ďťż
Konserwacja silnika bezszczotkowego




kurzy79 - Pią Lut 09, 2007 2:59 pm
" />Witam.
Prosze niech toś napisze mi sposób konserwacji bezszczotki.
Co konserwować, jak czyścić, co jaki czas, na co zwracać uwage. Wyrywkowo na forum juz o tym było ale nic konkretnego nie znalazłem oprócz tego zę nic nie czeba robić oprócz dbania o łożyska.




wrzech - Pią Lut 09, 2007 4:43 pm
" />Pytalem dokladnie o to samo. Nalezy dbac o lozyska ktore i tak po czasie trzeba bedzie zmienic



zbig - Wto Lut 13, 2007 3:52 pm
" />Konstrukcja silnika bezszczotkowego jest prosta jak budowa cepa.
W zasadzie tylko dwie rzeczy mu szkodzą:
-kurz i piasek w łożyskach
-zbyt wysoka temperatura (zwykle mają magnesy neodymowe, o niskiej temperaturze krytycznej).
Jesli o to zadbasz, będzie Ci słuzył bardzo długo.



Maciolus - Pią Mar 23, 2007 7:57 pm
" />Oto konserwacja opisana przez amerykanow:

http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=17&page=2




Adios - Pią Mar 23, 2007 8:49 pm
" />Witajcie
Mam małe pytanie. Kolega mówił ze najlepsze bezszczotkówki to MAMBA!!
Czy to prawda?? A no i gdybym chciał kiedys kupic taki sprzet to jaki model konkretnie?? I ile wyniosło by mnie wszystko ładowarka pakiet silnik regial i podwozie ITD?? Tylko chodzi o dobry sprzedt na podwórko za nieduzo pieniadze:)



Maciolus - Sob Mar 24, 2007 8:41 am
" />Uzyj opcji "Szukaj": Novak, Mamba Max. Tam znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania.



Adios - Sob Mar 24, 2007 9:48 am
" />ok



Adios - Sob Mar 24, 2007 10:00 am
" />nic nieznalazłem!!!
Zawsze mam z tym problem to jak napiszesz jakie czesci i jaka cena??
Ja na tym s ie nieznam ale z tego co mi koles powiedział noto
Podwozie TC 3 400zł
Silnik i regial 800zł [Nie czaje te 7700/6600/5900 to chyba moc?? ja tak to jak najwieksza:)]
Do tego dobry pakiet i ładowarka to tez pare złoty ale ile?? nie wiem ładowarka ze 300zł i pakiet tez z 200zł??
Do tego dodatki to jest 200-100 zł!!
CZy gdyby chciał złozyc dobra bezszcotkówke taka 7700kv pakiet ze 3000mah i podowie dobre TC 3 albo cos takiego to zmiesciał bym sie w 1500zł??

Ni i jak mozecie to wytłumaczcie mi to wszytko o d podstawy bo z bezszczotami jestem zielony. Prosze o linki i cennik:)



Michał Rusin - Śro Mar 28, 2007 12:39 pm
" />Novak 1000 zł zestaw silnik + reg. co do mocy to im mniej zwoi tym mocniejszy silnik ja mam 5,5 zwoja i jest super mniej nie potrebuję bo i tak przy zębatce atakującej 15-to zębowej (bardzo mała) mam kłopoty z prędkością maksymalną na torze, za krótkie są proste żeby rozwinąć prędkość max.
Model Associated TC3 - nie znam cen
Pakiet - minimum 200 zł włanoręcznie lutowany bądź nie z nieselekcjonowanych cel. Selekcja kosztuje 300 zł i więcej.
Ładowarka - do 300 zł już coś kupisz.

Wątpię, że 1500 zł wystarczy. 2000 zł może być za mało zależy od tego jaki model wybierzesz nie znam cen modeli aso.

powodzenia



KiT - Czw Mar 29, 2007 9:09 am
" />a rozbierał ktoś już Mambę MAX?



