ďťż
Kilka porad dla nowego.
Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 2:50 pm " />Witam. Jestem nowy, więc zacznę od przedstawienia się. Jestem Damian, mam 17 lat, mieszkam w katowicach, i moje zainteresowanie modelami spalinowymi zapoczątkowało youtube xD. A więc mam kilka pytanie odnośnie kupna i użytkowania modelu spalinowego. 1. chcę sobie kupić model spalinowy "buggy" : http://allegro.pl/off-road-buggy-spalin ... 06889.html , i nie chce modelu który kosztuję ponad 700zł ponieważ jestem początkujący i chcę najpierw nauczyć się obsługiwać modele. Wybrałem go ponieważ jak coś to nie będzie problem z kupnem części. 2. Jest tam silnik 2.5ccm (15CXP) więc dobrze by było lać paliwo z 20% zawartością nitro?? (http://allegro.pl/paliwo-fuel-jets-2-5l ... 33522.html) 3. Nie wiem czy ten sposób docierania silniczka do tego modelu jest prawidłowy : CZ.1 CZ.2 CZ.3, i czy silniczek można docierać w zimę?? ponieważ planuje go kupić gdzieś w grudniu/styczniu. 4. Jakie są tam świece, ponieważ czytałem że po dotarciu silnika powinno zmienić ją na nową. 5. I czy ten model ogólnie spisze się dla początkującego? Maciek Bogusławski. - Wto Lis 02, 2010 4:10 pm " />Cześć. Powiem Tobie, że odradzam tego typu modele 'bez firmy'. Jest to prawdopodobnie nieprzemyslana konstrukcja, która ma słabej jakości części. Ten samochód może Cie tylko zrazić do modelarstwa. Proponowałbm, abyś dozbierał kase chociaż te 700zł i kupić używany, ale fajny model, dobrej firmy. Najlepiej docierać silnik, gdy na dworze jest ponad 15'C, docierki w zime bym odradzał. Co do świec nie pomogę, ponieważ nie znam się na silnikach małolitrarzowych Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 4:19 pm " />Trochę boję się kupić używany model ponieważ, obawiam się że może mieć przejechane ok. 10-20 litrów paliwa, albo będzie tak zajechany że będzie miał słabą kompresję. A co powiesz o tym: http://allegro.pl/thunder-tiger-pro15-p ... 13288.html aha i powiedz czy wybrałem dobry sposób docierania? Maciek Bogusławski. - Wto Lis 02, 2010 4:59 pm " />Tak, uważam że wybrałeś dobry sposób docierki. Sam tak docierałem silnik HPI F4.6 i pochodził mi koło 25litrów bez wymiany korby. Ten model Tunder Tiger, no trochę lepszy niz poprzedni, ale rewelacji się nie spodziewaj. Radzę jednak porozglądać się za dobrymi używkami w tej cenie, choć i tak będzie ciężko znaleźć coś zadbanego za taką kasę. Jeśli byś wypatrzył jakąś aukcję, w której zaciekawiłby Cie stan modelu, to możesz się mnie pytać o wszystko, chętnie pomogę Napisz ile masz kasy. Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 5:52 pm " />dzięki wielki, mam kasy ok 700-800zł na wszystko, benzyna, termometr, olej do filtra itp. Maciek Bogusławski. - Wto Lis 02, 2010 6:16 pm " />Hmmm.. trochę ciężko będzie znaleźć ciekawy model, bo trzeba odliczyć minimum 100zł na 5l paliwa, 50zł na termometr (używka) i reszta dupereli, grzałka, świca, itp, to koło 250zł, czyli na sam model masz koło 550zł. Musis szukać. Czasem na allegro lub formu pojawiają się ofert fajnych używek. Rozgladaj się za modelami: Hot Bodies Lightning stadium 10, Lightning 10, HPI MT2, Firestorm ( ale to jest 2wd) Są to modele, od których wiele osób zaczynało ze spalnami. A nie chcesz elektryka? Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 6:20 pm " />elektryka nieee. Radek96 - Wto Lis 02, 2010 6:34 pm " />Ze spaliną będzie gorzej w tej cenie, od siebie mogę polecić firestorma-dobry model na początek. Dlaczego nie chcesz elektryka? Missp - Wto Lis 02, 2010 6:40 pm " />Witam Też, gdy zaczynałem przygodę z modelarstwem chciałem kupić model jak najtaższy jak najlepszy [no chyba jak wszyscy ]. Mój budżet był bardzo podobny do twojego. Za radą kolegów z forum postanowiłem kupić używany model jakiejś dobrej marki a nie nowego chińczyka. Przez pewien czas czekałem na jakąś okazję na allegro na forum. Efektem moich poszukiwań był Gs Racing Storm Evo wraz z paliwem, grzałką, olejem do filtra, butelka do tankowania, model miał wymienione serwa na lepsze więc zestaw ful RTR. Za model ze wszystkim zapłaciłem 470zł !!! Modelem jeżdżę od wiosny i wymieniłem tylko drobnostki. Po zakupie dokupiłem do niego termometr, świece, ARO, paliwo (z modelem było niewiele) i model śmiga do dziś . Więc wg mnie z tym budżetem można mieć fajny zestaw. Pozdrawiam Michał Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 7:00 pm " />wow to się nazywa mieć farta xD Dlaczego nie che elektryka: 1. pojeździsz nim 15min. i koniec, trzeba ładować parę godzin, a w spalinowym benzyna się skończy to dolejesz. 2. większe osiągi spalinowego. 3. zapach spalin xD bodzio123 - Wto Lis 02, 2010 8:07 pm " />Zawsze mozna kupic drugiego akusa i juz pojeździsz dłużej. A co do osiągów to przy tym rozwoju Lipo oraz zestawów BL elektryki wcale nie ustępują spaliniakom. Radek96 - Wto Lis 02, 2010 8:26 pm " />1-Kup drugi pakiet (pakiet ładuję się około godziny) 2-Nie do końca prawda. Wojek - Wto Lis 02, 2010 9:24 pm " />Ale jednak zapach spalin i hałas jaki robi spalniak to coś innego niż brzęczenie elektryka ale to kwestia gustu. Co do osiągów - elektryki rzeczywiście nie ustępują spalinkom, a przyspieszenie mają nawet lepsze pamiętaj że ze spaliną będzie więcej roboty i kosztu również będą większe. Dobrze się zastanów, bo niepotrzebnie możesz zrazić się do modelarstwa Życzę trafnego wyboru Pozdrawiam Damianbmw12345 - Wto Lis 02, 2010 11:42 pm " />nie nie, ja głęboko się na tym zastanawiałem, i wybrałem jednak spalinowego. Aron Komorowski - Śro Lis 03, 2010 2:49 pm " />Tak jak koledzy wyżej. Spokojnie, przeglądaj oferty na allegro i forum. Jak coś Ci wpadnie w oko, to wrzuć na forum, to Ci coś podpowiemy. Dużo czytaj forum, żeby później nie było tematów "jak odkręcić koło" itp. Jednak przestudiowanie całego forum nie da Ci takiej satysfakcji, co kilka wieczorów przy swoim własnym modelu, podczas przeglądu, czy choćby czyszczeniu.. Pozdrawiam serdecznie! VlodY - Śro Lis 03, 2010 3:46 pm " /> ">Witam. Jestem nowy, więc zacznę od przedstawienia się. Jestem Damian, mam 17 lat, mieszkam w katowicach, i moje zainteresowanie modelami spalinowymi zapoczątkowało youtube xD. A więc mam kilka pytanie odnośnie kupna i użytkowania modelu spalinowego. 1. chcę sobie kupić model spalinowy "buggy" : http://allegro.pl/off-road-buggy-spalin ... 06889.html , i nie chce modelu który kosztuję ponad 700zł ponieważ jestem początkujący i chcę najpierw nauczyć się obsługiwać modele. Wybrałem go ponieważ jak coś to nie będzie problem z kupnem części. 