ďťż
Karoseria Touring Car a przepisy i ludzie je tworzący
Michał Woszczek - Pon Cze 18, 2007 6:17 pm " />Witam, W tym miejscu chciałbym dokładnie zająć się sprawą, której doświadczyłem w Kłodzku na zawodach. Bardzo proszę o wypowiedź zawodników w sprawie: czy buda Saleen S7 produkowana przez Hpi jest dozwoloną karoserią dla klasy Spec. W przepisach stanowi czarno na białym, poza wymiarami modelu, że dopuszczone są karoserie typu Touring Car, 2 i 4 drzwiowe nie Sport. Jeździł nią P. Jan Matukin- sędzia i zawodnik- człowiek, który swoją postawą i przykładnością powinien być wykładnią zachowania modelarskiego. Podaję link do strony Hpi: http://www.hpi.pl/sklep/product_info.ph ... cts_id/743, Niech nikogo nie zmyli opis, oznacza on, że jest to karoseria dla klasy 1/10, szer. 190 w rozmiarze karoserii Touring Car Podaję link do strony Saleena: http://www.saleen.com/saleen_s7_main.htm W pierwszym zdaniu opisu samochodu pada cecha "grand touring" czyli w skrócie GT. Jacek Ochociński - Pon Cze 18, 2007 7:11 pm " />Dopóki nie ma wykazu dopuszczonych karoserii, jak to ma miejsce w Efra, to każda tego typu karoseria jest legalna. Przepis mówiący o karoseriach SPORT odnosi się do takich, jakie mają zawodnicy w IC-8 - czyli LOLA, PORSCHE LE MANS i podobne. Sallen to "zwykły" cywilny samochów - GT, ale Porsche 911 też jest karoserią GT, a używają jej zawodnicy nawet w Top Stock, czy jak to się tam będzie nazywać. A co - wygrał Pan Janek? O - taka jest nielegalna - nawet ją mam w sklepie Lola T530 On-Road 200mm - Protoform 1480-00 p.s. Kurczę, miałem już nie pisać, ale jak widzę takie posty, jak ten Michała, to nie mogę się powstrzymać Michał - mam tyko jedną radę - VRC godzinię dziennie. Michał Karpiński - Wto Cze 19, 2007 10:35 am " />Nie interesują mnie modele płaskie elektryczne, z powodów które już nie raz przedstawiałem, jednak popieram to co powiedział poprzednik, jeśli konkretnie nie będzie powiedziane że ta i ta karoseria jest dozwolona, to każdy może sobie założyć na model co chce. I tyle na temat tego przepisu. Zastanawiające jest jednak co innego, jak to jest, że jeden zawodnik zostaje zdyskwalifikowany a drugi nie za to samo. Wiadomo nie od dziś że co najmniej 20% zawodników ma nieprzepisowe nadwozia. Paweł Żelazo - Wto Cze 19, 2007 10:53 am " /> ">Wiadomo nie od dziś że co najmniej 20% zawodników ma nieprzepisowe nadwozia. Mam pytanie. Kto to powinien sprawdzać. I czego tego nie robi. Tadeusz Żelazo Jacek Ochociński - Wto Cze 19, 2007 11:23 am " />Sędziowie techniczni - jeden od mierzenia modelu, drugi od karoserii, trzeci od elektroniki itd. Michał Woszczek - Wto Cze 19, 2007 12:17 pm " /> ">Dopóki nie ma wykazu dopuszczonych karoserii, jak to ma miejsce w Efra, to każda tego typu karoseria jest legalna. Przepis mówiący o karoseriach SPORT odnosi się do takich, jakie mają zawodnicy w IC-8 - czyli LOLA, PORSCHE LE MANS i podobne. Sallen to "zwykły" cywilny samochów - GT, ale Porsche 911 też jest karoserią GT, a używają jej zawodnicy nawet w Top Stock, czy jak to się tam będzie nazywać. A co - wygrał Pan Janek? p.s. Kurczę, miałem już nie pisać, ale jak widzę takie posty, jak ten Michała, to nie mogę się powstrzymać Michał - mam tyko jedną radę - VRC godzinię dziennie. To co napisałeś Jacku jest smutne. Klasa Top Stock nie jest klasą Efra- niech tam nawet czołgi jeżdżą. Mamy przepisy jakie mamy, wykazu jak w Efrze nie mamy. Ale jest jeden zapis, który moim zdaniem dyskwalifikuje Saleeny, Porsche, Mustangi itp. Mianowicie nadwozie ma być SEDANEM, touring Car 2 lub 4 drzwiowym. Jeżeli odnieść się jakiejkolwiek definicji sedana w encyklopediach stoi jak byk, że sedan posiada nadwozie trzybryłowe z wydzieloną komorą silnika, przedziałem pasażerskim i bagażnikiem. Wszystko w tym temacie. Co do VRC to wolę "na żywca" a jak mam poświęcić godzinę dziennie na coś to wybieram spacer z dziewczyną i psem niż bezsensowne wydawanie 300 zł . I jeszcze jedna sprawa. Napisałem tego posta żeby zwrócić uwagę na pewien problem. Zdaję sobie sprawę z faktu iż nie wszyscy mogą sobie pozwolić na zakup takiej budy czy innej, bo np.: kupili model z karoserią i nie mają funduszy. Ale w takim razie po co przepisy do eliminacji MP? Może to w końcu da do myślenia ludziom, którzy je tworzą (nie od dziś) i powstanie wykaz dopuszczonych karoserii. Do tego czasu proponuję aby zawodnik, który nie jest w stanie założyć przepisowej budy po prostu zgłosił to wcześniej sędziemu a ten podejmie decyzję o dopusdzczeniu lub nie. I sprawa załatwiona. Jacek Ochociński - Wto Cze 19, 2007 12:30 pm " />Nie Michale, moim zdaniem napisałeś ten temat dlatego, że byłeś 11, a reszta to dorabianie ideologii do faktów - i to jest moje ostatnie zdanie w tej kwestii, wyłączam śledzenie tematu. Jacek Polaczek - Wto Cze 19, 2007 1:39 pm " /> ">Co do VRC to wolę "na żywca" a jak mam poświęcić godzinę dziennie na coś to wybieram spacer z dziewczyną i psem niż bezsensowne wydawanie 300 zł . Uwierz mi, to wcale nie jest bezsensowne. Naprawdę przy tym programie można się sporo nauczyć Zaremba Lesław - Wto Cze 19, 2007 4:36 pm " /> ">... Zastanawiające jest jednak co innego, jak to jest, że jeden zawodnik zostaje zdyskwalifikowany a drugi nie za to samo. Wiadomo nie od dziś że co najmniej 20% zawodników ma nieprzepisowe nadwozia. Tak tym bardziej,że był to zawodnik który z ustalaniem przepisów,ale normalnych nie ma nic wspólnego,chroni Go tylko imunitet nieomylnego. Sytuacja tego nie wmaga,aby ten który coś ustala sam musiał tego przestrzegać. Indie mają święte krowy ,a my mamy święty J aśnie oświecony M ajestat... |