ďťż
Klasa nitro rally




Adam Jugowski - Sob Cze 10, 2006 12:33 pm
" />Witam
1) Chciałem się spytac ile jest modeli rally nitro w Polsce?
Jak wiadomo wyszlo kilka modelow rally jak: hpi super nitro rally czy Kyosho Landmax II ale nigdy sie z nimi nie spotkalem (procz pierwszego) + przerobki spalinowek on-road na rally

2) Mam taki pomysl:
Zeby stworzyc klase w MP [jak IC-8MT open (jest nowa)] rally. Chodzilo by o to, ze scigamy sie po torach off i on-roadowych- np.: Nowy Sacz, a dwa tygodnie pozniej Nowy Targ.

Co do przepisow to ograniczaly by sie one do (ewentualnie) skali, wielkosci silnika, rajdowej lub wyscigowej obudowy (chodzi o to, zeby one wygladaly realistycznie) ewentualnego rozstawu osi i innych wymiarow (do obgadania). Moga byc samorobki (do regulacji przeswitu), bo jak wiadomo nie wszystkie auta maja regulacje zawiecha, a mozna w nich to zastosowac!

Tylko teraz moje pytania:
a) ile osob byloby chetnych, ktore maja teraz model "rally"?
b) ile osob byloby chetnych, ktore beda miec model "rally"?

I kto moglby to zorganizowac?




Bartek Koźbielak - Sob Cze 10, 2006 1:00 pm
" />ja bylbym chetny juz niedlugo bede mial hpi super nitro rally



Piotr Michalski - Sob Cze 10, 2006 1:14 pm
" />Jak dla mnie to pomysł trochę poroniony. Ilu Was będzie? 10? Po co nowa klasa? Wybierzcie coś z juz istniejących. Tak wzsyscy rozbiją się na n-klas i w jednej klasie na zawodach będzie startowało 10 zawodników. Co to za zabawa? Z tego co wiem to model HPI już dawno został wycofany z produkcji. O ile się nie mylę to Kyosho też już nie jest sprzedawany. Więc skąd chcecie by ludzie kupowali takie modele? Podoba się rally-kupuję model rally elektryczny, na który jest klasa. Lubie spaliny-kupuję model pod klasę spalinową, ot cała filozofia.



Adam Jugowski - Sob Cze 10, 2006 1:28 pm
" />a myslisz, ze na poczatku ile osob bylo z bagusami?

Zrobilem tak jak mowiles i kupilem sobie MT ale bardziej kreca mnie rajdowki.

Elektryki mnie nie ciesza i nie usmiecha mi sie jazda do torunia na zawody rally i rallycross!

Oczywscie jak powiedziales modele rally nie sa juz produkowane ale modelarstwo polega na tym zeby ciagle ulepszac nasze zabawki do coraz bardziej trudniejszych torow.

"Po co nowa klasa?" Po to zeby bylo coraz wiecej modelarzy i zeby mozna bylo sobie wybrac swoja ulubiona klase, w ktorej chce sie startowac a nie ktore sa. A z czasem klasy beda sie rozrastac (przyklad z zawodow rb)

Ja jestem taki, ze lubie rozne nawierzchnie i dlaczego mialbym rezygnowac z szutru, gliny, kamykow tylko dlatego ze moj model jezdzi tylko po asfalcie?




Bartek Koźbielak - Sob Cze 10, 2006 1:29 pm
" />mozne zawsze przerobic nitro 3 evo na rally tylko trzeba miec nieza kase

ja jestem z okolic mikolowa z slaska i taki rally idealny do takiego terenu



Piotr Michalski - Sob Cze 10, 2006 1:31 pm
" />
">a myslisz, ze na poczatku ile osob bylo z bagusami?
Tylko jest taka maleńska różnica, że bagusy startowały już w latach '80 i te modele są bardzo rozpowszechnione na całym świecie. Dostęp do nich jak i do części jest bezproblemowy. Pokaż mi model rally, żebym sobie kupił i całą gamę części zapasowych do niego, bo w przeciwnym razie nie ma co wybierać się na zawody.



