ďťż
kilka słów o GEOMETRII PODWOZIA




UKSM Wojtek - Pon Maj 24, 2010 6:45 pm
" />Witam,

Na ostatnich treningach w Obornikach zauważyłem,
że wielu (również tych którzy uważają się za znawców tematu) modelarzy
nie wie nic o ustawieniu goemetrii podwozia (mam na myśli on-road)
więc oto kilka rad:

- droop (opad wahaczy) NIE SŁUŻY BEZPOŚREDNIO DO USTAWIANIA PRZEŚWITU,
do tego używa się podkładek dystansowych wpinanych między sprężynę a górne
mocowanie amortyzatora; (sugeruję droop 4-5 a prześwit regulować podkładkami),

- nie należy ustawiać dużego prześwitu na amortyzatorach i korygować go poprzez droop
powstają w ten sposób niepotrzebne naprężenia na wahaczu (łamiące go),

- modele często przewracają się ponieważ mają zbyt duży prześwit; ride height max. 8mm

- podkładki dystansowe nie służą do utwardzania-zmiękczania amortyzatorów-tylko do prześwitu,

- pochylenie kół (camber) radzę ustawiać do wewnątrz czyli na "-" tak aby po postawieniu
modelu na ziemi koła nie pochylały się na zewnątrz w kształcie litery V,

- jak masz brak przyczepności z tyłu to nie próbuj temu zapobiec poprzez bezsensowne
ustawienie zbieżności z tyłu na więcej niż -3,5 stopnia,




Zaremba Lesław - Pon Maj 24, 2010 7:30 pm
" />A kto był na tym treningu?



UKSM Wojtek - Pon Maj 24, 2010 7:36 pm
" />Na treningach było w sumie 13 osób i 17 modeli,
było super; duży tor dywanowy, podest, grzybki i wszystko jak trzeba...
Powered by WordPress, ©