ďťż
Konserwacja silnika bezszczotkowego
kurzy79 - Pią Lut 09, 2007 2:59 pm " />Witam. Prosze niech toś napisze mi sposób konserwacji bezszczotki. Co konserwować, jak czyścić, co jaki czas, na co zwracać uwage. Wyrywkowo na forum juz o tym było ale nic konkretnego nie znalazłem oprócz tego zę nic nie czeba robić oprócz dbania o łożyska. wrzech - Pią Lut 09, 2007 4:43 pm " />Pytalem dokladnie o to samo. Nalezy dbac o lozyska ktore i tak po czasie trzeba bedzie zmienic zbig - Wto Lut 13, 2007 3:52 pm " />Konstrukcja silnika bezszczotkowego jest prosta jak budowa cepa. W zasadzie tylko dwie rzeczy mu szkodzą: -kurz i piasek w łożyskach -zbyt wysoka temperatura (zwykle mają magnesy neodymowe, o niskiej temperaturze krytycznej). Jesli o to zadbasz, będzie Ci słuzył bardzo długo. Maciolus - Pią Mar 23, 2007 7:57 pm " />Oto konserwacja opisana przez amerykanow: http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=17&page=2 Adios - Pią Mar 23, 2007 8:49 pm " />Witajcie Mam małe pytanie. Kolega mówił ze najlepsze bezszczotkówki to MAMBA!! Czy to prawda?? A no i gdybym chciał kiedys kupic taki sprzet to jaki model konkretnie?? I ile wyniosło by mnie wszystko ładowarka pakiet silnik regial i podwozie ITD?? Tylko chodzi o dobry sprzedt na podwórko za nieduzo pieniadze:) Maciolus - Sob Mar 24, 2007 8:41 am " />Uzyj opcji "Szukaj": Novak, Mamba Max. Tam znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania. Adios - Sob Mar 24, 2007 9:48 am " />ok Adios - Sob Mar 24, 2007 10:00 am " />nic nieznalazłem!!! Zawsze mam z tym problem to jak napiszesz jakie czesci i jaka cena?? Ja na tym s ie nieznam ale z tego co mi koles powiedział noto Podwozie TC 3 400zł Silnik i regial 800zł [Nie czaje te 7700/6600/5900 to chyba moc?? ja tak to jak najwieksza:)] Do tego dobry pakiet i ładowarka to tez pare złoty ale ile?? nie wiem ładowarka ze 300zł i pakiet tez z 200zł?? Do tego dodatki to jest 200-100 zł!! CZy gdyby chciał złozyc dobra bezszcotkówke taka 7700kv pakiet ze 3000mah i podowie dobre TC 3 albo cos takiego to zmiesciał bym sie w 1500zł?? Ni i jak mozecie to wytłumaczcie mi to wszytko o d podstawy bo z bezszczotami jestem zielony. Prosze o linki i cennik:) Michał Rusin - Śro Mar 28, 2007 12:39 pm " />Novak 1000 zł zestaw silnik + reg. co do mocy to im mniej zwoi tym mocniejszy silnik ja mam 5,5 zwoja i jest super mniej nie potrebuję bo i tak przy zębatce atakującej 15-to zębowej (bardzo mała) mam kłopoty z prędkością maksymalną na torze, za krótkie są proste żeby rozwinąć prędkość max. Model Associated TC3 - nie znam cen Pakiet - minimum 200 zł włanoręcznie lutowany bądź nie z nieselekcjonowanych cel. Selekcja kosztuje 300 zł i więcej. Ładowarka - do 300 zł już coś kupisz. Wątpię, że 1500 zł wystarczy. 