ďťż
Kardany roznice CVD vs zwykle ??
luke - Wto Gru 29, 2009 8:36 am " />Jak w temacie. Mam ciagle problemy z polosiami w swoim cyclone oraz problem ze skrecaniem, mianowicie jesli ustawie epa aby pozbyc sie drgan przy maksymalnych wychyleniach kola to promien skretu jest nieakceptowalnie duzy, natomiast jesli ustawie zeby model skrecal drgania powoduja wysuwanie sie sworznia i zapiera sie on tylko jedna strona o polos. Z przodu spool wczesniej na one wayu byl ten sam problem. Wklejalem nawet po uprzednim odtluszczeniu i wyczyszczeniu kardanu, kolek i nic to niedaje :/ Zastanawiam sie czy nie zmienic z przodu kardanow na MIP CVD jakie sa roznice na pierwszy rzut oka wydaja sie podobne kwestia tylko po ktorej stronie jest kielich na polosi czy osi w zwrotnicy... Dokladnie chodzi mi o te 2 rodzaje kardanow http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61403&lang=en http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61088&lang=en Powinna sie ta przypadlosc poprawic?? Wiadomo ze ten rodzaj sprzegla pracuje tylko do 45st ale mi sie problemy juz pojawiaja przy epa na 70%... Podwojnych kardanow niebede zakladal bo to 1/3 kosztu podwozia a sa one nienaprawialne. KiT - Wto Gru 29, 2009 1:08 pm " />a który czpień się wysuwa ten w przegubie? u mnie pomógł dremel i nacięcie środku na czpieniu tak by dociskająca go śruba wchodziła w wyżłobienie luke - Wto Gru 29, 2009 1:32 pm " />Tak dokladnie ten nawet zastosowalem dluzsze sworznie z zabierakow ale i tak sie wysuwaja sprobuje jeszcze podremelowac. A co z CVD chodzi to lepiej bardziej odporne na pulsacyjne dzialanie przy skrecie ? KiT - Wto Gru 29, 2009 2:40 pm " />generalnie do 45st nie bije ale opory czuć. Tomasz Dolata - Wto Gru 29, 2009 3:03 pm " />a dziwne bo spec z serpenta zaleca w spalinkach z przodu wogóle nie stosować ślimaczka na sworzeń w cvd, niewiem czy o to wam chodzi wogóle KiT - Wto Gru 29, 2009 3:05 pm " />ale za to jest obejma na sworzeń? luke - Wto Gru 29, 2009 3:12 pm " />Jakos trzeba go zablokowac zeby pracowal z obu stron inaczej sie wysunie i pracowala bedzie tylko jedna strona co wplynie na szybsze zuzycie lub zablokowanie przegubu. A ktos moze wie ktore rozwiazanie lepsze zwykle czy cvd? Czy to obojetne i cvd moze jedynie lepiej chodzi bo to MIP i jest lepiej wykonane ?? Tomasz Dolata - Wto Gru 29, 2009 3:32 pm " />http://www.youtube.com/watch?v=pjecRkYoT6M ale w tym przypadku na filmie mamy inny rodzaj CVD,tak że oska nie wypadnie gdyż kielich jest w lozysku, w cycku jest to zapewne tak że oska ma mozliwość wypadniecia, w takim razie to z pewnością sie nie sprawdzi, niemniej polecam całą serię filmików z udziałem Salvena. tak czy siak z tego co zaobserwowałem wszyscy stosują z przodu cvd, tył różnie - jedni cvd, jedni oski z kielichami, z tego co pamiętam w S400 miałem 4x cvd, w S720 mam tylo z przodu. luke - Wto Gru 29, 2009 3:48 pm " />Taka konstrukcje jak na filmie mam teraz polos jest z kulka a oska w zwrotnicy jest kielichem pytanie czy w sytuacji odwrotnej jest lepiej/gorzej ? Generalnie oska nawet niezablokowana niewypadnie na amen maksymalnie moze sie tylko wysunac max 1-2mm potem blokuje ja zwrotnica ale wtedy dziala niestety tylko jednostronnie. dubik - Wto Gru 29, 2009 5:32 pm " />Przepraszam wcisnalbym w temat jedno swoje pytanie,mam nadzieje luke ze mnie nie zabijesz.Zmieniam dyfry w emaxxie i bede zmuszony do zastosowania w srdkowych driveshaft kubka 8mm przy dyfrze wiec kardan musze dac do skrzyni biegow.Normalnie w instrukcji od osiek ppokazane jest ze kardan jest przy dyfrze a kubek z dogbonem przy skrzyni biegow.Czy odwrotne polaczenie moze miec skutki uboczne?Jest wieksze naprezenie na atakujaca czesc poloski niz na odbierajaca?