ďťż
Kłopot z dyferencjałem




misiex87 - Śro Sie 23, 2006 3:37 pm
" />no...teraz z kolei mam problem z tylnim dyferencjałem: prawie caly naped jaki idzie na tyl przekazywany jest na lewe kolo, na prawe tylko troche. widac tez ze cos jest nie tak, bo gdy "na sucho" obracam jednym przednim kolem to drugie przednie w powietrzu obraca sie normalnie, zas gdy poruszam lewym tylnim, to prawe tylnie w powietrzu kreci sie tylko troszke.
co moze powodowac ta niedogodnosc?czy musze rozbierac caly dyfer zeby obaczaic?




Michał Augustyniak - Śro Sie 23, 2006 3:48 pm
" />No jak obracasz kołem i słyszysz jekiś "zgrzyty" to raczej dyfer. A może po prostu odkręciło ci się koło wieńcowe (kielich napędowy)



misiex87 - Śro Sie 23, 2006 8:42 pm
" />a ktore to jest kolo wiencowe?bo ja jestem bardzo poczatkujacy i wlasnie sie ucze



Michał Augustyniak - Śro Sie 23, 2006 8:43 pm
" />kielich napędowy inaczej zwany koło wieńcowe to te które są na końcu wałków napędowych




Tomasz Ostrowski - Śro Sie 23, 2006 9:10 pm
" />
">no...teraz z kolei mam problem z tylnim dyferencjałem: prawie caly naped jaki idzie na tyl przekazywany jest na lewe kolo, na prawe tylko troche. widac tez ze cos jest nie tak, bo gdy "na sucho" obracam jednym przednim kolem to drugie przednie w powietrzu obraca sie normalnie, zas gdy poruszam lewym tylnim, to prawe tylnie w powietrzu kreci sie tylko troszke.
co moze powodowac ta niedogodnosc?czy musze rozbierac caly dyfer zeby obaczaic?


po pierwsze skąd wiesz, że napęd przekazywany jest na jedno koło
po drugie jak zachowują się centralne wałki kiedy kręcisz kołami
po trzecie co to za model, sztywne 4wd czy środkowy dyfer ma?

po czwarte ... wiesz jak działa dyferencjał satelitarny?



misiex87 - Śro Sie 23, 2006 9:10 pm
" />aaaaaaaaaaaha dzieki bardzo, jutro przykrece jesli to to, jak nie to bede dalej cos pisal



Tomasz Ostrowski - Czw Sie 24, 2006 5:20 am
" />
">kielich napędowy inaczej zwany koło wieńcowe to te które są na końcu wałków napędowych

ke?



Wojtek Sadowski - Czw Sie 24, 2006 7:38 am
" />mówiąc po modelarskiemu (?) to chodzi o zębatkę atakującą dyfra



misiex87 - Czw Sie 24, 2006 1:30 pm
" />1. wiem ze naped przekazywany jest na jedno kolo bo jak odpale model i pojezdze troche to tylko na lewym tylnim i na przednich sa slady uzytkowania, jest duzo brudniejsze od prawego tylniego (nie od jazdy bokami)
2. centralne wałki kreca sie sie normalnie gdy krece kolami
3. model lx comp- ma srodkowy dyfer
4. nie wiem jak dziala dyfer satelitarny



Wojtek Sadowski - Czw Sie 24, 2006 2:00 pm
" />a czy przypadkiem, na to koło co niby jest czyste nie leci olej z wydechu sprawiając złudne wrażenie ze koło jest czyste? Powiedz czy koło na które rzekomo nie idzie napęd jest po stronie wydechu?



Tomasz Ostrowski - Czw Sie 24, 2006 6:18 pm
" />
">1. wiem ze naped przekazywany jest na jedno kolo bo jak odpale model i pojezdze troche to tylko na lewym tylnim i na przednich sa slady uzytkowania, jest duzo brudniejsze od prawego tylniego (nie od jazdy bokami)
2. centralne wałki kreca sie sie normalnie gdy krece kolami
3. model lx comp- ma srodkowy dyfer
4. nie wiem jak dziala dyfer satelitarny


na wyłaczonym odbiorniku ustaw serow gazu tak, żeby był "zaciągnięty" hamukec
podnieś model, pokręć jednym kołem, jesli dyfer jest w porządklu drugie koło bedzie się kręcić w przeciwną stronę z tą samą prędkością
jeśli tak jest dyfer działa prawidłowo.
puść hamulec
pokręć jednocześnie tylnymi kołami, przednei też powinny się kręćić, jeśli natomiast zablikujesz zębatę silnika to przednie powinny się kręcić w przeciwną stronę, znaczy środkowy dyfer działa normalnie
znów zahamul model i spróbuj go przepchnąc na kołach
jeśli koła beda stawiały wyraźny opór znaczy przekładnie stośkowe też są w porządku

wybacz, ale po kolorze opon raczej ciężko stwierdzić ile mocy jest na nie przekazywane



misiex87 - Czw Sie 24, 2006 6:46 pm
" />zrobilem tak jak mowiles, wszytko dziala jak powinno stymze jak krece prawym tylnim kolem lewe kreci sie nieznacznie, wiec co to moze byc?

a co do kola to chodzi o to ze po jezdzie po szutrze lewe jest cale upaprane w nim a prawe czysciutkie, wydech jest po lewej stronie i nie ma tu nic do rzeczy.



Tomasz Ostrowski - Czw Sie 24, 2006 7:04 pm
" />
">zrobilem tak jak mowiles, wszytko dziala jak powinno stymze jak krece prawym tylnim kolem lewe kreci sie nieznacznie, wiec co to moze byc?

a co do kola to chodzi o to ze po jezdzie po szutrze lewe jest cale upaprane w nim a prawe czysciutkie, wydech jest po lewej stronie i nie ma tu nic do rzeczy.


jeśli upaprane jest to po stronie wydechu to wszystko jest ok
w spalinach jest olej i on tak paprze

co do dyfra, jeśli dobrze zahamowałeś (wałek środkowy się nie rusza) drugie koło musi się kręcić w drugą stronę tak samo. Jeśli kręci się nie znacznie to zwróc uwagę na joint wychodzący z dyfra i wchodzacy w wałek centralny, pewnie jest poluzowany.
Jeśli nie jest poluzowwany to musisz rozebrać dyfer



misiex87 - Czw Sie 24, 2006 7:21 pm
" />chyba poluzowany, dokrecilem co trzeba i wszystko sie kreci jak trzeba, dzieki bardzo za pomoc!!:D
teraz zostaje mi tylko rozwiazac moj paliwowo-silnikowy problemik...
Powered by WordPress, ©