2. Jest tam silnik 2.5ccm (15CXP) więc dobrze by było lać paliwo z 20% zawartością nitro?? (http://allegro.pl/paliwo-fuel-jets-2-5l ... 33522.html) 3. Nie wiem czy ten sposób docierania silniczka do tego modelu jest prawidłowy : CZ.1 CZ.2 CZ.3, i czy silniczek można docierać w zimę?? ponieważ planuje go kupić gdzieś w grudniu/styczniu. 4. Jakie są tam świece, ponieważ czytałem że po dotarciu silnika powinno zmienić ją na nową. 5. I czy ten model ogólnie spisze się dla początkującego? Witam, to może i ja dołożę kilka słów od siebie;) Jeszcze wiosną tak samo jak ty wachałem się jaki model kupić, myslałem nad buggy ale w końcu zdecydowałem na na truggy ze wzgledu na to że tragus jednak ma mniejsze opory w terenie, jedzie praktycznie wszedzie co nie mozna powiedziec o bagusie. Tak samo jak ty bałem się modeli używanych i kupiłem nówke. I powiem ci że zrobiłem błąd bo mogłem kupić uzywke z bardzo dobrym osprzętem za połowe tego co dałem za nowy RTR. W praktyce wyglada to tak że w nowym modelu za te kwote jaka chcesz przeznaczyć bedziesz musiał wymienić sporo rzeczy co wyniesie cie drugie tyle co dałes za model ( fakt że sporo sie nauczysz przy tym bo tutaj nie moglem zrozumieć co znaczy kiepskie serwo na skręcie, co dają dobre amortyzatory, oleje w dyfrach, koła i przedewszystkim dobra konstrukcja modelu.) Do pewnych rzeczy bedziesz musiał dojść sam, ale kupując model "bez firmowy" tylko na tym stracisz, bo nie bedziesz miał gdzie nabyć do niego częsci wiec bedziesz kombinował i pasował jakies inne od innych firmowych modeli, jest to bardzo denerwujace bo nikt ci nie da w sklepie załozyc wachacza zeby zobaczyc czy pasuje. To wszystko baaardzo cie zniecheci do modeli, dlatego radze jak inni tutaj kupić coś co ci posłuży troche wiecej niż ten chinski bezfirmowy shit za troche mniejsze pieniadze. Osobiście radze przez zime polować na model na allegro, mysle ze używke w baardzo dobrym stanie, czesto juz doinwestowaną tak ze nic ci sie juz w niej nie posypie grubszego za około 600zł Polecam jak do nauki hpi lighting, trophy, trophy truggy, firestorm, gs storm, Losi 8ight, albo coś z OFNY. Ogółem radze bazować na tym do jakich czesci bedziesz miał dostep w swojej okolicy bo czesci z pewnościa ci sie przydadza a głupio bedzie jak bedziesz musial sprowadzac je z drugiego końca polski. Co do wyboru napędu elektryczny czy spalinowy, zalezy to przedewszystkim od ciebie. Napewno model elektryczny wymaga mniej opieki niz spalina. W elektryku wymieniasz pakiety, zębatki i to co urwiesz. W spalinie masz filtry, smary, oleje, regulacje, w sumie ciągle grzebiesz czasem w zależności od pogody, wymieniasz swiece bo sie palą co jakiś czas, ładujesz w paliwo bo drogie, ogółem duzo wiecej inwestycji i grzebania. Spaliną nie pojezdzisz na podwórku bo zaraz ludzie krzycza ze glosno. Ale i tak zdecydowanie wole spaliniaka, ten dźwiek;) Tak że radze ci nie spieszyć się z tym zakupem, teraz jest juz nie sezon, na modele jest mały popyt wiec bedzie duzo okazji i napewno coś dobrego trafisz, obserwuj też tutejszą giełde, tam czesto można trafic na coś dobrego. Powodzenia i udanego zakupu życze;) Damianbmw12345 - Śro Lis 03, 2010 5:40 pm " />Dzięki VlodY, chyba mnie przekonałeś do używek lecz mam pytanie, jeżeli kupie jakiś model w grudniu, to będę mógł nim jeździć jak na dworze będzie temperatura np. -3?? @EDIT: jeszcze jedno czy warto za ten model dać 470 zł z wysyłką (http://allegro.pl/thunder-tiger-pro15-p ... 