(wydaje mi sie ze tak po poloska moze zawsze delikatnie sie skrecic nie dajac odrazu pelnej mocy) Zaremba Lesław - Wto Gru 29, 2009 6:07 pm " />Historia półosiek w Cyklonie jest taka.Pierwsze modele sygnowane nazwiskami zawodników posiadały półośki aluminiowe różowe(niebieskie)z kulką na końcu,natomiast na półośce znajdował się kielich.To rozwiązanie dawało możliwość dokupienia półosiek stalowych co poprawiało wytrzymałość zwłaszcza przy sztywnej osi.Przy aluminiowych ukręcały się kulki.W najnowszym Cyklonie TC wrócono do starego rozwiązania z HPIPro 4 i zastosowano półośki z kulką, a półosie aluminiowe z kielichem.To rozwiązanie jest gorsze bo otworki w aluminiowych kielichach szybko ulegają degradacji.Te ośki sprawdzają się na tyle. Najlepiej z przodu przy sztywnej osi mieć stalowe półosie z kulką,a półośki przy kole ze stalowym kielichem.Te stalowe w Modi...i tak się skręcają. P.s.Jeśli wałeczek w przegubie jest dobrze dobrany i dokręcony nie ma prawa się przesuwać.Sporadycznie się to zdaża... Piotr Fortuna - Wto Gru 29, 2009 6:27 pm " />Luke to co pokazałeś na zdjęciu nr1 to półosie fabrycznie zakładane w Cyclone Touring Car a te ze zdjęcia nr2 to wersja "Andy Moore" i jedne i drugie są wytrzymałe bez problemów do wysokości klasy Spec. W "modi" zaczynają sie problemy głównie z wytrzymałością aluminium. Przez kilka lat spotkałem się tylko z dwoma rodzajami awari : 1. Wysuwanie się pinu z główki przegubu - wystarczy dokręcić robaka na kleju do gwintów. 2. Ukręcanie się główek półosi - wszyscy jężdżący z silnikami o dużej mocy zmieniają je na taki rodzaj http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php?cPath=1135_1151&products_id=5819 Dość szybko rozkalibrowują się otwoty w które wchodzą piny - ale to już taki urok. Przy tych rodzajach półosi NIE MA możliwości aby wypadały zprowadnic w sztywnej osi czy dyfrze. Taka możliwość jest tylko w wersji Cyklona "S" gdzie zastosowane są te półosie: http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php?cPath=1135_1151&products_id=6510 http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php?cPath=1135_1139&products_id=6509 Rozwiązano to w ten sposób: http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php?cPath=1135_1148&products_id=5798 na zdjęciu są kołki piankowe które wkłada się od strony dyfra i blokują one ruch wzdłużny półosi. Nawet przy pełnym skręcie nie powinno być czuć żadnych oporów, jeśli takie są to znaczy że mamy już "schodki" w szczelinie w którą wchodzi główka półosi. Rodzaj zastosowanej półosi nie ma wpływu na właściwości jezdne. Ma tylko wpływ na ich wytrzymałość. Trzeba pamiętać także że oś koła powinna być wyregulowana podkładkami /nr kat. Z852/. fragles - Wto Gru 29, 2009 7:19 pm " /> ">a który czpień się wysuwa ten w przegubie? u mnie pomógł dremel i nacięcie środku na czpieniu tak by dociskająca go śruba wchodziła w wyżłobienie A co to jest czpień , zawsze był trzpień. luke - Wto Gru 29, 2009 10:26 pm " />Piotr wlasnie te z 1 linku posiadam aktualnie. Z tylu niema najmniejszego problemu sa zmeczone ale niepuszczaja zreszta. Zdaje sobie sprawe ze naprezenia tam dzialajace sa duzo mniejsze wkoncu to kulkowy dyfer. Z przod natomiast mam spore problemy silnik ~500w mialem one way'a teraz jest spool, wibracje pojawiajace sie dosc szybko