawdza ilosc przejechanych km?tzn zatankuje i chce wiedziec ile przejade - nie umie tego znalezc!
acha i jeszcze jedno czemu swiatla caqly czas swieca jak przekrece klucz do odpalania - na innych pozycjacvh moge swiatla normalnie wlaczac i wylaczac???acha i swieci mi caly czas "ail lamp out"
chcialbym zeby znalazl sie ktos kto moze mi pomoc:)
z gory Dziekuje:).
brolcio - 2007-08-31, 02:27
Pierwsza myśl z wiazana z benzyną to uszkodzona pompa paliwa, akumulator kup jakiś stosunkowo duży by sie zmieścił w podstawie (min 70 Ah - sprawdz przed zakupem polaryzacją tzn po której mają byc + i - ), światła się swiecą (tylko przednie refletory) bo masz najprawdopodobniej moduł swiateł dziennych (w USA opcja, w Kandzie standard).
Sacerdos - 2007-08-31, 10:11
Witam Brolcio, sluchaj czyli jak przekrecam kluczyk to norma ze zaswiecaja sie wszystkie swiatla?, no bo jak go kupowalem to nie swiecily tak , dlatego zapytalem, wlasnie a co znaczy Tail Lamp Out??? tzn lampa ogonu ale ktora?bo i na dachu stopu sprawna i boczne sprawne no i tyl caly dobry wiec gdzie sa jeszcze ukryte lampki?acha i napisz mi gdzie jest pompa paliwa?
odp.
Taurus_GL - 2007-08-31, 13:18
Witam Brolcio, sluchaj czyli jak przekrecam kluczyk to norma ze zaswiecaja sie wszystkie swiatla?, no bo jak go kupowalem to nie swiecily tak , dlatego zapytalem, wlasnie a co znaczy Tail Lamp Out??? tzn lampa ogonu ale ktora?bo i na dachu stopu sprawna i boczne sprawne no i tyl caly dobry wiec gdzie sa jeszcze ukryte lampki?acha i napisz mi gdzie jest pompa paliwa? odp.O to widzę, że kolega ma elektroniczny licznik
Tail Lamp będzie Ci się świeciło wystarczy, żeby tylko były jakieś niestandardowe żarówki [a prawdopodobnie miałeś przerabiane światła]. To samo pisze w manualu jeśli np. do samochodu zostaną podpięte np. światła od przyczepy to generalnie wskazania Tail lamp będą się pitoliły
Światła po przekręceniu kluczyka nie powinny się świecić- pierwsza słyszę. Za to bardzo wkurzające są wszystkie te współczesne samochody GM, vany i nie tylko gdzie pozycje palą się ZAWSZE po przekręceniu kluczyka i nie można tego wyłączyć. Jadę sobie niedojeż, że w słoneczny dzień to jeszcze mi taki kretyn wali tymi światłami...
Pozdro
Sacerdos - 2007-09-01, 07:45
czesc Taurus GL - to czyli co mam przez to rozumiec, bo jak kupilem auto to nie bylo tego swiecenia przy przekrecania kluczyka!!!a teraz dzien po tym jak go kupilem tak zaczelo swiecic - tail lamp tez nie swiecilo!!a teraz ciagle - co mam z tym zrobic, wogole jeszcze problem z ladowaniem bo na alternatorze 14.10 a na akumie juz 13.56?? acha i napiszcie mi ktos jeszcze GDZIE SIE ZMIENIA OBROTY albo GDZIE SIE WYLACZA SSANIE??? no bo jak jest rozgrzany mam 1500obr prawie, wczoraj kupilem nowy akum no i nie chce zeby sie zwalil jak poprzedni dlatego musze z tym ladowaniem zrobic no i te obroty bo bedzie mi alil wiecej, acha no i jeszcze jeden mankament bardzo wazny TO NIE JEZDZI NA BENZYNIE WOGOLE!!!!! jak przelaczam na benz to gasnie!!! no i co mam z tym zrobic??
