ďťż
Kłopoty z silnikiem




macio11 - Nie Lut 29, 2004 11:23 am
" />Witam! Kupiłem używany silnik Trinity 27T. Silnik w pozycji "leżącej" nie chce chodzić i nie ma siły ruszać wałem, ale kiedy podniose go wałkiem do góry o 90 stopni zaczyna działać. Co robić żeby działał na "leżąco"? ;(




Rafał Malczyński - Nie Lut 29, 2004 3:00 pm
" />Wiesz co... chyba wiem, jaki jest Twoj problem... musisz przetoczyc kumutoator bo chyba Ci sie juz dolek spory zrobil... Najlepiej wyciag wirnik i popatrz, czy nie ma dokla w kumutatorze...



macio11 - Nie Lut 29, 2004 5:26 pm
" />Nom i jak mam ten dołek co to musze zrobić? Przepraszam ale jestem kompletny lalik



Rafał Malczyński - Pon Mar 01, 2004 3:10 pm
" />Trzeba przetoczyc...mozesz:
1. Przyjechac na zawody i znalesc kogos z tokarka do silnikow...
2. kupic tokarke
3. kupic wirnik
4. probowac cos z tym zrobic domowymi sposobami




macio11 - Pon Mar 01, 2004 3:36 pm
" />A coś z tych domowych sposobów? Chciałbym pojechac na zawody, ale jestem unieruchomiony - nie ma mojego kierowcy



kubi - Czw Mar 11, 2004 7:09 pm
" />weź ten wałek cały wsadż w wiertarke daj na max obrotów i przejedź pilnikiem albo papierem ściernym drobno ziarnistym - 600 albo więcej przyczepionym do czegoś równego ja tak zrobiłem i chodzi bez problema



Łukasz Kowalczyk - Czw Mar 11, 2004 7:22 pm
" />Jak przyjedziesz juz na zawody to znajdz mnie to Ci przetocze ten wirnik. Mam specjalna tokarke to toczenia komutatorow Hudego. Oczywiscie jesli bedzie w ogole co toczyc.



Gruby - Czw Mar 11, 2004 10:12 pm
" />a czy cos takiego nie robi tego wirnika mniejszeg? A jesli tak, to czy ma to jakis wplyw na szczoteczki itp.?



Łukasz Kowalczyk - Pią Mar 12, 2004 1:34 pm
" />Oczywiscie ze toczenie powoduje ze srednica wirnika sie zmniejsza. Ale wlasnie na tym ten proces polega. Chodzi o to zeby zebrac spalona powierzchnie komutatora. Jesli nie toczysz silnika tylko katujesz go przez caly jego zywot to srednica tez sie zmniejsza ale rowniez pogarszaja sie parametry silnika. Ja swoje silniki na zawodach tocze co 3-5 jazd. Co kilka toczen tez wymieniam szczotki. Po przetoczeniu silnika i wymianie szczotek na nowe trzeba oczywiscie silnik dotrzec czyli doprowadzic do tego aby szczotka dopasowala sie swoim czolem do powierzchni komutatora.

Kazdorazowe toczenie niezakatowanego wirnika zmniejsza jego srednice o 0.001mm-0.01mm. Jak sie komutator skonczy to sie caly silnik wywala do smietnika. Jest taka teoria ze mozna dokupic nowy wyrnik i wsadzic go do starej puszki ale to nie ma sensu poniewaz w tej puszcze juz beda slabsze magnesy. Lepiej kupic od razu caly silnik nowy.

Oczywiscie jesli ktos sie nie sciga na zawodach tylko na podworku to moze rzadziej toczyc wirnik.



Rafał Malczyński - Pią Mar 12, 2004 9:29 pm
" />Ale chyba, jak silnik jest slabszyto mozna zadziej toczyc... Ty masz troche mocne silniki to napewno musisz o nei dbac, zeby dlugo chodzily... Ja sie musze przyznac, ze nie maielm gdzie ptrzotoczyc peirwszy raz kumutatora i Lukasz widzial tego efekt



Adam Jaszczurowski - Sob Mar 13, 2004 7:08 am
" />a dlaczego magnesy beda slabsze?? a pozatym raflee masz racje slabsze silniki trzeba toczyc znacznie rzadziej, a inna sprawa ze toczenie zmniejsza srednice ale bardzo nieznacznie tak jak powiedzial koval, a metoda z wiertarka i papierem sciernym traktowalbym jako ostatecznosc, wtedy nie ma kontroli nad glembokoscia toczenia, jak rowno to robimy itd



Łukasz Kowalczyk - Sob Mar 13, 2004 8:02 am
" />Magnesy oslabiaja sie na skutek temperatury ktora sie wytwarza podczas wyscigow w puszce silnika. Pewnie sa tez inne mechanizmy oslabiajace pole magnetyczne.

Dlatego niektore firmy produkuja urzadzenia do przywracania mocy magnesom. Ale nigdy nie testowalem takiego sprzetu.



Olo - Sob Mar 13, 2004 11:09 am
" />O ile sie nie myle to magnesy można namagnesować innymi magnesami można tak robić ze wszystkim ale nie wiem czy to nie będzie tymczasowy efekt.



kubi - Sob Mar 13, 2004 5:34 pm
" />Magnesy słabną przy każdym wyciągnięciu wirnika z puszki , ale chyba można było by je magneśnicą namagnesować



Rafał Malczyński - Sob Mar 13, 2004 7:08 pm
" />A jesli silnik ma juz slabe magnesy to jesli sie podda go zappowaniu to da to cos?
Powered by WordPress, ©