powoduja wysuwanie sie sworznia. Sprobuje jeszcze podremelowac sworzen i wkleic na jakis dobry klej. Leslaw cyklonow jest sporo niewiem czy nie wczesniej byl hb55400 on mial aluminiowe polosie ale czarne jesli chodzi o wytrzymalosc aluminium to racja wyrabiaja sie w oczach dobrze ze w sumie wystarczy wymienic 1 czesc bo kielich od strony kola i reszta elementow wytrzymuje. Czyli roznicy niema jesli chodzi o wytrzymalosc w przypadku tych dwoch konstrukcji niewarto zakladac MIP? A wplyw na pulsacyjnosc dzialania ? Dzieki za odpowiedzi. Adrian Lutyński - Wto Gru 29, 2009 10:37 pm " />Sprawdź średnicę główki i długość, mogę ci jakieś zwrotki asso/losi pożyczyć z kardanami ichniejszymi. Asso słabowite,ale losi beton. Tylko mają duuże kulki od strony dyfra. Sporo tytanowych aftermarketów teraz tanio wyszło. Tomasz Świątecki - Wto Gru 29, 2009 10:57 pm " /> ">Zastanawiam sie czy nie zmienic z przodu kardanow na MIP CVD jakie sa roznice na pierwszy rzut oka wydaja sie podobne kwestia tylko po ktorej stronie jest kielich na polosi czy osi w zwrotnicy... Dokladnie chodzi mi o te 2 rodzaje kardanow http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61403&lang=en http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61088&lang=en Powinna sie ta przypadlosc poprawic?? Wiadomo ze ten rodzaj sprzegla pracuje tylko do 45st ale mi sie problemy juz pojawiaja przy epa na 70%... Podwojnych kardanow niebede zakladal bo to 1/3 kosztu podwozia a sa one nienaprawialne. Ja dodam tylko iż przypadkowo poczytałem na rcuniverse że spora częśc elementów z cycka pasuje do mojego RS4 PRO2 i już dawno wymieniłem sobie te półosie własnie na MIP CVD. Są to dokładnie te z Twojego linka (na ebay ktoś z innymi gratami sprzedawał) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ea12b.html Po zamianie ze zwykłych rzeczywiście różnica drgań kół przy skręcie ustawionym EPA 100% jak dla mnie była widoczna. Nie zauważyłem natomiast jakiś drgań u siebie przy skręcie na 70% , spróbuj może dystanse silikonowe do kielicha od strony dyfra, czasem takie drgania biorą się z tego że wał po prostu lata na boki. Jeśli chodzi o wytrzymałość tego aluminium z którego one są zrobione to nie jest najwyższych lotów. U mnie przy silniku 420Watt po 10 jazdach widać już ubytki w otworkach zaczepów zabieraka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa7 ... 09c77.html Uważam że na dobór odpowiednich osiek powinna mieć też wpływ moc silnika. Im większa tym bardziej musimy zwracać uwagę na materiał z którego są zrobione. Przy silniku 500Watt i wyżej na pewno założyłbym już zwykłe stalowe, zwykłe kielichy również stalowe i przestał się przejmować drganiami przy skręcaniu. Po prostu coś za coś luke - Wto Gru 29, 2009 11:09 pm " />Tomek ale poco podkladka w kielich skoro aktualnie mam te http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61403&lang=en Jakie miales przed tymi MIP CVD ze zauwazyles roznice ? Zalezu mi napewno na eliminacji drgan bo maja one niebagatelny wplyw na trakcje w zakrecie z wlaczonym napedem szczegolnie ze spool z przodu chybap oteguje ten efekt wkoncu jedno kolo musi przeskakiwac. Tomasz Świątecki - Wto Gru 29, 2009 11:36 pm " /> ">Jakie miales przed tymi MIP CVD ze zauwazyles roznice ? Zalezu mi napewno na eliminacji drgan bo maja one niebagatelny wplyw na trakcje w zakrecie z wlaczonym napedem szczegolnie ze spool z przodu chybap oteguje ten efekt wkoncu jedno kolo musi przeskakiwac. No rozumiem, jeśli masz te z 1-go linka podkładki