Taurus_GL - 2007-09-02, 14:15
acha no i jeszcze jeden mankament bardzo wazny TO NIE JEZDZI NA BENZYNIE WOGOLE!!!!! jak przelaczam na benz to gasnie!!! no i co mam z tym zrobic??Obroty regulowane są silnikiem krokowym- to ten poziomy aluminiowy walec na samym szczycie silnika, w okolice którego zachodzi linka od gazu [Może być pod takim czarnym plastikiem]. Jak auto było jeźdżone na gazie to na 99% ma zwaloną elektryczną pompę paliwa. Pompa siedzi w zbiorniku i jest dostępna po wyjęciu siedziska tylnej kanapy. Naprawia się to w ten sposób, że:
----założyć nową pompę lub używaną ale dobrą, zalać do zbiornika środka do czyszczenia wtryskiwaczy i nigdy więcej nie jeździć na gazie. Preparat najlepiej zalać przed tankowaniem, żrby się dobrze wymieszał z benzyną. Taurus to nie stary Poldas czy Audi i gaz źle znosi
Tail lamp powinno się wykasować z pamięci kompa po odłączeniu akumulatora, sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia przy lampach a także bocznych lampkach pozycyjnych jeśli to Wagon.
Pozdro_from_Chicago
piotrekzet - 2007-09-07, 06:33
Jeśli chodzi o światła, nie czytałem zbyt uważnie, ale czy po lewej stronie kierownicy trochę w dół masz coś takiego jak AUTOLAMP i DIMMER? Jeśli tak, to pokombinuj z autolamp, i kiedyś się uda.
Taurus_GL - 2007-09-07, 13:40
Jeśli chodzi o światła, nie czytałem zbyt uważnie, ale czy po lewej stronie kierownicy trochę w dół masz coś takiego jak AUTOLAMP i DIMMER? Jeśli tak, to pokombinuj z autolamp, i kiedyś się uda. Autolamp powoduje samoczynne zaświecenie się świateł jak jest ciemno
Poza tym ma jeszcze opcję, że jeśli zostawimy włączone światła w samochodzie to po wyłączeniu stacyjki i opuszczeniu samochodu będą się paliły tylko przez krótki czas i same zgasną [w europejskich autach pojawiło się to dopiero w połowie lat 90
] Tuż pod przednią szybą masz takie dwie kratki, a w tej po stronie kierowcy jest właśnie sensor do autolamp. Jeśli go np. czymś zakryjesz to sensor będzie myślał, że jest noc i będzie włączał Ci światła
----Dimmer to raczej nie ma nic do tego za to ma jedną wkurzającą opcję, że prawie zawsze jak chcę ustawić najsilniejsze podświetlenie wskaźników to przy okazji włączam lampki w drzwiach i sufitową
Starsze Taurusiki miały poza tym fajną opcję, że po szarpnięciu klamki zapala się na kilkanaście sekund światło we wnętrzu samochodu, wiem, że np. III Gen już tego nie miały
Tylko ciekawe w jakim celu tak zrobili, chyba tylko po to, żeby złodziej miał łatwiej looknąć co jest w samochodzie
Pozdro
RadAg! - 2007-09-07, 15:46
Z tym autolamp to faktycznie tak jest. Moja mama ma tak w Sable'u. Tak jest taki suwak na lewo od kierownicy i tym suwakiem reguluje sie czulosc tego czujnika ktory automatycznie zapala swiatla. Co do zapalania sie swiatla wewnatrz auta to tez tak mam ze jak pociagne za klamke z zewnatrz samochodu to sie w srodku zapala. ale tylko za przednie klamki. od tylnych drzwi jak sie pociagnie nic sie nie dzieje. to jest w sumie fajna sprawa bo jak zlodziej pociagnie za klamke to moze sie przestraszyc bo sie swiatlo zapalilo i ktos to zauwazy w nocy...
brolcio - 2007-09-07, 18:06
III-gen też ma podświetlenie wnętrza po poruszeniu przednich klamek (mam to w wersji Kanadyjskiej).
