ďťż
Kilka pytań początkującego:)




mozzart - Nie Gru 30, 2007 4:44 pm
" />jak w temacie:)

na początek sprawa one-waya. Otóż posiadam takie cudo w tt-01 i gdy hamuję model obraca mi o 180stopni, ale z tego co czytałem jest to normalne:) wiem, że mozna to w pewien sposób zniwelować rozkręcając dyferancjał, czy coś w tym guście. Mógłby mi ktoś napisać o co dokladnie chodzi? Czy sprawa tyczy się przedniego dyfra, tylniego? A co najważniejsze co znaczy skręcić mocniej dyfer lub poluzować?? nie mogłem tego znaleźć na forum.

Po drugie: łozysko- tzn tak mi się wydaje, ze to o to chodzi. Rozkładałem model, żeby poznać budowę od środka i wyjąłem całą tylnią oś, z kołami, amortyzatorami itd. W ten sposób odkryłem przypadkiem, że jedno koło kręci się na luzie ok pół minuty, a drugie zatrzymuje się po ok 5s. Czy to znaczy, że mam zużyte łożysko? Koło nie chodzi ciężej, nie ma oporów, jedynie wcześniej się zartzymuje. A gdy całość jest połączona z dyferencjałem i silnikiem to już w ogóle ta "usterka" jest nie do wypatrzenia.

Po trzecie. wrócę do one-waya. jak w praktyce wygląda pokonywnaie zakrętów? wiem, że powinno się mało hamować, czyli powinienem ustawić dość duże wychylenie kół i pokonywać zakręty na poślizgu, tak? A przed skrętem powinienem hamować czy jedynie puszczać gaz?

Po czwarte(ostatnie już ) Mógłby mi ktoś powiedzieć jak się robi reset regulatora tamiyi teu-101bk? Albo gdyby ktoś dysponował instrukcją to też byłbym wdzięczny:) Ponieważ mam coś takiego, ze jak chce jechać do tyłu to samochód przez chwilę stoi w miejscu po czym rusza na max obrotach i podobno reset regla pomoże:)

Dzięki za przeczytanie tego wszystkiego:P a jeszcze jak coś odpiszecie to moja wdzięcznośc nie będzie znala granic, hah! pzdr




Tomasz Dolata - Nie Gru 30, 2007 7:31 pm
" />mala dyskusja nt onewaya byla tu(wyatrczylo poszukac):http://rcauto.pl/forum/viewtopic.php?t=30126

a z tego co wiem tt-01 niema ani onewaya ani dyferensjalu kulkowego, więc niebedziesz mogł nic skręcać tylko jak juz to zmienic olej w dyfrze satelitowym.

Co do regulatora to tez opcja szukaj Ci pomoże...

Co do łozysk to sparwdz w zwrotnicach czy cą całe jak i w całym napedzie i bedzieszz wiedzial....

pozdro



mozzart - Nie Gru 30, 2007 8:45 pm
" />ale ja kupowałem używaną tt-01 i mam w niej one-way`a...... a ten temat już kiedyś widziałem, ale nie jest tam napisane nic o tym co znaczy lekko skręcony dyfer.... a tego nie mogę niestety znaleźć....

i o regulatorze też niestety... dlatego piszę

+ jeszcze ostatnie pytanie. Sztywna oś czym jest i jak ją uzyskać, że tak spytam?



Przemysław Staniewski - Nie Gru 30, 2007 8:52 pm
" />
">z tego co wiem tt-01 niema ani onewaya ani dyferensjalu kulkowego, więc niebedziesz mogł nic skręcać tylko jak juz to zmienic olej w dyfrze satelitowym.
pozdro


Ale może mieć :
http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... a2e51fcde9
http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... a2e51fcde9

Co do skręcania dyfra kulkowego to w jednym z kielichów dyfra powinna być śruba którą regulujesz dyfer. Kiedy ją wkręcasz dyfer pracuje ciężej ,kiedy wykręcasz lżej (czyli go luzujesz)
Dyfra one-way nie regulujesz. Wszystkich regulacji dokonujesz przy dyfrze kulkowym.
Co do koła to na początek spróbuj delikatnie poluzować nakrętkę mocującą koło i sprawdź czy to nie pomogło.
Powered by WordPress, ©