ďťż
Klocki sprzęgła się posypały.. Dlaczego?
adzinek - Czw Lip 24, 2008 7:35 pm " />Witam! Dzisiejszego pieknego slonecznego dnia postanowiłem przeserwisować sobie silniczek (SH .28 P6). Widząc, że śróbka trzymająca zębatkę atakującą, sprzęgło itd (ta którą na wale z przodu zakręca się ostatnią) jest lekko odkręcona, a w środku dostrzegam szczątki klocków sprzęgła... Czym to mogło być spowodowane? Czyżby była to wina tej za słabo dokręconej śróbki? Czyli w sumie moja wina, czy może coś innego? I czy te klocki: http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... ts_id=2143 Wytzymają silnik SH .28 P6? Pozdrawiam. Artur Krizar - Czw Lip 24, 2008 9:36 pm " />A ile litrów wyjeździłeś na tych klockach? Piotr Owcarz - Pią Lip 25, 2008 8:15 am " />Alu szybko padają. Weź zwykłe teflonowe dłużej ci wytrzymają. Na alu może 1-2L ostrej jazdy. Na teflonie 8++L Tomasz Ostrowski - Pią Lip 25, 2008 8:32 am " /> ">Alu szybko padają. Weź zwykłe teflonowe dłużej ci wytrzymają. Na alu może 1-2L ostrej jazdy. Na teflonie 8++L etam Adam Jugowski - Pią Lip 25, 2008 9:07 am " /> ">Alu szybko padają. Weź zwykłe teflonowe dłużej ci wytrzymają. Na alu może 1-2L ostrej jazdy. Na teflonie 8++L Jasne... Jak bedziesz mocno tyrał teflon to rozwala Ci sie do imentu... szybciej niz alu. Jak znajde fotki to podesle co sie dzieje z nimi a raczej co znich zostaje jak za mocno poszalejesz... Błażej Orłowski - Pią Lip 25, 2008 10:07 am " /> ">Jasne... Jak bedziesz mocno tyrał teflon to rozwala Ci sie do imentu... szybciej niz alu. Po 2 zawodach i 5 litrach teflonowe mam jak wyjęte z pudełka nóweczki. A uwierz nie były oszczędzane więc nawet mocne tyranie nie zmieni faktu że teflonowe są bardziej wytrzymałe. Tomasz Ostrowski - Pią Lip 25, 2008 10:10 am " /> ">Jasne... Jak bedziesz mocno tyrał teflon to rozwala Ci sie do imentu... szybciej niz alu. Po 2 zawodach i 5 litrach teflonowe mam jak wyjęte z pudełka nóweczki. A uwierz nie były oszczędzane więc nawet mocne tyranie nie zmieni faktu że teflonowe są bardziej wytrzymałe. a sprężyny masz seryjne czy twardsze? Błażej Orłowski - Pią Lip 25, 2008 10:18 am " />1.0mm Maciej Nowak - Pią Lip 25, 2008 11:19 am " />Ja miałem alu sprzęgło i wyjechałem je do zera dopiero po 15l i kupiłem nowe identyczne ale dosłownie do zera xD wszystko zależy od stylu jazdy i ustawień jak dasz bardzo twarde sprężyny to zjedziesz nawet w 2l jak za miękkie to podobnie . Reasumując, albo stawiasz na osiągi, późne zasprzęglanie= lepsze przyśpieszenie, albo ekonomię. Tomasz Ostrowski - Pią Lip 25, 2008 11:35 am " /> ">1.0mm no to spróbuj na grubszych ja na 1.1 urywałem uszy w teflonach na silniku .21 teraz tylko alu adzinek - Pią Lip 25, 2008 11:55 am " />Zrobiłem na nich chyba z 10 litrów, nie wiem czy to dużo czy nie, i to mi sie stało po przesiadce ze zwykłego NitroStar 21 BB na SH .28 P6. na SH zrobiłem chyba z litr na tych klockach, klocki były nie tyle zjechane co powyginane i oderwane zostały z tych stron, z których zakłada się je na PINy. Nie wiem co mam o tym sądzić. Zamówiłem na HPI cały set z klockami Alu. Błażej Orłowski - Pią Lip 25, 2008 11:57 am " />Nie widzę sensu zmiany na grubsze gdyż sprzęgło łapie idealnie jak dla mnie. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać, osobiście bym kupił teflonowe. Tomasz Ostrowski - Pią Lip 25, 2008 1:05 pm " /> ">Nie widzę sensu zmiany na grubsze gdyż sprzęgło łapie idealnie jak dla mnie. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać, osobiście bym kupił teflonowe. a jak wypadasz na tle innych? bikeman1 - Pią Lip 25, 2008 3:28 pm " /> ">1.0mm no to spróbuj na grubszych ja na 1.1 urywałem uszy w teflonach na silniku .21 teraz tylko alu Witam wszytskich Kupilem teraz klocki sprzegła alu VP Pro CNC. W komplecie byly 3 rodzaje sprężynek ( 0,9 1,0 oraz 1,1 ) założyłem 1.0 gdyz slyszalem ze do traggusa z silnikiem .21 bedzie najoptymalniej. A może mi ktos jeszcze przedstawi w skrócie sprawe tego sprzęgła, czyli na co wpływa grubość spręzynej i jak to sie przekłada fizycznie na napęd. Tomasz Ostrowski - Pią Lip 25, 2008 4:15 pm " />grubsza sprężykna mocniej trzyma klocek przy wale i sprzęgło zasprzęgla przy wyższych obrotach silnika. Efekt taki, ze dodając gazu na wyjściu z zakrętu masz juz pewne obroty silnika i model szybciej przyspiesza. Jak zasprzęgli za wcześnie to "Ty mu w gaz, a on hłe hłe hłe" Adam Paprota - Nie Lip 27, 2008 7:48 am " /> ">grubsza sprężykna mocniej trzyma klocek przy wale i sprzęgło zasprzęgla przy wyższych obrotach silnika. Efekt taki, ze dodając gazu na wyjściu z zakrętu masz juz pewne obroty silnika i model szybciej przyspiesza. Jak zasprzęgli za wcześnie to "Ty mu w gaz, a on hłe hłe hłe" Dokladnie . Ale trzeba zmieniac sprężynik o 0,1mm i sprawdzać bo jak będą za twarde to za późno sie bedzie łapać a silnik bedzie mial wysokie obroty to spalisz sprzęgło. bikeman1 - Nie Lip 27, 2008 11:22 am " />No właśnie coś mi sie wydaje ze te sprężynki które zalożylem ( 1.0mm ) sa za trwarde, bo silnik nie ma kopa z samego dolu, tak sie muli i kopa dostaje dopiero za chwile. Moze zaloze sprezynki 0.9mm ... ?? Tomasz Ostrowski - Nie Lip 27, 2008 11:35 am " /> ">No właśnie coś mi sie wydaje ze te sprężynki które zalożylem ( 1.0mm ) sa za trwarde, bo silnik nie ma kopa z samego dolu, tak sie muli i kopa dostaje dopiero za chwile. Moze zaloze sprezynki 0.9mm ... ?? będzie jeszcze gorzej Draxan - Nie Lip 27, 2008 11:50 am " /> ">No właśnie coś mi sie wydaje ze te sprężynki które zalożylem ( 1.0mm ) sa za trwarde, bo silnik nie ma kopa z samego dolu, tak sie muli i kopa dostaje dopiero za chwile. Moze zaloze sprezynki 0.9mm ... ?? to raczej powinienes zalozyc 1.1mm zeby silnik lapal na wyzszych obrotach. adzinek - Nie Lip 27, 2008 12:29 pm " />Widzę, że koledzy mnie wyręczyli bo o to też chciałem się właśnie zapytać.. Dzięki wszystkim, wziałem cały komplet klocków sprzęgła plus 3 rodzaje sprężynek 0.9, 1.0 i 1.1... Ciekawe ile kasy jeszcze będę musiał włożyć w tego Sava Chociaż już zaczyna jeździć (sorry za offtopic ) |