ďťż
kilka słów o GEOMETRII PODWOZIA
UKSM Wojtek - Pon Maj 24, 2010 6:45 pm " />Witam, Na ostatnich treningach w Obornikach zauważyłem, że wielu (również tych którzy uważają się za znawców tematu) modelarzy nie wie nic o ustawieniu goemetrii podwozia (mam na myśli on-road) więc oto kilka rad: - droop (opad wahaczy) NIE SŁUŻY BEZPOŚREDNIO DO USTAWIANIA PRZEŚWITU, do tego używa się podkładek dystansowych wpinanych między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora; (sugeruję droop 4-5 a prześwit regulować podkładkami), - nie należy ustawiać dużego prześwitu na amortyzatorach i korygować go poprzez droop powstają w ten sposób niepotrzebne naprężenia na wahaczu (łamiące go), - modele często przewracają się ponieważ mają zbyt duży prześwit; ride height max. 8mm - podkładki dystansowe nie służą do utwardzania-zmiękczania amortyzatorów-tylko do prześwitu, - pochylenie kół (camber) radzę ustawiać do wewnątrz czyli na "-" tak aby po postawieniu modelu na ziemi koła nie pochylały się na zewnątrz w kształcie litery V, - jak masz brak przyczepności z tyłu to nie próbuj temu zapobiec poprzez bezsensowne ustawienie zbieżności z tyłu na więcej niż -3,5 stopnia, Zaremba Lesław - Pon Maj 24, 2010 7:30 pm " />A kto był na tym treningu? UKSM Wojtek - Pon Maj 24, 2010 7:36 pm " />Na treningach było w sumie 13 osób i 17 modeli, było super; duży tor dywanowy, podest, grzybki i wszystko jak trzeba... |