Bartek Koźbielak - Sob Cze 10, 2006 1:34 pm
" />np u mnie teren na n3evo to tylko boisko [jest najblizej] a rally no to mozna se juz pojedzic pozadnie
mozna tez przerobic tak jak przmek pc tamiya tgs:
http://www.zabawki-modele.pl/modelarstw ... ne_759.htm



Piotrek-krk - Sob Cze 10, 2006 1:58 pm
" />Rzeczywiscie za duzo modeli rally ( IC ) i czesci do nich nie ma. Jednak mysle, ze klasa moglaby byc, jesli pojawiloby sie troche wiecej osob z rally.
Dla mt2 tez klasy oficjalnie nie ma, a uwazam ze byc powinna.



Adam Jugowski - Sob Cze 10, 2006 2:03 pm
" />http://www.hpieurope.com/options.php?la ... rtNo=10006



Piotr Michalski - Sob Cze 10, 2006 2:07 pm
" />Tak, jest to jeden model, który trzeba przerobić. Coś więcej? Czy to będzie klasa dla jednego modelu, ewentualnie szczątkowych ilości starszych modeli? Poproście Pana Festiwala, w końcu to HPI



Adam Jugowski - Sob Cze 10, 2006 2:22 pm
" />Ja znalazlem hpi ale przyklad Pana Przemka udowadnia, ze jak sie chce to sie potrafi!
Ja jezdzilem po sniegu Serpentem Impulsem (na oponach rally) wiec jak sie chce to sie potrafi



Bartek Koźbielak - Sob Cze 10, 2006 2:29 pm
" />tez zalezy po jakiej grubosci sniegu
a zebmy zrobic wyzsze zawiecho np w n3 evo to bedzie trzebalo kupic dluzsze wahacze dluzsze amory albo zrobi tak jak w mt2 albo poprostu jak ktos ma mt lub mt2 wsadzic kola rozmiaru n3evo i jest rally
kto szuka hpi super nitro rally i ma konto na ebay jeden gosciu sprzedaje jednego:
http://cgi.ebay.com/HPI-RS4-Rally-Radio ... temZ606500
3247QQcategoryZ44015QQrdZ1QQcmdZViewItem
jeszcze jedno rally:
http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pr ... prod_id=27



Adam Jugowski - Nie Cze 11, 2006 7:49 am
" />a po jakiego grzyba zmieniac wahacze??

"Question
Can the HPI Nitro RS4 3 be converted to a Rally version?.

The Nitro 3 can be converted to a Rally version, all you need to do is fit 2 pairs of A771 shocks and maybe a little trimming of the front hub carrier to allow more ride height. It is a simple conversion that can be completed in about an hour."

PureTen ALPHA SERIES
Rally (wg zalecen producenta)

http://www.kyosho.co.jp/web/products/ca ... ha3-e.html

tylko cvo z tego wszystkiego jak nie ma chetnych?



HPI Polska - Nie Cze 11, 2006 8:56 am
" />Prywatnie uważam, że to fajny temat, ale jednak dość niszowy.
Mamy stały kontakt z kolegami Torunia, którzy robią zawody tego typu i nie oglądają się na problemy. To jest po prostu ich pasja.
Jeśli myślicie podobnie i macie wystarczająco samozaparcia to nie ma problemu, aby jeździć rally.
Są tory żużlowe, boiska, korty tenisowe, to chyba najlepsze nawierzchnie, jakie przychodzą mi do głowy. Na szybkie pojawienie się tej klasy w MP raczej bym nie liczył, ale polecam kontakt z kolegami z Torunia



Bartek Koźbielak - Nie Cze 11, 2006 9:06 am
" />adamie jest jakis tor albo teren w krakowie ktory sie by nadawal na rally?
bo u mnie w okolicy dosc duzo takich terenow pola itp

moge porobic zdjecia jak chcesz



Adam Jugowski - Nie Cze 11, 2006 9:07 am
" />tor jest ale podestu nie ma



Bartek Koźbielak - Nie Cze 11, 2006 9:17 am
" />nic nie szkodzi jak bede mial hpi super nitro rally to pojade do krakowa na ten tor moze sie z tobą spotkam
a wlasnie kto u was ma w krakowie super nitro rally?