niepotrzebne, choć ja i tak daję. Przed tymi MIP CVD miałem też jakieś GPM-y / kardany, niestety nie mam dobrego zdjęcia: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c84b7.html - tu je widać w prawym dolnym rogu i różnica polegała na tym że tamte choć też połączony wał z kielichem miały wyraźnie większe luzy a co za tym idzie przy skręcie przednich kół już o 70% EPA drgania kół były wyraźnie widoczne i odczuwalne. Sam nie wiem, może rzeczywiście to chodzi o sposób tego ruchomego mocowania, czy główka wchodzi w łoże okrągłe ? czy kardan ? Ja w każdym razie zauważyłem że te z główkami i łożami okrągłymi pomimo że się trochę szybciej wyrabiają nie dają takiego negatywnego efektu przy skręcaniu ! Ktoś wspominał w tym temacie o podwójnym kardanie chyba , wiem i widziałem gdzieś na ebay - super sprawa, trzeba będzie zakupić, jak robią do cycka to na pewno podejdzie Michał Abramowicz - Śro Gru 30, 2009 5:43 am " /> "> ciach.... chyba , wiem i widziałem gdzieś na ebay - super sprawa, trzeba będzie zakupić, jak robią do cycka to na pewno podejdzie http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=67699&lang=en są nawet w HPI.pl te ośki, #67699 DCJ Drive Shaft Set (1pcs), nawet w lepszej cenie były jak gdzie indziej 79zł za 1 szt. Luke, doinwestujesz cyclone, a to dalej będzie cyclone m. Zaremba Lesław - Śro Gru 30, 2009 6:41 am " /> ">Leslaw cyklonow jest sporo .... Czyli roznicy niema jesli chodzi o wytrzymalosc w przypadku tych dwoch konstrukcji niewarto zakladac MIP? A wplyw na pulsacyjnosc dzialania ? Dzieki za odpowiedzi. Wersje wyczynowe są 3.Asuschi Hara,Moor i ostatnia Worrld Edition i o tych pisałem... Sprawdż czy ośki nie są zgięte i czy nie są skręcone... luke - Śro Gru 30, 2009 8:46 am " />Leslaw byj jeszcze Surikarn edition #66401(to samo co Hara tylko kolory niebieskie) noi moj #55400 http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=hb55400&lang=en dokladnie ten staroc Ostatnia wersja to cyclone TC #67700 natomiast word edition to to samo co moor pelna nazwa #66450 - Cyclone World Champion Edition Pomijam oczywiscie wersje plastikowe S i drift. Teraz mam stalowe z przodu narazie trzymaja i mimo spoola proces zuzycia przebiega wolniej problem tylko z tymi wysuwajacymi sie sworzniami. Wszystko proste Tomek to miales normalne kardany z krzyzem gpm nieslyna z wytrzymalosci Podwojne tak jak pisalem sa do cycka DCJ ale kpl na przod to 1/3 ceny podwozia ... noi jak klekna to tylko kolejny dobrze ze chociaz na szt sprzedaja Abram hehe no niestety tylko cyclone ale co innego w tym pulapie cenowym tylko tc5 potem jest juz przepasc i chore ceny Pozatym tc5 trudniejsze w wywazeniu, tez miewa problemy z oskami noi zbieranie serwisu od nowa za duze wydatki ... na nastepny sezon pomysle nad zmiana. Narazie z prowadzenia jestem zadowolony chociaz Kajman juz mi mowi ze mam sporo cierpliwosci do tego padla i powtarza "zmien podwozie" "kup locha" Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi wkleje kolek na mocny klej i zrobie mu wyzlobienie w sworzniu. Jak niepomoze to pewnie sie skonczy na dedykowanych MIP'ach albo cos dobiore od losiego Adrian Lutyński - Śro Gru 30, 2009 8:53 am " />Jeśli przestrzeń tam jest mała, mogę użyczyć ci loctite 638 luke - Śro Gru 30, 2009 8:58 am " />To ta wersja kaplica czy jeszcze da sie potem odkrecic ?? Michał Abramowicz - Śro Gru 30, 2009 9:19 am " />Siema! Luke idz do Adriana i się zapytaj o to: http://www.rojna.pl/index.php?p2499,as3 ... ia-cva-tc5 Niech też pokaże ci ośkę od tc5 