2000 zł może być za mało zależy od tego jaki model wybierzesz nie znam cen modeli aso. powodzenia KiT - Czw Mar 29, 2007 9:09 am " />a rozbierał ktoś już Mambę MAX? Rafał Piesio @ work - Czw Mar 29, 2007 10:33 am " /> ">a rozbierał ktoś już Mambę MAX? niby silnik jest rozbieralny, ale CC nie zaleca tego robić widziałem gdzieś posta w stylu: rozbierałem silnik mamba i ukruszyłem śrubkę, bo była wkręcona na jakiś mocny klej. Człowiek z CC odpowiedział: silników nie należy rozbierać - jak macie jakies problemy to wyślijcie je do nas, my to dla was naprawimy.... Ktoś tam zalecał, aby przed podjęciem próby odkręcenia śrub mocujących podgrzeć je nad ogniem (z umiarem) - to powinno zmiękczyć klej i ułatwić odkręcenie śrub. Michał Rusin - Czw Mar 29, 2007 12:22 pm " /> ">Ktoś tam zalecał, aby przed podjęciem próby odkręcenia śrub mocujących podgrzeć je nad ogniem (z umiarem) - to powinno zmiękczyć klej i ułatwić odkręcenie śrub. na pewno pomoże to w odkręceniu śrub, ale może zniszczyć silnik ostrożnie z tym ogniem, myślę że powinna wystarczyć temperatura jaka się generuje podczas jazdy modelem. Rozgrzać silnik jazdą (wtedy nagrzana jest również obudowa) i może śruby puszczą. wrzech - Czw Mar 29, 2007 9:29 pm " /> "> myślę że powinna wystarczyć temperatura jaka się generuje podczas jazdy modelem. Rozgrzać silnik jazdą (wtedy nagrzana jest również obudowa) i może śruby puszczą. Zle myslisz. Gdyby tak bylo to by nie przykrecali srub na taki klej, chyba logiczne? Drobny palnik i punktowo podgrzac sam leb sruby i napewno pusci. KiT - Pią Mar 30, 2007 1:41 pm " />Palnikiem, łeb, ?? łatwo rozhartować... Michał Rusin - Pią Mar 30, 2007 2:05 pm " />Po pierwsze potrzebny jest wysokiej jakości klucz (śrubokręt). Po drugie potrzebne są umiejętności manualne. Wtedy i bez podnoszenia temperatury musi się udać, a napewno już bez palnika! Nie wiem jak Mamba, ale Novak ma plastikowe elementy które pod wpływem palnika napewno by spłonęły. Poza tym łby śrób nie wystają z obudowy silnika tylko są we wgłębieniu co uniemożliwia magrzanie samago łba śruby. Jeszcze jedno, nawet jeśli w Mambie śruby wystają, to napewno nie więcej niż 3 max 3,5 mm trzeba by mieć palnik z płomieniem maksymalnie 3 mm żeby nie spalić obudowy co i tak mogło by nastąpić bo palnik nie daje możliwości punktowego nagrzewania. Kierując płomień na łeb śróby i tak temperatura z płomienia rozchodzi się w innych kierunkach choćby po odbiciu od łba śruby. Nadal jestem przeciw palnikowi w tej sytuacji. Wojciech Forysiak - Pią Mar 30, 2007 3:17 pm " />jesli juz to lutownica Marek Pleskacz - Pią Mar 30, 2007 5:19 pm " /> ">... Nadal jestem przeciw palnikowi w tej sytuacji. Mozna wlozyc klucz w leb sruby i podgrzac palnikiem klucz a poprzez klucz srube. W ten sposob nie kierujesz plomienia na korpus silnika. Mateusz Studziżba - Pią Mar 30, 2007 9:05 pm " />bardzo trzeba uwazac z tym palnikiem, aby nie podgrzac zabardzo silnika (do 70*C szybko dochodzi) poniewaz neodymy od ciepla traca swoja wartosc KiT - Pon Kwi 02, 2007 6:56 am " />Ponowie pytanie, rozbierał już ktoś MAMBĘ? IMHO to te śruby wchodzą w dekle dekiel są z tworzywa i dlatego palnik odpada. Zanim magnes neodymowy który w tym silniku jest rotorem dojdzie do 90C pod wpływem palnika to obudowa w miejscu "przyłożenia" temperatury dawno przekroczy 700C , a dekielek się stopi. Nie magnes jest tu limitem. |