Adam Jaszczurowski - Nie Cze 11, 2006 2:32 pm
" />moglby sie pojawic jeden problem z przepisami, bo czesc chcialaby jezdzic modelami 1/10 (przerobione itd), inni 1/9 (super nitro rally) a czesc 1/8 (kyosho GT, i crono chyba tez robi rally).
I jak ich wszystkich pogodzic, watpie zeby dla kazdej skali byla osobna klasa, i zeby razem jezdzili, bo wieksze modele moglyby byc szybsze, ale byloby im trudniej na ciasnych torach dla 1/10.

I to sa mysle najwieksze problemy, kolejny to jakie ogumienie, torowe na pewno nie, rally tez nie, bo nie zda egzaminu, zostaje terenowe, ktore sie bedzie bardzo na asfalcie zuzywac



Bartek Koźbielak - Nie Cze 11, 2006 3:13 pm
" />mozna to pogodzic silniki do max .18 i max 1.7 konia
np super nitro rally ma silniki small block takie jak nitro 3evo
a opony przykladowe to takie jak ma w standarcie hpi super nitro rally



Piotr Michalski - Nie Cze 11, 2006 3:16 pm
" />
">mozna to pogodzic silniki do max .18 i max 1.7 konia
np super nitro rally ma silniki small block takie jak nitro 3evo
a opony przykladowe to takie jak ma w standarcie hpi super nitro rally

Ciekaw jestem jak będziesz sprawdzać moc silnika Modelarska hamownia? Z tego co widzę to ciągniesz przepisy pod swój przyszły model, każdy będzie robić tak samo i niezłe bagno z tego będzie



Bartek Koźbielak - Nie Cze 11, 2006 5:55 pm
" />dalem tylko przyklad



Przemek Morawski - Nie Cze 11, 2006 6:26 pm
" />Silnik o mocy 1,7KM zmieli każdą przekłądnie w Tamiyi TGS czy TG-10. Właściciele Tamiy byliby więc z góry skazani na porażkę.



Bartek Koźbielak - Nie Cze 11, 2006 6:42 pm
" />widac ze taką klase bedzie ciezko zrobic



Piotr Michalski - Nie Cze 11, 2006 6:51 pm
" />
">widac ze taką klase bedzie ciezko zrobic
No popatrz, naprawdę?



Adam Jugowski - Nie Cze 11, 2006 7:21 pm
" />narazie sa tylko 2/3 osoby.
Jezeli zbierze sie wieksza grupa to bedzie mozna myslec, jezeli nie to kicha i dalej bede jezdzic w Monsterach.



Przemek Morawski - Pon Cze 12, 2006 7:06 am
" />Problem jest z torami. Typowe tory off-road nie mają wiele wspólnego z rally. Są za szerokie, zbyt piaszczyste, za dużo hopek i brakuje na nich elementów typu "lewy dwa do prawy jeden, ostrożnie, przez most do prawy 90 nie tnij, grzać"



Piotr Michalski - Pon Cze 12, 2006 7:15 am
" />
">"lewy dwa do prawy jeden, ostrożnie, przez most do prawy 90 nie tnij, grzać"
...Lewo na Giewont Jesteśmy w tracie robienia toru off-roadowego w Brzegu. Od jednego z naszych klubowiczów, posiadającego TB-01 padła propozycja by zrobić "mijanki" obok hopek, aby i on mógł pojeździć. Jeśli starczy nam miejsca to może coś takiego uda się wykombinować, jednak z szerokości toru napewno nie zejdziemy.