może podpasujesz Łożyska w tc5 są 6x10x3 więc niech ci rozbierze z tylniego huba i sprawdz. m. luke - Śro Gru 30, 2009 9:36 am " />Predzej lochowe bym zakladal. Pozatym jak juz to wymiana razem ze zwrotnica lozysko mam 5x10x4 Te pierscienie fajna sprawa w sumie to mogloby zalatwic problem... Adrian Lutyński - Śro Gru 30, 2009 9:43 am " /> ">To ta wersja kaplica czy jeszcze da sie potem odkrecic ?? Podgrzać, wypalić, odkręcić Zaremba Lesław - Śro Gru 30, 2009 11:50 am " /> ">Leslaw byj jeszcze Surikarn edition #66401(to samo co Hara tylko kolory niebieskie) noi moj #55400 http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=hb55400&lang=en dokladnie ten staroc Ostatnia wersja to cyclone TC #67700 natomiast word edition to to samo co moor pelna nazwa #66450 - Cyclone World Champion Edition ... Surikarn był w teorii.W Polsce chyba nikt nie ma i nie miał.No chyba,że z prywatnego importu...dlatego nie wymieniłem. Akurat wszystkie te modele przeszły przez Nasze ręce i conieco o nich wiemy.... Tomasz Świątecki - Śro Gru 30, 2009 11:59 am " /> ">Siema! Luke idz do Adriana i się zapytaj o to: http://www.rojna.pl/index.php?p2499,as3 ... ia-cva-tc5 Niech też pokaże ci ośkę od tc5 może podpasujesz Łożyska w tc5 są 6x10x3 więc niech ci rozbierze z tylniego huba i sprawdz. Wciągnąłem się w temat , a gdzie w takim razie te pierścienie się daje ? dumam nad tym i nie wiem, chodzi o sworznie które blokują C-huba od dołu i od góry ? Jeśli w tc5 są łożyska 6x10x3 to podejrzewam problem z dopasowanie do cycka, ja też próbowałem u siebie inne łożyska i wymiar wewnetrzny/średnica łoża łożyska w kielichu musi się zgadzać. U mnie też są standard 5x10x4 *gdzie 5mm to oczywiście średnica wewnętrzna łożyska luke - Śro Gru 30, 2009 12:20 pm " /> ">Leslaw byj jeszcze Surikarn edition #66401(to samo co Hara tylko kolory niebieskie) noi moj #55400 http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=hb55400&lang=en dokladnie ten staroc Ostatnia wersja to cyclone TC #67700 natomiast word edition to to samo co moor pelna nazwa #66450 - Cyclone World Champion Edition ... Surikarn był w teorii.W Polsce chyba nikt nie ma i nie miał.No chyba,że z prywatnego importu...dlatego nie wymieniłem. Akurat wszystkie te modele przeszły przez Nasze ręce i conieco o nich wiemy.... Leslaw ale co to za roznica czy byl oferowany w Polsce czy nie imo jesli ktos chce zaoszczedzic to tylko prywatny import w polsce za uzywke ludzie wolaja niebotyczne kwoty a na nowe mnie niestac... Chodzi mi jakie wersje cyclone wypuscilo HB i jest ich wiecej jak 3 modele Jest ich 5szt #55400 stare TC #66401 Surikarn #66400 Hara #66450 WCE i ost akutalnie produkowany #67700 TC Jesli mieliscie wszystkie w rekach to mozesz sie podzielic jakimis spostrzezeniami kostrukcyjnymi miedzy tymi modelami (chodzi mi teraz o ogolna budowe moze byc na PW zeby topicu niezasmiecac) ktore miales jak mniem miales 66400 66450 i 67700 tak? Tomek to jest pierscien ktory zaklada sie na polos i blokuje on sworzen przed wysunieciem. http://img163.imageshack.us/img163/4616/tc5r04500.jpg Adrian Lutyński - Śro Gru 30, 2009 1:43 pm " />I pomaga on tylko troche, zgubiłem jego i sworzeń KiT - Śro Gru 30, 2009 2:48 pm " />dremel nafrez i przestaje wypadać. Przerobione sprawdzone w trzech modelach. Po co kombinować. W B44 gdzie gubiłem je co dwa wypady, mam już teraz tak stare, że aż wstyd , faktem jest, że tu wymagało to podejścia kompleksowego, nafrez, loctite, pierścień na CA. Ale siedzi i nie ma się prawa ruszyć. |