13288.html) z gościem się ugadałem, i napiszcie mi czy nie będzie problemów typu części albo coś w tym stylu. Silnik jest firmy Thunder Tiger KiT - Śro Lis 03, 2010 6:39 pm " />Damian, Dawno nie czytałem postów na forum, pisanych przez nowego użytkownika z taką dozą kultury osobistej. Gratulacja i witaj. Nie polecam nauki jazdy żadnym modelem przy ujemnych temperaturach, elastyczność wszystkich części stanowczo spada. Nie zaleca się jazdy modelami, ze świecą żarową przy ujemnych temperaturach. Czy jest to możliwe - opinie na forum są podzielone. Co do pytania z aukcji czy na pewno chcesz model spalinowy on-road? Rozważyłeś gdzie tym będziesz jeździł. Co do modelu spalinowego używanego z allegro, to duża loteria. Niestety większość informacji podawanej w opisie jest bzdurna. Model po trzech litrach okazuje się modelem po 15 litrach, drobne usterki to wymiana najdroższych części, elektronika często też nie działa poprawnie. Szukaj sprawdzonego sprzedawcy, który jest znany na forum i kupuj model którym wiesz gdzie będziesz jeździł. Wariant 2 ebay, tam jakoś mniej naciągają. P.S. fajny opis o mnie u sprzedającego nie do końca zgodny z obowiązującym prawem: NFORMUJE ! Jestem osobą prywatną i wystawiane przedmioty NIE PODLEGAJĄ :gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji.Jedynie towary nowe które wystawiam posiadają gwarancje producenta.Ale o tym musi być napisane w aukcji. Jeżeli bierzecie w nich udział tzn.że się z tym ZGADZACIE !!!!!! Damianbmw12345 - Śro Lis 03, 2010 6:55 pm " />Dziękuję, i właśnie nie wiem jakiego typu pojazd wybrać czy off-road czy on-road, wiem jedno że nawet jak będzie typu off-road nie mam zamiaru nim skakać, dobijać do drzew itp. ponieważ jestem początkującym i nie wiem na co mogę pozwolić danemu samochodziku. Maciek Bogusławski. - Śro Lis 03, 2010 7:18 pm " />Heh, jak ja zaczynałem, też uważałem że nie bedę w ogóle skakać, ponieważ zdawało mi się, że po pierwsze można coś szybko połamać, a poza tym to takie... proste.. model leci i co.. i zaraz znów upadnie na koła.. Ale, kiedy już jestem zawodnikiem, skoki sprawiają mi taką samą przyjemność jak i normalna jazda. Skoki są urozmaiceniem zwykłej jazdy. Po jakimś czasie nauczysz sie precyzyjnej jazdy, i zwykłe wygłupy po płaskim bedą dla Ciebie nudne. Mówię Ci, wiem to z autopsji. Ja polecam jednak off-road, bardziej uniwersalny Damianbmw12345 - Śro Lis 03, 2010 7:28 pm " />kurcze to teraz nie wiem co zrobić, czy kupić jakiś używany do 700 zł ze wszystkim w miarę dobry, czy nowy typu "no name" i po dokupywać oleje, paliwo itp. Maciek Bogusławski. - Śro Lis 03, 2010 8:00 pm " />Kupuj dobrą użwykę, jak polecamy Ci. Jeżli zainwestujesz w chińską nówkę, dołożysz do niej drugie tyle aby pojezdzić przez chwilę bez usterki. Tylko przez chwilę, bo podejżewam, że nie pojezdisz dłużej bez napaw niż 1 litr. Damianbmw12345 - Śro Lis 03, 2010 8:57 pm " />tak ale jak jedna osoba napisała wyżej, piszą że ma przejechane 5 litrów paliwa a tak naprawdę zrobił już 15 litrów, i właśnie tego się najbardziej boję, ale z drugiej strony coś mnie nie przekonują samochodziki typu "no name", głównie dlatego że może być duży problem z częściami. @EDIT: gościu z tego peugeota (http://allegro.pl/thunder-tiger-pro15-p ... 