Erik Turlejski - Pon Cze 12, 2006 12:53 pm
" />
">"lewy dwa do prawy jeden, ostrożnie, przez most do prawy 90 nie tnij, grzać"

Nieglupim pomysłem było by zrobienie "mostków" nad hopkami



Maciej Czekajewski - Nie Cze 18, 2006 8:56 pm
" />Witam

Niniejszym chciałbym zakomunikować iż jestem z Krakowa i od jakiegoś czasu jestem posiadaczem modelu HPI Super Nitro Rally. Przeczytawszy powyższą dyskusję mam kilka spostrzeżeń...

Pierwsze primo...to prawda że mój model nie jest już od dawna produkowany...

Po drugie primo... to prawda że zdecydowana większość modelarzy jeździ monsterami, baggusami czy torówkami...

Ale wiecie co...nic mnie to nie obchodzi mi się podoba rally i rally sobie kupiłem - prosto z San Francisco. "Chodzi" bardzo ładnie, jestem bardzo zadowolony

Części podstawowe są na eBay'u oraz zdecydowana większość jest dostępna na stronie hpieurope - czyli można sprowadzić na zamówienie przez HPI Polska.

Dużo części jest wspólna z HPI MT2 a ten model jest z tego co wiem nadal produkowany więc z częściami nie ma problemu.

Na zawody nie pojadę ale póki co nie mam nawet takiego zamiaru. Będzie klasa to się zastanowię, nie będzie to też nie będę płakał.

Dla mnie ważną kwestią przy wyborze modelu był aspekt realizmu. Rally wygląda jak rally - monstery czy baggusy jak na razie mnie nie przekonują... zależy co kto lubi

I tak jak napisał Adam - dla chcącego nic trudnego. Przykład: JA HPI Super Nitro Rally od dawna nie jest produkowany a już mam kilka kompletów kół, model ma wiele części ulepszonych (kupiłem "używkę" więc od razu trochę zaoszczędziłem na "tuningu"), za niedługo będę miał duży wybór przełożeń, aluminiowe obudowy dyfrów, aluminiowe wahacze itp. itd. Wystarczy chcieć (no i liczyć się ze sporymi kosztami ale to już inna kwestia )

Pozdrawiam !



Bartek Koźbielak - Wto Cze 20, 2006 1:49 pm
" />ja tez juz mam hpi super nitro rally czekam tylko na roto az przyjdzie by go odpalic jedynie co musze jescze dokupic to karose bo ją wlasciciel przypadkowo rozwalił
sa na ebay czasami super nitro rally
tu jest jeden tylko trzeba w nim wymienic clutchbell:
http://cgi.ebay.com/HPI-super-nitro-ral ... dZViewItem
kolejny:
http://cgi.ebay.com/RC-Car-Super-Nitro- ... dZViewItem
ten drugi ma silnik 21!
dla chcacego nic trudnego



grabczas - Sob Cze 24, 2006 6:40 am
" />moim zdaniem teraz wszystko w rękach firm tworzących modele
jeżeli zrobi się rozgłos i ludzie będą to popierali to może i firmy się zabiorą za nowe typy ale muszą wiedzieć jedno - czy będą mieli zysk?

inna możliwością jest pognębić jakąś firmę ale to pomysł troszke przegięty



Przemek Morawski - Sob Cze 24, 2006 6:55 am
" />
">moim zdaniem teraz wszystko w rękach firm tworzących modele
jeżeli zrobi się rozgłos i ludzie będą to popierali to może i firmy się zabiorą za nowe typy


Jakie nowe typy ? Przecież modele rally były już od dawna produkowane. Zwracam uwagę, BYŁY. Ich miejsce zajęły monstery i bagusy i raczej nic nie wskazuje na to aby modele rally miały wrócić do łask producentów. Wygląda, że RC Rally to już historia



Adam Jugowski - Sob Cze 24, 2006 8:01 am
" />
">moim zdaniem teraz wszystko w rękach firm tworzących modele
jeżeli zrobi się rozgłos i ludzie będą to popierali to może i firmy się zabiorą za nowe typy ale muszą wiedzieć jedno - czy będą mieli zysk?

inna możliwością jest pognębić jakąś firmę ale to pomysł troszke przegięty


Już to robiłem.
Pisałem do Hpi.europe na temat super nitro rally 2.
Skonczylo sie na tym ( po bodaj 10 sporych mailach), ze jak beda cos robic to uwzglednia moje projekty, ale kiedy cos beda robic- nie powiedzieli, gdyz tym zajmuje sie "Gora".

