ďťż
Kilka pytań REVO 3,3




Gieroll - Pon Gru 11, 2006 3:58 pm
" />Pyt 1. Jak odkręcić kolanko (kolektor wydechowy) od silnika, jedna ze śrub jest tak przykryta, że dostęp do niej prawie niemożliwy?

Pyt 2. Czy pękniete łoże pod silnik można skleić klejem epoksydowym, czy naprawa tego elementu jest już raczej niemożliwa?




Adrian Kopeć - Pon Gru 11, 2006 5:53 pm
" />1. najlepiej wyjąć silnik i odkręcać ją kombinerkami małymi
2. Lepiej kupić nowe



Gieroll - Pon Gru 11, 2006 7:00 pm
" />To jeszcze jedno pytanko, czym myć częsci silnika, tj tłok , korobowód itd, tak by ładnie rozpuścić nagromadzony nagar? czy nafta bedzie ok?

Jak zdemontować flywheel? po odkręceniu śruby ani drgnie??



Adrian Kopeć - Pon Gru 11, 2006 7:18 pm
" />podstawiasz koło zamachowe i uderzasz lekko młotkiem w wał co do mycia to nie ma szans tego zmyć




Gieroll - Pon Gru 11, 2006 7:47 pm
" />czym smarować częsci silnika po myciu, łożyska wenetrze, korbowody itd?



Adrian Kopeć - Pon Gru 11, 2006 8:24 pm
" />ARO



Jakub Banasiewicz - Pon Gru 11, 2006 8:28 pm
" />Widze, ze mam te same problemy co Gieroll .
Czy da rade usunąć taką lekką rdzę z wału i coverplate'a za pomocą wanienki ultradźwiękowej. Może znacie jakieś lepsze pomysły?



Mariusz Nowakowski - Pon Gru 11, 2006 8:30 pm
" />
">Widze, ze mam te same problemy co Gieroll .
Czy da rade usunąć taką lekką rdzę z wału i coverplate'a za pomocą wanienki ultradźwiękowej. Może znacie jakieś lepsze pomysły?


A po co to usuwac? Jest to normalny proces w pracy silnika, jest to nieuniknione... Po kazdej jezdzie osadza sie nagar, jedynie mozna silnik konserwowac ARO tak jak napisal Adrian...



Michał Zieliński - Pon Gru 11, 2006 8:34 pm
" />można spróbować użyć auto max (pasta polerska albo papier 2000 wodny ale te drugie na własną odpowiedzialność



Adrian Kopeć - Pon Gru 11, 2006 8:43 pm
" />po co usuwać nagar - nie kumam ...



Gieroll - Pon Gru 11, 2006 8:48 pm
" />Myslałem że się go usuwa, ale jeśli nie to ok, zreszta nie ma go za dużo i schodzi pod paznokciem, więc co się da to doczyszczę. Kończe sezon więc czyszcze model "na glanc".

Więc do smarowania tylko aro?? czy da ono dostateczne smarowanie przy następnym odpalaniu? bo mam rozumieć, że w trakcie pracy silnika wszelkie elementy (łozyska wewnatrz itd) będą ssmarowane olejem zawartym w paliwie???



Jakub Banasiewicz - Pon Gru 11, 2006 8:55 pm
" />Jaka jest średnia żywotność TRXów 2.5R? Ostatnio mój silniczek w revo cosik kopa nie miał. O dziwo w tym samym czasie wystąpiły problemy z EZ, który przy próbie odpalania ciepłego silnika poprostu robił zwarcie w pakiecie. Obstawiam, wiec na świece. Kompresja jest dobra, prawie taka sama jak wtedy gdy silnik miał za sobą 1litr paliwa. Czy z fotek będziecie w stanie powiedzieć coś o stanie silnika?
Czy z TRX 2.5R mam jakieś (choć znikone) szanse na torze? Oczywiscie zawieszenie będzie ustawione tip-top.



Piotr Łękarski - Pon Gru 11, 2006 9:01 pm
" />witam

nie zalecam czyscic nagaru z tulei i tloka moze to zmniejszyc kompresjie silnika

co do mycia silnika czytalem o myciu denaturatem i niczym wiecej
a juz napewno nie chemia do mycia silnikow samochodowych 1:1
sa to zbyt agresywna srodki

proponuje dobrze konserwowac silnik ARO wtedy nie bedzie takich problemow jak korozja

co do dodatkowaej konserwacji to WD-40 on usowa wode ktora gromadzi sie w silniku rozpuszcza korozje ale tez rozpuszcza nagary i osady co nie jest zalecane

czytalem tez ze bardzo dobrym ARO jest olej ATF czy PSF (oleje do automatycznych skrzyn biegow i do wspomagania kierowniczego)
maja one dobre wlasciwosci smarujace i myjace oraz dzialanie antykorozyjne

to tyle z mojej strony na tym moja wiedza sie konczy

Pozdrawiam



Adrian Kopeć - Pon Gru 11, 2006 9:09 pm
" />
">Myslałem że się go usuwa, ale jeśli nie to ok, zreszta nie ma go za dużo i schodzi pod paznokciem, więc co się da to doczyszczę. Kończe sezon więc czyszcze model "na glanc".

Więc do smarowania tylko aro?? czy da ono dostateczne smarowanie przy następnym odpalaniu? bo mam rozumieć, że w trakcie pracy silnika wszelkie elementy (łozyska wewnatrz itd) będą ssmarowane olejem zawartym w paliwie???


mycie po sezonie mam już za sobą

a co do drugiej częsci to tak jak mówisz - są smarowane olejem z paliwa



Gieroll - Wto Gru 12, 2006 4:08 pm
" />Pyanko nr ?? : CO jaki czas (co ille przejechanych litrów paliwa) należy skontrolować dyfry i ewentualnie ponownie napełnić czy przesmarować?



Marcin Jasiński - Wto Gru 12, 2006 4:39 pm
" />Asekuracyjnie co 5 litrów ale jak masz lenia to co 8l góra
Powered by WordPress, ©