13288.html) wysłał mi parę zdjęć silnika skrzyni itp. oceńcie czy silnik faktyczni może mieć przejechane 3.5 litrów paliwa: http://i54.tinypic.com/9h1dns.jpg http://i52.tinypic.com/iokhmv.jpg http://i55.tinypic.com/2rw5n4z.jpg Wojek - Śro Lis 03, 2010 10:47 pm " />Takie zdjęcia raczej mało mówia-silknik (i wgl cały model) można wypucować i trudno to ocenić. Jak dla mnie ten on-road to znów "półśrodek". Kolega wyżej wymienił firmy i konkretne modele (HPI, OFNA, Team Losi itd.), które się nie sypią, można dostać do nich cześci (nie wiem jak z nimi jest przy Thunder Tiger) no i przede wszystkim to jest on-road, a do tego typu modeli zdecydowanie potrzebna jest płaska nawierzchnia. Dobrze się zastanów czy masz dostęp do takiego miejsca i czy "jazda po płaskim" szybko Ci się nie znudzi. Poieram w/w opinie - czekaj na okazje, ale z pożądnym modelem żebyś się do modelarstwa nie zraził. Pozdrawiam Wojtek VlodY - Czw Lis 04, 2010 3:36 pm " />Cześći do tego Thunder Tiger gdzie nigdzie można dostać czesci, naprzykład w http://www.modelarnia.pl, ale nie do takiego modelu niestety. Mysle że własnie dlatego ktoś sprzedaje ten model bo częsci nie może do niego dostać. Ja obiście bym się w to nie ładował. Thunder Tiger wygląda mi na takie Himoto, kupiłem kiedyś grzałke tej firmy za 5 dych, rozwaliła się po 2 tygodniach:( Najprościej jak zapytasz gościa czy są gdzieś cześci do tego, niech on ci poda strone czy sklep z czesciami do tego modelu. Moja opinia tego modelu wygląda tak: Jest to spalinowka, spalinowką nie bedziesz jezdzil 2km/h w pokoju, tylko jak wcisniesz to pójdzie jak strzała i nie ma bata żebyś nigdy nie przydzwonił tym w jakis krawęznik bo kazda jazda po asfalcie konczy sie kraweznikiem:) I teraz tak, przywalisz tym czyms w kraweznik i sie zaczna problemy bo z tego co widac ten model ma wszystko w plastyku, te żółte elementy powinny być aluminiowe bo inaczej przy pierwszym dzwonie zostanie ci tylko pogieta płyta podwozia i silnik na niej. Amorki w tym tajgerze wyrzucisz na smiecie po 1-2 litrach bo zejdzie z nich cały olej, tak jest z praktycznie kazdymi amorami ktore wykonane sa z plastyku. Zobacz Tutaj Jak wyglada typowy model on-road za około 800zl nówka. Damianbmw12345 - Czw Lis 04, 2010 7:18 pm " />a co powiesz o tym: http://allegro.pl/kyosho-dst-truggy-spa ... 30579.html ?? KiT - Czw Lis 04, 2010 8:11 pm " />zapytaj sklep jak wygląda gwarancją czy dają jakąś czy nie i jaki to autko ma gwarantowany przebieg. Damianbmw12345 - Pią Lis 05, 2010 11:56 pm " />Gwarancja rozruchowa, i autko jeździło tylko na pokaz. a co powiecie jeszcze o tym: http://allegro.pl/nowy-samochod-zdalnie ... 24620.html KiT - Sob Lis 06, 2010 8:25 pm " />skoro auto było modelem pokazowym to powinno dostać pełną gwarancję lub gwarancję 24mce minus okres w którym było autem rozruchowym. Jak widzisz te wiadomości wzajemnie się wykluczają (pokazowe auto i gwarancja rozruchowa). Po takiej odpowiedzi moje zaufanie do danego punktu spada do zera. |