Wiec mozemy sobie spokojnie czekac i kupowac monstery i baggusy,
gdyz modele rally moga wejsc w zapowiedz nowych modeli za miesiac lub za 5 lat.



jiniu - Pon Lip 03, 2006 6:09 pm
" />chetnie przerobie swojego tgs`a na rally tak jak Przemek, i jesli bedzie paru chetnych to i bez klasy mazna zawody rally zrobic. nie problem kupic mega model za 2000 zl i isc sie scigac tylko jak w realu przerabiac i dostosowewac autko do rajdow



Adam Jugowski - Pon Lip 03, 2006 7:31 pm
" />niedlugo kupuje hpi nitro 3 evo i bede go "przerabial" na rally !



Adam Jugowski - Pon Lip 03, 2006 8:02 pm
" />na jakiej zasadzie byłyby zawody?
Zakładając: podminamy się do np.: eliminacji MP w Nowym Targu (off-road) jako osobna klasa rally i tak samo do jakis eliminacji on-road.

Punkty liczone tak jak w innych klasach.
Co do jazd na torze:
Startujemy np.: w odleglosci czasu co 10 sekund i jezdzimy po torze przez 5 minut. (jak normalne eliminacje)
Nie byloby 1/4 finalu i 1/2 finalu ale bylby zakladajac 20 minutowy final (jezeli Panom Sedziom nie sprawiloby problemow).

Na poczatek utworzenie 2 eliminacji on i off-road zupelnie by wystarczyly, takie jest moje zdanie- niech to sie rozkreci!



Adam Jugowski - Czw Lip 06, 2006 8:38 pm
" />
"> O ile się nie mylę to Kyosho też już nie jest sprzedawany. Więc skąd chcecie by ludzie kupowali takie modele?.

Zauwaz, ze nie tylko modele o nazwie rally daja sobie rade na innej nawierzchni niz asfalt. Najlepszym przypadkiem niech bedzie artykul na modelmani.pl : http://www.modelmania.pl/artykul.php?bo ... ial=Modele
Gdzie, kierowca tak przerobil swoj model, ze wygral rajd



fikomiko - Wto Mar 04, 2008 11:06 am
" />czy temat rally jest już naprawdę martwy ??
czy moze jednak coś sie dzieje... ja mam landmaxa i chetnie bym pojeździł z kimś kto dzieli rajdową pasję



Adam Jugowski - Wto Mar 04, 2008 4:26 pm
" />zapraszamy do Krakowa
Tutaj rajdy rozwijaja sie pelna para. Klasa elektryczna jak i spalinowa (rally game). Na torze scigamy sie dzieki rcmodelsport a na oes'ach bedziemy sie ganiac dzieki... nam www.wawelrallyteam.pl



Paweł Żbikowski - Czw Mar 06, 2008 11:08 am
" />
">Tak, jest to jeden model, który trzeba przerobić. Coś więcej? Czy to będzie klasa dla jednego modelu, ewentualnie szczątkowych ilości starszych modeli?

Każdy model da się przerobić do rally,a ograniczeniem nie jest dostęp do części tylko wyobraźnia modelarza.Jak przeczyta pan wcześniejszy post Adama Jugowskiego dokładniej to dowie się pan,że modelarstwo nie polega na wyciąganiu gotowych modeli z pudełka,tylko na czymś więcej
Prosze mnie źle nie zrozumieć,nie mam na celu nikogo ganić za swój tok myślenia.To poprostu wskazówka.
NIech modelarstwo kształtuje i rozwija,a nie otępia!
Powered by WordPress, ©