Rafał Piesio @ work - Czw Mar 29, 2007 10:33 am
" />
">a rozbierał ktoś już Mambę MAX?

niby silnik jest rozbieralny, ale CC nie zaleca tego robić widziałem gdzieś posta w stylu: rozbierałem silnik mamba i ukruszyłem śrubkę, bo była wkręcona na jakiś mocny klej. Człowiek z CC odpowiedział: silników nie należy rozbierać - jak macie jakies problemy to wyślijcie je do nas, my to dla was naprawimy....

Ktoś tam zalecał, aby przed podjęciem próby odkręcenia śrub mocujących podgrzeć je nad ogniem (z umiarem) - to powinno zmiękczyć klej i ułatwić odkręcenie śrub.



Michał Rusin - Czw Mar 29, 2007 12:22 pm
" />
">Ktoś tam zalecał, aby przed podjęciem próby odkręcenia śrub mocujących podgrzeć je nad ogniem (z umiarem) - to powinno zmiękczyć klej i ułatwić odkręcenie śrub.

na pewno pomoże to w odkręceniu śrub, ale może zniszczyć silnik ostrożnie z tym ogniem, myślę że powinna wystarczyć temperatura jaka się generuje podczas jazdy modelem. Rozgrzać silnik jazdą (wtedy nagrzana jest również obudowa) i może śruby puszczą.



wrzech - Czw Mar 29, 2007 9:29 pm
" />
"> myślę że powinna wystarczyć temperatura jaka się generuje podczas jazdy modelem. Rozgrzać silnik jazdą (wtedy nagrzana jest również obudowa) i może śruby puszczą.

Zle myslisz. Gdyby tak bylo to by nie przykrecali srub na taki klej, chyba logiczne?
Drobny palnik i punktowo podgrzac sam leb sruby i napewno pusci.



KiT - Pią Mar 30, 2007 1:41 pm
" />Palnikiem, łeb, ?? łatwo rozhartować...



Michał Rusin - Pią Mar 30, 2007 2:05 pm
" />Po pierwsze potrzebny jest wysokiej jakości klucz (śrubokręt).
Po drugie potrzebne są umiejętności manualne.
Wtedy i bez podnoszenia temperatury musi się udać, a napewno już bez palnika! Nie wiem jak Mamba, ale Novak ma plastikowe elementy które pod wpływem palnika napewno by spłonęły. Poza tym łby śrób nie wystają z obudowy silnika tylko są we wgłębieniu co uniemożliwia magrzanie samago łba śruby.
Jeszcze jedno, nawet jeśli w Mambie śruby wystają, to napewno nie więcej niż 3 max 3,5 mm trzeba by mieć palnik z płomieniem maksymalnie 3 mm żeby nie spalić obudowy co i tak mogło by nastąpić bo palnik nie daje możliwości punktowego nagrzewania. Kierując płomień na łeb śróby i tak temperatura z płomienia rozchodzi się w innych kierunkach choćby po odbiciu od łba śruby.
Nadal jestem przeciw palnikowi w tej sytuacji.



Wojciech Forysiak - Pią Mar 30, 2007 3:17 pm
" />jesli juz to lutownica



Marek Pleskacz - Pią Mar 30, 2007 5:19 pm
" />
">...
Nadal jestem przeciw palnikowi w tej sytuacji.


Mozna wlozyc klucz w leb sruby i podgrzac palnikiem klucz a poprzez klucz srube.
W ten sposob nie kierujesz plomienia na korpus silnika.



Mateusz Studziżba - Pią Mar 30, 2007 9:05 pm
" />bardzo trzeba uwazac z tym palnikiem, aby nie podgrzac zabardzo silnika (do 70*C szybko dochodzi) poniewaz neodymy od ciepla traca swoja wartosc



KiT - Pon Kwi 02, 2007 6:56 am
" />Ponowie pytanie, rozbierał już ktoś MAMBĘ?

IMHO to te śruby wchodzą w dekle dekiel są z tworzywa i dlatego palnik odpada. Zanim magnes neodymowy który w tym silniku jest rotorem dojdzie do 90C pod wpływem palnika to obudowa w miejscu "przyłożenia" temperatury dawno przekroczy 700C , a dekielek się stopi. Nie magnes jest tu limitem.
Powered by WordPress, ©