ďťż
Kilka pytan poczatkujacego o Ultra LX




Marek Byrczak - Wto Lut 14, 2006 7:34 pm
" />No wiec kupilem Ofne Ultra LX i mam kilka pytan

1. Jaka swiece kupic na zime.

2. Wiem, ze aluminiowy tlumik polepsza osiagi silnika. Jednak dlaczego tak sie dzieje.

3. Na stronie ofna.pl pisze, ze Ultra LX ma skrzynie jednobiegowa. Czy to prawda. W wiekszosci modeli sa 2 biegi. Czy to pogarsza w jakis sposob osiagi.

To tyle narazie. Jak mi sie cos jeszcze przypomni, to sie bede pytal.




Stanisław Białowąs - Wto Lut 14, 2006 7:35 pm
" />1.OS A3



Piotr Michalski - Wto Lut 14, 2006 7:41 pm
" />2. Praca silnika w dużej mierze zależy od tłumika, jego kształtu i rozmiaru. Wszystkie dobre tłumiki są aluminiowe, dlaczego? Nie wiem dokładnie, może ma to coś wspólnego z ułatwieniem produkcji, może inny współczynnik rozciągliwości.

3. Jest to skrzynia jednobiegowa dlatego, że w bagusach jest centralny dyferencjał poprawiający prowadzenie modelu. Można w jego miejsce wstawić skrzynię 2-biegową, ale kosztem dyfra.



Gieroll - Wto Lut 14, 2006 10:16 pm
" />2.Może chodzi o jego masę (????)
Piotr M wytłumacz o co chodzi w punkcie 3 ???




Piotr Michalski - Śro Lut 15, 2006 12:18 pm
" />
">Piotr M wytłumacz o co chodzi w punkcie 3 ???Ale co dokładnie wytłumaczyć?



Marek Byrczak - Wto Mar 21, 2006 5:17 pm
" />W jaki sposob mozna wyregulowac sprzeglo odsrodkowe. Teraz troche pozno zasprzegla zebatke. Czy oprocz wymiany sprzezynek, jest inny sposob ?

Co polepszaja karbonowe tarcze hamulcowe ? Sile hamowania, zywotnosc tarcz czy cos innego ?



Patryk Trędowski - Wto Mar 21, 2006 8:43 pm
" />punkt3.
Jeżeli masz centralny mechanizm róznicowy łatwiej pokonywać zakręty,
(chodzi o to, że jak autko skręca (pokonuje zakręt) to przednie koła kręcą się z inną prędkością niż tylne" wynika to z tego, że muszą w tym samym czasie pokonać inną drogę" i jeżeli nie masz mechanizmu różnicowego któraś oś będzie się uślizgiwać powodując utratę przyczepności, "tak jak w przypadku międzyosiowego mech. róż. ( który to posiada każde auto) na zakręci koło po zewnętrznej stronie musi wykonać więcej obrotó, niż koło po wew stronie zakrętu i jakby nie było mech. róż to autko wpadałoby w poślizg")
np. w autach terenowych 1:1 są blokady mechanizmów róż. szczególnie przydają się w terenie bo tak naprawdę każde auto terenowa napędzane na "4 koła" naprawdę napędzane jest na dwa, jedno przednie i jedno tylne koło, dopiero załączająć blokady mech róż. uzyskujemy napęd na 4 koła ale wtedy przktycznie możliwość prowadzenia takiego auta " W ZAKRĘTACH" spadają do 0. dlatego blokad używa się w warunkach exteremalnych tylko do wygrzebania się z czegoś.
I jeszcze odnośnie centralnego mech. róż. jeżeli w terenówce 1:1 np. suzuki samurai nie ma centralnego mech. róż. to napęd na "4" koła można załączyć tylko na luźnej nawierzchni, żwir, szuter, piasek. Na asfalcie jeździ się tylko z napędem na jedną oś z powodu braku centralnego mech. róz. Więc wszystkie auta nie tylko terenowe np subaru imprezaze stałym napędem na 4 muszą mieć centralny mech róż.

dlatego możesz mieć między osiowy mech. róż. w ofnie lepiej się prowadzi w zakrętach nie ma uślizgu kół, albo zastąpić centralny mech. róż. skrzynią 2 biegową większa prędkość max. kosztem prowadzenia w zakrętach.

uf dużo teorii ale i tak najlepiej zobaczyć schematy one dają najlepsze pojęcie jak to działa.



Marek Byrczak - Wto Mar 21, 2006 8:57 pm
" />
">punkt3.
Jeżeli masz centralny mechanizm róznicowy łatwiej pokonywać zakręty,
(chodzi o to, że jak autko skręca (pokonuje zakręt) to przednie koła kręcą się z inną prędkością niż tylne" wynika to z tego, że muszą w tym samym czasie pokonać inną drogę" i jeżeli nie masz mechanizmu różnicowego któraś oś będzie się uślizgiwać powodując utratę przyczepności, "tak jak w przypadku międzyosiowego mech. róż. ( który to posiada każde auto) na zakręci koło po zewnętrznej stronie musi wykonać więcej obrotó, niż koło po wew stronie zakrętu i jakby nie było mech. róż to autko wpadałoby w poślizg")
np. w autach terenowych 1:1 są blokady mechanizmów róż. szczególnie przydają się w terenie bo tak naprawdę każde auto terenowa napędzane na "4 koła" naprawdę napędzane jest na dwa, jedno przednie i jedno tylne koło, dopiero załączająć blokady mech róż. uzyskujemy napęd na 4 koła ale wtedy przktycznie możliwość prowadzenia takiego auta " W ZAKRĘTACH" spadają do 0. dlatego blokad używa się w warunkach exteremalnych tylko do wygrzebania się z czegoś.
I jeszcze odnośnie centralnego mech. róż. jeżeli w terenówce 1:1 np. suzuki samurai nie ma centralnego mech. róż. to napęd na "4" koła można załączyć tylko na luźnej nawierzchni, żwir, szuter, piasek. Na asfalcie jeździ się tylko z napędem na jedną oś z powodu braku centralnego mech. róz. Więc wszystkie auta nie tylko terenowe np subaru imprezaze stałym napędem na 4 muszą mieć centralny mech róż.

dlatego możesz mieć między osiowy mech. róż. w ofnie lepiej się prowadzi w zakrętach nie ma uślizgu kół, albo zastąpić centralny mech. róż. skrzynią 2 biegową większa prędkość max. kosztem prowadzenia w zakrętach.

uf dużo teorii ale i tak najlepiej zobaczyć schematy one dają najlepsze pojęcie jak to działa.


To juz wiem i mam opanowane. Prosilbym o odpowiedz na nowe pytania.
Powered by WordPress, ©