Taurus_GL - 2007-09-07, 18:22
III-gen też ma podświetlenie wnętrza po poruszeniu przednich klamek (mam to w wersji Kanadyjskiej).Ale wiem, że część z nich tego już nie miała pod koniec produkcji, w ogóle im nowszy Taurus tym mniej ciekawych rzeczy się trafiało i coraz mniej były widoczne różnice pomiędzy modelem podstawowym a LX'em
Np. to:
1997 Ford decided to make a few changes to the Taurus/Sable lineup for cost cutting purposes:
The option for a remote fuel door release was discontinued. Now the driver had to exit the car and open the fuel door manually.
piotrekzet - 2007-09-10, 04:31
Ale mi się coś pierdaczyło z tym autolamp i dimmerem, robił tak, że świeciło mi podświetlenie zamka całą noc
Albo świeciły się jeszcze wszystkie światła w środku, w zależności od ustawienia dimmera
Teraz mam prawie na max dimmer a autolamp prawie na min. I gra muzyka
Taurus_GL - 2007-09-11, 18:08
Ale mi się coś pierdaczyło z tym autolamp i dimmerem, robił tak, że świeciło mi podświetlenie zamka całą noc Albo świeciły się jeszcze wszystkie światła w środku, w zależności od ustawienia dimmera Teraz mam prawie na max dimmer a autolamp prawie na min. I gra muzyka Bo jakbyś nie wiedział, że dimmer przekręcony na maxa włącza jednocześnie lampkę sufitową i w drzwiach
Dlatego trzeba z tym bardzo uważać i zostawiać na kilka milimetrów przed [słabo] wyczuwalnym oporem
Kiedyś jak dopiero kupiłem Taurusa to tak sobie ustawiłem dimmer na maxa w dzień myślałem sobie będzie zajebiście a tu wychodzę z roboty w nocy a samochód stoi na parkingu jak choinka
Nawet wtedy nie wiedziałem, że to dimmer włącza
Sacerdos - 2007-09-17, 22:39
SLUCHAJCIE
SPRZEDAM!!!!!!!!!!!!11
MOJEGO SABLA PILNIE BO POTRZEBUJE KASY, WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PROSZE O KONTAKT sacerdos0@interia.pl powolujcie sie ze piszecie z forum jak cos.....cena do uzgodnienia nie chce duzo
to jest wagon Sable z 87roku 3.0 V6 z gazem (butla w miejscu na nogi w bagazniku)_wszystko sprawne, klima, el bajery, tempomat, przyciemniane szyby...
czekam na kontakty!!!
zdjecia na email
Taurus_GL - 2007-09-21, 00:17
SLUCHAJCIE
SPRZEDAM!!!!!!!!!!!!11
MOJEGO SABLA PILNIE BO POTRZEBUJE KASY, WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH PROSZE O KONTAKT sacerdos0@interia.pl powolujcie sie ze piszecie z forum jak cos.....cena do uzgodnienia nie chce duzo
to jest wagon Sable z 87roku 3.0 V6 z gazem (butla w miejscu na nogi w bagazniku)_wszystko sprawne, klima, el bajery, tempomat, przyciemniane szyby...
czekam na kontakty!!!
zdjecia na emailTrochę szkoda, że kolega się już z Byczkiem rozstaje a z drugiej strony to bez urazy dziwi mnie zachowanie co niektórych, że kurde kupię sobie amerykańską brykę i będę się woził wszystko będzie zajebiście aż do momentu kiedy trzeba dołożyć kilka stówek czy sprowadzić część z USA. To nie syrenka, że części są do wyrwania na złomie i jakoś to będzie a tak to tylko szkoda tych samochodów...
RadAg! - 2007-09-21, 06:42
to prawda. Ludziom sie wydaje ze jak sie kupuje auto to sie placi tylko podczas kupowania. Prawda jest taka ze jeszcze drugie tyle trzeba wlozyc podczas eksploatacji...